کد خبر: 72491 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1395 - 11:36
صعود گروه کوهنوردی تااوکه برازجان به گنبد نمکی جاشک

اتحاد خبر: کوه جاشک، کوه نمک یا گنبد نمکی جاشک (دشتی) حدفاصل شهرستان دیر و دشتی در استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین و فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ بعنوان اثر طبیعی ملی فسیلی به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید.

اتحاد خبر: از مهمترین خصوصیات کوه نمکی جاشک به نوع نمکهای این کوه نمکی، گنبدها و غارهای منحصر به فرد، آبشارها، بلورها و ... می‌توان اشاره داشت.

 

به گزارش روابط عمومی گروه کوهنوردی تااوکه برازجان، این گروه با توجه به تقویم فعالیت های سالانه خود در تاریخ جمعه 17 دی ماه 95 اقدام به بازدید از گنبد نمکی جاشک نمود.

هفتاد و شش نفر از همنوردان شهرستانی طبق قرار قبلی راس ساعت 5 صبح در میدان بیمارستان شهر برازجان گرد هم آمده و با دو دستگاه مینی بوس و بیش از ده اتومبیل شخصی به سمت مقصد برنامه، حرکت نمودند. بعداز اقامه نماز صبح در یکی از نمازخانه های سر راهی، ساعت 8 به محل توقف اتومبیل ها در دامنه کوه رسیدند. پس از صرف صبحانه با ارائه نکاتی آموزشی در مورد محیط زیست غارها، پیدایش غار، نکات ایمنی در مورد غارنوردی و همچنین منطقه جغرافیایی مدنظر توسط استاد رشیدی و استاد گرمسیری، بازدید از غارها آغاز گردید.

ساعت دوازده نقطه پایانی بازدید گروه کوهنوردی تااوکه و همراهان از زیباییهای طبیعی این اثر طبیعی ملی بود، بعد از صرف نهار و استراحت، به همان ترتیب آهنگ بازگشت نموده و راس ساعت چهار همنوردان با موفقیت به شهر و خانه خود رسیدند.


گفتنی است گروه کوهنوردی تااوکه از پیشکسوتان و اساتید کوهنوردی شهرستان و استان، استاد مرادی، گرمسیری، رشیدی و اقدسی و همه عزیزانی که آنها را در اجرای این برنامه یاری نمودند کمال قدردانی و سپاس را دارد.

اعضای تیم اجرایی گروه کوهنوردی تااوکه برازجان به شرح ذیل می باشند:

امدادگران: خانم تفته و محمدرضا متوسلی
عکاس: مهرداد امیری و محمد زنده باد
راهنمایان: آقایان مرادی، اقدسی، گرمسیری، رشیدی
مسئول فنی: علی برازجانی
سرپرست: خانم سروری

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/72491