کد خبر: 72466 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1395 - 09:13
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان بوشهر به 2300 تخت می‌رسد

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تا سال 1404تخت‌های بیمارستان‌های استان بوشهر به 2300 تخت می‌رسد.

اتحاد خبر: علیرضا رییسی اظهار داشت: طرح تحول سلامت به عنوان اولویت اول دولت یازدهم با اعتباری بالغ بر 48 هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت که فقط 50 درصد اعتبارات این طرح محقق شده است.

خبرگزاری فارس: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان بوشهر به 2300 تخت می‌رسد

به گزارش فارس، رئیسی اضافه کرد: در راستای عدالت در دسترسی خدمات درمانی در سه سال فعالیت دولت یازدهم،در تمام شهرستانهای استان بوشهر کلینیک ویژه راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در سال 92 تعداد 900 تخت بیمارستانی در سطح استان بوشهر موجود بود که این رقم در سال 95 به یک‌هزار و 417 تخت رسیده است که امیدواریم تا سال 1404 با راه‌اندازی بیمارستان‌های جدید به  2300 تخت برسد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر میزبان بسیار خوبی برای صنایع بوده است گفت: انتظار می رود در زمینه مسؤولیت‌های اجتماعی این صنایع حضور پر رنگ تری داشته باشند که خوشبختانه در سفر وزیر محترم بهداشت و ریاست سازمان انرژی اتمی به استان کلنگ بیمارستان فوق تخصصی قلب بوشهر با اعتبار سازمان انرژی اتمی زده شد.

رئیسی بیان کرد: عملیات احداث بیمارستان تخصصی 180 تخت خوابی بوشهر به همراه عملیات احداث اورژانس هسته ای با101تخت عمومی و ویژه شروع شده است که با افتتاح این سه مرکز 480 تخت به ظرفیت تخت‌های بستری در استان بوشهر اضافه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عدم حضور بخش خصوصی قوی درحوزه درمان استان را مهمترین مشکل این حوزه دانست و گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بخش خصوصی و خیرین حمایت می کنیم و بسته‌های مناسب در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی اظهار داشت:کل تخت‌های ان ای سی یو کودکان از 11 تخت به 44 تخت رسیده و چهار شهر بوشهر، کنگان، گناوه و برازجان دارای تختهای ان ای سی یو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: 228 پزشک متخصص و 23 دکتر فوق تخصص در اختیار دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد که دو میلیون و 836 بیمار در کلینیک‌های دانشگاه علوم پزشکی ویزیت شده اند که سهم شهر بوشهر 800 هزار ویزیت بوده است.

وی همچنین از راه اندازی کلینیک تخصصی چشم پزشکی در بوشهر و امضاء تفاهم‌نامه استاندار با وزیر بهداشت جهت به‌سازی و ایجاد 167 واحد بهداشتی با 800 میلیارد ریال اعتبار و صدور مجوز سه بیمارستان خصوصی خبر داد. 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/72466