کد خبر: 72185 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 دي 1395 - 10:53
نگرخواهی اتحاد خبر در مورد فشارها برای لغو نکوداشت دکتر جعفری در برازجان (4):
نماینده دشتستان: دکتر جعفری از همه لحاظ یک نخبه می باشد/ همه به قانون تمکین کنند

اتحاد خبر-محمدباقر سعادت: شخصیت علمی و فرهنگی و پژوهشی و مذهبی آقای جعفری اظهر من الشمس است و این را همه می دانند. ایشان از همه لحاظ یک نخبه می باشد. علاوه بر این دکتر جعفری از جمله مبارزین انقلاب اسلامی بوده... وقتی قانون مجوز این همایش را صادر کرده است تکلیف برگزاری بزرگداشت این عالم فرزانه مشخص است و نباید توقف و تعللی در آن صورت ...

اتحاد خبر: دکتر سید محمدمهدی جعفری نویسنده، مترجم، پژوهشگر برجسته نهج البلاغه، فعال سیاسی و مبارز دوران ستم شاهی، استاد تمام بازنشستهٔ دانشگاه شیراز و همچنین نماینده مردم دشتستان در مجلس اول شورای اسلامی است. مراسم نکوداشت و تجلیل از این داشمند فرزانه قرار است 29 دی ماه در بوشهر و برازجان برگزار گردد که گرچه برنامه بوشهر به قوت خود باقی است ولی در زادگاه دکتر جعفری تعداد معدودی از دلواپسان به مخالفت برخاسته و ایشان در پیامی متواضعانه خواستار لغو نکوداشت خود در برازجان گردید.

 

اتحاد خبر در این خصوص نظر برخی از صاحب نظران و فعالین اجتماعی و سیاسی را در قالب این دو سوال جویا شده است:

 

1. نظر شما در مورد شخصیت سید محمدمهدی جعفری چیست؟

2. تحلیل شما از فشارها برای لغو نکوداشت دکتر جعفری چه می باشد؟

 

محمدباقر سعادت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

 

1. شخصیت علمی و فرهنگی و پژوهشی و مذهبی آقای جعفری اظهر من الشمس است و این را همه می دانند. اگر کمترین بررسی و تحقیق داشته باشند، به خصوص در دشتستان می دانند که دکتر جعفری از همه لحاظ یک نخبه می باشد، نخبه علمی و دینی و... . علاوه بر این جناب دکتر جعفری از جمله مبارزین انقلاب اسلامی بوده است و در واقع با آیت الله طالقانی هم سلول بوده است، همگان از این موضوع اطلاع دارند. در بحث تفسیر نهج البلاغه هم در تمام کشور و نه فقط در استان بوشهر بر همگان اثبات شده است و نیازی به گفتن من ندارد که ایشان یک مفسر نیک برای این کتاب بی نظیر بوده اند.

2. در بحث برگزاری همایش برای ایشان نظر من این است که همه باید ضمن احترام و حرمت به تمام تفکرها نسبت به قانونی که در کشور هست تمکین کنند. کشور با هیاهو و جنجال قابل اداره کردن نیست. ما معتقدیم قوانین کشور ایران مبتنی بر اسلام تدوین شده است بنابراین آن چیزی که قانون گفته است همه موظفند پیروی کنند. وقتی قانون مجوز این همایش را صادر کرده است و هنگامی که می گوییم همه موظف به تمکین و اجرای قانون هستند تکلیف برگزاری بزرگداشت این عالم فرزانه مشخص است و نباید توقف و تعللی در آن صورت بگیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/72185