کد خبر: 72049 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 دي 1395 - 12:05
شهرداری و شورای شهر برازجان برگزار می کند؛
مسابقه بزرگ طراحی معماری پیرامون کاروانسرای مشیرالملک

اتحاد خبر: شهرداری شهر برازجان با هدف مشارکت مردم در تهیه و ترسیم پروژه های شهری اقدام به برگزاری مسابقه ی معماری با موضوعیت طراحی یک مکان با عملکرد گردشگری، فرهنگی و تفریحی کرده است. ناهید اخلاقی مدیر این پروژه در گفتگو با «اتحاد خبر» اظهار داشت: برازجان شهری ست با پیشینه برجسته تاریخی و فرهنگی و مردمانی بزرگ و فرهیخته که شایسته بهترین ها ...

اتحاد خبر: مسابقه ی بزرگ طراحی معماری پیرامون کاروانسرای مشیرالملک (دژ) با جوایز ارزنده توسط شهرداری و شورای شهر برازجان برگزار می شود.

 

به گزارش «اتحاد خبر»، شهرداری شهر برازجان با هدف مشارکت مردم در تهیه و ترسیم پروژه های شهری اقدام به برگزاری مسابقه ی معماری با موضوعیت طراحی یک مکان با عملکرد گردشگری، فرهنگی و تفریحی  کرده است. هدف از برگزاری این مسابقه ساماندهی فضای سبز در حومه کاروانسرای مشیرالملک (دژ) به منظور ایجاد فضایی با نشاط، پویا و زیبا برای شهروندان می باشد.

برگزار كننده این مسابقه شهرداری شهر برازجان است که با اتکاء به ظرفیت بالقوه ی کاروانسرای مشیرالملک، سعی بر ایجاد فضایی گردشگری، فرهنگی و تفریحی در محدوده ی پیرامون آن را دارد؛ لذا در راستای نیل به این هدف آمادگی همکاری خود با دانش آموختگان در سطح  کشور  را اعلام می دارد.

 

معيارهای داوری در این مسابقه توجه به اقليم و فرهنگ بومی شهر و معماري کاروانسرای مشیرالملک، نوآوري و خلاقيت همراه با نماهايي زيبا و اثرگذار، برخورداری طرح پیشنهادی از ویژگی های اجرایی و بهینگی فنی و اقتصادی است، همچنین طرح باید دارای فضاهای تفریحی کاربردی در جهت ایجاد نشاط و جاذبه باشد.

 

ناهید اخلاقی ، مدیر این پروژه اظهار داشت: برازجان شهری ست با پیشینه برجسته تاریخی و فرهنگی و مردمانی بزرگ و فرهیخته که شایسته بهترین ها می باشند. این شهر از دیرباز مورد توجه بزرگان بوده است و آثار بجا مانده از عهد باستان و دوران معاصر و همچنین آثار کاخ کوروش و کاروانسرای مشیرالملک نشان دهنده عظمت این شهر و مردمانش می باشد. بر همین اساس شهرداری برازجان قصد دارد به منظور پاسداشت این بزرگی فعالیت های خود را در زمینه توسعه محدوده ی پیرامون کاروانسرای مشیرالملک اجرا نماید.
وی ادامه داد: کاروانسرای مشیر یکی از آثار عظیم و با اهمیت می باشد و شهرداری قصد دارد نسبت به احیای هویت فرهنگی آن از طریق طراحی محیطی پیرامون کاروانسرا با بهره گیری از توان طراحان شهری و معماران فضایی دلنشین و سرزنده را برای شهروندان فراهم نماید. باشد که این اقدام سرآغازی برای مشارکت اکثریت شهروندان و دلبستگان به استان عزیزمان و شهر برازجان باشد.

 

اخلاقی تاکید کرد: این مسابقه با مطالعه دقیق و تدوین یک سند چشم انداز طراحی گردیده و تصمیم دارد با کمک شرکت کنندگان در این مسابقه کار بسیار بزرگی انجام بدهد تا به اجرای یک اثر معماری و شهرسازی ماندگار و شایسته برای شهروندان فهیم و فرهیخته بیانجامد.

به گزارش اتحاد خبر؛ داوران این مسابقه مهندس کریم حسین آبادی، مهندس شهریار اخلاقی بهرام آبادی، مهندس محمد علی رحیمی و دکتر علیرضا کیانپور می باشند و شهروندان می توانند جهت شرکت در مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت borazjantarh.ir (برازجان طرح) مراجعه فرمایند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/72049