کد خبر: 72043 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 دي 1395 - 11:00
نگرخواهی اتحاد خبر در مورد فشارها برای لغو نکوداشت دکتر جعفری در برازجان (2):
محمدباقر عباسی سملی: دکتر جعفری ها آبروی انقلابند

اتحاد خبر-محمدباقر عباسی سملی: دکتر جعفری ها که بسیار هم اندکند آبروی انقلاب ما هستند کسی حق ندارد با آبروی انقلاب بازی کند که اگر چنین کنند بی شک روزگار با آبروی آنان بازی خواهد کرد. من دوست ندارم حتی چهره کسانی که با دکتر جعفری اختلاف نگاه و نگرش دارند هم بیش از این مخدوش شود. امیدوارم تا فرصت باقیست در این تصمیم زیانبار خود تجدید نظر کنند و ...

اتحاد خبر: دکتر سید محمدمهدی جعفری نویسنده، مترجم، پژوهشگر برجسته نهج البلاغه، فعال سیاسی و مبارز دوران ستم شاهی، استاد تمام بازنشستهٔ دانشگاه شیراز و همچنین نماینده مردم دشتستان در مجلس اول شورای اسلامی است. مراسم نکوداشت و تجلیل از این داشمند فرزانه قرار است 29 دی ماه در بوشهر و برازجان برگزار گردد که گرچه برنامه بوشهر به قوت خود باقی است ولی در زادگاه دکتر جعفری تعداد معدودی از دلواپسان به مخالفت برخاسته و ایشان در پیامی متواضعانه خواستار لغو نکوداشت خود در برازجان گردید.

 

اتحاد خبر در این خصوص نظر برخی از صاحب نظران و فعالین اجتماعی و سیاسی را در قالب این دو سوال جویا شده است:

 

1. نظر شما در مورد شخصیت سید محمدمهدی جعفری چیست؟

2. تحلیل شما از فشارها برای لغو نکوداشت دکتر جعفری چه می باشد؟

 

محمدباقر عباسی سملی

 

1. استاد فرزانه و عالم وارسته جناب آقای دکتر سید محمد مهدی جعفری از نوادر روزگار ماست. دکتر جعفری نماد تشیع علوی در جهان اسلام و نماد آزادی و دموکراسی دینی و نماد مدارا و انسان دوستی است. من بیش از بیست سال است که سعادت آشنایی با این انسان وارسته و فرزند راستین رسول الله (ص) نصیبم شده و بالغ بر پنج سال افتخار شاگردی این معلم علم و اخلاق در دانشگاه شیراز را داشته ام.

 

2. اینکه در یک شهری و یا منطقه ای با نکوداشت یکی از بزرگ ترین خادمان دین و دانش آنهم در حکومت دینی مخالفت می شود باز از اتفاقات نادر است. اصولاً در اینجا بحث بر سر تجلیل از یک شخص نیست، بحث بر سر تجلیل یک فرهنگ است، فرهنگ مبارزه با ظلم و بی عدالتی، فرهنگ ساده زیستی، فرهنگ سلامت و راستگویی، فرهنگ تبیین تشیع علوی و اسلام راستین، که جناب دکتر جعفری نماد همه اینهاست و چنین نماد و سرمایه ای فراتر از استان بوشهر و حتی ایران است.  استاد جعفری بی نیاز از تجلیل است، این ما و جامعه ی ما هستیم که به آشنایی بیشتر با شخصیتی همچون دکتر جعفری محتاجیم و کسانی که با این برنامه مخالفت کرده اند به جامعه ظلم کرده و می کنند. آنان باید فردای قیامت پاسخگوی پیامبر (ص) و ائمه اطهار(س) باشند، که چرا نمک خورده و نمکدان می شکنند. دکتر جعفری ها که بسیار هم اندکند آبروی انقلاب ما هستند کسی حق ندارد با آبروی انقلاب بازی کند که اگر چنین کنند بی شک روزگار با آبروی آنان بازی خواهد کرد. من دوست ندارم حتی چهره کسانی که با دکتر جعفری اختلاف نگاه و نگرش دارند هم بیش از این مخدوش شود. امیدوارم تا فرصت باقیست در این تصمیم زیانبار خود تجدید نظر کنند، و اسباب دلخوری بیش از پیش نسل جوان با نظام را فراهم نکنند که این گناهی ست نابخشودنی.
بزرگش بخوانند اهل خرد / که نام بزرگان به نیکی برد

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/72043