امروز: يکشنبه 28 آبان 1396
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 12 دي 1395 - 15:17
در راستای رفع سوء تفاهمات و احترام به همشهریان و امام جمعه برازجان؛

اتحاد خبر: در پی ایجاد جوسازی های دلواپسان و مخالفت امام جمعه برازجان و برخی نهادهای خاص با برگزاری نکوداشت استاد فرزانه دکتر سید محمد مهدی جعفری (مبارز نستوه دوران ستم شاهی و پژوهشگر برجسته نهج البلاغه) وی در پیامی متواضعانه ضمن ادای احترام به همشهریان عزیز و امام جمعه محترم برازجان؛ خواستار لغو مراسم نکوداشت خود در برازجان...

دکتر جعفری خواستار لغو مراسم نکوداشت خود در برازجان شد

اتحاد خبر: در پی ایجاد جوسازی های دلواپسان و مخالفت امام جمعه برازجان و برخی نهادهای خاص با برگزاری نکوداشت استاد فرزانه دکتر سید محمد مهدی جعفری (مبارز نستوه و زندان رفته دوران ستم شاهی-پژوهشگر برجسته نهج البلاغه و اولین نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی) این شاگرد ممتاز مکتب امیرالمومنین(ع) در پیامی متواضعانه ضمن ادای احترام به همشهریان عزیز و امام جمعه محترم برازجان؛ خواستار لغو مراسم نکوداشت خود در برازجان گردید. متن این پیام که در اختیار اتحاد خبر قرار گرفته بدین شرح است: 

 

«باسلام و تشکر از همهٔ سروران گرامی که با لطف و محبت قصد برگزاری نکوداشت برای این کمترین دارند ، اگرچه خود را شایستهٔ این همه محبت و لطف نمی دانم؛ لیکن از آنجا که برگزاری چنین مراسمی باعث وحدت و همدلی در میان عموم مردم و انتقال تجربه ها از نسل نخست انقلاب به نسل های بعد و ابلاغ پیام شهیدان و ایثارگران صدر انقلاب و شهدا و  رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسلهایی است که آن روزگاران و حوادث مهم آن را تجربه نکرده اند، موافقت خود را با چنین مراسمی اعلام کردم! واکنون که احساس می کنم این امر برای عده ای از همشهریان عزیز و بخصوص برای امام جمعهٔ محترم که خاطرش برای این کمترین بسیار عزیز و با ارزش است، به علت اطلاع رسانی ناقص  ونادرست، سوءتفاهم هایی ایجاد کرده است، ضمن تشکر صمیمانه و فراوان از همهٔ کسانی که قصد برگزاری چنین مراسمی را دارند و بخصوص از همشهریان عزیز ، مصرانه درخواست می کنم که از این تصمیم بگذرند و هزینه ای را که برای این منظور در نظر داشته اند صرف امور خیر مورد نیاز فرهنگی کنند، ابتغاء وجه الله. خداوند به همهٔ کسانی که خالصانه در راه او گام می زنند اجر و عاقبت خیر عطا فرماید.

کمترین بندهٔ خدا: سیدمحمد مهدی جعفری»

 

گفتنی است طبق اعلام ستاد نکوداشت دکتر جعفری قرار است نکوداشت این استاد فرزانه و مبارز انقلابی روز 29 دی ماه جاری در دو زمان صبح و بعدازظهر در بوشهر و برازجان توسط بنیاد نخبگان استان با همکاری دانشگاه خلیج فارس در بوشهر و خانه فرهنگ دشتستان در برازجان برگزار گردد.

 

در پی درخواست اخیر دکتر جعفری؛ ستاد نکوداشت آن استاد فرزانه اعلام کرد برنامه نکوداشت در وقت صبح که در دانشگاه خلیج فارس برگزار می گردد به قوت خود باقی است ولی در مورد برنامه بعدازظهر در ستاد نکوداشت بحث و بررسی و نتیجه به اطلاع مردم فهیم استان خواهد رسید.

 

ستاد نکوداشت استاد جعفری در اولین اطلاع رسانی رسمی خود در مورد نکوداشت این نهج البلاغه پژوه برجسته جهان تشیع به صراحت اعلام کرده بود «این مراسم با تاکید بر وجه علمی و پژوهش دینی استاد جعفری به ویژه خدمات کم نظیر استاد در حوزه نهج البلاغه برگزار می شود». (نکوداشت دکتر سید محمد مهدی جعفری در بوشهر و برازجان+ زمان و مکان)

 

دکتر جعفری اولین نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی و از دوستان نزدیک بزرگانی چون آیت الله طالقانی، دکتر علی شریعتی و استاد شهید مرتضی مطهری می باشد که اهتمام ایشان به تحقیق و پژوهش در خصوص نهج البلاغه از ایشان دانشمندی شاخص در خدمتگزاری به امیرالمومنین علی(ع) و مذهب تشیع ساخته است./ح

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/10/18 - 14:03
1
0
با سلام
واقعا این استاد بزرگوار تو این 30 سال گذشته در حقش ظلم شده که یک همایش براش برگزار نشده / انسانهایی تو حاشیه و مرکز این شهر پر حاشیه شبها گرسنه میخوابن نان شب ندارند این همه جوان بیکار و بی خانمان این همه خانواده های فقیر و نیازمند حالا تمام غصه دوستان عزیز هر دو جناح شده برگزاری یک همایش /
1395/10/16 - 00:28
0
2
چرا همیشه فقط تعداد قلیلی برای شهر و مراسماتش تصمیم گیری میکنند؟
مگر شهر از آن آنهاست؟
به نظر من یک نظر سنجی مطرح کنید تا مردم شریف برازجان نظر خود را در مورد این همایش که شاید کمترین تشکر از زحمات این بزرگوار باشد بیان کنن تابعضی ها به جای همه تصمیم نگیرند.
1395/10/14 - 20:17
0
3
خلایق هرچه لایق.
1395/10/14 - 11:01
1
4
آقای علی
بر فرض که برخی فتنه گر به قول شما در مراسم تهران رفتند؛ یعنی اگر یکی از مسئله دارها قصد نماز جمعه داشته باشند و شرکت کنند، اون جمعه نماز برگزار نمیشه؟!
1395/10/14 - 10:35
6
2
بخاطر حضور چهره های ضد انقلاب و فتنه گر در مراسم نکوداشت ایشان در تهران مردم خواستار لغو این مراسم هستند وگرنه مردم با شخص ایشان مشکلی ندارند. در ضمن نهج البلاغه را با افراد نسنجید بلکه افراد را با نهج البلاغه بسنجید.
1395/10/14 - 08:39
1
5
درود خدا و پیامبرانش بر این سید بزرگوار باد فقط باید به خداپناه برد و همه این حوادث را به خدا سپرد به امید آن روزی که هیچ کدام از ما شرمنده خدا و وجدانمان نشویم به مردم و اصالت آنها احترام بگذاریم تا در مقابلش به ما و اصالت ما احترام بگذارند و بی احترامی به بزرگانمان و آیندگانمان و ارزش انسانی این هدیه پاک خدا دادی نکنیم روزگار و تاریخ برای همیشه ماندگار است اما ما رفتنی هستیم چند صباحی هستیم تا مورد امتحان الهی قرار بگیریم که آیا نمره قبولی می گیریم یا نه ما باید کاری کنیم که خداوند بی منت از آفریده ما پیشمان نشود چه کاری باید انجام بدهیم که خدا و پیامبران و روزگار از ما راضی باشد خدا پاکی و مهربانی را در وجودمان نهادینه کرده است جواب خدا که ما را آفریده چگونه باید بدهیم خدایا به حق آبروی چهارده معصومت قسمت می دهم همه ما را از با ارزشترین آفریده خودت قرار بده ما را ببخش و مورد عفو و آرامش بده/ج
1395/10/13 - 17:08
1
3
اگر لغو کنسرت یا مراسم نکوداشت مهمتر از رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان،اشتغال شهرستان،شهرداری شهر،ادارات کارنکن شهر هست اجازه بدهید لغو شود حتما با لغو آن این مشکلات حل میشه.یکی به من بگه این دوستان دلواپس کجا هستند که این مشکلات را نمیبینند.در ضمن نقش نماینده....اگر لغو کنسرت یا مراسم نکوداشت هست که همه میتونن انجام بدهند./ج
1395/10/13 - 14:44
1
6
به پاس جایگاه علم و دانش و مقام ارزشمند عالم ودانشمند در نکو داشت این فرزانگان سنگ اندازی نکنید./ص
1395/10/13 - 14:38
1
7
ما خواستار برگزاري اين مراسم هستيم./ص
1395/10/13 - 12:56
1
9
با درود و احترام!
انقلاب ها، رهبران نخستین خود را می بلعند. این تجربه تلخ تاریخ است و گریزی از آن نیست.
چه کسی است که نقش و جایگاه برجسته "نهضت آزادی ایران" و شخصیت های نستوه و مبارزش همچون "آیه ا... طالقانی"، "مهندس سحابی"، "مهندس بازرگان" و همچنین شخصیت بزرگ دیارمان، "دکتر سیدمحمدمهدی جعفری" را در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نداند؟ همه سختی ها و مرارت ها و زندان ها و شکنجه ها را آنان تحمل کردند ولی اینک عده ای تازه به دوران رسیده که از آرمان ها و آمال رهبران نخستین انقلاب، هیچ گونه آگاهی و بینشی ندارند، خود را داعیه دار انقلاب معرفی نموده، با جزم اندیشی و تمامت خواهی محض، آنچه را که خود در ذهن می پرورانند، به عنوان ارزش های انقلابی جا زده و این گونه به ساحت دین و دانش(حتی دانش دینی) جفا می کنند.
امید که تشت رسواییشان هر چه زودتر از بام افتد!!!
1395/10/13 - 09:03
5
6
اتحاد خبر با معرفت ، مردانگی داشته باش و این کامنت رو منتشر کن ( عکس گرفتم از صفحه) :
امام خمینی(ره) در پاسخ به نامه وزیر کشور درباره نهضت‌ازادی می نویسند: نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند، و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند، از منافقین بیشتر است.
جایگاه این عارف باالله ، دانشمند ممتاز، مترجم عالی نهج البلاغه یا راستین مبارزان واقعی انقلاب چرا از حامیان نهضت آزادیه؟ آیا جایگاه نهضت آزادی و افزایش تحریم ها علیه ایران رو می دونید؟ چرا با عناد و چشم بسته حرف می زنید- چرا روز به روز زندگی مردم رو تنگ تر می کنید - چرا همایش نمی زارید برای رفع گرفتاری مردم علی آباد یا جوانان بیکار شهر -
پاسخ: جناب استاد جعفری سال 1358 از نهضت آزادی استعفا داده است و تا زمانی عضو این نهضت بوده که حضرت امام از این نهضت رضایت داشتند.
ضمن اینکه بهتر است نوع ادبیات کامنت خود را در شان مخاطبان و مردم مودب و فرهیخته بنویسید.
1395/10/13 - 08:49
1
7
جناب فتحي ، به نظر من بعد از لغو كنسرت و سخنراني شهر مشهد بايد انتظار وقوع رويداد هاي مشابهي را در ساير شهر ها داشته باشيم . در صورت لغو مراسم بزرگداشت دكتر جعفري احتمالا برازجان نيز وضعيتي مشابه مشهد در اين استان پيدا خواهد كرد .
1395/10/12 - 21:33
2
6
با سلام و احترام
ممانعت از مراسم نکوداشت استاد جعفری دانشمندمبارز ، الگوی تقواوشخصیت ملی کشورمان که مایه افتخارشهرستان میباشدازهرنهادیاشخصی که باشدموجب شرمساری وتاسف همه دانش پژوهان ومردم فهیم شهرستان خواهد بودبی شک دامن زدن به چنین حرکات ضدارزشی وخودسرانه نه بامعیارهای دینی الهی ونه باسیره ائمه معصومین(ع) ونه باقانون اساسی ومقررات جاری کشورسازگاری دارد.
شایسته است دربرابراین حرکت خلاف قانون ازطریق فرمانداری ودرصورت لزوم استانداری حمایت لازم ازستاد نکوداشت جهت برگزاری مراسم بعمل آید.

نگزاریدانقلاب بدست نااهلان ونامحرمان بیفتد

جلد 21 ص 93 صحیفه
1395/10/12 - 21:14
2
7
راستی چگونه بعضی ها توان پاسخ به خداوند در برزخ و قیامت دارند. این سید اولاد پیغمبر (دکتر حعفری) از متدین ترین انسان ها است. او افتخار دشتستان و استان بوشهر و ایران است.
1395/10/12 - 20:54
2
9
واقعا تاسف بار است که با دانشمند فرزانه ای مثل دکتر جعفری اینگونه برخورد شود
1395/10/12 - 20:40
2
8
جای بسی تاسف
بسی شرمساری برای خیلی ها این مملکت به کجا میرود؟ ............ دوباره دارد با نامی دیگر مستقر میشود
1395/10/12 - 20:24
2
8
ایشون بزرگواری کردند و خواستار لغو مراسم بزرگداشت شدن ، اما باید برگزار بشه چون هیچ موردی نداره این برنامه و یه کار کاملا فرهنگی هست.
1395/10/12 - 20:08
2
8
از حاج آقا مصلح امام جمعه محترم گلایه داریم که در خطبه نماز جمعه با برگزاری نکوداشت مترجم جهان اسلام مخالفت کرد. شنیده ام مجوز قانونی این مراسم هم صادر شده بود.
1395/10/12 - 20:06
2
8
افرین بر جناب دکتر جعفری
باشد که جامعه دوست و دشمن خود را بیشتر بشناسد
1395/10/12 - 19:35
2
6
دکترجعفری وامثال ایشان مایه فخردشتستان وافرادخودسر جیره خوار اجنبی مایه ننگ دشتستان میباشند
1395/10/12 - 19:33
2
7
چرا این انسان های کوته فکر و خود خواه بایددست به چنین اعمال ننگینی بزنند چه کسانی حامی این افراد از خود راضی و بی دین می باشد سربازان بدون اسحله داعش اما شاید روزی برسد که اگر همینطور ازاد باشنددست به اسلحه شوند
1395/10/12 - 19:30
2
8
بدیهی است با حذف مراسم نکوداشت ذره ای از وجهه و قدر و منزلت این مرد متقی و چهره علمی کشور نزد مردم دیارش کم نمیشود و همانطور که تا کنون جایگاهش در قلوب مردم قدردان دشتستان رفیع مانده است از این به بعد هم رفیع تر خواهد ماند اما بدا به حال کسانی که به این مسائل دامن میزنند و به جای اتخاذ مواضع وحدت آفرین و تشویق مردم به احترام و نکوداشت بزرگان علم و ادب ، به اختلافات دامن میزنند و در جهت نابودی وحدت و انشقاق هر بیشتر جامعه گام برمیدارند و قدر مسلم این رویه خلاف دستورات اسلام بوده و سرانجام خوبی نخواهد داشت .
1395/10/12 - 18:33
3
9
در مورد تندروی هایی که از طرف جناح خاص صورت می گیرد آیندگان چه خواهند گفت؟
این گروه اندک تا کی می خواهند بر طبل مخالفت بزنند و وفاق ملی را نادیده بگیرند .
برای شناخت دکتر جعفری هنوز به گذشت زمان نیاز داریم
1395/10/12 - 17:24
2
5
چه می توان گفت.
وقتی دکتر عظیم الشان استاد جعفری حفظ الله تعالی علیه که لازم الحترام هستندبا آن همه علم وحلم وبصیرت ودانش وتقوا در این مسئله اینگونه سکوت کردند ما چه بگویم.
ولی قطعا این راهش نیست که....... میروند.

1395/10/12 - 16:49
2
7
بالا غیرتا این مشکلش کجا بود!؟

1395/10/12 - 16:47
3
9
بنظر میاد،برازجان ایالت خودمختاره و یا اقایان خودمختارند،و به سلیقه خود عمل میکنند،.و گرنه یک بام و دوهوا که.نمیشه ..دلم از،این خرابی ها بود،خوش .زانکه میدانمـ.خرابی،چون که از حد .......