امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 دي 1395 - 12:44

اتحادخبر ـ محمد باقر عباسی سملی: استاندار محترم تهران در واکنش به رسوایی پدیده شوم گورخوابی در پایتخت ام القرای اسلام، طی گفتگویی با خبرگزاری تسنیم، فرموده اند " گورخواب ها متجاهرین به اعتیاد هستند نه بی خانمان " البته بر ایشان در جایگاه آقای سید حسین هاشمی ایرادی وارد نیست، زیرا انسان ها آنگونه می اندیشند که می زیند. حتی اینکه گمان نمی برد...

آقای استاندار! گورخوابی محصول تجمل است نه اعتیاد

محمد باقر عباسی سملی*

استاندار محترم تهران در واکنش به رسوایی پدیده شوم گورخوابی در پایتخت ام القرای اسلام، طی گفتگویی با خبرگزاری تسنیم، فرموده اند " گورخواب ها متجاهرین به اعتیاد هستند نه بی خانمان " البته بر ایشان در جایگاه آقای سید حسین هاشمی ایرادی وارد نیست، زیرا انسان ها آنگونه می اندیشند که می زیند. حتی اینکه گمان نمی برد در تهران بی خانمانی وجود داشته باشد هم اهمیتی ندارد. اما آنچه جای ایراد است، آن جاست که آقای هاشمی در جایگاه استاندار پایتخت نظام اسلامی سخن می گوید. باید خدمت ایشان عرض کرد که وقتی مزرعه ای دچار آفت می شود، هر عنصری را می توان در شیوع آفت مقصر دانست، بجز گیاه آفت زده، و اولین عنصر قابل شماتت نیز مزرعه دار است نه گیاه آلوده ی به آفت. معتادین و گورخواب های نگون بخت گیاهان آفت زده ی جامعه ما هستند.

جناب هاشمی بذر پلید گورخوابی از روزی در خاک شهیدان پاشیده شد، که فرهنگ تجمل در میان مسئولین نظام رونق گرفت. یعنی همان روزی که بر طول و عرض دفاتر کار مسئولین افزوده شد، یعنی همان روزی که هزینه تزیین دفاتر کار مسئولین سر از چند صد میلیون و حتی چند میلیارد تومان در آورد. یعنی همان روزی که مدارس فرزندان مسئولین از مدارس فرزندان این ملت جدا شد، یعنی همان روزی که محل سکونت مسئولین به مناطق خوش آب و هوا و درجه یک شهر ها منتقل شد، یعنی همان روزی که میان مسئولین نظام مسابقه سکونت در بناهای مجلل برگذار شد، یعنی همان روزی که اتومبیل های آنچنانی مایه فخر و مباهات مسئولین نظام قرار گرفت، آنهم درست در زمانی که اسباب و اساسیه منزل مادر سردار شهید اسماعیل کمان در بوشهر به دلیل بی سرپناهی در پارکینگ اداره کل مسکن و شهر سازی بوشهر روی زمین ریخته بود. و نگاه نگران شهید کمان قلب ما روسیاهان بازمانده از قافله عشق را به شلاق حسرت خود می نواخت و از ما جز شرمساری کاری بر نمی آمد چون کاره ای نبوده و نیستیم و نخواهیم بود. یعنی همان روزی که جانبازان شیمیایی ما توان خرید یک اسپری تنفسی را نداشتند. یعنی همان روزی که فرزندان شاهد آرزو داشتند یکبار و فقط یکبار هنگام نواخته شدن زنگ تعطیلی مدرسه آغوش نوازشگر پدر  در مقابل درب خروجی مدرسه برویشان باز باشد و آنان را در آغوش بگیرد و حتی با پای  پیاده تا درب منزل همراهی کنند، این را من روسیاه بارها از زبان فرزندان شهدا شنیده ام، آن هم زمانی که اتومبیل های جور و واجور و رنگ و وارنگ وزیر، وکیل، استاندار، فرماندار و مدیر کل با خدم و  حشم جهت سوار کردن فرزندان این آقایان در مقابل مدارس به ردیف صف کشیده بودند. یعنی همان روزی که محصول کشاورزان ما در مزرعه می گندید و کسی به ابرو خم نمی آورد. و یعنی همان روزی که ....

بله جناب استاندار بذر پلید و شوم گورخوابی زمانی در این سرزمین پاشیده شد که مستضعف به آسیب پذیر و دزد به اختلاسگر تغییر نام یافت و دروغ و تهمت و تقلب سکه رایج روزگار ما شد. جناب استاندار محترم گورخوابی محصول تجاهر به اعتیاد نیست، محصول شیوع فرهنگ شوم تجمل در میان مسئولان نظام است./ج 

 

رزمنده و جانباز اصلاح طلب دفاع مقدس
دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان بوشهر



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/10/19 - 10:02
0
1
درود بر اقای عباسی کاملا به حق گفتید.
1395/10/18 - 15:25
0
1
درود بیکران جناب عباسی سملی
1395/10/15 - 14:59
0
2
سلام وادب خاص خدمت جناب آقای عباسی سملی.
این بیان رسا ومطالبه گرانه شما همان نقطه عطف وخواستگاه حقیقی علم است.اینگونه بهره کشیدن ازقلم وعلم برای رضایی حق ضمن اینکه ماندگارست درمحضرحق مستحق پاداش است.هنگامی که گفته می شود حتی قلم ما نیز بایداخلاص داشته باشد یعنی همین.
خدایا ما را پیشگاه نیاکان وبزرگانمان وشهیدان وخانواده معظم آنها وایثارگران واستادی که حق گردنمان دارند شرمنده نکن.
با درود و سپاس خدمت بنده خدا، اما بعد
بیشتر متن جنابعالی به گونه ای عرایض بنده را تایید می کرد. اما در چند نکته اختلاف نظر مشاهده شد که به توضیح آن نکات می پردازم.
1- قیاس گیاه با انسان، در مکتوب بنده گیاه به عنوان یک موجود صاحب اختیار معرفی نشده، بلکه بحث برسر شیوع آفت است. مگر اینکه جنابعالی اعتیاد را آفت جامعه ندانید. از طرفی دیگر انسان آنگونه که شما تصور می کنید صاحب اختیار مطلق نیست. و این محدودیت اختیار، اتفاقا خواست و ابتکار خود انسان است. آنجا که انسان تن به زندگی اجتماعی می دهد یعنی به تشکیل حکومت تن داده است. و بخش زیادی از اختیارات خود را به حکومت واگذار کرده است. به روایتی مسئولیت مبارزه با آفات اجتماعی را به حکومت واگذار کرده است. و در بسیاری از کشورهای جهان آفت اعتیاد یا کاملا مهار شده یا به حد اقل رسیده است. در صورتی که در کشور ما این آمار رو به تزاید است. مگر اینکه شهروندان کشورهایی را که اعتیاد در آنها مهار شده است صاحب اختیار ندانیم.
2- قیاس گورخواب ها با خانواده شهدا و رزمندگان و جانبازان، من چند بار دیگر متن را مطالعه کردم. و در هیچ جای آن به چنین قیاسی برخورد نکردم. اینکه حضرتعالی چگونه چنین استنباطی را از متن استخراج کرده اید خود می دانید. و به احتمال قوی یک سوء تفاهم است. هرچند بنده مطمئن نیستم که آبروی آن گورخوابی که این روزها تصویرش دست بدست در فضای مجازی می چرخد نزد خداوند از این بنده گنهکار کمتر باشد، حدس خودم این است که آبروی این گورخواب نزد خداوند به مراتب از این کمترین بیشتر است.
3- اما شأن مسئولین، وای به حال ما اگر کارمان به جایی برسد که شأن مسئولان نظام اسلامی وابسته به خانه و اتومبیل شود. که آن روز فاتحه انقلاب خوانده است.
4- اما ترور دانشمندان هسته ای، آنچه مسلم است ضعف نهادهای امنیتی باید برطرف شود. اینکه عوامل اسرائیل در پایتخت ما دست به ترور می زنند هیچ توجیهی ندارد. باید به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خطر نفوذ عوامل بیگانه در دستگاه های نظام توجه بیشتری شود. و نباید از کنار این هشدار اساسی به سادگی گذشت.
5- توجه اول خود و سپس جنابعالی را به این فراز از نامه مولای متقیان و امیر مومنان علی (ع) به عثمان ابن حنیف جلب می کنم:
هيهات كه هواى نفس بر من غلبه يابد و آزمندى من مرا به گزينش طعامها بكشد و حال آنكه ، در حجاز يا در يمامه بينوايى باشد كه به يافتن قرص نانى اميد ندارد و هرگز مزه سيرى را نچشيده باشد. يا شب با شكم انباشته از غذا سر بر بالين نهم و در اطراف من شكمهايى گرسنه و جگرهايى تشنه باشد. آيا چنان باشم كه شاعر گويد:و حسبك داء آن تبيت ببطنة و حولك اكباد تحنّ الى القدّ((تو را اين درد بس كه شب با شكم سير بخوابى و در اطراف تو گرسنگانى باشند در آرزوى پوست بزغاله اى ))آيا به همين راضى باشم كه مرا اميرالمؤ منين گويند و با مردم در سختيهاى روزگارشان مشاركت نداشته باشم ؟ يا آنكه در سختى زندگى مقتدايشان نشوم ؟
6- امیدوارم نفرمایید ما کجا و علی(ع) کجا، که این بدترین ظلم به مولا علی ست زیرا راه پیروی از آن حضرت را با دست خود سد کرده ایم.
7- دوست عزیز، کسی که نمی تواند ساده زیستی پیشه کند نباید مسئولیت بپذیرد. من سن شما را نمی دانم ولی باور کنید اوائل انقلاب قرارمان این نبود که یکی گورخواب باشد در زمانی که برخی مدیران در جمهوری اسلامی قریب به یکصد میلیون تومان حقوق بگیرند. اگر حقوق متعارف را در شأن این عزیزان نمی دانید که شما را به خیر و ما را به سلامت. و این تازه با چشم پوشی از دزدی های چند هزارمیلیاردی در دولت قبل است.
1395/10/12 - 12:56
0
4
احسنت برادر.
1395/10/12 - 08:09
0
3
درود به اقای عباسی /جناب اقای عباسی : گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله ی من /آنچه هرگز به جایی نرسد فریاد است .
1395/10/11 - 22:45
3
1
درود بر خانواده معظم شهدا که حقی عظیم بر گردن ما دارند و همچنین همه جانبازان عزیز و گرامی از جمله آقای عباسی سملی ، اما بعد. برادر عزیز مقایسه گیاه و آفات آن با انسان قیاس مع الفارق است انسان خودش هم در اینگونه بلایا دخیل است چون خداوند بشر را صاحب اختیار آفریده ،چنین بحثی نیازمند یک بررسی دقیق و آسیب شناسی دارد و با یک انشای احساسی و آسمان و ریسمان به هم بافتن و تسری دادن آن به سایر مسایل ،نتیجه ای عاید نمی شود گره زدن مسئله گور خوابی به مشکلات جانبازان عزیز یا اینکه فرزندان عزیز شهدا و اینکه آرزو داشتند ....... چه ربطی دارد ؟ و اینگونه مقایسه کردن اجحاف به کرامت خانواده معظم شهدا و جانبازان است .. یامسئولین در خانه های آنچنانی یا ماشین آنچنانی مگر ترور دانشمندان هسته ای را فراموش کرده اید ؟ هم خانه مسئولین و هم ماشین مسئولین باید امن ودر شأن آنها و هم در شأن نظام و کشور باشد . امروز سرزمین ما با مشکلات عدیده ای روبروست اعتیاد ،فقر ، بیکاری ، مدرک گرایی و فاصله گرفتن از علم و تحقیق و پژوهش به معنای واقعی آن ، ضعف مدیریت در بیشتر زمینه ها و در نتیجه نبود یک برنامه ریزی درست در زمینه کلی و برای اجزا متشکله ، عدم ناظرین دقیق و دلسوز و امین و ....... که مجموعه این کاستی ها گور خوابی ،کارتن خوابی ، اعتیاد ، فساد ، فحشا و هزاران بلای خانمان سوز دیگر را به دنبال دارد . وقتی که به دلسوزان ، صاحبان اندیشه و خرد ، پاکان و شجاعان که نمی توانند سالوس وار ردای ریا و چاپلوسی و تملق بپوشند میدان داده نمیشود سرنوشت محتوم چنین جامعه ای همین است . وقتی خوبان و انقلابیون اصیل خانه نشین باشند و بعضا حتی از ترس اینکه برای عضویت در شورای شهر هم تأیید نشوند حاضر به فعالیت در این عرصه هم نیستند، باید شاهد این مسایل باشیم .
1395/10/11 - 20:06
0
4
سلام....درود بر اقای عباسی سملی...
1395/10/11 - 19:18
0
4
گفته های شما بسیار متین و قابل قبول هست اما چه فایده دیگه کار از کار گذشته به قول خودمون گفتنی اینا همش بازی....
1395/10/11 - 16:27
0
4
احسنت بر قلم شیوا و حقگوی مهندس عباسی سملی
1395/10/11 - 13:30
0
4
درود بر شما . دقیقا همینطوره
1395/10/11 - 13:29
0
4
درود ب شرف این جانباز عزیز.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر منصوب شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: افسری حدود 19 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 23 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...