کد خبر: 70232 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 13 آذر 1395 - 08:48
سخنگوی کمیسیون قضایی‌وحقوقی مجلس:
پیرو بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی جمعیت زنان زندانی افزایش یافته است
اتحاد خبر: سخنگوی کمیسیون قضایی‌وحقوقی مجلس با بیان اینکه جمعیت زندانیان زن به دنبال ناهنجاری‌های اجتماعی‌واقتصادی افزایش یافته بر ضرورت در نظر گرفتن مجازات جایگزین حبس برای این گروه از زندانیان تاکید کرد.

اتحاد خبر: حسن نوروزی در واکنش به دو برابر شدن جمعیت زندانیان زن جرایم غیرعمد در زندان، گفت: افزایش جمعیت زندانیان زن به دنبال معضلات اقتصادی - اجتماعی است، در واقع مشکلات  اقتصادی و فقر سبب شده تا زندگی 35 درصد مردم زیر خط فقر باشد که در پی آن شاهد افزایش جمعیت زندانیان به 200 هزار نفر هستیم.

به گزارش خانه‌ملت نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری وضعیت نامناسب اجتماعی، ناهنجاری‌های فرهنگی و اقتصادی،  تصریح کرد: متاسفانه تعدادی قابل توجهی از زنان جامعه در سایه بی‌تدبیری‌ها و ناهنجاری‌های مطرح و مشکلات خانوادگی در شرایط خاصی از زندگی گرفتار شدند که گروهی از آنان به دلیل عدم توانایی پرداختن تعهداتشان راهی زندان می شوند.

وی سیاست‌های ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها را یادآور شد و افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای اجرای سیاست‌های مذکور به دنبال جایگزین مجازات حبس به خصوص درمورد جرایم غیرعمد و به ویژه برای زنان خواهد بود، البته دولت نیز می‌تواند راهکارهای خاص خود را ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهتر است دولت لایحه‌ای در زمینه تعیین مجازات جایگزین حبس به مجلس ارائه کند، تصریح کرد: جرایمی چون جرایم نقدی، کار اجباری یا عفوهای زودگذر برای برخی جرایم را می توان در نظر گرفت، البته در راستای اجرای ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها می توان تبعید را هم به عنوان مجازات جایگزین برای برخی جرایم در نظر گرفت.

سیداسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور با اعلام اینکه زندانیان زن جرایم غیرعمد در ماه شهریور نسبت به ماه گذشته(مرداد) دو برابر شده، گفت: این افزایش حاکی از آمار 157 نفری این محکومان است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/70232