کد خبر: 68868 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 22 آبان 1395 - 18:50
آسیب دیده های آبی ها بیشتر از حد تصور
چرا استقلال اینقدر مصدوم دارد؟

اتحاد خبر: مصدومان پرتعداد استقلال در طول 10 هفته ای که از لیگ برتر می گذرد حسابی این تیم را اذیت کرده است.

اتحاد خبر: مصدومان پرتعداد استقلال در طول 10 هفته ای که از لیگ برتر می گذرد حسابی این تیم را اذیت کرده است.

به گزارش ورزش سه، استقلال با گذشت 10 هفته از آغاز لیگ برتر بارها تعدادی از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و شاید این موضوع کادرفنی این تیم را برای بازی های لیگ برتر بارها با مشکل روبرو کرده است. دراین که مصدومیت جزیی از فوتبال است و اجتنابی از آن وجود ندارد شکی وجود نیست اما چیزی که درباره استقلال واضح است این است که تعداد مصدومان این تیم در پایان هفته دهم لیگ شانزدهم بسیار بالاتر از انتظار کادرفنی این تیم است. به عنوان مثال در پرسپولیس در پایان هفته دهم لیگ برتر تنها وحید امیری و بیرانوند با مصدومیت های طولانی مدت روبرو شده اند در حالی که این آمار در استقلال بسیار بالاتر است. هرچند که استقلال بیشترین مصدوم را در لیگ شانزدهم ندارند و باشگاه هایی مثل تراکتورسازی، ماشین سازی و پدیده آمار به مراتب بیشتری از این حیث دارند.

 


مصدومیت های طولانی مدت بازیکنان استقلال به جز اتفاق های طبیعی فوتبال می تواند به عدم زندگی حرفه ای بازیکنان، بدنسازی غیر اصولی و شاید فشار بیش از حد در تمرینات ربط داشته باشد که باعث می شود تعداد مصدومان این تیم بسیار بیش از حد استاندارد باشد.

 


وریا غفوری

وریا غفوری که سابقه مصدومیت طولانی مدت را داشته است، پیش از بازی با فولاد در هفته دهم لیگ برتر مصدوم شد و از آن به بعد هرگز شرایط خوبی را تجربه نکرد. او بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی متوجه شد که باید زانویش را عمل کند و به گفته پزشکان استقلال باید بین 6 تا 8 هفته خانه نشین بشود. شاید اگر این بازیکن از بعد از بازی با فولاد به مداوای پای مصدومش می پرداخت هرگز مصدومیتش تا این حد طولانی نمی شد.

 


خسرو حیدری

مصدومیت خسرو حیدری چیز چندان جدیدی نیست چرا که او در این سال ها بارها هفته های زیادی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده است. حیدری در بازی با سیاه جامگان در هفته هشتم لیگ برتر مصدوم شد و در همان نیمه اول از زمین بازی تعویض شد. اصرار این بازیکن برای بازی کردن برابر سایپا باعث شد که مصدومیتش تشدید بشود و او چند هفته ای شرایط بازی کردن را نداشت و در این بین بازی با فولاد و مس کرمان را هم از دست داد.

 


محسن کریمی
کریمی در هفته اول لیگ برتر در بازی با نفت تهران تنها چند دقیقه بعد از ورود به زمین مصدوم شد و تا بازی با سایپا در هفته نهم لیگ برتر نتوانست شرایط خوب خود را پیدا کند. در این که این بازیکن به دلیل شرایط ضعیف جسمانی همیشه در معرض مصدومیت است شکی وجود ندارد اما به هرحال می توان با تمرینات اختصاصی ضریب خطر آسیب دیدگی این بازیکن را پایین آورد.

 


علی قربانی

علی قربانی هم در بازی با ملوان نوین در جام حذفی مصدوم شد و بازی با سیاه جامگان را از دست داد. این بازیکن در بازی با سایپا هم با توجه به ناآماده بودن در دقایق پایانی به زمین بازی آمد. این بازیکن هم یکی از مصدومان استقلال بود که چند هفته ای عدم حضورش کادر فنی این تیم را دچار مشکل کرده بود.

 

 

دلیل مصدومیت ها چیست؟
این که دلیل مصدومیت طولانی بازیکنان استقلال را تنها در ضعف تمرینات مربی بدنساز و البته کادر پزشکی استقلال بدانیم ممکن است قدری بی انصافی باشد چرا که خود بازیکنان هم در این اتفاق ها نقش دارند. بر طبق گفته مربی های بدنسازی تمرینات اختصاصی بازیکنان که زیر نظر مربی های بدنساز دیگر انجام می شود لزوما نمی تواند برای یک بازیکن مفید باشد چراکه ممکن است متد تمرینی مربی ها با هم فرق داشته باشد و این موضوعی است که احتمال آسیب دیدگی بازیکنان را بالا می برد. در تیم فوتبال استقلال بازیکنان زیادی هستند که خودشان جدا از تمرینات روزانه به صورت اختصاصی هم تمرین می کنند و این نه تنها در نهایت به نفع شان تمام نمی شود بلکه احتمال آسیب دیدگی آنها را بیشتر هم می کند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/68868