امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
- رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است
- جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسمالله
- راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
- نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
- عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار میکنند
- کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
- آب نمیخورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
- با این نوشیدنیها قند و شکر را کنار میگذارید
- تخت جمشید دوم ایران کجاست؟
- جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
اتحاد خبر: در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، وفاداری مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است.
اتحاد خبر: در هر صنعتی که فعالیت داشته باشید، وفاداری مشتری یکی از ارزشمندترین بخش های کسب و کار است.
مجله پنجره خلاقیت: تحقیقات نشان می دهد بازاریابی برای یک مشتری جدید پنج برابر هزینه بیشتری نسبت به بازاریابی برای مشتری های قدیمی دارد. ارزش وفاداری به مشتری را وقتی بهتر درک می کنید که بدانید 40 درصد از درآمد تجارت الکترونیک تان از 8 درصد از پایگاه مشتریان به دست میآید. خوشبختانه در این مقاله طرز تهیه یک مشتری وفادار را برایتان نوشته ایم! این دستورالعمل به شما کمک می کند روابط بهتری با مشتریان فعلی ایجاد و برای کسب درآمد بیشتر مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.
1.
مواد لازم:
اطلاعات را با احتیاط مخلوط کنید: مشتریان شما از یک برنامه وفادار سازی چه انتظاری دارند؟
هر چقدر که شروع یک باره و ایجاد برنامه ای فراگیر جذابیت داشته باشد، ضروری است که تمام اطلاعات مشتریان را در نظر بگیرید و ترکیب مناسبی برای مخاطبان هدف تان ایجاد کنید. 77 درصد از برنامه های تراکنش محور در طول دو سال اول به بن بست می رسند. از آنجا که برنامه وفادارسازی مشتریان نیز برنامه ای تراکنش محور است، مهم است که آن را به درستی انجام دهید.
1.
مواد لازم:
- اطلاعات کافی در مورد مشتری
- روش هایی آسان برای ثبت نام و مشارکت
- پاداش های جذاب
- بازخورد و نقد و بررسی
اطلاعات را با احتیاط مخلوط کنید: مشتریان شما از یک برنامه وفادار سازی چه انتظاری دارند؟
هر چقدر که شروع یک باره و ایجاد برنامه ای فراگیر جذابیت داشته باشد، ضروری است که تمام اطلاعات مشتریان را در نظر بگیرید و ترکیب مناسبی برای مخاطبان هدف تان ایجاد کنید. 77 درصد از برنامه های تراکنش محور در طول دو سال اول به بن بست می رسند. از آنجا که برنامه وفادارسازی مشتریان نیز برنامه ای تراکنش محور است، مهم است که آن را به درستی انجام دهید.
2.
به وسیله نرم افزار مدیریت روابط مشتری (CRM)، ابزار تحلیلگر وب سایت، رکوردهای تراکنش های قبلی، بازاریابی و نتایج کمپین های تبلیغاتی اطلاعات مشتری را به دست آورید. ببینید که مشتریان تان به چه چیزی واکنش نشان داده یا پاسخ داده اند تا همان عنصر را وارد برنامه تبلیغاتی تان کنید.
اگر به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید، بپرسید. بر اساس یک نظر سنجی در ایالات متحده، 66 درصد از مردم حاضرند به ازای ارائه بخشی از اطلاعات شخصی خود، محصولات و خدمات بهتری دریافت کنند. سعی کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشتریان تان یک نظر سنجی ایجاد کنید.
3.
کمی شکر بپاشید: کاری کنید که مشتریان تان مشتاق به خرید شوند.
اگر جوایزی در برنامه وفادار سازی بگنجانید که هیچ کس به آن ها علاقه ای نداشته باشد، به نظرتان مشتریان چه دلیلی برای شرکت در این برنامه دارند؟
چه پاداشی همسویی خوبی با کسب و کارتان دارد؟ رقیبان تان چه می کنند؟ پاداشی در نظر بگیرید که می دانید انگیزه بخش مشتریان تان است: مانند محصولات، خدمات رایگان، کوپن های تخفیف و پاداش های نقدی.
به آرامی داخل فر بگذارید: روش آسانی برای شرکت در برنامه وفادار سازی ایجاد کنید.
آسان بودن برنامه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اگر نحوه مشارکت پیچیده باشد، کسب و کارتان به دشواری خواهد توانست برنامه را مدیریت کند و مشتریان نیز علاقه کمتری به مشارکت خواهند داشت.
4.
آمازون پرایم نمونه بسیار خوبی از یک برنامه وفادار سازی موثر است. اعضا به طور سالانه 99 دلار پرداخت می کنند و این حق عضویت شامل خدمات بسیاری نظیر تحویل رایگان و دو روزه بسیاری از کالاها، موسیقی و فیلم رایگان، فضای رایگان Cloud و... می شود. این برنامه چنان موفق بود که اعضای پرایم سالانه به طور میانگین 1500 دلار در سایت خرید کردند در حالی که کاربران غیر عضو تنها 625 دلار خرید داشتند.
ساختار و پاداش برنامه هر چه که باشد، مطمئن شوید در طول ثبت نام به روشنی برای مشتری توضیح داده می شوند. برای این که مسیر ثبت نام را برای مشتری آسان کنید، به آن ها حق انتخاب بدهید که بتوانند از طریق کامپیوتر، موبایل یا حتی به صورت حضوری ثبت نام کنند.
5.
بشقاب تان را گرم نگه دارید: روابط با مشتری را حفظ کنید.
بعد از آن که یک مشتری در برنامه وفادار سازی تان شرکت کرد، مهم است که رابطه تان را با او حفظ کنید. تحقیقات نشان می دهد تناوب تعامل با مشتری باعث ایجاد وفاداری می شود. ارتباط روزانه تا 87 درصد میزان وفاداری را افزایش می دهد؛ ارتباط هفتگی تا 64 درصد، ارتباط ماهانه و فصلی نیز به ترتیب تا 49 و 33 درصد وفاداری مشتری را زیاد می کند.
حفظ رابطه با مشتری شما را مطمئن می سازد که آن ها حواس شان به کسب و کار شما هست و همین شانس شرکت در برنامه وفادار سازی را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد بازاریابی ای میلی برای شرکت کنندگان در برنامه وفادار سازی 40 درصد موثرتر، نرخ کلیک 20 درصد بیشتر و نرخ تراکنش 29 درصد بیشتر بوده و آن ای میل ها 11 درصد در آمد بیشتری کسب کرده اند.
اگر چه شما نمی توانید در آن واحد همه مشتریان را راضی نگه دارید، اما سعی کنید با همه با احترام برخورد کنید حتی اگر حق با آن ها نبود. اگر با یک مشتری ناراضی برخورد کردید، تمام تلاش تان را بکنید تا احساس بهتری کسب کند و شرایط بهتری حاصل شود.
برشی از کیک به دوستان بدهید: آگاه سازی کنید
برنامه وفادار سازی چه فایده ای دارد وقتی کسی از وجود آن باخبر نیست؟ با ترکیبی از تبلیغات آنلاین، پوشش رسانه ای، جراید و دیگر شیوه های مطلوب برنامه تان را تبلیغ کنید.
6.
طعم آن را بچشید: با استفاده از بازخوردها به ارزیابی برنامه بپردازید.
حدود یک سوم مشتریان می گویند اگر برنامه وفادار سازی نبود، آن ها به برندی خاص وفادار نمی ماندند. بنابراین اگر در ابتدا نتیجه مناسبی از برنامه تان به دست نیاوردید، به نظرها و بازخوردهای مردم گوش دهید و براساس دیده ها، شنیده ها و تجربیات خود به بهبود برنامه پیشین بپردازید.
بعد از آن که برنامه اجرا شد و شرکت کنندگان به تدریج زیاد شدند، اعضا به طور خود جوش آن را در جمع دوستان و خانواده تبلیغ می کنند اما باز هم شما باید به روش های تبلیغاتی دیگرتان ادامه دهید.
7.
ایجاد برنامه وفادار سازی نیازمند زمان است. ممکن است در ابتدا نرخ مشارکت پایین باشد، اما ایجاد این برنامه گام مهمی به سوی موفقیت محسوب می شود. اگر نیاز به انگیزه دارید، نگاهی به برخی از برنامه های پیشین وفادار سازی بیندازید که نتیجه بخش بوده اند. و به یاد داشته باشید که توسعه چنین برنامه ای تنها راه افزایش میزان وفاداری در میان مشتریان نیست. برای کسب موفقیت واقعی، باید این برنامه را در قالب بخشی از راهبرد بازاریابی چند جانبه بگنجانید.
نویسنده: مگان توتکا
مرتبط:
» عادت های فردی که به کسب و کار لطمه می زنند [بيش از 8 سال قبل]
» انواع تنبلی و راههای درمان هر یک از آنها [حدود 1 سال قبل]
» طرح صیانت و دل نگرانی های زنان سرپرست خانوار [بيش از 3 سال قبل]
» ۳۰۰ شرکت کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی ثبت شد [بيش از 3 سال قبل]
» نظام ساماندهی 5S، ضرورتی برای هر کسب و کار [بيش از 8 سال قبل]
» طرح کسب و کار ویژه بانوان در گناوه به همت خیران افتتاح شد [بيش از 2 سال قبل]
» 50 عادت که ثابت میکند شما کارآفرین متولد شدهاید [بيش از 8 سال قبل]
» 7 گام مهم برای نجات کسب و کار خانوادگی [بيش از 7 سال قبل]
نظرات کاربران
تازه ترین خبرها
- رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است
- راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
- نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
- عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار میکنند
- کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
- آب نمیخورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
- با این نوشیدنیها قند و شکر را کنار میگذارید
- تخت جمشید دوم ایران کجاست؟
- جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
- انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
- احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
- بی توجهی هولدینگ خلیج فارس به ورزش استان بوشهر ناسپاسی به میزبان است
- تیم یشکسوتان بخش دلوار قهرمان مسابقات مینی فوتبال جام رمضان شد
- عضویت ۳۳ هزار بوشهری در صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزی و روستایی
- این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
- یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
- ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهرهمند شدند
- حمله به دروازه در تمرین پرسپولیس بدون کاپیتان
- سرمربی تیم ملی والیبال به ایران آمد
- استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
- بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
- ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
- رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
- آغاز موجهای شدید بارشی در ۶ استان/ به این استانها سفر نکنید
- آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
- واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
- گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
- ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
- آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی از فردا
- عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
- ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
- نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
- وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر میدهد
- ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
- سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
- نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
- ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
- صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع میشود
- باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
- پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
- موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
- پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
- ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد میشود
- برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت میشود
- ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
- آتشنشانی شهرداریهای استان بوشهر تجهیز میشوند
- محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت میشود
- عناوین روزنامههای امروز1403/02/05
- فال روزانه ۱۴۰۳.۰۲.۰۵
- عناوین روزنامههای ورزشی امروز1403/02/05