کد خبر: 68304 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 آبان 1395 - 20:15
اختصاصی/ توضیحات رییس شورای اسلامی شهر برازجان به اتحاد خبر
بررسی استیضاح دوباره شهردار برازجان در جلسه امروز شورای شهر +جزییات جلسه و تصاویر

اتحاد خبر: شورای شهر برازجان بار دیگر صبح امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) دستور کار خود را طرح سئوال و استیضاح شهردار توسط برخی اعضای شورا قرار داد. رئیس شورای شهر برازجان در گفتگو با اتحاد خبر در این خصوص توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه قبلا هم سوالاتی از شهردار پرسیده شده بود، هفته گذشته اعضاء شورا سوالات خود را به من تحویل داده و طبق قانون....

اتحاد خبر-زهره عرب: مدتی است که زمزمه هایی از ناکارآمدی شهردار و ابراز مخالفت هایی از سوی برخی از اعضای شورای شهر به گوش می رسد. در این خصوص اقداماتی نیز انجام شده که شامل برگزاری جلسات و طرح سوال و استیضاح شمالی نژاد در تابستان گذشته بوده است و بار دیگر هفته گذشته 4 عضو شورای شهر رسماً خواستار استیضاح شهردار شدند.

به گزارش اتحاد خبر؛ شورای شهر برازجان بار دیگر صبح امروز (سه شنبه 11 آبان ماه) دستور کار خود را طرح سئوال و استیضاح شهردار توسط برخی اعضای شورا قرار داد.

رئیس شورای شهر برازجان در گفتگو با اتحاد خبر در این خصوص توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه قبلا هم سوالاتی از شهردار پرسیده شده بود، هفته گذشته اعضاء شورا سوالات خود را به من تحویل داده و طبق قانون برای آقای شهردار ارسال کردم که ایشان بیایند و پاسخ بدهند.

بهادر قایدی برازجانی افزود: صبح امروز جلسه ای با دستور کار استیضاح شهردار برازجان برگزار شد. تعداد 4 نفر سوال کننده داشتیم که 2 نفر از آنها در جلسه امروز غیبت داشتند.

وی ادامه داد: جلسه با حضور 6 نفر از اعضاء شورا به رسمیت رسید اما هنگام ورود به دستور کار استیضاح و پاسخگویی آقای شهردار، یکی از اعضاء سوال کننده جلسه را ترک کردند و به این ترتیب جلسه از حالت قانونی خارج شده و با توجه به اینکه شرکت کنندگان در جلسه 5 نفر شدند جلسه عملا از رسمیت افتاد. ولی بعد از ترک غیر رسمی شدن جلسه باز هم آقای شهردار به مدت 45 دقیقه توضیحاتی را ارائه کردند.

رئیس شورای شهر برازجان تصریح کرد: در استیضاح باز است ولی اینکه هر بار اعضای شورا سوال کنند و سپس جلسه استیضاح را ترک کرده و یا به هر نحوی آنرا منتفی کنند موجب وارد شدن استرس به شورا و مجموعه شهرداری می شود و این خللی در کار و هدف اصلی ما می باشد.

قایدی برازجانی در بیان دیدگاه خود نسبت به اتفاقات اخیر گفت: من به شخصه تناقضی در این قضیه می بینم، اینکه اینقدر فشار به بنده وارد می کردند و من نیز به دلیل تکلیف قانونی خود این کار را انجام دادم و جلسه برگزار شد، اما خود آنها در جلسه حضور پیدا نکنند؛ برداشت از این قضیه را به مردم و افکار عمومی می سپارم.

بهادر قایدی برازجانی عنوان کرد: من قصد حمایت از شهردار را ندارم. من باید به عنوان ناظر بر شهردار و شورا عمل کنم و موافقان و مخالفان شهردار نبایستی برای من اهمیت داشته باشند. اما به نظرم می رسد که در شرایط فعلی نباید این روند ادامه پیدا کند. همانطور که پیش از این هم گفته ام قصد ما این است که با تعامل کار را پیش ببریم، نه با مچ گیری.

وی اضافه کرد: ما برای نظارت بر کار شهرداری ابزارهای مختلفی داریم که یکی از این ابزارها و البته آخرین ابزار استیضاح است، می شود با ابزارهای دیگر نظیر تذکر نیز این نظارت را انجام داد، منتها ما عادت کرده ایم که در اول کار به سراغ آخرین ابزار برویم.

به گزارش اتحاد خبر، سوال کننده ها آقایان اسماعیل ناخایی، مرتضی نیکجو، محمدتقی گرمسیری و مرتضی قدوسی بوده اند که آقای گرمسیری بدلیل اینکه در سفر زیارتی کربلا به سر میبرد در جلسه حضور نیافته است. غائبین دیگر جلسه نیز خانم سیده خدیجه حسینی و آقای ناخایی بوده اند. از سوال کننده ها آقایان قدوسی و نیکجو در جلسه حضور داشته اند که با ترک جلسه توسط آقای قدوسی جلسه عملا لغو شده است.







لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/68304