امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 آبان 1395 - 11:45
تاثیرات طرح امید روستایی بر روستاهای استان بوشهر؛

اتحاد خبر: ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و شهروندان از برنامه‌های مهم دولت است که در استان بوشهر طرح امید اجتماعی در این راستا طراحی و اجرا شده است. طرح امید روستایی که یکی از بخش های این طرح است و در راستای طرح امید اجتماعی اجرا می شود شامل احداث بوستان امید، چمن مصنوعی، روستای پاک و بهداشت دهان و دندان می باشد توسط وزارت کشور ...

اتحاد خبر: ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و شهروندان از برنامه‌های مهم دولت است که در استان بوشهر طرح امید اجتماعی در این راستا طراحی و اجرا شده است.  طرح امید روستایی که یکی از بخش های این طرح است و در راستای طرح امید اجتماعی اجرا می شود شامل احداث بوستان امید، چمن مصنوعی، روستای پاک و بهداشت دهان و دندان می باشد توسط وزارت کشور به عنوان طرح نمونه کشوری انتخاب و برای اجرا، برای سایر استان ها ابلاغ شد. 


لازم به ذکر است این طرح از سال ۱۳۹۳ توسط استاندار جوان و دانشگاهی بوشهر در روستاها اجرا شده و استقبال زیادی از این طرح ها صورت گرفت.  اجرای طرح‌های شهروند سبز و حفاظت از محیط‌زیست مشارکت و تسهیل‌گری اجتماعی، ارتقاء و توانمند‌سازی سازمان‌های مردم نهاد و مهارت‌افزایی اجتماعی در راستای اجرای طرح امید اجتماعی استان بوشهر است.

 

طرح امید اجتماعی در 81 نقطه شهری و روستایی استان بوشهر که شامل بیش از 44 نقطه شهری و 37 نقطه روستایی است اجرا می‌شود. در اجرای این طرح ضمن مشارکت دهیاران، بخشداران و فرمانداران، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند.


در همین خصوص به سراغ تعدادی از بخشداران، دهیاران رفته ایم تا با پاسخ به سه سوال زیر از تاثیرات و روند اجرای این طرح در روستای خود بگویند:

 

جواد لقمان زاده - بخشدار مرکزی دشتستان

1. خبر انتخاب دکتر سالاری استاندار بوشهر به عنوان استاندار برتر کشور در حوزه طرح های زیربنایی روستاهای استان بوشهر، مسرت بخش و خوشحال کننده بود ولیکن تعجب برانگیز نبود. چرا که ایشان به دور از حاشیه و غوغاسالاری و در قالب طرح های امید روستایی، آنچه را که دولت تدبیر و امید در توسعه روستاها مد نظر داشت، بر مبنای عدالت، انصاف و تدبیر، اجرایی نمود. تقویت خودباوری روستاییان، افزایش مشارکت روستاییان در زمینه توسعه روستایی، گسترش مشارکت های اجتماعی و فرهنگی روستاییان، توانمند سازی سازمان های مردم نهاد، اجرای بوستان های امید، ایجاد زمین های چمن مصنوعی برای کلیه روستاهای بالای 500 نفر(و اینک زمین والیبال برای روستاهای بالای 300 نفر)، سالن های ورزشی، ترمیم و بهسازی خانه های بهداشت، اجرای طرح هادی، خانه های عالم، آسفالت کوچه ها و خیابان ها، روشنایی اماکن و معابر، برگزاری انواع جشنواره های ورزشی، افزایش سرانه ورزشی استان از 68/% به 14/1%، مدیریت پسماند روستایی و ...، همگی می توانند دلایلی روشن بر  موفقیت طرح های امید روستایی در استان بوشهر در راستای عدالت محوری و ارزش گذاری برای روستاییان باشند.


2. ایجاد 12 زمین چمن مصنوعی در روستاهای بالای 500 نفر بخش مرکزی دشتستان(که شور و نشاط خاصی را در روستاها به وجود آورده است)، احداث سالن ورزشی روستای زیارت (با اعتبار یازده میلیارد ریال)، انجام دو پروژه پارک به مساحت شش هزار متر مربع در روستاهای زیارت و بنداروز، احداث پل زیر گذر روستای قلعه سفید، بهسازی و آسفالت 100 هزار متر مربع کوچه ها و معابر روستاهای بخش، ایجاد سالن چند منظوره روستای دهقاید، ایجاد بوستان امید برای کلیه روستاهای بالای یکصد نفر جمعیت(بیست روستا)، ساماندهی گلزارهای شهدا، انجام روکش آسفالت روستای نی نیزک به کلمه، ایجاد پل روستای ابوالفیروز، ساماندهی پارک جنگلی سرکره، انجام روشنایی جاده نی نیزک(امامزاده ابراهیم)، انجام روکش آسفالت روستای گندم ریز  و نیز روستای خیرآباد، واگذاری ده دستگاه ماشین حمل زباله به ده روستا و ... بعنوان مثال، تنها بخشی از اقدامات عمرانی صورت گرفته در سطح روستاهای بخش مرکزی دشتستان می باشند.


 

3. چنان که استحضار دارید به طور کلی دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای به توسعه روستایی داشته و در استان بوشهر نیز با درایت استاندار محترم در سه سال گذشته بیش از 40% اعتبارات عمرانی به روستاها اختصاص داده شده است که این امر مهم موجب گشایش خاصی در امور روستایی شده است. عوارض آلایندگی نیز در کنار شهرداری ها به دهیاری ها هم تعلق گرفته است و این مهم حتی روستاهای فاقد دهیاری را نیز شامل شده است.


ایوب عباسی
دهیار روستای عباسی

1. طرح های امید روستایی که شامل چمن مصنوعی و بوستان های روستایی می شود و از جمله ایده های استاندار در تحول و توسعه نوین روستاها می باشد به طور کلی طرح های خوب و ارزشمندی هست که اندیشیده و به مرحله ی عمل رسیده اند ولی در بحث جزئیات بوستان های امید مشکلات و نقص هایی در اجرای آنها وجود دارد که اگر رفع شوند بسیار ارزشمند می باشند.

2. در روستای عباسی که تحت مدیریت حقیر می باشد هر دو طرح امید روستایی انجام شده است و بوستان در حال طی کردن مراحل پایانی است.
زیر سازی معابر به طول 1400 متر در عرض 8 متر برای آسفالت توسط دهیاری با اعتبارات ارزش افزوده را انجام داده ایم.
بیش از 200 اصله درخت در حاشیه خیابان جهت ایجاد کمربند سبز کاشته شده است، 500 متر مسافت بین دو محله روستا پایه چراغ و روشنایی نصب کرده ایم. ایجاد سالن ورزشی که هنوز تکمیل نگردیده است. خیلی از کارهای زیربنایی دیگر نیز انجام گردیده است.

3. وضعیت اعتبارات در سال های گذشته خیلی بهتر بود. بدترین سال اعتباری تاکنون امسال بوده است.

 

توفان غلامی
دهیار روستای دهرود سفلی

1. ضمن تشکر از زحمات مسئولان و نمایندگان دولت تدبیر و امید واقعا با توجه به امکاناتی که در روستاها ایجاد شده نشاط به زندگی روستا برگشته است.

2. ساخت زمین چمن مصنوعی و گازرسانی، ساخت بوستان امید و خرید تجهیزات پارک، بازگشایی و آسفالت چهار خیابان هر کدام به طول 600 متر، ساخت پل، دیوارکشی گورستان و تکمیل غسالخانه روستا، ساخت 6 سرویس بهداشتی در آرامگاه و زیرسازی و مخلوط ریزی خیابان ورودی روستا به طول 500 متر جهت اجرای بلوار، ساخت گلزار شهدا و خرید و نصب سه عدد تاور روشنایی ورودی روستا، خرید یک دستگاه کمپرسی برای دهیاری و اجرای چندین طرح فرهنگی، ورزشی و مذهبی دیگر در روستا.

3. با توجه به پرداخت حق آلایندگی به دهیاری ها و ارزش افزوده ماهیانه وضعیت اعتبارات خیلی خوب شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

 

سید محمود موسوی
دهیار روستای نظرآقا

1. من در فروردین 93 دهیاری نظرآقا را تحویل گرفتم که از آن موقع تا به امروز شاهد موفقیت های خوبی از برکات استانداری بودیم. از جمله این اقدامات طرح های امید روستایی است که می توان گفت تنها استانی هستیم که این طرح ها به اجرا درآوردیم.
چون در روستای نظرآقا از طرح های زمین چمن مصنوعی به دلیل وجود سالن ورزشی استفاده نشده است در مورد سوال اول به این توضیحات اکتفا می کنم.


2. در روستای تحت مدیریت اینجانب اقداماتی از جمله احداث بزرگترین ساختمان اداری آتش نشانی استان به متراژ 400 مترمربع دو طبقه اجرا شده است، خیابان گلزار شهدا به متراژ 3000 متر مربع آسفالت شده است، 3 پارک محله ای احداث گردیده و روشنایی بلوار ورودی به طول 750 متر انجام گردیده است.
همچنین لامپ های تزئینی وال واشر ورودی روستا نصب گردیده است. کلیه کوچه های روستا زیرسازی گردیده، کوچه دبستان شهید رزمجو به متراژ 3100 متر مربع جدول گذاری و زیرسازی جهت آسفالت شده . ورودی روستا به متراژ 8000 متر مربع جدول گذاری و زیرسازی شده است.
سایر اقدامات محوطه سازی و زیرسازی غسالخانه روستا به متراژ 1500 متر مربع، نصب سطل های زباله درب منازل روستا، طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی می توان نام برد.

امتیاز خودرو آتش نشانی سنگین جهت دهیاری با توجه به اینکه آشیانه خودرو آتش نشانی نظرآقا مرکز دهستان زیراه احداث شده بود با عنایت دفتر امور روستایی و استاندار محترم صادر شده، مراحل اداری آن انجام و در سازمان  شهرداری و دهیاری کشور است که در روزهای آتی تحویل می گردد.
در طول مدت 2 سال و نیم که توفیق خدمت رسانی داشتیم با عنایت مسئولین بخشدار و فرماندار و استاندار محترم توانسته ایم بیشترین فعالیت مدت دوازده سال عمر دهیاری انجام بدهیم.

3. با توجه که من 2 سال است دهیاری تحویل گرفته ام نسبت به قبل طبق اعلام همکاران دهیاری اعتبارات روستاها بیشتر و به روستایی ها توجه بیشتری شده است. روستای نظرآقا با توجه به فعالیت های انجام شده در آن به عنوان روستای نمونه شهرستان و دهیاری برتر شناخته شده است که این باعث افتخار ماست.
علی رحیمی
دهیار روستای پشت پر

1. بسیار طرح خوبی است که در روستای ما هنوز به صورت کامل اجرا نشده که در صورت تکمیل طرح شرایط روستا را برای اسکان گردشگران و نشاط اهالی روستا متحول خواهد نمود.


2. زمین چمن اجرا شده که بسیار عالی بوده است و زمینه سرگرمی و ورزش جوانان و نوجوانان را به شکل مطلوبی فراهم نموده است. سه باب پل بر روی رودخانه مابین روستا اجرا گردیده است و همچنین وضعیت آبرسانی روستا متحول شده است.


3. طی 2 سال گذشته وضعیت اعتبارات روستا بسیار خوب بوده و منابع مالی افزایش قابل توجهی داشته است.
مهراب خادمی پور
دهیار روستای بویری

1. یکی از کارهای بسیار خوب و ارزنده ای که در دولت تدبیر و امید رخ داد طرح جوان گرای استاندار جوان بوشهر بود که با ایجاد بوستان های امید و زمین های چمن روستایی شور و هیجان تازه ای را به روستائیان بخشید که این امر اعتماد به نفس تازه ای را به اهالی و جوانان بخشیده است.

2. اقداماتی که در روستای بویری انجام شده است احداث زمین چمن روستایی و آسفالت خیابان گلزار شهدا به طول 2 کیلومتر است. سنگفرش خیابان شهید شادمان روستا به متراژ 2000 متر، درختکاری آرامستان روستا، ایجاد بوستان امید روستایی که امیدواریم با توجه به آماده بودن زمین آن عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز بشود.


3. نسبت به سال های گذشته روند رو به رشدی داشته و امید آن را داریم که با توجه به نگاه بسیار بلندی که استاندار جوان و پرتلاش ما دارند بهتر شود و شاهد شکوفایی هر چه بیشتر روستا گردد.
داراب غلامی پور
دهیار روستای کره بند

1. طرح امید روستایی در روستاهایی که وضعیت معیشت و درآمد مردم خوب است بسیار عالی ست، اما دهستان انگالی و مرکز آن (کره بند) با توجه به احداث سد رئیسعلی دلواری در سنوات قبل بدون در نظر گرفتن سهم حق آبه جهت این دهستان تقریبا باعث نابودی این سرزمین شده که روال مهاجرت از این دیار به سوی مرکز استان و شهرستان ها را دوچندان نموده و گریزی هم از این وضعیت نداریم و دادرسی هم نیست . جمعیت کره بند در سرشماری سال ۹۲ حدود ۱۲۵۰ نفر بوده و در سرشماری امسال ۱۱۸۰ نفر.

2. شبکه آب شرب روستا کلا تعویض شده، لوله کشی گاز نیز انجام گرفته است. اجرای طرح های هادی و پیاده رو و درخت کاری، تقویت شبکه برق روستا و روشنایی معابر، احداث و افتتاح جاده آنتنی روستا و اقدامات دیگر که در این مجال نمی گنجد.

3. اعتبارات خوب است اما اینکه ملاک بودجه و اعتبارات روستا را جمعیت هر روستا در نظر گرفته اند به نظر حقیر بی انصافی است. باید میزان تولیدات هر روستا را ملاک توزیع اعتبارات در نظر بگیرند. آیا خدمت و سود رسانی روستای کره بند و احمدی و دویره برابر هست؟
معصومه خدری
دهیار روستای زیراهک

1. خوب است ولی در صورتی که به اتمام برسد.
2. بوستان روستایی که همچنان نیمه تمام است.
3. اعتبارات خوب بوده ولی تا 8 ماه قبل، بعد از آن نه، اصلا قابل قبول نیست.


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/08/10 - 19:14
0
1
درودبردهیارتلاشگربویری /ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...