امروز: جمعه 10 فروردين 1403
- حسین علایی: حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاستهای اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند / ۳ پیام آراء باطله در انتخابات ۱۱ اسفند
- محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳
- فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز
- واریز حقوق بازنشستگان با رقم ویژه !!!
- تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
- کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق حذف شد + بهانه عجیب!
- استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
- دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
- برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
- یوسفی؛ مدیری با نگاه فرهنگی
اتحادخبر: ماریا پترسون، خلبان شرکت «راینایر» که او را ملکه سلفیهای هوایی جهان خواندهاند، در فضای مجازی به آموزش نکات مهم به خلبانان تازهکار و دانشجویان این رشته و گزارش وقایع سفر خود میپردازد.
اتحادخبر: اینستاگرام ماریا پترسون به معنای واقعی کلمه در حال ترکیدن است! حتی اگر سلفیهای زیبایی را که از درون کابین خلبان (کاکپیت) میگیرد، از فاکتورهای محبوبیتش حذف کنیم، نشستن پشت رول بوئینگ، شهرت و طرفداران بسیاری را برای او دست و پا کرده است.
به گزارش روزنامه دنیای خودرو؛ خیلی جای تعجب نیست که پس از گذراندن دورهای سخت و طاقتفرسا در مدارس آموزش پرواز، سلبریتی این روزهای فضای مجازی در پایگاه اینترنتی شخصی و شبکههای اجتماعی پرطرفدار به آموزش نکات مهم به خلبانان تازهکار و دانشجویان این رشته و گزارش وقایع سفر خود بپردازد.
آیا پیش از ایجاد حساب کاربری اینستاگرام، انتظار این همه استقبال را داشتید؟
صادقانه بگویم، خیر! انتظار داشتم به عنوان یک خلبان زن مورد توجه قرار بگیرم، اما نه تا این حد. البته تصاویری که از علاقه به ورزش یوگا و مناظر دیدنی که در طول سفرهایم به اشتراک گذاشتهام، در این محبوبیت بیتاثیر نبودهاند.
چه اتفاقی افتاد که به فکر سلفی گرفتن افتادید؟
من عاشق سفر هستم و بسیار علاقهمند بودم تجریبات خودم را با دنیا به اشتراک بگذارم. به همین خاطر یک دوربین «گوپرو – GoPro» خریدم و آن را گوشه کابین خلبان نصب کردم. اوایل فکر نمیکردم این عکسها تا این اندازه مورد توجه قرار بگیرند، اما پس از گذشت مدتی، از علاقهای که مردم نشان میدادند، شگفتزده شدم.
چند درصد از سلفیهایتان با شکست روبهرو میشود؟
اتفاقا قسمت خندهدار داستان همین است! تقریبا 99 درصد سلفیها خراب میشوند.
بیشترین بازخوردها را از چه کسانی داشتید؟
بیشترین بازخوردها از جوانان است، دختران و پسرانی که علاقه بسیاری به پرواز دارند، اما هنوز راه صحیح و اصولی را پیدا نکردهاند. یکی از بیشترین سوالاتی که از من میشود این است که چگونه خلبان شویم؟
آیا به آنها مشاوره هم میدهید؟
بله، اگر داخل کامنتهای (نظرها) اینستاگرام را دیده باشید، تا جایی که بتوانم سعی کردهام پاسخ سوالات را بدهم، حتی بسته به منطقه جغرافیایی شخص موردنظر بهترین مدرسه پرواز را برای ثبتنام معرفی میکنم. بسیار خوشحالم این میزان علاقه نسبت به این شغل وجود دارد و علاقه دارم تمام سوالات را نیز پاسخ دهم، اما متاسفانه وقت محدود است، به همین دلیل اقدام به راهاندازی یک وبسایت شخصی کردهام تا بهطور کلی به سوالات پاسخ دهم.
پیشنهادتان به کسانی که علاقه زیادی به پرواز دارند، چیست؟
به نظر من بهترین کار این است که در ابتدا نسبت به پیدا کردن نزدیکترین فرودگاه هواپیماهای شخصی اقدام کنند. این فرودگاهها معمولا هر هفته یک روز بازدید رایگان دارند تا علاقهمندان بتوانند از امکانات آن بازدید کنند.
همچنین میتوانند با پرداخت هزینهای به صاحبان هواپیماهای شخصی، مدت زمانی حدود نیمساعت را در کنار خلبان به پرواز بپردازند. اگر این کار را انجام دادند و پس از آن در هنگام راه رفتن روی زمین نگاهشان مدام به آسمان بود، بدانند این شغل برای آنها بسیار مناسب است.
علاقهمندان چگونه تلاشهایشان را به استخدام شدن در شرکتهای هواپیمایی به ثمر برسانند؟
اگر قدم اول را با موفقیت پشت سر گذاشتند، دومین قدم گذراندن مراحل تست سلامتی است. پیشنهاد میکنم حتی قبل از ثبتنام در کلاسهای آموزشی پرواز این کار را انجام دهند.
کلاسهای پرواز بسیار گران هستند و شرایط آن در هر کشوری متفاوت است. به طور مثال، در اروپا، بسته به کشور و سطح مدرسه، کلاسهای پرواز حدود 50 تا 150 هزار یورو هزینه میبرند. برخی مدارس معروف نیز هزینههای بسیار بیشتری را در بر دارند، اما مزیت بزرگ آنها این است که به دلیل قراردادهایشان با شرکتهای هواپیمایی معروف، امکان پیدا شدن شغل برای کارآموز بسیار بیشتر است.
چگونه گواهینامههایتان را کسب کردید؟
قدم به قدم! برای کسب گواهینامههای پرواز، دو راه وجود دارد. یک راه این است که تمام هزینهها را در یک مرحله پرداخت کنید و تمام کلاسها را به طور پیوسته پشت سر بگذارید. راه دوم هم این است که قدمبهقدم گواهینامهها را دریافت و پیش از هر مرحله هم هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید. خود من هم از همین راه استفاده کردم، زیرا تاثیری در کاهش هزینه کلاس ها ندارد.
میتوانید به صورت یک دورهای تمام گواهینامهها اعم از پیپیال، ایتیپیال، مولتیانجین، اینسترومنت، سیپیال و امامسی را بگذرانید یا بسته به علاقه خودتان به ترتیب برای اخذ آنها اقدام کنید. از همان اول تکلیفم را با خودم روشن کردم و میدانستم چه کاری میخواهم انجام دهم، بنابراین قدم به قدم برای اخذ گواهینامهها اقدام کردم.
یکی از مزیتهای اصلی گذراندن کلاسها به صورت قدمبهقدم این است که هرگاه در میان راه از تصمیم خود مبنیبر خلبان شدن پشیمان شدید، هزینهای که کردهاید هدررفت کمتری داشته باشد.
تمام کلاسهای پروازم را در سوئد گذراندم و تمام هزینههایش را هم خودم پرداخت کردم. هنگامی که در تصمیم برای خلبان شدن مصمم شدم، تمام درآمدم را برای ثبتنام در کلاسها پسانداز کردم. تمام تلاشهایم نتیجه داد و از این که امروز در چنین شرایطی به فعالیت مشغول هستم، بسیار خرسندم.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ابداع هواپیماهای اتوماتیک، آیا نگران آینده شغلیتان نیستید؟
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ابداع هواپیماهای اتوماتیک، آیا نگران آینده شغلیتان نیستید؟
ممکن است بسیاری از همکاران من از این بابت نگران باشند، اما سوال من از شما این است. آیا خودتان سوار چنین هواپیماهایی خواهید شد؟ از سوی دیگر، فهرست فروش شرکتهایی مانند بوئینگ، ایرباس و ... تا مدتها پر است، بنابراین تا زمانی که این فهرست پر از سفارش است، هیچ نگرانی وجود ندارد.
از چه چیز شغل خلبانی بیشترین لذت را میبرید؟
تماشای مناظر خارقالعاده، لذتبخشترین بخش این شغل است. هر روز صبحانهام را در حالی در ارتفاع 38 هزار پا میخورم که آفتاب از سمت شرق در حال طلوع است، در حالی که مردم در غرب کرهزمین در خواب هستند. هر روز با چیزهایی گوناگونی از جمله مقصدهای جدید، طلوع چشمگیر خورشید، ماه کامل و ... روبهرو هستم.
مناطق مورد علاقهتان کجا هستند؟
یکی از مناطقی که همیشه دوست داشتم به آنجا بروم، ماداگاسکار بود. یکی از مناطق بسیار زیبایی که تجربه سفر به آن را داشتهام کلمبیاست، طبیعت زیبا و مردم بسیار میهماننوازی دارد. از پرواز به لسآنجلس و نیویورک هم بسیار لذت بردم، این دو شهر در یک کشور واقع شدهاند، اما بسیار با هم تفاوت دارند. لسآنجلس سواحلی زیبا، شهری دیدنی و هوایی بسیار مناسب دارد. هر جا خورشید در آن حضور داشته باشد، من خوشحالترین آدم روی زمین هستم.
سختیهای یک خلبان زن در چنین شغل مردانهای چیست؟
کمی چالشبرانگیز است، اما این چالشها را سدی بر سر راه خود نمیبینم، بلکه آن را سکوی پرتاب در نظر گرفتهام. در آغاز هرچه میگفتم میخواهم خلبان شوم، کسی مرا جدی نمیگرفت. حتی برخی ادعا میکنند به دلیل زن بودن موفق به کسب این شغل شدهام، این صحبتها من را بسیار ناراحت میکند. من به اندازه خلبانان مرد درس خوانده و تلاش کردهام.
هدفتان برای پنج سال آینده چیست؟
در پنج سال آینده باز هم همین شغل را ادامه خواهم داد، زیرا از شرایط و شرکتی که در آن کار میکنم بسیار راضی هستم. قطعا به کسب گواهینامههای حرفهایتر خواهم پرداخت و امیدوارم بتوانم در اوقات فراغت به مکانهای بیشتری سفر کنم و دنیا را بهتر ببینم. در پایان، سلفیهای بیشتری خواهم گرفت تا بیشتر با مردم در ارتباط باشم.
معرفی ماریا پترسون
ماریا پترسون متولد کشور سوئیس و ساکن شهر سیسیل ایتالیاست و در حال حاضر خلبان رسمی شرکت هواپیمایی «راین ایر» است. این خلبان معروف، بیش از 130 هزار دنبالکننده (فالوور) در اینستاگرام دارد.
دلیل اقبال این همه طرفدار، سلفیهای منحصر به فردی است که ماریا از سفرهای خود منتشر میکند. پترسون میخواهد به زنان نشان دهد در شغلهایی مانند خلبانی که ریشه آن مردانه است، امکان موفقیت وجود دارد. خودش هم راه آسانی را برای رسیدن به این محبوبیت طی نکرده است!
او میگوید: «در آغاز، در دوران اخذ «پیپیال»، گواهینامه خلبانی شخصی، امید خود را از دست داده بودم. احساس حماقت و عقبماندگی میکردم. احساس میکردم تنها کسی هستم که در آن دوره به مشکل خورده است.»
به گفته خودش، برای جبران عقبماندگیها، برای مطالعه بیشتر، هر صبح یک ساعت زودتر بیدار میشده و پس از اتمام کلاسها و استراحتی کوتاه، مجددا دروس را مرور میکرده است. او معتقد است تلاشهای بیوقفهاش جواب دادند و تا آگوست سال 2012 میلادی موفق به اخذ تمام گواهینامههای پروازی شده است.
اما پیدا کردن شغل داستان دیگری دارد. ماریا میگوید:«بنا به عادت، در برخی ایرلاینها هنوز او را آقای پترسون صدا می زنند!» پترسون در ماه ژانویه سال 2014 میلادی به خدمت شرکت هواپیمایی «راینایر» آمریکا درآمد.
او میگوید: «در آغاز، در دوران اخذ «پیپیال»، گواهینامه خلبانی شخصی، امید خود را از دست داده بودم. احساس حماقت و عقبماندگی میکردم. احساس میکردم تنها کسی هستم که در آن دوره به مشکل خورده است.»
به گفته خودش، برای جبران عقبماندگیها، برای مطالعه بیشتر، هر صبح یک ساعت زودتر بیدار میشده و پس از اتمام کلاسها و استراحتی کوتاه، مجددا دروس را مرور میکرده است. او معتقد است تلاشهای بیوقفهاش جواب دادند و تا آگوست سال 2012 میلادی موفق به اخذ تمام گواهینامههای پروازی شده است.
اما پیدا کردن شغل داستان دیگری دارد. ماریا میگوید:«بنا به عادت، در برخی ایرلاینها هنوز او را آقای پترسون صدا می زنند!» پترسون در ماه ژانویه سال 2014 میلادی به خدمت شرکت هواپیمایی «راینایر» آمریکا درآمد.
مرتبط:
» خوشتیپترین خلبان زن دنیا؛ ماریا پترسون از سوئد/تصاویر [بيش از 5 سال قبل]
» شگفتی آمریکاییها از خلبان ایرانی+عکس [بيش از 10 سال قبل]
» لیدا کاوه: مرا دزدیده بودند که قلبم را به فرد دیگری پیوند بزنند [بيش از 5 سال قبل]
» عکس / ظریف: مخلص آقا عباس و آقا مجید [بيش از 9 سال قبل]
» وزیر ارتباطات: بابت فیلتر اینستاگرام نگران نباشید [بيش از 5 سال قبل]
» نظرسنجی داعش: چگونه بکشیمش؟/کمپین اردنیها برای حمایت از خلبان اسیر (تصاویر) [بيش از 9 سال قبل]
» احتمال رفع انسداد تلگرام و اینستاگرام تا روز جمعه [بيش از 6 سال قبل]
» هجوم حامیان کی روش به صفحه رییس جمهور در اینستاگرام و...(تصاویر) [بيش از 9 سال قبل]
نظرات کاربران
تازه ترین خبرها
- حسین علایی: حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاستهای اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند / ۳ پیام آراء باطله در انتخابات ۱۱ اسفند
- محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳
- فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز
- واریز حقوق بازنشستگان با رقم ویژه !!!
- تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
- کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق حذف شد + بهانه عجیب!
- استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
- دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
- برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
- یوسفی؛ مدیری با نگاه فرهنگی
- تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است
- تصاویر دیدنی از تیپ و استایل نوروزی پریناز ایزدیار
- طارمی- آزمون و حالا قایدی: چه خط حملهای!
- مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
- جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ جزییات و زمان اعمال
- بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جادههای بوشهر ثبت شد
- دکتر یوسفی؛ معتقد و عامل به تعامل صنعت نفت با محیط پیرامون
- مدیری با اشراف کامل
- قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
- یک فروند شناور گردشگری بدلیل هنجار شکنی در بوشهر توقیف شد
- اگر رسایی به هیئت رئیسه برود باید برای مجلس تاسف خورد!
- اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
- مبالغ جرایم رانندگی بهروزرسانی شد
- توئیت معنادار حسن روحانی
- در آینده یکی از خبر ساز ترین باشگاههای فوتبال پایه ایران خواهیم بود
- هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
- دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر منصوب شد
- استان بوشهر در اغلب شاخصهای اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد
- توجه ویژه به کالای تهلنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
- ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد
- ۵۰ کلاس درس در شبانکاره برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد
- همه دستگاهها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
- موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
- ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان گناوه اسکان داده شدند
- شهروندان و مسافران از اسکلههای مجاز در بوشهر استفاده کنند
- ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شد
- ۱۸۰۰ سما کارت بین توانخواهان بهزیستی استان بوشهر توزیع شد
- ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر جابجا شد
- ۲ ورزشکار بوشهری به اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان دعوت شدند
- ترسم ای فَصاد گر فصدم کنی/ تیغ را ناگه تو برلیلی زنی
- جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر در استانداری
- لیگ برتری شدن تیم پارس جنوبی هیچگاه از ذهن مردم جم و جنوب استان پاک نخواهد شد
- غیبت آزمون به تیم ملی لطمه نمی زند/ جوان گرایی اتفاقی مثبت بود
- سپاهان از فردا تمریناتش را آغاز میکند
- معاون رئیسی: گفتهایم در پایان ۱۴۰۷ تورم باید تک رقمی شود / توانستهایم در سیاست خارجی گامهای بلندی برداریم / ما عضو شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شدیم
- ارسال پُستی شیرخشک در ایام نوروز/ نگران کمبود شیرخشک نباشید
- وضعیت دارو در سالی که گذشت/ از صادرات تا مطالبات داروخانهها
- بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟
- ۷۰ درصد از اعتبارات سرمایهای استان بوشهر تخصیص یافت
- شناورهای تفریحی که هنجارهای اجتماعی را رعایت نکنند توقیف می شوند