امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 مهر 1395 - 08:37
در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

اتحاد خبر: نشست خبری شهردار بوشهر عصر شنبه 24 مهر ماه در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد. به گزارش اتحاد خبر؛ غلامعلی میگلی نژاد در این نشست گفت: قطع یقین بدانید تا پایان سال آینده با توجه به پروژه های اجرایی سطح شهر چهره ی بندر بوشهر کاملا تغییر خواهد کرد..../امسال یک ریال اعتبار به شهرداری بوشهر تخصیص داده نشده/ هزینه ی 33 میلیارد تومان بدون ...

پاسخ شهردار بوشهر به منتقدان/ تغییر چهره ی بندر بوشهر تا پایان سال آینده+ تصاویر

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست خبری شهردار بوشهر عصر شنبه 24 مهر ماه ساعت 16 در سالن کنفرانس شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش اتحاد خبر؛ غلامعلی میگلی نژاد شهردار بندر بوشهر گفت: درآمد شهرداری ها از دو راه اعتبارات دولتی و درآمدهای شهرداری می باشد، در بخش اعتبارات دولتی در سال گذشته از مبلغ 3 میلیارد تومان بودجه مصوب دولت فقط یک میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداری بوشهر پرداخت شده است و با توجه به اینکه 7 میلیارد تومان از این مبلغ باید صرف پرداخت حقوق به کارمندان شهرداری میشده این رقم بسیار ناچیزی بوده است.

وی با اشاره به لزوم اجرای پروژه های عمران شهری ادامه داد: تلاش کردیم هزینه های جاری که بخش کمی از آن پرداخت حقوق پرسنل شهرداری است را پرداخت کرده و با توجه به خیزی که برای عمران و آبادی بندر بوشهر برداشته ایم منابع جدیدی از درآمد را تعریف کنیم و بر اساس آن پروژه های عمرانی را انجام بدهیم.

هزینه ی 33 میلیارد تومان بدون اخذ مجوز از شورای شهر

میگلی نژاد اظهار داشت: در سال 92 اعتبار شهرداری برای سال 93 با برآورد ریالی 60 میلیارد تومان توسط شورای شهر به تصویب رسید. شهردار وقت بوشهر با همکاری پرسنل شهرداری موفق شد طی سال 93 به جای 60 میلیارد تومان، 117 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد برای شهرداری بوشهر کسب کند و با وجود اخذ مجوز هزینه کرد برای 60 میلیارد تومان از شورای شهر، 93 میلیارد تومان از این 117 میلیارد و 800 میلیون تومان را هزینه کرد، یعنی آزادشهرکی برای 33 میلیارد تومان از این مبلغ از شورای شهر مجوزی دریافت نکرده بود. بنابراین در گزارش تفریغ بودجه ی شورا در اردیبهشت 94 به دلیل نداشتن مجوز هزینه کرد برای این 33 میلیارد تومان مردود اعلام شد.

شهرداری را با 70 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم

شهردار بوشهر با بیان اینکه شهرداری را با 70 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته ام، تصریح کرد: با وجود 23 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در صندوق شهرداری برای سال 94 روزی که شهرداری را تحویل گرفتم بدهی سازمان های شهرداری 10 میلیارد تومان و بدهی خود شهرداری هم 60 میلیارد تومان بود که مجموع این بدهی ها 70 میلیارد تومان بود.

برداشت 23 میلیارد از حساب شهرداری با حکم قضایی

وی افزود: شورا ترازنامه تهیه کرده و در آن تفریغ بودجه را مردود شمرده بود. در بدو ورود من دادگستری و دستگاه های دیگر و افراد حقیقی و حقوقی علیه شهرداری بوشهر شکایت کرده و حساب های شهرداری را با حکم قضایی مسدود کردند و 23 میلیارد را بابت طلب هایشان از حساب شهرداری برداشتند که 47 میلیارد تومان از بدهکاری باقی ماند.

غلامعلی میگلی نژاد بیان کرد: نکته ی مهمی که مخالفان شهرداری از آن چیزی نگفتند اینکه وقتی در خرداد 94 شهرداری را تحویل گرفتم 23 میلیارد و 800 میلیون تومان در بودجه شهرداری بود اما امکان پرداخت بدهی 70 میلیارد تومانی شهرداری تنها از طریق اعتباراتی بود که از سال گذشته به سال بعد منتقل میشد.

وی تصریح کرد: مشکل این است که گاها کسانی وارد مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر می شوند که اطلاعاتی از آن حوزه ندارند و 4 سال از وقت خود و مردم را صرف اموری می کنند که نفعی برای هیچکس ندارد. البته حرف های ناگفته زیاد است که اگر فرصتی دست بدهد شاید مصلحت شهرم و مردمم را در این دیدم که بگویم.

تغییر چهره ی بندر بوشهر تا پایان سال آینده

شهردار بوشهر با اشاره به گستردگی پروژه های اجرایی سطح شهر گفت: به رغم بدهی هایی که داشتیم و با کمک خدا و تلاش همکاران ضمن پرداخت بخش اعظم بدهی ها پروژه های زیادی را در سطح شهر اجرا کرده ایم. در جلسه ی معارفه ام اعلام کردم بعد از 5 سال بوشهر بوشهری خواهد بود که درخور شان مردم بوشهر باشد، و الان می گویم قطع یقین بدانید تا پایان سال آینده با توجه به پروژه های اجرایی سطح شهر چهره ی بندر بوشهر کاملا تغییر خواهد کرد.
پرونده ی بودجه سال 93 هنوز باز است


میگلی نژاد اعلام کرد: البته پرونده ی بودجه سال 93 که در اردیبهشت 94 در تفریغ بودجه مردود اعلام شده بود هنوز مفتوح است و دیوان محاسبات، اداره کل بازرسی و اداره کل اطلاعات استان بر روی آن کار می کنند. بدلیل مردود اعلام شدن گزارش تفریغ بودجه سال 93 توسط شورای شهر، وزارت کشور تا زمان وجود انحرافات در این پرونده ها در خصوص پروژه های عمرانی هیچ کمکی به بوشهر نمی کند.

شهردار بوشهر افزود: امیدوار هستیم با تلاش معاونت های شهرداری و همکاران دیگر نوروز امسال چهره ی شهر نسبت به نوروز سال قبل دستخوش تغییرات اساسی بشود.

امسال یک ریال اعتبار به شهرداری بوشهر تخصیص داده نشده است
میگلی نژاد با اشاره به رکود اقتصادی در کشور گفت: می دانید که در اوج رکود اقتصادی کشور هستیم. با اینکه در هفتمین ماه از سال هستیم تاکنون حتی یک ریال اعتبار از طریق استانداری و دولت به شهرداری بوشهر تخصیص داده نشده است، اما با وجود این شرایط و در اوج رکود نیز شهرداری دارد با تمام توان جلو می رود.

وی ادامه داد: در بودجه هر چیزی تعریف شده است، در واقع قانون برای ما تعریف کرده است. شهرداری بوشهر براساس بودجه اش حرکت می کند و خوب هم حرکت می کند، در حالیکه در نشست هفته گذشته شهرداران کشور، مشخص شد شهرداری ها حتی برای هزینه های جاری ناچار به اخذ وام های بانکی شده اند و در پاره ای از استان ها در حال فروش تجهیزات شهرداری برای پرداخت بدهی های شان هستند.

شهردار بوشهر گفت: خدا شاهد است به عشق شهر و مردم شهرم خودم را وقف کرده ام، آرامش و آسایش را از خود و همکارانم گرفته ام و در ایام تعطیل و مناسبت ها هم کار می کنیم، تنها برای اینکه برای همشهریانمان که در این شهر زندگی می کنند آبروداری کنیم.

ایستگاه های دوچرخه سواری رایگان در شهر بوشهر

وی اظهار داشت: در حال ایجاد ایستگاه های دوچرخه سواری در قسمت های مختلف شهر جهت استفاده شهروندان و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری هستیم. در این طرح شهروندان با استفاده از کارت هوشمند می توانند از دوچرخه های رایگان استفاده کنند.

میگلی نژاد افزود: شهرداری بوشهر سفارش ساخت 800 دوچرخه را به تهران داده که در حال ساخت است. امیدواریم طی 20 روز تا یک ماه آینده بتوانیم این طرح را در شهر بوشهر اجرا کنیم. نیت ما این است تمام پروژه هایی که شروع کرده ایم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

اجرای 70 پروژه با اعتباری نزدیک به 120 میلیارد در سال جاری

وی در خصوص میزان اعتبار و تعداد پروژه های سال جاری گفت: حدود 70 پروژه با اعتباری نزدیک به 120 میلیارد تومان شامل چند پارکینگ طبقاتی در سطح شهر، 31 هکتار پارک حاشیه ای از میدان غدیر تا میدان مطهری، چرخ و فلک 80 متری بوشهر بعنوان بزرگ ترین چرخ و فلک کشور، یک پارک بزرگ 150 هکتاری با رویکرد ورزشی و پارک دیگری با ماهیت شهری و غیره ... در حال اجرا است.

درخواست وام 60 میلیارد تومانی شهرداری از بانک شهر

شهردار بوشهر تصریح کرد: جهت ساخت یک هتل پنج ستاره، یک مرکز تجاری و خرید اتوبوس شهری مذاکراتی با بانک شهر داشته ایم که با درخواست وام 60 میلیارد تومانی شهرداری موافقت شده است.

وی افزود: مبلغ 25 میلیارد پیش بینی هزینه ساخت هتل، 20 میلیارد تومان ساخت مرکز تجاری، و حدود 14 میلیون تومان هم جهت خرید اتوبوس شهری برآورد شده که پیشنهاد آن امضاء و به شورای شهر جهت تصویب فرستاده شده است.

دلیلی ندارد اتوبوس هایمان به چغادک و عالیشهر بروند

غلامعلی میگلی نژاد در پاسخ به علت برداشته شدن سرویس های عالیشهر گفت: وظیفه ی هر شهرداری ارائه خدمات در حوزه شهری خودش است. ما به لحاظ فرسوده بودن اتوبوس ها و کمبود اتوبوس با مشکلاتی مثل فاصله زمانی بین خروج اتوبوس های نقاط مختلف شهر مواجه هستیم. وقتی با چنین مشکلاتی روبرو هستیم هیچ دلیلی ندارد که اتوبوس هایمان به چغادک و عالیشهر بروند. 

وی افزود: سرویس دهی به مسافران خطوط برون شهری مثل عالیشهر، چغادک، چاهکوتاه و آبطویل جزو وظایف سازمان اتوبوسرانی بوشهر نیست و اینها جزو ناوگان درون شهری نیستند.

شهردار بوشهر بیان کرد: در جلسه ای با حضور فرماندار، قول داده شد که در کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر مبلغی به شهرداری بوشهر جهت اصلاح ناوگان اتوبوسرانی کمک بشود. حالا به جای زیر سوال بردن شهردار از فرماندار بخواهند به وعده اش عمل کرده تا ما نیز بتوانیم همچنان ارائه سرویس ها را ادامه بدهیم./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/07/29 - 11:05
0
1
تادشتستان از استان بوشهر جدانشود واستانی مستقل بنام ( استان دشتستان) شکل نگیرد نگاه ما به دستان بوشهر است که کی دوقران دردستمان بذارند بری نان شبمون درحالیکه از شن و ماسه وهرنوع خاکی گرفته تا محصولات کشاورزی و افتخارات علمی متعلق به دشتستان است .............
1395/07/26 - 20:03
1
1
جناب بوشهری اگر پیام بنده را هم درست خونده باشیم نوشتم هدیـــه. هدیه جدا از بودجه ی دولت است. متوجه شدید ؟!/ج
1395/07/25 - 15:44
2
1
اگر خبر رو خونده باشید شهردار اظهار کرده امسال یک ریال هم اعتبار از استانداری و دولت به شهرداری بوشهر تخصیص داده نشده.
1395/07/25 - 14:47
1
3
بله وقتی که شخص استاندار هدیه 80 میلیارد تومانی به شهرداری شهر بوشهر کمک کند باید هم چهره ی شهر تغیر کند!!! این در حالیست که بودجه ی سالانه شهرداری برازجان که مساحت ان از شهر بوشهر هم بیشتر است در حد این هدیه ی استاندار هم نیست.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 4 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...