امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 17 مهر 1395 - 08:23

اتحادخبر: ۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ رزمندگان نیروی دریایی سپاه با ایمان لایزال الهی و با توانمندی و اقتدار به متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس ضربات مهلکی زدند که حیثیت سیاسی و نظامی شیطان بزرگ از بین رفت.

رزمایش نیروی دریایی سپاه قایق تندرو

اتحادخبر: ۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ رزمندگان نیروی دریایی سپاه با ایمان لایزال الهی و با توانمندی و اقتدار به متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس ضربات مهلکی زدند که حیثیت سیاسی و نظامی شیطان بزرگ از بین رفت.

به گزارش تسنیم؛ رزمندگان پرتوان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های گوناگون حماسه‌های مهمی آفریدند که هر کدام از این حماسه‌ها تفاسیر و تحلیل‌های فراوانی از اقتدار و رشادت رزمندگان دلیر اسلام که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی دارد.

در سال‌های پایانی جنگ زمانی که خلیج فارس ناامن شده بود و شناورها و کشتی‌های بزرگ تجاری و سکوهای نفتی مورد هدف دشمنان قرار می‌گرفت شهید نادر مهدوی که در جبهه‌های جنوب در حال نبرد با دشمنان اسلام بود  با اتفاق همرزمانش حماسه‌ای جاوید در مقابله به مثل با آمریکایی‌ها در خلیج فارس آفرید.

در سال 1366 که  ناوهای جنگی آمریکا و نیز سایر کشتی‌ها و شناورهای تحت حمایت استکبار جهانی خلیج فارس را جولانگاه خود کرده بودند و وضعیتی نامطلوب در خلیج فارس رقم زده بودند سردار شهید نادر مهدوی، سردار شهید بیژن گرد دیگرهمرزمان خود را برای انجام یک عملیات مقابله به مثل و اثبات این موضوع که با همّت و رشادت دلیرمردان ایران اسلامی، خلیج فارس، چندان هم برای آمریکایی‌ها و نوکرانشان امن نیست، راهی نبردی مستقیم با آمریکایی‌ها در آبهای خلیج فارس در سرزمین استان بوشهر شدند.

شهید نادر مهدوی و هم رزمانش ضربات سختی به متجاوزان در آبهای خلیج فارس وارد کردند

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه 16 مهر ماه سال 1366 نادر مهدوی به همراه 8 تن از همرزمانش در اطراف جزیره فارسی در خلیج فارس در حالی که تجاوز بیگانگان به آبهای سرزمینی شاهد بودند حماسه‌ای سترگ آفریدند اظهار داشت: مهر سال 66 در برهه‌ای پیچیده از دفاع مقدس در حالیکه شناورهای نیروی دریایی سپاه در حریم آبهای سرزمینی  در حال گشت زنی بودند بالگرد آمریکایی با تجاوز به حریم مرزی ایران اسلامی با حمله به شناورهای نیروی دریایی سپاه، رزمندگان ضربات سختی به متجاوزان وارد کردند.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه رزمندگان اسلام با مقاومت سرسختانه  حادثه‌ای کم نظیر رقم زدند خاطرنشان کرد: در این رزم نابرابر شهیدان بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فرماندهی نادر مهدوی با ایثار و از خودگذشتگی، بالگرد آمریکایی‌ها را هدف قرار دادند و خلیج فارس را گورستان آن متجاوزان کردند.

حیثیت نظامی و سیاسی آمریکا در قعر آبهای خلیج فارس غرق شد

وی با بیان اینکه شهید نادر مهدوی و همرزمانش در این حماسه غرورآفرین حیثیت نظامی و سیاسی آمریکا در قعر آبهای خلیج فارس غرق کردند تصریح کرد: شهید مهدوی و یارانش با توکل بر خدا، دلیری و شجاعت در مقابل آمریکای جنایتکار ایستادند و تا آخرین قطره خون خود از کیان میهن اسلامی دفاع کردند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریای سپاه با اشاره به اینکه اینک خلیج فارس در امنیت کامل است افزود:  بیست و نهمین سالگرد شهادت شهید مهدوی و یارانش در حالی برگزار می‌شود که رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در آمادگی کامل امنیت خلیج فارس را برقرار کرده‌اند.

هیچ‌گاه هیچ‌سنگری  برای مقابله با ظالمان و متجاوزان در ایران اسلامی خالی نمی‌ماند

رزمجو با بیان اینکه شهدای خلیج فارس با حماسه جاویدان خود که در تاریخ استکبار ستیزی جهان ثبت است برگ زرینی از افتخار و عزت در تاریخ ایران آفریدند، بیان کرد: شهید مهدوی و یارانش ثابت کردند که هیچ‌گاه هیچ‌سنگری را حتی در مقابل کسانی که ادعای ابرقدرتی دارند، خالی نمی‌گذارند و تا آخرین قطره خون مبارزه می‌کنند.

حماسه سردار شهید نادر مهدوی درس بزرگی برای آمریکایی‌ها بود چراکه نبرد مستقیم شهید نادرمهدوی و یارانش با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، اقتدار همیشگی ایران اسلامی را به اثبات رساند.

شهدای خلیج فارس بی‌هویتی آمریکا در خلیج فارس و قدرت پوشالی آنها را آشکار کردند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در آیین بیست و نهمین سالگرد شهادت شهدای خلیج‌فارس و نبرد مستقیم با آمریکا با بیان اینکه شهدای خلیج فارس با رشادت و اقتدار و تاسی از  فرهنگ سرخ عاشورا  بی‌هویتی آمریکا در خلیج فارس و قدرت پوشالی آنها را آشکار کردند اظهار داشت: شهدایی که در 16 مهر   66 در نزدیکی جزیره فارسی در خلیج فارس  به شهادت رسیدند قدرت انقلاب اسلامی را به دشمنان نشان دادند و به آنان فهماندند که اتصال به ایمان لایزال الهی شکست ندارند و شکست ازآن کافران و ظالمان است.

آمریکا و همپیمانانش درک کرده‌اند که توان مقابله با قدرت انقلاب اسلامی ندارند

سردار علی فدوی با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش درک کرده‌اند که توان مقابله با قدرت انقلاب اسلامی ندارند گفت: آمریکایی‌ها فهمیده و باور دارند که در انقلاب اسلامی و نیروی دریایی سپاه قدرت  و استطاعت بالایی وجود دارد و ما هر روز در دریا مواجه هستیم با دشمنی که قدرت ایران اسلامی را می‌فهمد و درک کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 200 هزار شهید تقدیم کرده است تصریح کرد:  هیچ بیگانه و متجاوزی جرأت ندارد به جمهوری اسلامی چپ نگاه کند و خللی به‌نظام وارد کند و این قدرت و توانمندی بر اساس تحقق وعده الهی است.

فدوی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی با استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت که از حماسه آفرینی‌هایی همچون شهید نادر مهدوی گرفته‌اند به مثابه آنان در مقابله با دشمنان عمل می‌کنند گفت: جوانان اکنون ایران اسلامی که امام(ره) و دوران دفاع مقدس ندیده‌اند نه در مرز ایران بلکه 1500 کیلومتر دورتر از خانه خود به‌ مثابه سال  1359 عمل می‌کنند و در مصاف با دشمنان انقلاب اسلامی به شهادت می‌رسند.

استکبار جهانی در تمامی جبهه‌ها در مقابل رزمندگان اسلام  با شکست مواجه می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکا در تمامی جبهه‌های ضد استکباری با شکست در مقابل رزمندگان اسلام مواجه می‌شود خاطرنشان کرد:  پس از ناامیدی شیطان بزرگ که نمی‌تواند از پس انقلاب اسلامی برآید به سراغ دلدادگان انقلاب اسلامی یعنی لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، یمن، نیجریه و بحرین رفت و علیه این مظلومان اقدامات ظالمانه انجام داد که با شکست مواجه شد.

سردارشهید نادر مهدوی در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس چنان حماسه‌ای آفریدند که  امروزه به نام حماسه نادر شناخته می‌شود.

استان بوشهر نماد استعمار ستیزی و استکبارستیزی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با بیان اینکه استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی بزرگی در مبارزه با استعمار و استکبار است افزود: استان بوشهر نماد استعمار ستیزی و استکبارستیزی است که این مهم نشعت گرفته از ولایت‌مداری و بنیه اعتقادی دینی و مذهبی مردم این دیار است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان اینکه نام شهید رئیسعلی دلواری به عنوان استعمار ستیز و نام شهید نادر مهدوی به عنوان استکبار ستیز در تاریخ جهان ثبت است گفت: این سرداران با فتوا گرفتن از علمای زمان خود راه جهاد با دشمن در پیش گرفتند و چنان درسی به متجاوزان دادند که تا ابد  جرات نکنند به این سرزمین نگاه چپ و تجاوزی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه  استان بوشهر دارای رئیسعلی‌ها و مهدوی‌های فراوانی است تصریح کرد: آمریکا و هر قدرت دیگری که می‌خواهد بداند در استان بوشهر چندین رئیسعلی دلواری و نادر مهدوی وجود دارد، باید به استان بوشهر نزدیک شود آنگاه متوجه می‌شود جوانان این مرز و بوم با حماسه آفرینی راه و مسیر شهیدان  دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نادر مهدوی و شهدای خلیج فارس خاطر نشان کرد: شهید نادرمهدوی و همرزمانش از افتخارات بزرگ کشور محسوب می‌شوند و رشادت‎های آنها در تاریخ ایران اسلامی و جهان ثبت و ضبط است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز با بیان اینکه حماسه شهید نادر مهدوی از ابعاد گوناگون قابل بررسی و تحلیل است اظهار داشت: حماسه شهید نادر مهدوی بسیار بزرگ و با اهمیت بود زیرا کسی سراغ نداریم که بتواند با اندک نفرات  و کمترین تجهیزات نظامی به جنگ رودررو با شیطان بزرگ برخیزد و ضربات مهلک و جبران ناپذیری بر دشمن  وارد کند که در همیشه تاریح نام شیطان بزرگ به عنوان لشکر شکست خورده از اسلام برده شود.

شهید مهدوی یک شهید کشوری نیست بلکه یک شهید بین المللی است

سردار فتح‌الله جمیری با بیان اینکه شهید مهدوی یک شهید کشوری نیست بلکه یک شهید بین المللی است گفت: این شهید با حماسه‌ای که در برابر آمریکا خلق کرد می‌تواند به عنوان یک الگوی تمام عیار به کشورهای آفریقایی و آسیایی و حتی آمریکایی معرفی شود.

وی با تاکید بر تدریس فرهنگ حماسه شهدای خلیج فارس در مراکز آموزشی افزود:  باید هر چه بیشتر  حماسه شهدای خلیج فارس به مراکز آموزشی معرفی و شناسانده شود تا در میان نسل حاضر هر چه بیشتر فرهنگ شهادت گسترش یابد.

برادر شهید نادر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتی با بیان اینکه شهید مهدوی از ذکاوت هوشی بالا یی برخوردار بود تصریح کرد: ساده‌زیستی، باهوشی، ایثار و فداکاری، رسیدگی به نیازمندان و فقرا،  اهل ایمان و توکل، قاطع، ولایت مدار و ولایت پذیری از ویژگی‌های بارز شهید مهدوی بود.

حسن فقیه با بیان اینکه همچنین شهیدنادر مهدوی فردی مومن، منتظر المهدی، اهل عمل، قرآن دوست بود افزود: بی ریا، بی ادعا، استکبار ستیز، دارای آگاهی،بصیرت و دشمن شناس از دیگر خصوصیات شهید نادر مهدوی است.

شهید نادر مهدوی برای پایداری انقلاب سر از پا نمی‌شناخت

همسر شهید نادر مهدوی نیز با اشاره به اینکه این شهید برای پایداری انقلاب سر از پا نمی‌شناخت خاطر نشان کرد: شهید نادر مهدوی برای حفظ انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها حضور داشت بگونه‌ای که در دوران دفاع مقدس تمام لحظات زندگی‌اش در جبهه‌های نبرد بود.

سکینه جوکار با اشاره به شهادت نادر مهدوی افزود: سال 1361 با شهید عقد ازدواج برقرار شد و حاصل این ازدواج  فرزندی به نام زهرا مهـدوی که چهل روز پس از شهادتِ پرافتخارش بدنیا آمد.

جوانان با ولایت‌مداری راه سعادت و کمال را طی کنند

وی با تاکید بر توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و نقش آن در سعادت و رشد انسان گفت: توصیه من به نسل جوان این است که همواره فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه خود قرار دهند و با ولایت‌مداری راه سعادت و کمال طی کنند.

 مادر شهید غلامحسین توسلی از دیگر شهدای خلیج فارس با بیان اینکه این شهید در سن نوجوانی اشتیاق با حضور در میدان‌های نبرد با دشمن بود افزود: از سن 16 سالگی در جبهه‌های نبرد حق علیه با طل حضور داشت که در آخرین عملیات در سال 1366 به اتفاق شهید نادر مهدوی در مبارزه مستقیم با آمریکا به شهادت رسید.

 بدری قائدی با بیان اینکه شهید فردی بسیار خوشرو بود خاطر نشان کرد:  غلامحسین توسلی آنقدر خوشرو بود که کسی از مصاحبت با او سیر نمی‌شد چون بسیار خوش‌صحبت و شیرین‌بیان بود.

وی  افزود: این شهید همواره با روحیه‌ای باز و گشاده با مردم برخورد می‌کرد و در رفتارش ذرّه‌ای کـبر و خودبزرگ‌بینی دیده نمی‌شد.

حماسه شهدای خلیج فارس در 16 مهر سال 1366 شهید نادر مهدوی  خلیج فارس را  برای ناوگان فوق‌مدرن‌ آمریکا و متحدانش ناامن کرد و حیثیت نظامی دولتمردان این کشور را بارها به بازی گرفت و کابوسی فراموش نشدنی برای نظامیان آمریکایی به یادگار گذاشت./ج



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 15 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 20 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...