کد خبر: 64610 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 13 مرداد 1395 - 07:54
گلدان هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند

اتحادخبر: استفاده از گلدان‌ های تزيینی در خانه به‌ویژه روی میزها گزینه خوبی برای داشتن فضایی دلنشین است، اما امان از روزی که اين انتخاب با کمی بی‌سلیقگی همراه باشد.

اتحادخبر: استفاده از گلدان‌های تزيینی در خانه به‌ویژه روی میزها گزینه خوبی برای داشتن فضایی دلنشین است، اما امان از روزی که اين انتخاب با کمی بی‌سلیقگی همراه باشد. خیلی ساده است. اگر می‌خواهید در دام این بی‌سلیقگی گرفتار نشوید، باید چند نکته را بدانيد؛ نکاتی درباره رنگ و اندازه گلدان و مهم‌تر از آن کاربردی که یک میز دارد تا بتوانید بیشترین استفاده را از ذوق و سلیقه خود داشته باشید و دیگران هم شما را به خاطر آن تشویق کنند.

انتخابی برای میز جلوی مبل


 رنگ‌ها را دریابید


گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


باید نوع گل و گلدان‌های شما با رنگ و فضای خانه حتی میزی که روی آن می‌خواهید وسایل خود را قرار دهید، تناسب داشته باشد. به طور مثال اگر برای تهیه میز و دکوراسیون اطراف آن، سراغ رنگ‌های گرم (مانند نارنجی و زرد) رفته‌ايد، باید گلدانی پر از برگ‌های سبز کاهویی و زنده انتخاب کنید تا فضایی پرانرژی داشته باشید.

 شاخصی به نام ابعاد و هندسه

گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


اگر قصد دارید گلدان را روی میز جلوی مبل یا هر میز دیگری که کوتاه است، بگذارید باید به چند نکته مهم به طور ویژه توجه کنید؛ نخست اینکه نباید سراغ گلدانی بروید که ارتفاع آن بلندتر از ارتفاع میز‌تان است. شاید  بپرسید چه تناسبی باید بین قد گلدان با میز مد نظر قرار گیرد؟ در جواب باید بگویيم ارتفاع گلدانی که انتخاب می‌کنید باید نصف ارتفاع میزتان باشد تا حس تعادل در فضا را بیشتر به بیننده القا کند.

قطر میز هم مهم است

گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


اگر زیاد با اندازه‌هایي که تا به اینجا دادیم، موافق نیستید، توصیه دیگر ما به شما گلدانی با ارتفاع یا همان قد برابر با دوسوم ارتفاع میز است؛ البته باید قطر میز را نیز در نظر بگیرید و ابعاد گلدان را به تناسب با آن تغییر دهید. این وسیله تزيینی را در سایزی انتخاب کنید که جدا از ارتفاع، عرض آن آنقدر جاگیر نباشد که بخش زیادی از روی  میز را بپوشاند؛ البته گلدان بسیار کوچک هم روز میز هیچ جذابیتی نخواهد داشت.



میز ناهارخوری زیباتري داشته باشید


مربع‌ها در کنار شمعدان‌ها


گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


روی میزتان دو عدد شمعدان بلند داشته باشید و سه عدد گلدان مربع‌شکل کوتاه‌تر در ميان آنها قرار دهيد. بهتر است گلدان‌تان با گل قرمز یا گل‌هایی به رنگ گرم آراسته شود. با این ترفند حس خوبی به فضای خود مي‌بخشيد. جالب است بدانید شکل هندسی مربع، رنگ قرمز را در ذهن ما تداعی می‌کند؛ بنابراین بايد انتخاب این طیف رنگ در اولویت شما باشد.

گلدان‎های اشتهاآور

گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


برای اینکه بتوانید گلدانی زیبا برای میز ناهارخوری تهیه کنید،  ایده ای جذاب برای شما داریم.  برای چنین میزی می‌توانید به جای استفاده از یک گلدان در وسط میز از تعدادی گلدان با رنگ‌های جذاب و اشتهاآور کمک بگیرید؛ رنگ‌هایی مانند قرمز که با نگاه کردن به آن سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد و به این ترتیب انتخاب مورد نظر به تناسب با میزتان اشتهاآور هم خواهد بود.



ورودی


ورودی خانه را دریابید


گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


ورودی برخی از خانه‌ها درست با راهرویی آغاز می‌شود که بسیاری از افراد میز یا دکوری در آن جانمایی می‌کنند. این میزها یا دکوری‌ها بهترین فضا برای قرار دادن گلدان هستند؛ بنابراین در چنین فضایی باید گلدانی با ارتفاع نه چندان بلند و در سایز متوسط قرار دهید که بتوانید درون آن گل‌های زیاد بگذارید.



میز آشپزخانه

 ایده‌ای از نوع رژیمی


گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


در این فضای خصوصی  بهتر است از یک گلدان بنا به نوع شکل هندسی میز استفاده کنید.   اگر میز  دایره‌ای است از گلدان مثلت شکل  با رنگ زردکمک بگیرید؛ البته اگر خانواده ای کم‌اشتهادارید یا میز شما مربع شکل‌ است،  سراغ رنگ قرمز بروید. ماهیت دایره آبی است؛ پس حسی سردی و بی‌اشتهایی دارد . اگر قصد دارید رژیم غذایی سفت و سختی بگیرید، گلدانی با رنگ سرد انتخاب کنید.

انرژی مثبت بگیرید

گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


می‌توانید  بیشتر در آشپزخانه از رنگ سرد و اشکال دایره‌ای‌شکل کمک بگیرید ولی در صورت انتخاب هر کدام از اين گزينه‌ها نباید اين نكته مهم را فراموش کنید نوع گل درون گلدانی که روی میز آشپزخانه قرار می‌گیرد باید شاداب و رنگارنگ باشد تا احساساتی مانند عشق ورزیدن و انرژی مثبت به زندگی خصوصي تان بدهد.

گلدان‌های میوه‌ای   

گلدانی‌هایی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند


جدا از گلدان‌های رنگی ایده دیگری نیز برای میز آشپزخانه وجود دارد که شاید برای شما جذاب باشد؛ اینکه از گلدان‌هایی به نسبت پهن و کمی کشیده استفاده کنید و درون آن میوه‌هایی که به صورت کامل خشک شده است بریزید و هر روز گل‌هایی تازه در آن قرار دهید./ج


لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/64610