امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 مرداد 1395 - 08:12

اتحادخبر: استان بوشهر با داشتن بیشترین نیروی جوان از وضعیت نامطلوبی در حوزه اشتغال برخوردار است این در حالی است که ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی این استان در عرصه اقتصادی ملی نقش آفرینی می‌کند. امروزه یکی از مشکلات مهم جوانان در حوزه اجتماعی و معیشتی بیکاری و فراهم نبودن زیر ساخت‌های اشتغال‌زایی است....

اشتغال

اتحادخبر: استان بوشهر با داشتن بیشترین نیروی جوان از وضعیت نامطلوبی در حوزه اشتغال برخوردار است این در حالی است که ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی این استان در عرصه اقتصادی ملی نقش آفرینی می‌کند.

به گزارش اتحادخبر؛ امروزه یکی از مشکلات مهم جوانان در حوزه اجتماعی و معیشتی بیکاری و فراهم نبودن زیر ساخت‌های اشتغال‌زایی است.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم مسئولان و خانواده‌ها در استان بوشهر بیکاری و فراهم نشدن اشتغال برای جوانان  است که این مهم سبب شده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق اشتغال جوانان بکار برده شود.

بزرگترین کارگاه اشتغال‌زایی در کشور در پارس جنوبی است ولی جوانان استان بوشهر بیکار هستند

استان بوشهر دارای ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی متعدی دارد که بهره‌برداری نشدن از این طرح‌ها مشکلات این حوزه را افزایش داده است.

استان بوشهر دارای بزرگترین کارگاه اشتغال‌زایی در کشور در پارس جنوبی است که بیشترین اشتغال جوانان کشور را در این محدوده کم وسعت در خود جای داده است ولی جوانان تحصیل‌کرده این استان در پی اشتغال هستند.

امام جمعه بوشهر که بارها در سخنرانی‌های گوناگون از وضعیت نامطلوب اشتغال جوانان گلایه کرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه بیکاری جوانان زیبنده این استان نیست اظهار داشت: استان بوشهر دارای بزرگترین ظرفیت اقتصادی در کشور است و این در حالی است که جمعیت این استان نسبت به این ظرفیت بسیار اندک است و وجود افراد بیکار زیبنده این استان زرخیر و اقتصادی نیست.

نقشه راهبردی اشتغال‌زایی و اقتصادی استان بوشهر تدوین شود

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین نقشه راهبردی اشتغال‌زایی و اقتصادی استان بوشهر تصریح کرد: تدوین برنامه چشم‌انداز ایجاد اشتغال بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر می‌تواند جوابگوی بسیاری از مشکلات در این حوزه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید راهکارهای حل مشکلات اشتغال‌زایی استان شناسایی و بر اساس برنامه مدون عملیاتی شود خاطرنشان کرد: بوشهر که به عنوان پایتخت انرژی کشور معرفی شده زیبنده نیست بسیاری از جوانان  تحصیل کرده و مهارت دیده آن بیکار باشند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر عملی شدن طرح‌های اشتغال‌زایی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی با حرف و مذاکره برطرف نمی‌شود بلکه اقدام و عمل جهادی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌خواهد.

حسین فربودی که فارغ التحصیل رشته برق است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت نامطلوب بیکاری در استان بوشهر افزود: بیکاری در استان بوشهر به حدی رسیده که جوانانی که علاقمند به تحصیل هستند به سبب وجود بیکاری در بین تحصیل کرده‌ها از ادامه تحصیل منصرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه از طریق اتومیبل پدرم امرار معاش می‌کنم تاکید کرد: هر چند درآمد این رشته جوابگوی معیشت زندگی من نمی‌دهد ولی مجبورم به سبب تامین بخشی از هزینه زندگی‌ام و پرکردن اوقات فراغتم به این کار روی بیاورم.

با داشتن تحصیلات عالی بیکاری کلافه‌ام کرده است

طلعیه عبدالخانی که فوق لیسانس محیط زیست است و اکنون به مقطع دکترا قبول شده می‌گوید: بیش از 4 سال است در رشته محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌ام و از بیکاری و نبود شغل کلافه شده‌ام.

وی با بیان اینکه نداشتن درآمد و وابسته بودن به درآمد پدر بازنشسته‌ام زندگی را برای من سخت کرده تاکید کرد: تمام راههای برای ایجاد شغل پیموده‌ام که تا به امروز هیچ جوابی از هیچ کس نشنیده‌ام و تنها می‌گویند ما نیاز داریم ولی مجوز نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه تلاش‌های متعددی برای ایجاد اشتغال جوانان  تدوین شده است گفت: اکنون برنامه‌های متعددی برای فراهم شدن اشتغال از طریق طرح‌های بنگاه‌های اقتصادی زود بازده اجرا شده ولی این طرح‌ها جوابگوی بخشی از جوانان است.

حمیدرضا پناه با اشاره به فراهم شدن اشتغال جوانان استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی گفت: واحد اشتغال‌زایی استان بوشهر در پارس جنوبی مستقر شده که با اعلام نیروی مورد نیاز از جوانان در رشته مورد نیاز استفاده می‌شود.

در این بین یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال‌زایی کارآفرینی بر اساس ایده‌ها و خلاقیت‌های جوانان است که این مهم مورد توجه قرار دارد.

کارآفرینی یکی از نیازهای حیاتی در حوزه اشتغال است

یکی از کارشناسان دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه کارآفرینی یکی از نیازهای حیاتی در حوزه اشتغال استان بوشهر است افزود: باید برای جبران مشکلات اشتغال‌زایی از طرح‌های کارآفرینی به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

احمد مزینی کارآفرینی را یکی از راهکارها در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: هر چند که کارآفرینی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات استان بوشهر در حوزه بیکاری را رفع کند ولی حمایت از این مهم می‌تواند زمینه را برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی فراهم کند.

یکی از کارآفرینان استان بوشهر که توانسته به موفقیت‌هایی در حوزه اشتغال و تولید دست یابد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کارآفرینی را یکی از موثرترین مولفه‎های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ایجاد شرایط کارآفرینی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و از این طریق ضمن کاهش جمعیت بیکاران، توسعه اقتصادی رقم می‌خورد.

سکینه حسین پور بانوی کارآفرین گناوه‌ای با بهره جستن از امکانات فراهم شده و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی قالی بافی و درودگری  برای 20 معلول کم توان ذهنی اشتغال ایجاد کرده است.

اشتغال 20 معلول ذهنی فراهم شد

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناوه با بیان اینکه 20 معلول ذهنی مشغول بکار شده‌اند افزود: معلولانی که  در این کارگاهها مشغول به کار شده‌اند از  بهره هوشی 40 تا 70 درصد برخوردار هستند.

این بانوی کارآفرین گناوه‌ای با بیان اینکه این معلولان موفق به دریافت مدرک معتبر فنی وحرفه‌ای شده‌اند افزود: اکنون معلولان با فعالیت روزانه خود در کارگاه قالی بافی و دروگری ماهانه بابت فروش قالی کسب درآمد می‌کنند.

حسین‌پور که به 10 معلول دیگر درحال ارائه آموزش‌هایی نظیر هویه کاری، گونی بافی و سمباده کاری است افزود: معلولان محصولات خود را مستقیم به فروش می‌رسانند و پول آن کامل دراختیارشان قرار می‌گیرد.

کارآفرین گناوه‌ای با تاکید بر حمایت کارافرینان و بازار یابی برای تولیدات آنان بیان کرد: معلولان حرفه آموز زیرپوشش این مرکز نیاز به مکان دائم و ثابت در شهر برای عرضه آثار و محصولات دستی خود دارند و این در حالی است که برقرار نشدن بیمه قالی بافان از عمده مشکلات معلولان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه حرفه‌‎های متناسب با ظرفیت‌های استان بوشهر برای اشتغال‌زایی تدوین شده تصریح کرد: تاکنون بیش از 175 حرفه مهارتی در استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌های مناطق تدوین شده که علاقمندان بصورت رایگان آموزش می‌بینند.

12میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شد

عبدالرسول کازرونی با بیان اینکه پس از فراگیری حرفه‌های مهارتی برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند گفت: سال گذشته بیش از 12 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در اختیار طرح‌های مشاغل خانگی استان بوشهر گذاشته شد که در روستاهای استان بوشهر در منازل انواع شغل‌های تولیدی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به برنامه‌های امسال در حوزه اشتغال‌زایی افزود: امسال طرح‌هایی برای اشتغال‌زایی تدوین شده که علاوه حرفه‌آموزی در صنایع مستقر در استان،  حرفه‌هایی در زمینه نیروگاه اتمی، صنعت گردشگری و آبزی‌پروری راه‌اندازی شده که امیدواریم براساس برنامه تدوین شده تا پایان سال بتوانیم نتیجه این طرح‌ها در کاهش نرخ بیکاری اعلام کنیم.

با توجه به نقش مهم صنایع بزرک استان بوشهر از جمله صنایع پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی در ایجاد اشتغال جایز نیست مردم این استان در کنار عظیم‌ترین صنایع با اشتغال بیش از 60 هزار نفر از بیکاری در عذاب  باشند.

کارشناسان اقتصادی بر این بارور هستند که فازهای پارس جنوبی در تولید ناخالص ملی نقش کلیدی دارد براساس اعلام کارشناسان، ارزش مجموع تولیدات یک فاز متعارف پارس جنوبی برابر با 3.8 میلیارد دلار در سال است.

امید می‌رود با برنامه‌های تدوین شده اشتغال‌زایی در استان بوشهر به ویژه در حوزه پارس جنوبی بتواند مشکلات جوانان  در بیکاری برطرف کند./ج

تسنیم



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 11 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 15 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...