امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 27 تير 1395 - 21:25

اتحاد خبر -مختار فیاض:امروزه  دخالت و حضور نظامیان بعضی از کشورها در سیاست، و کودتاهایی که این نظامیان در  کشور های خود، علیه دولت های قانونی و مردمی ،انجام می دهند؛عمق فاجعه ی پی آمد حضور نظامیان در سیاست را برای همگان آشکار می کند.علاوه بر همسایه ی شرقی ما یعنی پاکستان،همسایه دیگر ما، ترکیه نیز ،سال هاست که از حضور  و دخالت نظامیانش ...

عبرت از کودتای ترکیه!!!

مختار فیاض
ما اکثر العبر و اقل الاعتبار(امام علی علیه اسلام)
در وصیتنامه ی امام خمینی (ره)نکات قابل توجه و اعتنای فراوانی وجود دارد که با توجه به شناخت ایشان از جامعه ما،به روشنی مطرح شده اند  و یقینا عمل به آن ها، همواره می تواند؛منشأ خیر و برکت برای مردم،نظام و ساختار سیاسی باشد.یکی از این نکات،توصیه به "نظامیان" مبنی بر پرهیز از ورود به عرصه ی سیاست است.
امروزه  دخالت و حضور نظامیان بعضی از کشورها در سیاست، و کودتاهایی که این نظامیان در  کشور های خود، علیه دولت های قانونی و مردمی ،انجام می دهند؛عمق فاجعه ی پی آمد حضور نظامیان در سیاست را برای همگان آشکار می کند.
علاوه بر همسایه ی شرقی ما یعنی پاکستان،همسایه دیگر ما، ترکیه نیز ،سال هاست که از حضور  و دخالت نظامیانش در عرصه ی سیاست،رنج می برد.
در هر کودتای نظامی(اگر  موفق شود)؛سال ها کشور، از بعد سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و بین المللی،دچار مشکل اساسی می گردد و حتی  در صورت ناکام شدن کودتا،باز تا  مدت ها،تبعات اقتصادی،امنیتی ،سیاسی و بین المللی،دامنگیر مردم و کشور خواهد شد و روند طبیعی حرکت جامعه را با اختلال،همراه خواهد کرد.
بنابر این در کودتای شکست خورده ی اخیر ترکیه،گرچه نظامیان کودتاچی، از مردم ،تودهنی خوردند و با سرافکندگی ،روانه زندان شدند اما یقینا خسارات جانی،مالی ،امنیتی و حیثیتی مترتب بر این کودتا ،تا مدت ها وضعیت مردم ،دولت و جامعه ی ترکیه را تحت تأثیر خود،قرار خواهد داد.
این اتفاقات و اتفاقات مشابه در سراسر جهان،خصوصا در کشورهای همسایه ی ایران،زنگ خطر و هشیار باشی،برای ماست،تا از این رفتارهای بی قاعده ی نظامیان،عبرت بگیریم و اجازه ندهیم تحت هیچ شرایطی، نظامیان کشورمان، وارد عرصه ی سیاست شوند بلکه باید حدود آنان را برایشان مشخص کنیم و به آنان گوشزد کنیم که  صرفا  باید به وظایف و مسؤلیت مهم  و مقدس خود که در قوانین رسمی این نظام،مندرج است؛اکتفا کنند و پایشان را از گلیم خود،درازتر نکنند.فاعتبروا یا اولی الابصار.../م



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
کدام نظامی ما پا از گلیم خود درازتر کرده گه این جوان جویای آن می خواهد به آنها یادآوری کند پای از گلیم خود درازتر نکنند؟
امروز نیروهای مسلح ما حافظ آب و خاک و دین و ناموس این ملت هستند و نحت رهبری فرمانده کل قوا خود را فدای این مردم و نظام برآمده از رای و خواست و اراده مردم می کنند.کما اینکه در طول سال های بحران قبل از دفاع مقدس چنین کردند. کنا آنکه در طول 8 سال دفاع مقدس همین نیروهای مسلح از ملت و دولت و نظام اسلامی حمایت کردند. و کما اینکه امروز بهترین فرزندان ملت در نیروهای مسلح در سوریه خط اول مقاومت و دفاع از انقلاب می جنگند و شهید می شوند تا این ملت در پرتو نظام اسلامی در آرامش باشند./ج

کودتاچیان ترکیه را با نیروهای مسلح ما مقایسه کردن اوج بی بصیرتی است.این روزها که اروپا در ناامنی دست و پا می زند ارتش قهرمان ما اعلام می کند خط قرمز ما 40 کیلومتری درون خاک عراق است و اگر داعش به 40 کیلومتری مرز ما برسد برخورد می کنیم و سپاه همیشه قهرمان فریب خوردگان دشمن را تار و مار می کند ، طعن و توهین آقای فیاض به نیروهای مسلح چه محلی از اعراب دارد؟
1395/04/29 - 09:39
2
5
مایه تاسف است که فیاض و فیاض ها نیروهای مسلح اسلامی ما را با نظامیان لائیک ترکیه و ... مقایسه می کنند.کوته بینی تا کجا؟؟/ج
1395/04/29 - 06:16
5
2
جناب فیاض مطلبی برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مورد تاکید حضرت امام خمینی نوشتند و حرف حق و درست و بجایی زدند که باید از این نگاه دوراندیشانه ایشان تشکر شود.
منتقدان آقای فیاض متاسفانه از قانون اساسی و دموکراسی کم می دانند.
آقای فیاض اگر می توانی قلم برداری و بنویسی خروجی الطاف همین نظامیان است
تفا و حسرتا به سرزمینی که کسانی که برایش جان می دهند مورد هجمه کور دلان داخلی قرار می گیرند. نظامیان خدا نشناس سوریه کجا و برادران عزیز ما، بخدا من پاسدار نیستم. ولی از این گزارش که مورد میل بعضی هاست خجالت می کشم. امیدوارم خداوند ما را مورد غضب ابن حق ناشناسی قرار ندهد. درضمن برادر فیاض باسواد...???!! م! ! کودتای ترکیه بازی خیمه شب بازی خود اردوغان کثیف بود
سلام
از پاسخ ندادن نگارنده مطلب معلومه سری به نوشتار خود در سایت نزده.
من هم نظامی مدافع حرم ها وحریم ها هستم.واقعا از نگاه سطحی و بی ملاحظه شما ها به این سرمایه پاک وبی بدیل انسانی در حوزه تولید امنیت وآرامش نگرانم،
اینها بخصوص ارتشیان ونیروی زمینی قهرمان از پیش قراولان حفظ کیان ایران وایرانی واسلام است.
اینها سربازان امام زمانند در لباس نیروی مسلح مقتدر
اینها سلاح شان چه در جنگ وچه اکنون تقوا و ایمان واراده ایرانی بودن است
اینها از همه داشته ها وداری ها خود زده اندودر دور ترین نقطه از موطن اصلی با عشق و اخلاص و کم ترین امکانات وتوقعات اولیه در خدمت اسلام ومردمند
اینها علی رغم تمام کمبود های اولیه مالی ورفاهی وآسایشی اما مصمم بیدارند تا تو امثال تو بخوابی.
اینها ایستاده اند چون کوه تا تو بشینی زیر کولر اسپلیت خارجی
اینها به درک حقیقت ولایت فقیه رسیدند تا بعدها تو مدرک بگیری
اینها بیدار بودند که تو امثال تو مدرک گرفتی
اینها بیدار به وجود نورایمانند
اینها تفنگ واسلحه کمری وچماق وخودکار وقلم وتانک وتوپ واسپیجی وهواپیمای سوخو وزیر دریای وناو گروه و.....را جزیی از آن همه داشته ها وباورهای الهی خود می دانند راحت تر بگویم اینها لازم هستند لذا اصل وملزمات اصلی همان اعتقاد و باور و ایمان واخلاص وعمل صالح وپا در رکبای آنان است
اینها بیش از 37 سال است که بر سر پیمان وفاداری به اسلام محکم واستوار تر کوه ایستاده اند
اینها فیش نجومی در آسمان خدا دارند وفرشی به گستره ایران زمین و به وسعت نیلگون خلیج همیشه فارس
اینها با فیش زیر یک ملیون تومان،نخبه در همه ابعاد تحول مملکت داده اند وخود امروز در سوریه وعراق ولبنان وووو جان شیرین شان را تقدیم کردند دارند برات امنیت تولید می کنند.
اینها به سند زنده کارشناسان مدنی پاک دست ترین کارمندان وخانواده ها ومومن ترین افراد را تشکیل داده اند.
اینها اگر از سوریه برگردند وببیند امثال تو اینگونه تفکری دارند بر اصلوب خود پایدار تر می مانند تا خدا نکند قلب ملت و رهبر مکدر شود.
نکنه اینگونه می خواهید ازبازماندگان شهیدان مدافع حرم پذیرایی کنید.
خیل عظیمی از اینها اکسیژنی که من وتو تا قیامت قدر وجودش را نمی دانیم بی بهره اند
ما نظامیان اگر مولایمان اراده کند سر از تن دشمن که چه عرض کنم سر از تن خود میکنیم و پیش پای حق وحقیقت الله فرش میکنیم.
ما که در جان دادن واهمه ای نداریم ولی چه کنم که کسانی در پاسخ دادن چند جمله ساده اما پر مغز مردد مانده اند.
این مطالب را برای خودم ننوشتم. بلکه ازدل های رنجور وزنده دلاوران بیدار دلی است که مقاوم وشجاع وقوی در کوی برزن مرز آبی ،خاکی وآسمانی وطن گمنام وغریب خدمتگذار اسلام ومسلمین هستند.
جناب فیاض با سلام
در خلال کودتای خیلی کوتاه و البته نافرجام ترکیه که اکنون بهانه قلم فرسایی جنابتان شده هموطنانمان در سایه امنیت و آرامشی که نتیجه چشمان بیدار و بابصیرت و تلاش های خستگی ناپذیر همین نظامیانی که اینگونه غیرمنصفانه و صدالبته احساسی مورد تعرض قلم شما قرار گرفته اند با طیب خاطر و آرامش در شبکه های اجتماعی مشغول تولید انواع و اقسام لطیفه و جوک های جالبی بودند که قطعا مورد تایید و وثوق جنابعالی خواهد بود مردان مردی که نه فیش نجومی دارند و نه رانت ولی در رکاب رهبری و گوش بفرمان مقتدای خود هستند .آدرس دقیق تر بدهم برادر. سوریه عراق یمن لبنان خلیج عدن و هر کجا که لازم باشد زیر چکمه خود در خواهند نورد تا در مرز جغرافیایی مقاومت دهها هزار کیلومتر از محل سکونت من و شما حتی صدای انفجار حتی یک گلوله نتواند خواب آرامش و امنیتیمان را برهم بزند .ای تاریخ !بشکند قلمی که ننویسد بر بسیجیان و سپاهیان خمینی و خامنه ای چه گذشت و چه می گذرد.
ضمنا از پایگاه اتحاد خبر انتظار می رود حداقل در راستای رعایت قانون مطبوعات و رسالت مطبوعاتی خود از انتشار هر مطلب و یادداشتی که در تعارض با سیاست ها و خط قرمز نظام است تامل بیشتری نماید.
بادا که به دریا برسد کوشش این رود
همپای تو پرچم بسپارم به موعود/ج
1395/04/28 - 12:10
1
5
مشخص است جناب فیاض هیچ اطلاعی از ماهیت نهادهایی که وی آن را نظامی خوانده است ندارد. بهتر است به صحیفه امامی که دم از آن زدید بزنید تا اهداف و مسئولیت این نهاد را بهتر فرا بگیرید!
1395/04/27 - 22:50
2
7
آقای فیاض نمی دانم مدرکت رو از کجا گرفتی ولی براتون از صمیم قلب نگرانم.
شماتیتر زدید که عبرت بگیریم.واز مولایم علی علیه سلام وامام خمینی کبیر هم استناد گرفته ای.
شما جز کلی گویی وحاشیه دار سخن گفتن چیزی به خورد مخاطب ندادی.آقای صابری عزیز می دانند که مخاطبان تحریریه از سواد علمی وتحصیلی وفهم بالای برخوردارند ومطلب شما توهین به شعور بالای اونهاست.
ضمنا شما از نیروهای نظامی چه میدانید که اینگونه جسارت وار چشم می بندی ودهان باز.
فکر کردی این همه شهید و آزاده و جانباز و مفقود الاثر از خارج اومده. سال ۵۸
در مقابل حیله یک مشت متفکر روشن فکر بی ایدئولوژی اصیل ندادی انحلال ارتش سردادن ،همین معمار کبیر انقلاب امام عزیز رحمة الله علیه دستور داد ارتش باید بماند و در ۲۹فروردین همان سال با همه تجهیزات عظمت و آمادگی خود را به نمایش بگذارد.
شما نمی دانید در چه مملکتی سخن می گویید وگرنه مسلمان ساکن موطن عشق وشهادت و ایثار یعنی ایران سرتاسر اسلامی با اینچنین ابتدایی گویی ضربه بر پیکره وحدت و انسجام ملت نمی زند.
رهبر معظم انقلاب هرگونه سخنی در موضع قدرت دارد در جمع نیروهای مسلح مطرح میکند.
حادثه منا که پیش آمد و آل سعود از همکاری با ایران خودداری می کرد، دقیقا بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نیروهای مسلح در نوشهر،آل سعود از موضع غلط خود عقب نشینی کرد و با نهادهای ایران همکاری کرد. عبرت را باید کسی بگیرد که قلمش در کف تعقل و تدبیر و صبر و حلم و علم او نیست.
نه نیروی نظامی که تولید کننده امنیت پایدارمملکت است.
سخن در این رابطه بسیارست، وفقط بدان یک شخص با مدرک سیکل مطلب نوشته بماند مابقی آن.........
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • جسد چوپان گمشده در روستای شول گناوه پیدا شد
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...