امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 24 تير 1395 - 07:25
اتحادخبر: قرعه‌کشی لیگ شانزدهم فوتبال، نهایی شدن تعداد سهمیه های المپیکی، کنار گذاشتن ظریف و میرزاجانپور از تیم المپیکی والیبال و استعفای سخنگوی کشتی اتفاقات مهم هفت روز ورزش را رقم زدند.
اتحادخبر: قرعه‌کشی لیگ شانزدهم فوتبال، نهایی شدن تعداد سهمیه های المپیکی، کنار گذاشتن ظریف و میرزاجانپور از تیم المپیکی والیبال و استعفای سخنگوی کشتی اتفاقات مهم هفت روز ورزش را رقم زدند.

به گزارش مهر؛ در این هفت روز ورزش کشتی گیران نوجوان در رقابت های قهرمانی آسیا در بخش فرنگی به عنوان قهرمانی دست یافتند و در بخش آزاد هم صاحب سکوی سوم آسیا شدند، در این هفته همچنین ترکیب تیم ملی های والیبال و دوچرخه سواری برای حضور در بازی های المپیک با ترتیب با معرفی ۱۳ و ۴ ورزشکار اعلام شد تا هر یک از این ترکیب ها با کنار گذاشتن یک نفر نهایی شود اما اینها مهمترین اتفاقات این هفت روز نبودند وقتی در همین مدت لیگ شانزدهم فوتبال هم  قرعه کشی شد، پرونده کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۱۶ با ۶۳ سهمیه بسته شد، مدیر تیم های ملی کشتی و سخنگوی فدراسیون از سمت خود کناره گیری کرد، وزارت ورزش به اعضای هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به خاطر انتخاب مدیرعامل تا پیش از شروع فصل جدید رقابت های لیگ برتر تذکر جدی داد و فرهاد ظریف از ترکیب المپیکی والیبال کنار گذاشته شد.

اتفاقات مهم ورزشی در هفته ای که گذشت


مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفته رو به پایان عبارت است از:

رکابزنان المپیکی ایران معرفی شدند

کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری شنبه گذشته در پایان نشست دو ساعته و بررسی آخرین وضعیت ۶ رکابزن حاضر در اردوی تیم ملی، تست های پزشکی و عملکرد فنی آنها مهدی سهرابی، قادر میزبانی، آروین معظمی گودرزی و میرصمد پور سیدی رکابزنان را برای حضور در دو بخش جاده و تایم تریل بازیهای المپیک ریو معرفی کرد. البته از بین این چهار نفر یک نفر به عنوان ذخیره اعلام شده است.

اعلام برنامه دیدارهای آسیایی تیم فوتسال دریایی

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با برنامه دیدارهای مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا، تیم تاسیسات دریایی تنها نماینده ایران در این رقابت ها نخستین دیدار خود را ۲۵ تیرماه برابر الملک ازبکستان برگزار می کند سپس پس از یک روز استراحت به مصاف المیادین لبنان می رود. دیدارهای تاسیسات دریایی در مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا در گروه دوم انجام می شود.

درگذشت عروسک فروش تنها!

 ایرج خدری بازیکن پیشین بسکتبال ایران که چند سالی به دلیل از کار افتادن قوای جسمی‌اش مشکلات زیادی داشت شنبه در بیمارستان امام حسین (ع) تهران درگذشت. مرحوم خدری چند سالی بود به دلیل مشکلات مالی در یکی از میادین تهران دستفروشی می‌کرد و توجه چندانی به وی نشده بود.

پرونده کسب سهمیه المپیک با ۶۳ سهمیه بسته شد

فدراسیون دوومیدانی بلاروس رکورد ۷۷.۴۰ متر کاوه موسوی و همچنین رکورد ۷۷.۱۸ پژمان قلعه‌نویی دو پرتابگر چکش کشورمان در رقابت های بین المللی این کشور را مورد تایید قرار دارد. بر همین اساس تعداد سهیمه دوومیدانی‌کاران کشورمان به ۱۰ سهمیه و کاروان ایران به ۶۳ سهمیه ارتقا پیدا کرد. با توجه به اینکه ساعت ۲۴ دوشنبه آخرین فرصت برای کسب سهمیه در رشته دوومیدانی بود و به جز آن در دیگر رشته ها هم فرصتی برای کسب سهمیه باقی نمانده است، پرونده کسب سهمیه ورزشکاران ایران با کسب ۶۳ سهمیه بسته شد.

یک ایرانی در تیم کنترل دوپینگ المپیک ریو

رامین طباطبایی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) به عنوان یکی از اعضای تیم کنترل دوپینگ بازی های المپیک ریو و مدیر کنترل دوپینگ رقابت های والیبال این دوره بازی ها انتخاب شد.

قهرمانی فرنگی کاران و سومی آزادکاران در مسابقات نوجوانان آسیا

مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا در حالی یکشنبه در چین تایپه به پایان رسید که تیم کشتی فرنگی ایران با کسب ۶ مدال طلا توسط امید آرامی(۴۲کیلو)، محمد مهرابی(۴۶کیلو)، محمد حسینوند(۵۰کیلو)، محمدرضا مختاری(۵۸کیلو)، حسین فروزنده(۷۶کیلو) حسن فروزنده(۸۵کیلو) و همچنین یک مدال نقره رضا مردی در ۵۴ کیلوگرم و برنز محمدرضارستمی در ۶۹ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت. همچین تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب چهار مدال طلا توسط امیر پرسته، محمدرضا مرادیانی، ابوالفضل هاشمی و مهدی هاشمی در اوزان ۵۰، ۷۶، ۸۵ و ۱۰۰ کیلو و همچنین مدال نقره محمد طالبی در وزن ۶۳ کیلو و مدال برنز ابوالفضل آرمیده در وزن ۴۲ کیلوگرم و با ۷۵ امتیاز به مقام سوم تیمی رسید.

کاراته صاحب رئیس می شود

بنا بر اعلام معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون کاراته ۲۱ مردادماه برگزار خواهد شد. در این دوره از انتخابات فدراسیون کاراته، ۲۷ نفر ثبت نام کرده اند.

استعفای خبرساز در کشتی

علیرضا رضایی، مدیر تیم های ملی کشتی و سخنگوی فدراسیون دوشنبه با نگارش متنی خطاب به رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی از سمت مدیرفنی تیمهای ملی کشتی آزاد و سخنگوی فدراسیون استعفا کرد. استعفای رضایی در حالی رخ داد که جنجال و آشوب در رقابتهای انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی همچنان با انتقادات تند و تیز پرویز هادی ادامه دارد و حتی نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی هم به این مساله ورود کرده اند.

امیرعابدینی در فدراسیون فوتبال پست گرفت

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال امیرعابدینی را به عنوان سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال انتخاب کرد. طبق آئین نامه ها انتخاب سرپرست کمیته ها برعهده ریاست فدراسیون فوتبال است و سرپرست معرفی شده سپس به اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال معرفی می شود تا پس از تایید اعضای هیات رئیسه فدراسیون حکم ریاست صادر شود.

معرفی سرپرست برای سازمان لیگ

علی کاظمی، دیبر سازمان لیگ درجریان نشست این هفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با مدیران و کارکنان سازمان لیگ از سوی وی به عنوان سرپرست سازمان لیگ معرفی شد.

قهرمانی شطرنجبازان ایران در مسابقات مدارس آسیا

شطرنجبازان ایران با کسب ۶ مدال طلا، ۷ نقره و ۶ برنز به عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا در بخش سریع دست یافتند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تغییر نکرد

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست سه شنبه خود علیرضا اسدی را در سمت خود به عنوان دبیرکل این فدراسیون ابقا کردند. همچنین مقرر شد اگر رئیس فدراسیون فوتبال صلاح دید خودش به عنوان سخنگوی این فدراسیون فعالیت کند.

تذکر وزارت ورزش به هیات مدیره سرخابی ها برای انتخاب مدیرعامل

نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان طی این هفته اعلام کرد که به اعضای هیات مدیره دو تیم پرسپولیس و استقلال تذکر داده شده که پیش از آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر، مدیرعامل خود را انتخاب کنند. وی همچنین تاکید کرد که انجام این کار بر عهده هیات مدیره است و اگر کاری دست من یا وزارت بودحتما آن را انجام می دادم.

معرفی ترکیب تیم ملی والیبال برای المپیک با حذف فرهاد ظریف و سپس میرزاجانپور

رائول لوزانو، در حالی ترکیب تیم ملی والیبال برای حضور در بازی های المپیک ریو را اعلام کرد که نامی از فرهاد ظریف در میان بازیکنان دیده نمی شود. بر این اساس سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، مصطفی شریفات، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، محمد جواد معنوی نژاد، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی  ۱۳ بازیکنی که هستند که در ترکیب جدید تیم ملی والیبال قرار گرفته اند. البته سایت فدراسیون جهانی نام مجتبی میرزاجانپور را از ترکیب تیم ملی ایران حذف کرد تا فهرست نهایی ۱۲ نفره شود.

انصراف پرسپولیس از جام شهدا

تیم فوتبال پرسپولیس از حضور در رقابت های جام شهدا انصراف داد. این رقابت ها هفته آینده با حضور تیم های پدیده مشهد، ماشین سازی و تراکتورسازی تبریز در تبریز برگزار می شود. برانکو ایوانکوویچ در رابطه با دلیل این تصمیم گفت که پیش از قرعه کشی لیگ انجام شد گفت که دقیق نمی دانیم لیگ چه زمانی شروع می شود و اولین بازی ما در لیگ با چه تیمی است. ممکن است اولین بازی ما در لیگ با یکی از تیم‌هایی باشد که در جام شهدا با آن بازی می‌کنیم!

لیگ شانزدهم قرعه کشی شد

مراسم قرعه کشی شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر سه شنبه شب با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین نمایندگان تیم های باشگاهی شرکت کننده برگزار شد. بر اساس قرعه کشی انجام شده، در هفته نخست این فصل از مسابقات پرسپولیس به مصاف سایپا می رود و استقلال مقابل نفت قرار می گیرد. در سایر دیدارها  صبای قم با صنعت نفت آبادان و سیاه جامگان با ذوب آهن دیدار می کند.  فولاد خوزستان به مصاف ماشین سازی می رود و تراکتورسازی رو در روی  استقلال خوزستان قرار می گیرد. همچنین گسترش فولاد با پیکان و سپاهان اصفهان با پدیده رقابت خواهد داشت.

شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر از چهارمردادماه آغاز می شود. طبق قرعه کشی صورت گرفته استقلال و پرسپولیس ۲۶ شهریورماه و در هفته ششم این مسابقات برگزارکننده دربی بزرگ پایتخت خواهند بود.

نقل و انتقالات لیگ برتر

نقل و انتقالات فوتبال برای حضور در لیگ شانزدهم این هفته هم دنبال شد؛ در این هفته ماهان رحمانی هافبک فصل گذشته سایپا با قراردادی دو ساله به پیکان رفت. شجاع خلیل زاده، گزینه مورد نظر باشگاه پرسپولیس قراردادش را با تیم سپاهان تا پایان فصل نهایی کرد. جونیور لوپز مدافع میانی و ۲۷ ساله اهل برزیل ، به جمع نارنجی پوشان پیوست. بهرام رشیدی مهاجم فصل گذشته تیم مس رفسنجان با عقد قراردادی به مدت یک فصل به تیم فولاد خوزستان اضافه شد.

امین جهان عالیان بعد از توافقات و هماهنگی های لازم با مسئولان باشگاه و کادر فنی تیم فوتبال سپاهان، به صورت توافقی از این تیم جدا شد و سایر پیشنهاداتش را بررسی می کند./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...