کد خبر: 63203 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 15 تير 1395 - 09:07
نکونام در راه کریمی؟

اتحادخبر: رابطه علی کریمی و کی‌روش آنقدر دوستانه بود که حتی وقتی علی کریمی کفش‌هایش را آویخت، کی‌روش دست از سر او برنداشت و با وجود بی‌میلی کریمی، به هر طریقی او را روی نیمکت تیم ملی نشاند.

اتحادخبر: رابطه علی کریمی و کی‌روش آنقدر دوستانه بود که حتی وقتی علی کریمی کفش‌هایش را آویخت، کی‌روش دست از سر او برنداشت و با وجود بی‌میلی کریمی، به هر طریقی او را روی نیمکت تیم ملی نشاند. هرچند آن زمان گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره وجود داشت و برخی‌ها معتقد بودند که کی‌روش برای برون رفت از فشارها وکاستن از انتقادها کریمی را در تیم ملی حفظ کرد و برخی‌ها این را از شدت علاقه کی‌روش به کریمی و البته محبوبیت جادوگر می‌دانستند اما به هر حال کریمی به‌عنوان دستیار روی نیمکت تیم ملی هم نشست و همکاری کریمی با کی‌روش در فاز دیگری غیر از شاگردی و استادی رقم خورد اما این همکاری عمر کوتاهی داشت و علی کریمی در برهه حساسی از روی نیمکت تیم ملی رفت و البته هیچ گاه حرفی در باره این رفتن نزد.

رفتن کریمی و روزهای سکوت او باعث شد تا گمانه‌زنی‌های فراوانی صورت بگیرد. از اختلاف کریمی با کی‌روش گرفته تا بی‌احترامی فدراسیونی‌ها به کریمی، همه و همه دلایل جدایی او تلقی می‌شدند. کریمی همچنان سکوت کرد، تا اینکه در جریان اختلاف کی‌روش و برانکو بغض جادوگر ترکید و حرف‌هایی را زد که تاکنون کسی به آن فکر نمی‌کرد. به همین سادگی علی کریمی حرف‌هایش را به زبان آورد و نشان داد که دلیل جدایی او از تیم ملی بیش از هر کسی و هر چیزی به خود کی‌روش مربوط بوده و گمانه‌زنی‌ها درباره بی‌تکلیفی کریمی از طرف فدراسیون و دلایل دیگری که عنوان می‌شد، بی‌مورد بوده است.

کریمی که دست راست کی‌روش چه در دوران بازیگری و چه در دوران مربیگری بود، نتوانست با سرمربی تیم ملی مثل خیلی‌های دیگر (مثل مدیررسانه‌ای، مربی دروازه‌بان‌ها، مثل ترابیان و مثل ...) کار کند و چیزی عاید کی‌روش و کریمی جز افزایش اختلاف و کینه‌ها نشد. حالا حرف‌های جدیدی شنیده می‌شود، اینکه کارلوس کی‌روش یک بار دیگر قصد دارد تجربه جدیدی داشته باشد و شانس‌اش را برای همکاری با جواد نکونام، دیگر کاپیتان تیم ملی امتحان کند. بی‌شک این موقعیت خوبی است که برای جواد نکونام بازنشسته مهیا شده است. محمدرضا ساکت مدیر تیم‌های ملی فوتبال در خصوص همکاری جواد نکونام با تیم ملی فوتبال اینطور توضیح می‌دهد: «پیش از این هم سرمربی تیم ملی درخواست حضور نکونام در کادر فنی این تیم را ارائه کرده بود که ارزیابی رییس فدراسیون و بنده نیز از این انتخاب مثبت است. در آینده‌ای نزدیک و به جهت مذاکره نهایی با جواد نکونام کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال برای حضور به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی این تیم، جلسه‌ای با حضور رییس فدراسیون، بنده و نکونام برگزار می‌شود تا این موضوع عملیاتی و اجرا شود و نتایج آن در خصوص حضور وی به‌عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می‌شود.»

اینکه کی‌روش برای جذب نکونام درخواست داده است، مثل همان مواردی است که در گذشته اتفاق افتاده و انگار این ‌بار باید جواد نکونام در مسیر کریمی گام برداشته و حرکت کند، میسری که امیدواریم پایانش مثل پایان همکاری کی‌روش و کریمی نباشد و منجر به اتفاقات خوبی برای آغاز مربیگری جواد نکونام شود و او را به تجربه‌های تازه‌ای برساند. حرف این است که مبادا کی‌روش در این مقطع بحرانی و پرتنش، نکونام را با همان اهدافی بخواهد که در مقطع پیشین کریمی را می‌خواست. نکونام باید در تیم ملی مربیگری را تمرین کند، آموزش ببیند و از او یک مربی ساخته شود، نه اینکه بیفتد به همان بازی‌هایی که کی‌روش از کریمی توقع داشت./ج

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/63203