امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 08 تير 1395 - 12:54

اتحادخبر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از آنجا که رسالت این سازمان، تامین امنیت جامعه است، از نمایندگان استان می خواهم برای گسترش فضای امنیت اجتماعی، به طور ویژه به این سازمان کمک کنند.

اتحادخبر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از آنجا که رسالت این سازمان، تامین امنیت جامعه است، از نمایندگان استان می خواهم برای گسترش فضای امنیت اجتماعی، به طور ویژه به این سازمان کمک کنند.

خسروانی: نمایندگان استان به طور ویژه به تامین اجتماعی کمک کنند

به گزارش اتحادخبر به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، یونس خسروانی در نشست با نمایندگان شهرستان های دشتستان، دیر، کنگان، جم و عسلویه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام اول شیعیان جهان، علی (ع) اظهار داشت: بر اساس اصل ٢٩ قانون اساسی کشورمان، سازمان تامین اجتماعی، وظیفه دارد رفاه اجتماعی را افزایش دهد.
وی ادامه داد: هرچه خدمات تامین اجتماعی در سطح جامعه گسترش یابد، به رفاه اجتماعی استان کمک شده است چرا که تامین اجتماعی، امنیت شهروندان را تامین می کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه این سازمان در بخش های بیمه و درمان به ترتیب ٣٠٩ و ٢٦٥ میلیارد تومان در سال گذشته رد این استان هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: ٥٨ میلیارد تومان از هزینه های بخش بیمه استان در شهرستان دشتستان هزینه شده است.
خسروانی افزود: میزان اعتبار هزینه شده بیمه تامین اجتماعی در شهرستانهای دیر، کنگان، جم و عسلویه در سال ٩٤، ٤٢ میلیارد تومان بوده است.
وی ابراز داشت: اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته، ٢٧١ میلیارد تومان به مستمران بگیران، ٤٢ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری و ٢٧ میلیارد تومان بابت کمک هزینه ایام بارداری، بیماری و امثالهم پرداخت کرده است.


مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه، هزینه کردهای مذکور، همگی به تامین امنیت در جامعه می انجامد، از وجود بیش از ٢٠هزار مستمری بگیر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: اگر یک روز در ماه، پرداخت حقوق این قشر به عقب بیافتد، برای هزاران خانواده، مشکل ایجاد می شود و قطعا نارضایتی اجتماعی را به دنبال دارد.
خسروانی با تاکید بر اینکه، از مجموع هزینه های پرداخت شده توسط سازمان تامین اجتماعی، حتی یک ریال آن هم از سوی دولت نبوده است، گفت: تامین مبالغ این هزینه ها، با همکاری شرکای اجتماعی سازمان صورت گرفته است.
وی گفت: پکیج سازمان تامین اجتماعی شامل دستگاه های امدادی، حمایتی و بیمه ای هستند و از نمایندگان استان توقع توجه ویژه به آنها را داریم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: هرچه بتوان خدمات اجتماعی را گسترش داد، به تک تک آحاد جامعه کمک شده است و اگر میزان هزینه های انجام شده این سازمان در استان را بر جمعیت آن تقسیم کنیم، رقم این سرانه، قابل توجهی خواهد بود.
خسروانی بیان داشت: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، نقش تاثیرگذارتری در سطح جامعه دارد و از آنجا که گاهی، یک عمل جراحی، می تواند هزینه های سرسام آور و کمرشکنی را برای خانواده ها به دنبال داشته باشد، لذا به توجه بیشتری نیاز دارد تا از قبل آن، به تامین امنیت جامعه کمک شود.
وی تصریح کرد: از نماینگان استان انتظار می رود، با جدیت و بطور ویژه به بخش تامین اجتماعی استان توجه کنند و به گسترش فضای آن در سطح استان کمک نمایند.

پورحکیمی: برنامه پنج ساله توسعه درمان استان در حال ترسیم است
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در نشست با نمایندگان استان بر نقش و جایگاه مجموعه درمان استان تاکید کرد و گفت: این سازمان در حال حاضر سه مرکز درمان بستری شامل بیمارستان ١٦١ تختخوابی سلمان فارسی بوشهر، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان مهر برازجان و بیمارستان عسلویه را در استان دارد.
دکتر ابراهیم پورحکیمی اظهار داشت: ٧ مرکز درمان سرپایی نیز در شهرهای کنگان، جم، دیر، برازجان، گناوهه، دیلم و بوشهر مستقر بوده و به مردم خدمات ارایه می دهند.
وی تعداد شاغلین بخش درمان تامین اجتماعی استان را یکهزار و ٢٥٠ نفر اعلام کرد و افزود: هزینه کرد سال گذشته این مدیریت در استان، ٢٦٥ میلیارد تومان بوده است.
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه تعداد مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته بیش از یک میلیون و چهارصدهزار بار بوده است، از رشد ١٦درصدی تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی استان در سال ٩٤ نسبت به مدت مشابه خبر داد.
پورحکیمی، ضریب اشغال بیمارستانهای تامین اجتماعی استان را ١٠٢ درصد اعلام کرد و گفت: ٣٠درصد بیماران استان در بیمارستانهای تامین اجتماعی پوشش داده می شوند که این آمار، تاثیرگذاری مدیریت درمان استان را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه درحال ترسیم برنامه پنج ساله توسعه درمان استان هستیم، بیان داشت: از نمایندگان استان می خواهیم در این راه، از ما پشتیبانی کرده و با مساعدت خود، زمینه اجرای این طرح را میسر کنند.
سعادت: متناسب با جمعیت دشتستان، امکانات درمانی آن افزایش یابد
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با عرض تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار امیدواری کرد: با همکاری سایر نمایندگان استان، نسبت به رفع مشکلات استان به ویژه مشکلات بخش درمان که با سلامت و جان انسانها سر و کار دارد، اقدام شود.
محمدباقر سعادت با ببیان اینکه هرآنچه لازم باشد برای کمک به بخش درمانی استان پیگیری خواهد کرد، گفت: کارهای بسیار خوبی دراین حوزه استان انجام شده اما در مقایسه با استانهای همجوار، فاصله زیادی وجود دارد.
وی با اشاره به مجبور بودن مردم استان به مراجعه به استانهای همسایه و یا سایر استانها برای کارهای درمانی، تاکید کرد: این موضوع، هزینه های مالی و دشواریهای متعددی را به شهروندان استان  تحمیل می کند که به هیچ عنوان زیبنده استان بوشهر با اینهمه عظمت و ثروت موجود در آن نسیت.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری سرطان در سطح جامعه و به ویژه در بین بانوان رو به افزایش است، افزود: باید در زمینه امکانات پزشکی به خصوص در زمینه های شیمی درمانی و پرتودرمانی، امکانات و پزشکان متخصص در استان وجود داشته باشد تا مردم برای مداوای خود در سایر استانها سرگردان نباشند.
سعادت اظهار داشت: وقتی مردم استانی چون بوشهر با وجود تاسیسات بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی و درآمدهای بسیار زیاد، به دلیل نبود امکانات در استان، برای مداوای بیماری مجبور به مراجعه به استانهای همجوار و یا سایر نقاط کشور می شوند یعنی عدالت در جامعه برقرار نیست و باید در این خصوص اقدام شود تا به توقع بجای مردم پاسخ مثبت داده شود.
وی با اشاره به اینکه یقینا هر چهار نماینده استان در کنار مجموعه بیمه و درمان استان خواهند بود، بیان داشت: منکر ضرورت توجه به مرکز استان نیستیم اما نباید به گونه ای عمل شود که امکانات درمانی استان در مرکز بوشهر متمرکز باشد بلکه باید به همه شهرستانهای استان توجه شود.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی به وجود یک چهارم جمعیت استان در شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: امکانات درمانی این شهرستان باید با جمعیت آن تناسب داشته باشد.
محمدباقر سعادت با اشاره به راه صعب العبور بخش های ارم و بوشکان، خواستار راه اندازی کلینیک و درمانگاه در این بخش ها شد.
وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی برازجان، نیاز به تخت های بیشتری دارد و بهتر است از حالت تک تخصصی بودن بیرون اید تا خدمات بیشتری به مردم ارایه دهد.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت راه اندازی سریعتر کلینیک تخصصی برازجان، گفت: فضای اداره تامین اجتماعی شعبه دشتستان نیاز به گسترش دارد ضمن اینکه در صورت امکان بهتر است در شهرهای آبپخش و سعدآباد نیز شعب تامین اجتماعی دایر شود.

الماسی: اولویت استخدام تامین اجتماعی با مردم بومی جنوب استان باشد
نماینده مردم شهرستان ها دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با ارزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین علی (ع) گفت: امیدوارم در سالی که به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین شده است، همه مسئولان دوشادوش یکدیگر در جهت توسعه همه جانبه استان، اقدام عملی نمایند.
سکینه الماسی اظهار داشت: از آنجا که من از کارشناسان وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستم نسبت به آن اطلاعات زیادی دارم که می توانم با تکیه بر این اطلاعات به بخش بیمه و درمان استان کمک نمایم.
وی با بیان اینکه اگر در جامعه، دولت رفاه نداریم اما رفاه دولتی داریم افزود: شکوفایی این رفاه دولتی، متثر از نظام اجتماعی است.
نماینده مردم شهرستان ها دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی در امید به زندگی و سلامت جامعه دارد و امروز خوشحالم که این سازمان از حاشیه های ایجاد شده، فاصله گرفته و به جایگاه اصلی خویش و خدمت به جامعه برگشته است.
الماسی با تاکید بر اتحاد و همدلی موجود در بین نمایندگان استان، تصریح کرد: در راستای منافع مردم، در مجلس شورای اسلامی با سازمان تامین اجتماعی تعامل خواهیم داشت.
وی به دیدگاه مردم در خصوص اینکه سازمان تامین اجتماعی به میزانی که در این استان درآمد کسب کرده، خدمات رفاهی و پزشکی و درمانی، ارایه نداده، اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور مدیر بالیاقتی همچون یونس خسروانی مدیرکل فعلی تامین اجتماعی استان، مطمئنا، شرایط بهتری در این حوزه پیش روی مردم خواهد بد.
این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به خواست موکلینم برای بهتر شدن شرایط درمان و سلامت استان، آماده همکاری با سازمان تامین اجتماعی هستم.
سکینه الماسی بر تسریع احداث درمانگاه دیر تاکید کرد و افزود: ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی کنگان، احداث درمانگاه تامین اجتماعی در جم و توسعه بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در عسلویه، مهمترین خواسته های شهروندان این شهرستانها است که باید توجه ویژه به آنها صورت گیرد.
وی با اشاره به نبود بخشهای دیالیز، زایشگاه و کودکان در بیمارستان عسلویه بر ضرورت توسعه این بیمارستان و راه اندازی بخش های تخصصی مورد نیاز مردم، تاکید کرد.
نماینده مردم شهرستان ها دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت استخدام بخش های مختلف بیمه و درمان تامین اجتماعی در حوزه جنوب استان باید با بومی های آن منطقه باشد که در حال تحمل شرایط سخت آب و هوایی و زیست محیطی آن هستند.
سکینه الماسی گفت: من در کنار مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی استان هستم و هرجا که در راستای منافع و مصالح مردم، نیاز به اصلاح قانون باشد، تمام قامت در این خصوص اقدام خواهم کرد.
گفتنی است در این نشست، نمایندگان استان ازخدمات  مدیران  تامین اجتماعی استان و تشکیل این جلسه قدردانی کرده و قول همکاری و مساعدت لازم با این سازمان برای توسعه بخش های بیمه و درمان استان را اعلام کردند./س

برای مشاهده تصاویر این نشست، اینجا کلیک فرمایید.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 6 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 7 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 19 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 19 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...