امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 09:00

اتحادخبر: عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات و عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان معتقد است كه فشارهايي كه به دولت روحاني وارد مي‌شود از دولت خاتمي بيشتر است.

اتحادخبر: عبدالواحد موسوي لاري، وزير كشور دولت اصلاحات و عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان معتقد است كه فشارهايي كه به دولت روحاني وارد مي‌شود از دولت خاتمي بيشتر است.

روزنامه اعتماد؛ وزير كشور دولت اصلاحات با اشاره به سريال به اصطلاح افشاي فيش‌هاي حقوقي اظهار داشت: اين چيزي نيست كه مربوط به سال‌هاي اخير باشد، بلكه اين مساله در گذشته مديريت كشور بوده است. در ثاني اين بر اساس نوعي مقررات و ضوابط غلطي بوده است كه نظام و مديريت گذشته امضا كرده است و بر آن اساس در برخي بنگاه‌هاي اقتصادي و بانك‌ها به مرحله اجرا گذاشته مي‌شده است.

او خاطرنشان كرد: به هر حال رسيدگي به اين مساله امري مبارك است كه بايد زود‌تر از اينها انجام مي‌شد، اما اينكه يك‌مرتبه حساسيت‌ها ١٠ برابر شده است و در خصوص دزدي‌ها و اختلاس‌هاي كلان چندهزار ميليارد توماني كمترين حساسيتي شكل نمي‌گيرد، اين سوال را به ذهن متبادر مي‌كند كه آيا اين خود يك جرياني نيست كه بخواهد اختلاس‌هاي كلان را بپوشاند و آيا اين شيوه جديدي براي زمين‌گير كردن دولت نيست؟ اگرنه اين مساله غلطي بوده كه به امروز هم تعلق نداشته است، بلكه به گذشته بر مي‌گشته است و قواعد و ضوابطي كه مديران در ارتباط با برخي دستگاه‌هاي اقتصادي و بانكي تدوين كرده بودند، بايد زود‌تر از اينها مورد رسيدگي قرار مي‌گرفت.

جرياني به دنبال زمينگير كردن دولت است

وزير كشور دولت سيدمحمد خاتمي افزود: با توجه به اينكه اين موضوع در اين مقطع و با اين حدت و شدت مطرح شده، بر اين باورم كه جرياني به دنبال زمينگير كردن دولت در اين رابطه و انحراف ذهن و ضمير جامعه از اختلاس‌هاي كلان هستند.

به رييس‌جمهور گفتيم پشت پرده مسائل را با مردم در ميان بگذارد

موسوي لاري گفت: با صحبت‌هايي كه با رييس‌جمهور در اين رابطه داشتيم، دوستان بر اين باور بودند كه بايد پشت‌‌پرده اين وقايع و مواردي كه مطلقا به اين دولت ارتباطي نداشته است را با مردم در ميان گذاشت. اين عضو مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد: كميته اطلاع‌رساني و نهاد رسانه‌اي دولت ضعيف عمل كرده است چراكه بايد اين هجمه‌ها را پاسخ مي‌داد و در آن شكي نبوده است زيرا دولت موظف است ذهن و ضمير مردم را از برخي آلودگي‌هاي نادرست اطلاعاتي پاك كند. او با تاكيد بر اينكه به نظر مي‌رسد دستگاه اطلاع‌رساني دولت در اين ارتباط هم‌سو با دولت عمل نكرده است، گفت: دولت بايد پاسخ بدهد. اين مساله ولو اينكه به گذشته تعلق داشته باشد، وظيفه دولت است كه در جهت تصحيح ساختار نظام حقوفي اقدام عاجل كند كه چنين كاري هم در حال انجام است.

مي‌خواهند موضوع فيش‌هاي حقوقي را به دولت كنوني بچسبانند

وزير كشور دولت اصلاحات با بيان اينكه اگر اين موارد به دولت‌هاي قبل نيز تعلق داشته باشد، دليل نمي‌شود كه در اين دولت استمرار آن را شاهد باشيم، عنوان داشت: اينكه بخواهند اين مساله را به دولت كنوني اطلاق كنند و بچسبانند، درست نيست. در برخي موارد در نظام‌هاي حقوقي و دستگاه‌هاي اقتصادي مثل بانك‌ها براي مديرعامل‌ها شرايط و ضريب‌هايي را در نظر گرفته بودند كه مجموعه حقوق و درآمد‌هاي آنها در سطح كلاني بوده است.

اين حجم هجمه به سمت دولت، ناشي از دلسوزي دلواپسان نيست

او تاكيد كرد: دولت بايد در اين رابطه پاسخ دهد اما اينكه يك‌مرتبه اين حجم از هجمه به سمت دولت روانه شود، مطمئنا ناشي از دلسوزي دلواپسان نيست. اين از‌‌ همان قضايايي است كه ما در جريان هسته‌اي و خيلي از مسائل ديگر ديده‌ايم. دولت بايد به‌هوش بوده و مراقب باشد در اين دست‌انداز‌ها قرار نگيرد. موسوي لاري با تاكيد بر اينكه دولت بايد واضح و روشن مسائل را تبيين كند، اذعان داشت: بايد نسبت به اين مساله آگاهي لازم به مردم داده شود. نظام حقوقي‌اي كه الان مطرح شده و اختلاس‌هاي صورت گرفته در سال‌هاي اخير با هم متفاوت است.

او توضيح داد: نظام حقوقي‌اي كه الان مطرح است، به صورت فراگير و گسترده براي همه سررشته‌داران امر حكومت نبوده است بلكه منحصر به بخش مديران عامل‌ بانك‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي بوده كه مجموعه حقوق‌ها و دريافتي‌هاي آنها سرجمع رقم بالايي بوده است و الا حقوق ماهيانه آنها بر روي كاغذ چنين شرايطي نداشته است بلكه اينها از يك‌سري تسهيلات ويژه‌اي برخوردار بودند. مثلا در سيستم بانكي در گذشته براي خودشان مصوب كردند كه در پاره‌اي از مديريت بانك‌ها بتوانند تا ۴۲ برابر حقوق‌شان وام با درصد پايين دريافت كنند.

موسوي لاري با بيان اينكه اينها چيزي نيست كه ادامه پيدا كند و بايد اصلاح شود، تاكيد كرد: اين طور نبوده كه براي همه مديران دولتي و وزرا اين گونه باشد و در اين جهت دولت موظف به اطلاع‌رساني است. اين نوع طرح موضوع فضاي ذهني جامعه را كدر مي‌كند و در همه شهروندان اين جامعه باوري را به وجود مي‌آورد كه اصلاح‌طلب اصولگرا همه در يك امر اتفاق نظر دارند و آن هم دزدي و چپاولگري است. 

وزير كشور دولت اصلاحات با تاكيد بر اينكه اين مسائل به نفع هيچ‌كسي نيست، اضافه كرد: اگر دلواپسان واقعا نگران آينده كشور هستند، بايد دو چيز را مد نظر قرار دهند؛ اول اينكه به ميزاني كه نسبت به اين مساله كه در جمع يك‌صدم اختلاس‌ها نمي‌شده است، حساسيت دارند‌ ‌اي كاش در مورد آن سوءمديريت‌هايي كه ميليارد‌ها ثروت اين مردم را به نابودي كشاند، به همين اندازه حساسيت نشان مي‌دادند. او افزود: دوم اينكه راه اصلاح اين مساله مصوباتي است كه بايد از طريق مجلس تصويب شود. اينها بايد از غوغاسالاري پرهيز كنند و در عوض مجلس جديد را در جريان امور قرار دهند تا دولت بتواند در يك فضاي آرام به اصلاح سازمان حقوقي در همه بخش‌ها بپردازد.

دولت از اطلاع‌رساني در اين زمينه شانه خالي نكند

موسوي لاري ضمن ابراز خرسندي از بالا رفتن مرزهاي آگاهي جامعه گفت: انتخابات گذشته نشان داد با وجود همه اين غوغاسالاري‌ها مردم به روند كلي در كارهاي اساسي كشور فكر مي‌كنند؛ از اين رو چنين هجمه‌هايي كمتر بر انتخابات سال آينده نيز تاثيرگذار خواهد بود چراكه مردم در يك نماي كلي به بررسي وضعيت دولت مي‌پردازند.

اين بدان معني نيست كه دولت از اطلاع‌رساني در اين زمينه شانه خالي كند. وزير كشور دولت سيدمحمد خاتمي افزود: مردم مي‌بينند كه دولت در مهار تورم موفق بوده است و توانسته اشتغال را نه به سطح مطلوب، بلكه دست‌كم از اشتغال صفر در طول هشت سال گذشته به يك سطح بالاتري برساند. دولت چندصد هزار فضاي اشتغال ايجاد كرده است و توانسته بحران‌هاي بين‌المللي را مهار كند و تحريم‌ها را از بين ببرد و صادرات نفت را به سطح قبل از تحريم‌ها برساند.

اگر دلواپسان دلسوز بودند، نسبت به مسائل هشت‌سال گذشته سكوت نمي‌كردند

موسوي لاري با بيان اينكه اين نقاط مثبت دولت در عرصه اطلاع‌رساني بايد به اطلاع مردم رسانده شود، گفت: اگر مردم از يك نماي كلي از تلاش‌ها و توفيق‌هاي دولت مطلع شوند، مي‌دانند كه اين هجمه‌ها از روي دلسوزي نيست كه اگر بود هشت سال اين آقايان ساكت نمي‌نشستند.  وزير دولت اصلاحات در خصوص وجود برخي نا‌همگوني‌ها بين دولت و دستگاه اطلاع‌رساني دولت نيز گفت: اميدوارم اين ناهمگوني تعمدي نباشد، اما به نظر من دستگاه اطلاع‌رساني دولت بايد از افرادي همگون‌تر و كارا‌تر تشكيل شود.

 بر اين باور نيستم كه ائتلاف در اين بخش كاركرد درستي داشته باشد. ممكن است در بخش‌هاي ديگر ائتلاف جواب بدهد، اما در بخش رسانه دولت و گزارش اخبار و عملكرد دولت به مردم حتما بايد يكدست باشد و كساني باشند كه هم راه دولت را باور داشته باشند هم توان انجام رسالت‌شان را داشته باشند. او تصريح كرد معتقدم خود آقاي روحاني به اين نتيجه رسيده است كه چنين همگوني‌اي لازمه كار دولت است بنابراين اميدوارم اين مساله هرچه زود‌تر، قبل از انتخابات سال آينده درمان شود تا مردم بهتر و بيشتر در جريان واقعيت‌ها قرار بگيرند.

فشاري كه بر دولت روحاني وارد شده از دولت خاتمي بيشتر است

وزير دولت اصلاحات با بيان اينكه هجمه و سنگيني اتهام‌هايي كه به دولت روحاني زده مي‌شود، به مراتب از دولت اصلاحات بيشتر است، گفت: فشاري كه بر دولت روحاني وارد شده از فشار دولت خاتمي بيشتر است. بنابراين توجه بيشتر و كار بيشتر دولت روحاني را مي‌طلبد و او بايد با مردم بيشتر صحبت كند.

دولت روابط و مناسبت‌هايش را با نهادهاي تاثيرگذار بيشتر كند

او با بيان اينكه اين دولت بايد روابط و مناسبت‌هايش را با نهادهاي تاثيرگذار در جامعه بيشتر كند، گفت: اين نهاد‌ها از مراجع و روحانيت و علما گرفته تا دانشگاه و فرهيختگان جامعه هستند كه از اين طريق روحاني مي‌تواند‌‌ همان طور كه مردم را در جريان جزييات برجام و موانع برجام قرار داد، در جريان كارشكني‌ها قرار داده بايد در جريان امور نيز قرار دهد.

اتاق‌هاي فكر عليه دولت كاري از پيش نخواهند برد

موسوي لاري تاكيد كرد: به ميزاني كه اطلاع‌رساني در سطح خوبي شكل بگيرد، گروه‌هاي فشار يا به گفته سخنگوي دولت آن اتاق‌هاي فكر عليه دولت كاري از پيش نخواهند برد. گرچه مانع‌تراشي مي‌كنند اما عمده اين است كه دولت از اين هجمه‌ها آگاه باشد و بتواند مسير خودش را به سمت و سوي اطلاع‌رساني منظم هموار كند./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 3 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 15 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 15 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 21 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...