امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 09:02
تشریح فعالیت های دهیاری بویری در گفتگو با حجت الاسلام محراب خادمی پور؛

اتحاد خبر: روستای بویری از توابع بخش شبانکاره شهرستان دشتستان است و در شمال شرقی استان بوشهر قرار دارد. الان ما با مشکل کم آبی روبرو هستیم که حتی بعضی از محله های روستا اصلاً آب ندارند و این مشکل تبدیل به یک معضل اساسی شده است. با اجرای طرح امید روستائی که یکی از طرح های موفق استاندار جوان استان بوشهر است قطعاً ...

اتحاد خبر - زهره عرب: در نظر داریم مخاطبان عزیز را با یکی دیگر از دیگر روستاهای شهرستان دشتستان آشنا کنیم و به داشته ها و افتخارات آن روستا در کنار مشکلات و درخواست های اهالی آن بپردازیم. به همین منظور به سراغ دهیار پرتلاش روستای بویری رفتیم:

اتحاد خبر: لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
محراب خادمی پور، متولد یاسوج، روحانی طرح هجرت اعزامی از قم که از سال ۸۹ تاکنون ساکن روستای بویری هستم، و از سال ۹۳ نیز دهیار این روستا هستم.
 

اتحاد خبر: روستایی که دهیار آنجا هستید را معرفی بفرمایید؟ (از لحاظ موقعیت جغرافیایی / تقسیمات کشوری و جمعیت و...)

روستای بویری از توابع بخش شبانکاره شهرستان دشتستان است و در شمال شرقی استان بوشهر قرار دارد. جمعیت روستای بویری ۲ هزار نفر است و دارای ۴۰۰ خانوار می باشد. شغل ۸۰ درصد مردم روستا کشاورزی و دامداری است که محصولاتی شامل جو، گندم، سبزیجات و صیفی جات را تولید می کنند.


اتحاد خبر: دهیاری روستا در چه سالی تاسیس شده و مهمترین خدمات آن دهیاری به مردم طی چند سال اخیر چه بوده است؟

دهیاری روستای بویری در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و سال تاسیس ساختمان دهیاری آن سال ۸۸ می باشد.

از زمان تاسیس و شکل گیری دهیاری شاهد رشد چشمگیر و توسعه و آبادانی در روستاها و بالاخص در روستای بویری بوده ایم که این در نتیجه همت شوراها و دهیاران وقت و فعلی است که الحق زحمت بسیار زیادی کشیده اند.

احداث بلوار ورودی روستا (بلوار علی بن ابی طالب) که نمای بسیار زیبایی به روستا داده است به همت شورا و دهیاری وقت که ایشان زحمت زیادی را برای زیباتر کردن چهره ی روستا و عوض کردن فضای روستا انجام داده اند. در زمان ما اجرای سنگفرش و پیاده رو در روستا توسط شورا و دهیاری، ایجاد خیابان ها و تبدیل به بلوار، زیباسازی بلوار و کاشت درخت انجام شده است. نصب وسایل ورزشی در پیاده رو نیز جهت استفاده مردم عزیز که در زمان های فراغت برای ورزش یک فضای امن و با نشاط را در حد توان برای اهالی فراهم کرده ایم. 
در بویری دو پارک کودک داریم، پارک غدیر و پارک ساحلی که در زمان شورای وقت ایجاد شده است ولی وسایل بازی فلزی آن مستعمل شده بودند که ما به تازگی این وسایل را تعویض کرده و وسایل با جنس پلی اتیلن قرار داده ایم، حالا اهالی روستا به جای بردن کودکان خود به پارک های شهرهای اطراف بچه های خود را به همین پارک ها برده و از امکانات آن استفاده می کنند.




نگاه ما به عنوان یک مسئول این است که چون مدت خدمت ما معلوم نیست یک صدقه جاریه و یک باقیات صالحات را به جا بگذاریم. یکی از کارهایی که دهیاری انجام می دهد اینکه هر هفته متناسب با مناسبت ها و رویدادها جلسات و برنامه هایی را برگزار میکند، تجلیل از فرهنگیان با حضور در مدارس و دادن هدایا به ایشان، تجلیل از جانبازان در روز جانباز، کمک به برگزاری مناسبت های مذهبی در ایام اعیاد و شهادت ها، دیدار با ایثارگران و آزادگان سرافراز روستا در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، و حرکت های فرهنگی دیگری که انجام میشود.

در روستا دیوار کشی آرامگاه به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است، این یکی از جمله کارهایی است که توسط خود مردم انجام می شود. دیوارکشی آرامگاه به طول ۶۰۰ متر است و امیدواریم کار آن به اتمام برسد.

 

اتحاد خبر: مهم ترین داشته های این روستا چیست؟

روستای بویری قطب کشاورزی بخش شبانکاره و یکی از صادر کننده های محصولات کشاورزی به سایر نقاط استان و استان های دیگر است. محصولاتی مثل صیفی جات و سبزیجات از بویری صادر می شود.
روستا دارای مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه و مدارس راهنمایی پسرانه و دخترانه است. یک دبیرستان خیرساز هم داریم که سرمایه گذاری و ساخت آن انجام شده اما متاسفانه با وجود اینکه فضای فیزیکی آن هم موجود است چند سالی است بنا به دلایلی از سمت مسئولان منحل شده و این یک دغدغه بزرگ برای اولیاء و معلمان است. این موضوع همچنین باعث شده که دانش آموزان برای ادامه تحصیل به روستاها و شهرهای مجاور بروند و مشکلاتی برایشان بوجود بیاید.
روستا همچنین دارای خانه بهداشت، ساختمان بهیاری، پست بانک و پایگاه بسیج است.
یکی از داشته ها و مواردی که خیلی برای ما مهم است درمانگاهی است که قرار است به وسیله خیر عزیز حاج عبدالرسول غلامرضا عوض از کشور کویت ساخته شود، تمامی زحمات ساخت این درمانگاه بر عهده حاج حسنعلی رضایی است و ایشان زحمات زیادی را بدون هیچ منفعت و چشمداشتی در جهت عمران و آبادی روستا بر دوش می کشند، کار ساخت این درمانگاه در حال انجام است. موقعی که استارت آغاز کار این درمانگاه زده شد متاسفانه با مخالفت مسئولان وقت مواجه شدیم، در حالی که خیر اصرار بر ساخت درمانگاه در بویری داشته و تمام هزینه های این درمانگاه را متقبل شده است و نیازمند هزینه کرد هیچ دستگاهی نیست، در این زمینه درخواست ما از مسئولان (به جهت اینکه فرار سرمایه نشود) این است که نسبت به برطرف کردن موانع و صدور مجوز این درمانگاه مساعدت داشته باشند و با توجه به رویکرد دولت محترم در حوزه سلامت به ما کمک کنند تا بتوانیم مجوز این درمانگاه را گرفته و آن را تاسیس کنیم که ان شالله با همت و یاری مسئولان این درمانگاه میتواند به یکی از قطب های درمانی استان تبدیل شود.
 

اتحاد خبر: وضعیت گردشگری روستا به چه شکل است؟

مناطق گردشگری بویری اشکفت سبز علی؛ امامزاده بابایوسف و تپه یاحسین است. بویری طبیعت زیبا و گردشگرپذیری دارد که در ایام مختلف سال پذیرای مهمانان از مناطق مختلف استان است.




اتحاد خبر: آیا این روستا شهید یا ایثارگر هم دارد؟ چند نفر؟

بله ٬ روستای بویری دارای 2 شهید بزرگوار به نام های شهید ابراهیم شادمان و شهید اسماعیل دشتی زاده است، همچنین یک آزاده نیز به نام اسماعیل زمانی دارد و چندین جانباز که تعداد آنها زیاد است، تعداد زیادی رزمنده نیز داریم که به اذعان فرمانده دوم نیروی دریایی سردار رزمجو بویری یکی از روستاهایی بود که بیشترین تعداد اعزام رزمنده به جبهه ی حق علیه باطل را داشته است. در حدود ۱۴۰ رزمنده از بویری به جبهه اعزام شد.

اتحاد خبر: می توانید چند تن از مفاخر و بزرگان و افتخارآفرینان روستا را نام ببرید؟

مفاخر به دو گروه تقسیم می شوند مفاخر دینی و مفاخر علمی، از مفاخر دینی ما آیت الله سید هاشم موسوی ساکن نجف است که ایشان صاحب بیت و رساله علمی می باشند و قطعاً مقلدین خاص خودش را دارد. آیت الله موسوی به تدریس علوم دینی در حوزه های علمیه نجف مشغول هستند.

مفاخر علمی روستا هم پروفسور غلامحسین خواجه که ریاست فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز را دارند و همچنین ریاست سابق دانشگاه خلیج فارس را بر عهده داشته اند.

دکتر کلانتری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و استاد تمام زمین شناسی، دکتر مهرداد ستوده مشاور استاندار و مدیرکل محترم حوزه استاندار بوشهر که در شان این مرد بزرگ هر چه بگویم کم است، دکتر ناصر امیرزاده معاونت سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی بوشهر و مهندس شاپور ستوده که هم اکنون در کشور نروژ مشغول به فعالیت هستند، و بسیاری افراد برجسته دیگر که نام بردن از آن ها زمان زیادی را می طلبد.

روستای بویری همچنین دارای جوانان تحصیلکرده زیادی است که بالغ بر ۱۰۰ نفر فارغ التحصیل در مقاطع و رشته های مختلف و 80 نفر دانشجوی در حال تحصیل داریم. همچنین تعداد ۹۰ فرهنگی شاغل و بازنشسته هم در روستا داریم.

اتحاد خبر: نقش زنان در توسعه روستا چیست ؟

کاری که در روستای ما انجام شده است اینکه بعد از مدت ها یک نیروی محرک جهت به فعالیت واداشتن بانوان و تقویت اراده آنها پیدا شده است. زنان بر این باور بودند که نمیتوان به سمت خودکفایی رفت و کاری انجام داد لذا مدتی است که با حضور سرکار خانم مرضیه عمادی و دخترشان در روستا تمهیداتی جهت تاسیس یک انجمن مردم نهاد و متعاقب آن ایجاد یک بازار بومی محلی جهت به نمایش گذاشتن هنر آنها اندیشه شده است که این بازار می تواند منبع درآمدی برای تامین معاش خانواده ها باشد، با این کار امید زنان روستا دوچندان شده و شعار آنها این است که ما می توانیم در این حوزه به نقطه هدف برسیم. در حال تشکیل این NGO و پیگیری مراحل ثبت آن هستیم و ان شالله در آینده ای نه چندان دور شاهد ایجاد این بازار بومی محلی هستیم. در همین جا نیز از مردم خوب و شریف استان دعوت میکنیم جهت دادن امید و انگیزه به بانوان و مساعدت در این حرکت مثبت از این بازارچه دیدن کنند تا بانوان روستاهای دیگر نیز تشویق شده و با همت مسئولان و کمک آنها بتوانیم پیشرفت روستای بویری را شاهد باشیم تا به آن جایگاهی که لایق آن است برسد.


اتحاد خبر: دولت تدبیر و امید طی دو سه سال اخیر خدماتی هم به روستای شما داشته است؟

بله، همینجا جا دارد از زحمات دولت تدبیر و امید و خدماتی که ارائه میدهند بالاخص از تدابیر ارزشمند استاندار محترم که با هوشمندی خود طرح های ارزشمندی را جهت استفاده جوانان ارائه و اجرا کرده اند تشکر کنم. لذا بایستی از ایشان تقدیر کرد در باب اینکه هر انسانی هر خدمتی انجام داد باید از او قدردانی بشود. ما نیز وظیفه خود می دانیم از بابت زحمات و خدماتی که به روستای بویری داشته اند از طرف شورای شهر و دهیاری تشکر ویژه انجام بدهیم و دست تمام زحمت کشان عرصه امور روستایی را می بوسیم که به ما توجه ویژه داشته اند.
یکی از خدمات ارزشمندی که با پیگیری های شورا و دهیاری انجام شد ایجاد زمین چمن مصنوعی در بویری بود که این یکی از دغدغه های جوانان روستایی بود. نبود زمین ورزشی باعث میشد که جوانان روستا مسیر زیادی را طی کنند تا به روستا و شهرهای اطراف بروند و این موضوع خطرات زیادی را در فصول مختلف سال در پی داشت که با رویکرد مثبت استاندار محترم زمین چمن احداث شد و مورد استقبال اهالی روستا و جوانان قرار گرفته است.

خیابان گلزار شهدا به طول 2000 متر و به متراژ 20200 متر مربع که خیابان سازی آن انجام شده است؛ این پروژه در دهه فجر سال 94 توسط فرماندار محترم و مسئولین شهرستان افتتاح گردید.

اتحاد خبر: الان مهمترین مشکلات روستای شما چیست و چه انتظاری از مسئولان دارید؟

مشکل اصلی ما بحث آب است که متاسفانه تا الان هیچ اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام نشده است. در سال گذشته با توجه به دیدار و پیگیری هایی که با مسئولان و نماینده محترم شهرستان دشتستان داشتیم، در روز قدس آقای طاهریان مدیرعامل اداره آب و فاضلاب قول احداث ایستگاه پمپاژ را دادند و بعد که این موضوع رسانه ای شد و طبق قول ایشان گفته شد مشکل آب روستای بویری تا 15 روز آینده حل میشود تاکنون اقدامی انجام نشده است. تنها کاری که انجام شد نصب یک ترانس و پایه بود که بعد از چند روز آن را برداشته و به روستای دیگری بردند. الان ما با مشکل کم آبی روبرو هستیم و حتی بعضی از محله های روستا اصلا آب ندارند و این مشکل تبدیل به یک معضل اساسی شده است.

آسفالت معابر و کوچه ها نیز مشکل دیگری است، کوچه هایی که اداره ی گاز در آن کار کرده و این کوچه ها تبدیل به چاله چوله و دست انداز شده است. این موضوع باعث اعتراض و نارضایتی مردم شده است، بودجه ای هم وجود ندارد که از محل اعتبارات دهیاری بتوانیم کوچه ها را بازسازی کنیم. آسفالت کوچه ها باید بهسازی و اصلاح شود و همچنین مشکلات عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی از نقاط روستا نیز وجود دارد. مشکل دیگر نیاز به سالن ورزشی برای استفاده مردم روستا است که این می تواند کمک بزرگی در بهینه سازی اوقات فراغت مردم و جوانان باشد.
یکی از مطالبات و خواسته های دهیاری روستا این است که به دهیاری روستا ماشین بدهند. در دیدار با استاندار در شبانکاره قول داده شد به بویری ماشین بدهند اما تاکنون در این زمینه اقدامی انجام شده و دهیاری روستا ماشین ندارد. موضوع خودرو دهیاری بویری یکی از مشکلات ما است. و دیگر خواسته ی ما نیز خودرو حمل زباله هست که ما جهت جابجایی زباله های روستا باید هزینه گزافی را پرداخت کنیم.


اتحاد خبر: اگر بخشداری یا فرمانداری بگویند امسال می توانند فقط یکی از مشکلات روستای شما را حل کنند شما از بین مشکلاتی که گفتید کدام مورد را در اولویت می دانید؟
در کنار تمام مشکلات ما بحث آب بسیار مهم است و مشکل اصلی ما کم آبی است. تقاضا داریم در این زمینه مسئولان شهرستان و اداره آب و فاضلاب همت و یاری کنند و جهت مشکل آب تمهیداتی را بیندیشند.  امروز بحث اصلی در روستای بویری بحث آب است ، و تا آب نباشد آبادانی نیست.

 

اتحاد خبر: بودجه دهیاری در سال گذشته چقدر بوده و برای امسال چه بودجه ای پیشنهاد می کنید؟

الحمدالله با رویکردی که دولت و استاندار محترم دارند و نگاه ویژه ای که به روستاها وجود دارد با وجود مشکلات اعتباری فراوان ما راضی هستیم. امید که در سال آینده با اعتبارات کافی بتوانیم روند رو به رشد آبادانی و پیشرفت روستا را شاهد باشیم و بتوانیم مشکلات به نظر لاینحل روستا را حل کرده و بر زخمی از زخم های بزرگ بویری مرهم بگذاریم.

 

اتحاد خبر: نقش شورای اسلامی را در سازندگی روستا و رفع مشکلات مردم چگونه ارزیابی می کنید؟

شورای اسلامی یک بازوی توانمند و نیروی کمکی برای دهیار است تا بتواند با قدرت بیشتری انجام وظیفه کند و موانع را رفع نماید. شورا کمک می کند تا دهیار بتواند وظایف خود را به شکل بهتری انجام بدهد. شورا از خود مردم و برای مردم است، شورای اسلامی با رای مردم انتخاب شده است و با توجه به اینکه برآمده از مردم است مشکلات مردم را به خوبی می شناسد. اگر کاری هم انجام می دهیم و توسعه و آبادانی نیز در روستا صورت می گیرد در واقع نتیجه دغدغه شورای اسلامی و دلسوزی آنها برای حل مشکلات مردم است. در همین جا باید از ریاست شورای اسلامی و اعضای محترم آن با توجه به لطف و محبتی که به من داشته و بنده را به عنوان خدمتگزار مردم شریف بویری انتخاب کرده اند نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم. به امید اینکه شاهد موفقیت هرچه بیشتر شورای اسلامی و در کنار آن دهیاری و پیشرفت روستای بویری و رضایت مردم عزیز آن باشیم.

 

اتحاد خبر: تعامل شورای روستا با دهیاری چگونه است؟

تعامل آنها با دهیاری بسیار خوب است  و ما به جز آرزوی موفقیت چیزی برای آنها نمی خواهیم و هر جایی هم مشکلی وجود داشته باشد شورا با همت خود آن مشکل را حل می کند. در واقع همکاری آنها با دهیاری و مردم عالی است و میتوان گفت بیشتر کارها را شورا انجام می دهد. تلاش دهیار به تنهایی کافی نیست و دهیاری نمی تواند از پس حل مشکلات روستا بربیاید لذا کمک ایشان همیشه حامی دهیار و روستا بوده است.

سال ۸۸ شورای اسلامی روستای بویری در میان شوراهای روستاهای استان بوشهر به عنوان بهترین و فعال ترین شورا انتخاب گردید و موفق به دریافت لوح تقدیر از استاندارد وقت آقای شفقت شدند. 

 

اتحاد خبر: انتظارتان از مردم روستا چیست؟

انتظار ما از مردم روستا این است که با ما و خدمتگزاران خود در مجموعه شورا و دهیاری ها همکاری داشته باشند و با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود راهگشای ما باشند تا بتوانیم با کمک همدیگر و دست در دست هم چشم انداز خوبی را برای روستا ترسیم کرده و شاهد آبادانی آن باشیم.

 

اتحاد خبر: انتظارتان از مسئولان چیست؟

انتظار ما از مسئولان این است که با توجه به شاخص های ویژه موجود در روستای بویری یک نگاه مثبت نسبت به روستا داشته باشند. در توسعه پایدار روستاها یکی از دغدغه های دولتمردان رشد روستاها می باشد و یکی از اهداف توسعه پایدار حفظ جمعیت روستاها است که اگر مسئولان محترم نگاه خود را به سمت توسعه روستایی ببرند ما دیگر شاهد مهاجرت از روستاها نیستیم و حتی ممکن است این اتفاق برعکس بشود. با اجرای طرح امید روستائی که یکی از طرح های بسیار موفق استاندار جوان استان بوشهر است قطعاً مهاجرت معکوس صورت خواهد گرفت و امید، شادمانی و نشاط در دل های مردم جوانه خواهد زد.

با ایجاد امکانات خوب برای مردم روستا مثل زمین چمن مصنوعی و بوستان های امید روستایی که روستای بویری یکی از روستاهایی است که شامل این طرح شده و زمین چمن آن آماده و مورد استفاده اهالی روستا قرار گرفته است می توانیم روستاها را به سمت توسعه ببریم. بوستان امید روستایی در روستای بویری نقشه برداری شده است و تقاضای ما اینکه هرچه زودتر این پروژه را کلید زده و عملیات انجام این طرح آغاز شود.

 

اتحاد خبر: بعنوان حرف آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.

باید در اینجا تقدیر و تشکر ویژه ای از مسئولان نشریه وزین اتحاد جنوب داشته باشم و امیدواریم ارتباط بین ما تداوم داشته باشد تا بتوانیم با ارتباط مستقیم و همیاری فعالیت ها پیشرفت های روستایی را منعکس کنیم. تقدیر و تشکر از بخشدار محترم شبانکاره که همیشه یار و یاور ما بوده و همکاری صمیمانه ای با دهیار و مجموعه شورای بویری داشته و همواره در دسترس بوده اند.

تشکر از مدیر کل محترم سابق دفتر روستایی استان بوشهر جناب آقای عالی نژاد که همیشه به عنوان یک پدر نه یک مسئول نگاه ویژه ای را به روستای بویری داشته و حمایت خود را از ما دریغ نکرده اند، بویری پیشرفت خود را مدیون این مرد خستگی ناپذیر می داند.

و در پایان درخواست ما از استاندار محترم این است که در صورت امکان یک وقت ملاقات را قرار بدهند تا جهت تقدیر و تشکر حضوری در باب خدماتی که داشته اند و طرح پاره ای از مسائل خدمت ایشان برسیم. امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.
حرف آخر اینکه؛ روستا مظهر همدلی و مشارکت است، این همدلی و مشارکت در چهره ها موج میزند و نگاه اهالی روستا و مردم عزیز نشان دهنده تقدیر و تشکر و قدردانی آنها از زحمات و تلاش های مسئولان در جهت پیشرفت روستا است.

 

در پایان نیز قطعه ای شعری از آقای سید حسن محمدی شاعر جوان اهل بویری تقدیم به خوانندگان عزیز اتحاد جنوب:

 

رفتید به قم، بیتِ شُبیری بروید / با قصد ادای امر خیری بروید
در این دنیا بهشت را می خواهید؟ / در فصل زمستان به بویری بروید ...
 















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/03/29 - 11:48
0
0
دی دورت بگردم
حرف دل مانه زدی /ج
1395/03/29 - 04:12
0
1
احسنت بر حقیقت جویان خدا پناه
خدا ، همچنان پناهتان باد/ج
1395/03/27 - 15:53
0
0
باسلام.سخنان حاج آقای خادمی پورمتین وزیباست.هم درتلاش وهم درمعرفی روستای بویری.خداقوت هم به شماوهم به همه تلاشگران عرصه خدمت.تلاشهای هیچ یک ازاعضای شورادرهیچ برهه ای اززمان برهیچ کس پوشیده نیست نام بردن جزکاستن ازاجرمعنوی خدمت چیزی دیگرنصیب نمیکند.امیداست بازهم همدلی گذشته به روستابرگردد./ج
سلام حضرات
ما نه بخیل هستیم نه حسود
دست جناب خادمی پور و عزیزان اتحاد خبر طلا
ولی راست حسینی
بقیه ی روستاهایی که هم از بویری در پیشرفت و عمران و آبادی جلوترند و هم در اتحادخبر آشنا و پارتی برای انعکاس فعالیت های خود ندارند چه ؟
ما ، هیچ نگوییم . مروت به کجا رفت ؟/ج
1395/03/26 - 11:07
0
1
تشکر از زحمات خالصانه و بی دریغ شورای اسلامی و دهیاری تلاش بویری/ج
1395/03/25 - 23:32
1
0
باسلام
جناب احمدلطفامتن مصاحبه رابه دقت بخوانیدتایکطرفه قضاوت نکنید/ج
1395/03/25 - 19:10
0
0
با سلام خدمت روحانی ارزشمند حاج آقا خادمی که در ایام تصدی مسئولیت شان منشاخیر و برکت برای روستا بوده و الحق والانصاف ما به عینه میبینیم که با خلوص نیت دارند زحمت میکشند که جا دارد از ایشان تشکر بشه.دوست عزیز احمد آقای عزیز اگه هر شخصی به هر عنوانی در روستا قدم خیری برداشته دستش درد نکنه از مردم پوشیده باشد از خدا پوشیده نمی ماندافراد زیادی زحمت کشیدند که نام بردن از انها شاید درمصاحبه حاج آقا شاید نتوان همه آنها را جا دادبه هر حال دست همه هم ولایتی ها که برای روستا خدمت میکنند درد نکند/ج
1395/03/25 - 18:38
0
0
درود فراوان و عرض خسته نباشید خدمت اهالی محترم روستای بویری بالاخص اعضای محترم شورای اسلامی، دهیار، فرهنگیان و فرهیختگان که هرکدام به نوعی در آبادانی روستا نقشی بسزایی را ایفا می نمایند.
جناب محمدی قلمتان مانا، این غزل زیبا باید تلنگری باشد به مسئولین محترم روستا، چرا که طبیعت بکر و دست نخورده شمال روستای عزیزمان که در زمستان توریست پذیرترین روستا در منطقه دشتستان می باشد و جناب آقای محمدی آن را به بهشت تشبیه کرده است بوسیله سنگ شکن واقع در آن محل در حال نابودیست!! مخرب طبیعتی که از آن هیچگونه سودی عاید روستا نمی شود! بنده به عنوان یک همولاتی معتقدم که حفظ مراتع و تفریحگاههایی که یادگار اجداد ما می باشد از مبلمان روستایی اهمیت بیشتری دارد! همه ما در حفظ مراتع و تفریحگاههای روستایمان مسئولیم!
با تشکر از سایت اتحاد خبر/ج
1395/03/25 - 12:07
0
0
از روزنامه اتحادجنوب تشکر میکنیم. از دهیار محترم و شورای اسلامی تشکر ویژه داریم. از آقا سیدحسن محمدی که شعر بسیار زیبایی در مورد روستایمان سروده اند ممنونیم.ولی از آقای دهیار گله مندیم. چرا از اعضای شورای قبل که گل سرسبد شوراهای استان بوشهر بودند نام نبردید. منظورم این است که باید اسم اشخاص را میگفتی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 2 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 2 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 14 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 15 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 20 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...