کد خبر: 61996 ، سرويس: یادداشت
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 13:00
ماه مبارک رمضان و اخلاق سیاسی

اتحاد خبر - مهدی پایدار : یاصلاحات و اصولگرایی و یا حتی اعتدال و بقیه احزاب فعال در مجلس در رمضان اخلاق مجلسی را شروع کردند که هم دغدغه رهبری و مردم خواستار اتحاد و همدلی در همه ی مسائل جاریه کشور هستند تا جایی که رهبری در سخنان 14 خرداد امسال....

مهدی پایدار:

 یک سال پرشکوه سیاسی دیگر هم گذشت و مردم نشان دادند که همواره در صف اول در حال حرکت هستند. انتخابات مجلس شورای اسلامی با خیر و خوشی به پایان رسید (البته که نااخلاقی ها را به علت حضور پرشور مردم فراموش نکردیم)، تقارن این مجلس با ماه پرفیض و برکت رمضان نوید اخلاق و کمک به مردم و بدنه دولت خواهد بود، ان شالله...

 

دین مبین اسلام تاکید را بر این گذاشته که مباد خدای ناکرده بعد از ماه مبارک به حالت سابق برگردیم. گرایش های جناحی و سیاسی در مجلس شورای اسلامی همه به فرموده مقام معظم رهبری بال های این نظام هستند که بلاشک بدون هم قادر به رسیدن به سمت اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند.

اصلاحات و اصولگرایی و یا حتی اعتدال و بقیه احزاب فعال در مجلس در رمضان اخلاق مجلسی را شروع کردند که هم دغدغه رهبری و مردم خواستار اتحاد و همدلی در همه ی مسائل جاریه کشور هستند تا جایی که رهبری در سخنان 14 خرداد امسال توصیه سوم خود را به اتحاد و ممانعت از ایجاد شکاف بصورت صریح اعلام داشتند. اصلاحات و اصولگرایی با اتحاد و وحدت رویه در مسائل مختلف است که می توانند قوانین را به نحو احسن تصویب و برای اجرا به قوه مجریه ارسال کنند. به یمن ماه مبارک رمضان قول دهید که از جنجال های شخصی و حزبی که اساسی ندارد بپرهیزید و اخلاق سیاسی را در این ماه سرلوحه خود قرار دهید تا موفق باشید و خاطره ی خدمتی صادق در پرونده ی شما درج شود. 

 

نمایندگان محترم اصولگرا

شاید در انتخابات های اخیر به آنچه درون حزبی فکر می کردید دست نیافتید ولی شما  از بدنه ی ملت و نظام هستید پس همچنان خالصانه خدمت کنید و به دور از هیاهو و جنجال با طرح های جدید و گره باز کن به کمک دولت آمده تا بتواند گره های کور بر جا مانده از دوران قبل را باز کند. مجلس نباید جای درگیری و یقه گیری بین شما و حزب مقابلتان باشد. بی شک مردمی که به شما رای دادند انتظار خدمت دارند نه درگیری و رو کردن مطالب سوخته ای که بعضاً بدون منبع است و از روی شکم سیری اعلام میشود. شاید این نکته را فراموش کردید که اگر دولت در اموری موفق گردیده شما هم در آن تاثیر داشته اید. شما بودید که در پاره ای از مسائل و یا بروز موانع نقدی کردید و جلوی حفره ای را با نقدهای صحیح و صدالبته به دور از جنجال های از پیش تعیین شده گرفتید. نقش و جایگاه شما قانون گذاری برای خدمت و تسهیل امور است. تنها امیدواری این است که به برکت ماه مبارک و تقارن آن با شروع این مجلس کینه ها به فراموشی سپرده شود و فقط آسایش و رفاه مردم دیده شود.

 

نمایندگان محترم اصلاحات

موقعی که از اصلاحات حرف میزنیم قطعاً واژه ها و تعاریفی به ذهن متبادر می شود که نشان از زیبائی و روشن شدن چراغ آینده است. اصلاح نابسامانی ها، دیدن خطاها و سعی در رفع و اصلاح آنها، بازسازی و زیباتر کردن خطوط جدید برای رفاه، اخلاق، هنر، برنامه ریزی و... از نویدهای اصلاحات است. مبادا روزی برسد که شما هم این واژه ها را به فراموشی سپرده باشید، خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهید و از تک صدائی شدیداً دوری کنید که یک دست صدا ندارد. بیائید بیاموزیم و بیاموزید که اخلاق سیاسی و در مجموع اخلاق بالاترین صفت یک نماینده اصلاح طلب است. رقیب انتخاباتی را دشمن فرض نکنیم و ان شالله با همراهی و همدلی با بقیه ی نمایندگان تلطیف دنیای سیاست را رقم بزنید. در انتخاب های گذشته یک طرف پیروز بودید، از این پیروزی استفاده کنید و مردم را همیشه به یاد داشته باشید. مثل همیشه یادمان نرود که ولی نعمت و سرمایه ی این اصلاحات بعد از خداوند متعال همین مردم همیشه در صحنه هستند. خود را ملزم به تفکر اصلاحات بدانید و از فردگرایی، معامله گری و تجارت بپرهیزید که اینها با اهداف اصلاحات مغایرت دارد. در شرایطی که احساس خطر مادی کردید معنویت اصلاحات را زیر سوال نبرید که مردم بهترین قاضی برای رفتار شما هستند. در کنار دیگر بال نظام و هماهنگ با هم شروع به پرواز کنید که آسایش و آرامش را به عینه ببینیم. نقدهایی که از طرف طیف مقابل می شود را نیز با آرامش و دلایل قانع کننده پاسخ بدهید و از پاکی خود و اصلاحات دفاع کنید.

 

و اما دولت محترم اعتدال...

اکنون که بدنه ی مجلس، مجلسی است که یارای خدمت به مردم را دارد شما هم کمر همت ببندید که مردم تشنه فعالیت و خدمت شما هستند. به فرموده ی مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در بحث اقتصاد از طریق دولت محترم شکل گرفته است که بی صبرانه منتظر اقدام و عملتان هستیم. بی شک مردمی که به شما رای دادند در صورت هر حرکتی اولین منتقدان شما خواهند بود.


در پایان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این ماه پر از خیر و برکت از همه ی مسئولین محترم میخواهم که در این ماه ضمن بهره مندی از فضایل و برکات، خدمت صادقانه را نیز سرلوحه کار خود قرار داده تا شاهد کشوری پویا و شکوفا باشیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/61996