امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 08:30
تشریح فعالیت های دهیاری تنگ زرد در گفتگو با ناصر صیادی؛

اتحاد خبر: روستای تنگ زرد از توابع بخش بوشکان شهرستان بوشهر آب و هوایی منحصر به فرد داشته و در چهار فصل سال قابل تفریح و گردشگری است. این روستا دارای 120 خانوار با جمعیتی بالغ بر 560 نفر است که در 2 محله ی مجزا از هم با فاصله 2.5 کیلومتری سکونت دارند. این روستا در زمان هخامنشی شهر بوده و بیش از 6 هزار نفر جمعیت داشته...

اتحاد خبر - زهره عرب: در نظر داریم مخاطبان عزیز را با یکی از دیگر روستاهای بزرگ شهرستان دشتستان آشنا کنیم و داشته ها و افتخارات آن روستا را در کنار مشکلات و درخواست های اهالی منعکس کنیم. به همین منظور به سراغ دهیار خوب روستای تنگ زرد رفتیم:

اتحاد خبر: لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟

ناصر صیادی هستم؛ متولد سال 1350 در روستای تنگ زرد٬ در حال گذراندن مقطع کارشناسی رشته مدیریت٬ شاغل در آموزش و پرورش و دهیار پاره وقت روستای تنگ زرد می باشم.

 

اتحاد خبر:  روستایی که دهیار آنجا هستید را هم معرفی بفرمایید؟ (موقعیت جغرافیایی / تقسیمات کشوری و جمعیت و ...)

روستای تنگ زرد از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان آب و هوایی منحصر به فرد داشته که در چهار فصل سال قابل تفریح و گردشگری می باشد. این روستا دارای 120 خانوار با جمعیتی بالغ بر 560 نفر است که در 2 محله ی مجزا از هم با فاصله 2.5 کیلومتری سکونت دارند.

اتحاد خبر: چرا نام روستا «تنگ زرد» انتخاب شده است؟

روستای ما در یک تنگه قرار گرفته و در آنجا بهمن هایی به رنگ زرد وجود داشته است؛ به همین دلیل روستا به نام تنگ زرد معروف شده است. روستای تنگ زرد در حدود 150 سال پیش به وجود آمده است. این روستا در زمان هخامنشی شهر بوده و بیش از 6 هزار نفر جمعیت داشته است اما در طی تاریخ 2 بار نابود شده و از بین رفته و دوباره بازسازی شده است.

 

اتحاد خبر: دهیاری روستا در چه سالی تاسیس شده و مهمترین خدمات آن دهیاری به مردم طی چند سال اخیر چه بوده است؟

دهیاری روستای تنگ زرد در سال 1383 تاسیس شده است. از جمله اقدامات انجام شده دهیاری طی چند سال اخیر میتوان به مواردی اشاره نمود: نوسازی منازل مسکونی اهالی روستا تا سطح 60 درصد با بهره مندی از تسهیلات و همکاری بنیاد مسکن٬ ایجاد شبکه ی آبرسانی سالم با همکاری آب و فاضلاب روستایی٬ ایجاد شبکه برق رسانی٬ برقراری خطوط تلفن٬ احداث 2 مسجد٬ 2 حسینیه و نوسازی امامزاده فقیه الدین ضیاء با کمک هیئت امناء و همکاری اداره ی اوقاف٬ احداث خانه ی بهداشت٬ احداث زمین چمن٬ زمین والیبال و پارک امید٬ اجرای طرح هادی در روستا٬ مطالعه طرح برای گازرسانی٬ ساخت دو سد حوضچه ای برای ذخیره سازی منابع آب زیرزمینی و ایجاد کمربند سبز به طول 20 کیلومتر که امیدواریم در آینده زمینه های توسعه بیشتر نیز فراهم بشود.

اتحاد خبر: مهمترین داشته های این روستا چیست؟

روستای تنگ زرد به عنوان روستای پاک و پایلوت کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شده؛ دارای 2 مدرسه ابتدایی٬ خانه ی بهداشت٬ مسجد٬ حسینیه٬ ساختمان دهیاری و امامزاده است.

 

اتحاد خبر: وضعیت گردشگری روستا به چه شکل است؟

روستای تنگ زرد معروف به مازندران جنوب است و در چهار فصل گردشگر دارد. ما در چهار فصل مهمان پذیری داریم چون هوای منطقه ما بسیار خوب است. حتی الان و در این فصل از سال که در حال ورود به تابستان هستیم شب ها هوا سرد است. آنچه که بیشتر از همه روستای تنگ زرد را در سطح استان معرفی کرده است سرسبز بودن و برخورداری از باغات نخل و مرکبات است که این موضوع عامل اصلی جذب گردشگران به این روستا شده است.

اتحاد خبر: جاذبه های تنگ زرد چیست؟

وجود درخت های چند فصل مثل زردآلو٬ گردو و پسته در روستای تنگ زرد٬ درخت های کنار قدیمی و آب و هوای خیلی خوب این روستا از جاذبه های تنگ زرد است. میتوانم بگویم روستای تنگ زرد زیباترین روستای استان است. هر ساله تعداد زیادی گردشکر از داخل و یا خارج استان از این روستا دیدن می کنند٬ حتی امسال از عراق و ترکیه هم گردشگر داشته ایم.

 

اتحاد خبر: وضعیت نخلستان های روستای تنگ زرد به چه شکل است؟

بحث آب موجود در چاه ها را داریم که در این زمینه کشاورزان هزینه زیادی را پرداخت می کنند و نخل های با عمر 30 و 40 سال در حال خشک شدن هستند. در این زمینه تقاضا داریم که اداره ی آب برای تخریب چاه ها با دهیاری و شورا هماهنگی داشته باشد٬ چون زندگی مردم روستا به این چاه ها وابسته است. چاه هایی که از 20 سال قبل ساخته شده است و نخل های وابسته به این چاه ها محل تامین معاش مردم هستند. لذا تقاضا داریم از تخریب این چاه ها جلوگیری بشود.

اتحاد خبر: آیا در روستای تنگ زرد گونه های جانوری خاصی دارید؟

گونه های خاص مثل تیهو٬ کبک٬ کفتار٬ پلنگ٬ و انواع خرگوش و راسو را در روستا داریم و تلاش ما این است که در زمینه ی حفظ این گونه ها اقداماتی صورت بدهیم.

 

اتحاد خبر: آیا این روستا شهید یا ایثارگر هم دارد؟ چند نفر؟

بله ٬ روستای تنگ زرد دارای 2 شهید والامقام به نام های شهید روانخوش و شهید باقری است٬ و همچنین 2 آزاده ی سرافراز آقایان فریدون غریبی و حسن کفمردی و تعدادی مجروح جنگی است.

 

اتحاد خبر: می توانید چند تا از مفاخر و بزرگان و تحصیل کردگان و افتخارآفرینان روستا نام ببرید؟

خوشبختانه افراد تحصیلکرده و تاثیرگذار زیادی داریم که در ادارات استان و در محیط های فرهنگی - مذهبی٬ عرصه های وکالت٬ قضاوت و پزشکی٬ نهادهای نظامی و در سطح دانشگاه ها و مدارس مشغول به خدمت هستند.

آموزش و پرورش در بخش بوشکان خیلی خوب کار کرده است. اجرای طرح کرامت و سایر برنامه هایی که از سمت آموزش و پرورش اجرا شده باعث تحول در آموزش و پرورش بخش بوشکان شده است. در بخش فرهنگی هم باید از سید حسن لواسانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به پاس اقدامات مفید ایشان در این حوزه تشکر ویژه ای داشته باشم.

 

اتحاد خبر: نقش زنان در توسعه روستا چیست ؟

بانوان روستا همکاری بسیار خوبی با ما دارند. هر 6 ماه یک بار از بانوان روستا دعوت می شود تا برای ارائه برنامه ها٬ خواسته ها و طرح مشکلات و انتقادات در جلسه عمومی شرکت کنند٬ در این زمینه زنان همیاری خوبی انجام داده و نقش کلیدی دارند. همچنین در توسعه فرهنگ نقش خیلی خوبی دارند و فرهنگ و هنر را به خانه ها برده اند. جا دارد از زنان روستائی به سبب این همکاری ها تقدیر و تشکر ویژه بشود.

 

اتحاد خبر: شما در زمینه ی ایجاد شغل و یا کارآفرینی و درآمدزایی برای بانوان روستا چه کرده اید؟

زنان روستا در حوزه صنایع دستی و قالیبافی مهارت دارند. ما دوست داریم در آینده برای زنان در منازل شغل های پایدار را فراهم کنیم تا بانوان ما بتوانند در خانه کار کنند و در کنار آن درآمدزایی نیز صورت گیرد

 

اتحاد خبر: دولت تدبیر و امید طی دو سه سال اخیر خدماتی هم به روستای شما داشته است؟

تقدیر ویژه از مدیران دولت تدبیر و امید به دلیل همکاری خوب در امور روستاها و توجه به مشکلات آنها دارم.

همچنین نکته ای که در اینجا لازم میدانم گفته بشود اینکه الان بحث ادغام امور روستائی با شهرداری ها هست. از مسئولانی که در این قضیه نقش دارند میخواهیم که از این مسئله جلوگیری کرده و استقلال دهیاری ها را حفظ کنند. ما نمیخواهیم که این اتفاق بیفتد چون این موضوع باعث می شود دهیاری در سایه قرار بگیرد و جلوی توسعه روستا گرفته شود. طی چند سال گذشته فعالیت دهیاری ها خوب بوده است و در توسعه روستا نقش مهمی داشته اند. همچنین توسعه ی روستاهای ما به نسبت سایر روستاهای کشور بسیار قابل توجه بوده است. در صورت ادغام امور روستائی با مجموعه شهرداری ها  این ارتباطات قطع می شود٬ مدیریت روستاها و کارهای انجام شده نیز از بین می رود.

اتحاد خبر: الان مهمترین مشکلات روستای شما چیست و چه انتظاری از مسئولان دارید؟

1. مشکل کم آبی و اجرا نشدن طرح آبخیزداری در راستای حفظ ذخائر آبی که این موضوع با توجه به اینکه شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامداری است ادامه ی حیات روستا را با مشکل مواجه می کند.

2. دو سد حوضچه ای در روستا ساخته شده و ما امیدواریم روند ساخت حوضچه ها ادامه پیدا کند به این خاطر که آب شرب شهر کلمه٬ روستاهای فاریاب٬ شاهیجانی و تنگ زرد از طریق همین حوضچه ها تامین می گردد.

3. خاکی بودن جاده تنگ زرد به شهر کلمه (مرکز بخش) که مهم ترین مشکل روستا است.

4. ساماندهی دره های واقع در روستای تنگ زرد علیا.

 

اتحاد خبر: روند حل مشکل دره های فصلی و آب شرب در تنگ زرد به چه شکل است؟

وجود این دره های فصلی باعث اشکال در رفت و آمد میشود. روستای تنگ زرد بالا و پایین 2.5 کیلومتر از هم فاصله دارند. یکی از این دره ها تسطیح شده است ولی باز هم مشکلاتی در رفت و آمدها وجود دارد.

در مورد موضوع آب شرب هم نیاز به احداث سد و جداسازی داریم یعنی چاهی که منبع تامین آب شرب است جدا شود. چون منبع آب تنگ زرد٬ کلمه و فاریاب یکی است و باید جدا بشود. خواست مردم فاریاب و کلمه و تنگ زرد این است که مسئله آب حل شود. لوله های آب شهر کلمه از خیابان های تنگ زرد می گذرد که این موضوع هزینه های سنگینی را روی دست دهیاری می گذارد. آب روستای کلمه باید از سایر قسمت های بخش جدا شود٬ چون کلمه دارای سیستم آب شهری است و بایست از آب روستایی جدا شود.

 

اتحاد خبر: اگر بخشداری یا فرمانداری بگویند امسال می توانند فقط یکی از مشکلات روستای شما را حل کنند شما از بین مشکلاتی که گفتید کدام مورد را در اولویت می دانید؟

آسفالت جاده ی تنگ زرد به شهر کلمه که محور توسعه ی روستا است.

 

اتحاد خبر: بودجه دهیاری در سال گذشته چقدر بوده و برای امسال چه بودجه ای پیشنهاد می کنید؟

خوشبختانه با جذب اعتباری معادل 14000000000 ریال در سال گذشته بسیاری از پروژه ها و طرح های عمرانی روستا با مشارکت دولت تدبیر و امید و توجه مسئولان امر مورد اجرا و بهره برداری قرار گرفته است.

 

اتحاد خبر: نقش شورای اسلامی روستا در سازندگی و رفع مشکلات مردم را چگونه ارزیابی می کنید؟

شورا در این زمینه بسیار می تواند تاثیرگذار باشد چون وظیفه آن بررسی مشکلات و تلاش در زمینه برطرف کردن نواقص و کمبودها است.

 

اتحاد خبر: تعامل شورای روستا با دهیاری چگونه است؟

تعامل شورا با ما بسیار خوب است و بعنوان یک دوست با ما همکاری دارد. هدف هر دو نهاد شورای اسلامی و دهیاری توسعه روستا است و در کنار هم برای رسیدن به آن برنامه ریزی و تلاش می کنند.

 

اتحاد خبر: وضعیت ورزش و فرهنگ و سایر فعالیت ها در روستا به چه شکل است؟

بنده علاوه بر انجام کارهای عمرانی در روستا به دلیل فرهنگی بودنم قسمتی از هزینه ها و بودجه ها را صرف مسائل فرهنگی، کمک به NGO ها و توسعه ورزش می کنم، با توجه ویژه به ورزش و مسائل فرهنگی در کنار هم که در هر دو این حوزه ها موفق بوده ایم.

در زمینه برگزاری اردوهای دانشجویی در روستا و کمک به ساخت حسینیه و اهدای زمین به دهیاری که اینها از همکاری های با ارزش سپاه پاسداران است. از هیئت امنای امامزاده٬ مسجد و حسینیه که همکاری خیلی خوبی با دهیاری داشته اند تشکر میکنم.

در روستا ما یک انجمن ثبت شده در حوزه فرهنگ شهروندی به نام کانون توسعه فرهنگی روستای تنگ زرد داریم که این کانون فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و در این زمینه خوش درخشیده است. 

تیم والیبال بانوان تنگ زرد امسال نائب قهرمان دشتستان شد٬ کشتی نوجوانان هم داریم و دهیاری از این برنامه ها کاملاً حمایت می کند.

ما پارسال نیز قهرمانی والیبال بانوان در شهرستان دشتستان و سال قبل آن نیز قهرمانی فوتبال را داشتیم که تیم فوتبال ما به اسم آبی پوشان فرهنگی تنگ زرد امسال نیز در بخش به عنوان تیم سوم شناخته شد.

 

اتحاد خبر: انتظارتان از مردم روستا چیست؟

مردم روستای ما مردم با فرهنگی هستند و خصوصاً اینکه با ما همفکر هستند و خود برای توسعه و پیشرفت روستا گام برمیدارند٬ به ویژه نسل جوان که با استعداد و تحصیلکرده و در زمینه تحصیل بسیار موفق هستند. جوانانی که در نقاط دیگر فعالیت می کنند به عنوان سفیران تنگ زرد هستند. نکته قابل توجه راجع به روستای تنگ زرد اینکه این روستا مهاجرت ندارد و اگر کسی هم در جهت تحصیل یا کار روستا را ترک کند باز به روستا برمیگردد که این نشانه علاقه مردم به روستا و همچنین پیشرفت خوبی است که روستا در طی چند سال اخیر داشته است.

همچنین انتظار داریم مردم در طرح هایی که اجرا می شود مشارکت داشته باشند و انتظارات آنها از ما و مجموعه ی دهیاری نیز در حد و حدود امکانات و اختیارات ما باشد تا بتوانیم از عهده برآورده کردن توقعات و نیازهای این عزیزان بربیاییم.

اتحاد خبر: انتظارتان از مسئولان چیست؟

انتظار داریم نگاه ویژه ای به روستاها داشته باشند تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود. زمینه های رونق بخشیدن به کشاورزی که شغل اکثریت روستائیان است فراهم بشود و همچنین زمینه های ایجاد اشتغال در روستاها فراهم شود تا باعث دلگرمی مردم روستا و به خصوص جوانان تحصیلکرده و ماندن آنان در روستا شود.

 

اتحاد خبر: بعنوان حرف آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.

جا دارد در اینجا از استاندار محترم دکتر سالاری٬ فرماندار خوب دشتستان بزرگ دکتر زارع٬ آقای موسوی بخشدار محترم بخش بوشکان٬ مدیر کل سابق امور روستائی آقای عالی نژاد و سایر مسئولین خوب کادر روستائی به جهت همکاری و توجهات ایشان به روستا تقدیر و تشکر کنم. از ریاست شورای بخش آقای اردشیر صیادی نیز به جهت همکاری با دهیاری تشکر میکنم و تشکر از تمام نهادهایی که با ما همکاری کرده اند و به دلیل کمبود وقت و کثرت همکاری ها قادر به نام بردن از آنها نبوده ایم.

از شما عزیزان و دست اندرکاران هفته نامه اتحاد جنوب نیز تشکر میکنم که جهت معرفی روستای تنگ زرد این فرصت را به بنده دادید و امیدوارم در آینده با همکاری شما و تلاش روزافزون توسعه و پیشرفت روستاها و رضایت مردم عزیز و روستائیان را شاهد باشیم٬ به امید خدا.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1399/12/20 - 11:04
0
0
درود ناصر خان
1397/07/17 - 19:59
0
0
با سلام واحترام.خوب در جریان هستید.که روستای تنگ زرد در سال 1365به خاطر سیل تعدادی از افراد به قسمت بالاتر یعنی به قسمتی از قشلاق .مختارعلی.مختاری.نقل مکان کرده اند.وفرزندان مختارعلی .عشایر منطقه به جهت حس انسان دوستی وهمسایگی با این افراد تاکنون با مسالمت و برادری برخورد نموده. ولی زمین کشاورزی ومراتع عشایر که سند آن بیش از بوجود آمدن تنگ زرد. دردست است از طرف عده ای مورد تعدی قرار گرفته.که از شورا ودست اندرکاران محترم انتظار میرود حق فرزندان مختارعلی مختاری عشایر تنگزرد راپایمال نکنند.وجهت چند روز زندگی دنیوی .دنیای آخرت وقیامت خود را تباه نکنند.باتشکر.
1396/04/15 - 19:31
0
2
درود بر آقای صیادی
1395/05/26 - 09:30
0
0
ممنونم از زحمات شما .ولی . ولی . نامگذاری این همه کوچه نام گذاری زمین چمن مصنوعی ، مدرسه، بسیج ، حسینیه ، بهداشت و غیره نمی شد که دو تا شهید داشتید اسم اینها را فراموش نکنید حداقل یک تابلو کوچک عکس دوتا شهیدتون اول روستا نصب میکردی به نظر من هزینه بردار نیست و نباید قطره قطره خون شهدا فراموش کرد/ص
1395/04/04 - 11:59
1
1
با عرض سلام وادب خدمت جناب آقای ناصر صیادی عزیز و دوست داشتنی جا داره از زحمات شبانه روزی ایشان در جهت زیبایی وپیشرفت روستا تشکر ویژه شود .الحق دهیار نمونه زیبنده نام جنابعالی میباشد. تنگ زرد خیلی قشنگه ولی دهرود نمیشه
1395/03/23 - 12:02
0
1
سلامی گرم خدمت دهیار پرتلاش روستای تنگ زرد که تمام وقت خود را صرف عمران و آبادی روستا کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نیست حتی گاها از بودجه شخصی خود درجهت عمران وآبادی روستا استفاده کرده چنین شخصی می بایست در جایگاه بهتری قرار داد تا بتوان از توانمندی آن بهتر استفاده کرد./ص
1395/03/22 - 15:28
0
2
با کمال تاسف باید بگویم سیزده بدر چند سال پیش بچه های بومی آن محل با یک خانواده محترم بوشهری چنان درگیری به راه انداختن که آن خانواده با سر ودست و پای شکسته ساعت 13 راهی بوشهر شدند .نه آنچنان هم که گفتید نیست. عیب ها را هم باید گفت تا از نظر فرهنگی مردم آن محل مجبور شوند بعضی از هم ولایتی های خود را ادب نمایند.
1395/03/20 - 23:47
0
0
سلام و درود بر جناب آقای صیادی مرد خستگی ناپذیر که مشکلات مردم را انعکاس میدهد
1395/03/20 - 10:05
0
0
راستی پسته،گردو و زردآلو تنگ زرد کی دست میاد بیام بخریم وبخوریم . چون فکر می‌کنم کاملا باید اورگانیک باشه./ج
1395/03/19 - 23:25
0
1
امیدها را زنده کردی درود بردهیاری پرتلاش تنگ زرد جناب آقای ناصر صيادي که برای بخش بوشکان و روستای تنگ زرد زحمت زیادی می کشد صمیمانه تبریک می گویم به خاطر مدیریت عاليش درتوسعه فرهنگی و ورزشی و عمرانی !! /ج
1395/03/19 - 23:13
0
0
با سلام درود بر دهيار خوش فكر و پر تلاش روستاي زيباي تنگ زرد اي كاش همه مردم و مسولين صداقت در كار و تلاش و خستگي ناپذيري را همچون جناب صيادي عزيز سر لوحه ي كار خويش قرار بدهند تا شاهد پيشرفت روز افزون كشور عزيزمان باشيم ./ج
1395/03/18 - 18:39
0
0
درود بر آقای صيادي
1395/03/18 - 16:20
0
0
درود بر ناصر صیادی. در حالی که بسیاری از شهرداری ها کامیون های خود را جهت تامین بودجه به فروش گذاشته اند شما توانسته اید نزدیک به دو میلیارد تومان اعتبار برای روستای تنگ زرد کسب کنید. مرحبا بر شما...
1395/03/18 - 15:33
1
1
درود بر آقای صیادی دهیار محترم و زحمت کش روستا امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشی
از اتحادخبر هم متشکریم دستتون درد نکنه
1395/03/18 - 15:21
0
0
با تشکر فراوان از جناب آقای ناصر صیادی دهیار نمونه و ساعی که هم در پیگیری و رفع مشکلات روستا مجدانه تلاش داشته و دارند و هم با ایجاد فضای تعامل و گذشت و بردباری زمینه توسعه و وحدت را بیش از پیش فراهم نموده و با ایجاد ارتباط خوب و مفید با مسئولین استان در توجه به روستا و معرفی روزافزون آن صمیمانه زحمت کشیده و خستگی ناپذیر هستند خداقوت دهیار
جا دارد از مردم و شورای اسلامی و همینطور بخشدار محترم که سهم وافری در این هماهنگی ها داشته اند قدردانی و تشکر ویژه به عمل آید
1395/03/18 - 15:19
1
2
درود بر استاد عزیزم جناب اقای ناصر صیادی که هنوز هم مثل گذشته درحال خدمت به وطن و مردم ان است.
امیدوارم همیشه سایه تان بالای سر بخش باشد
1395/03/18 - 15:18
1
1
درود فراوان به مرد خستگي ناپذير جناب آقاي صيادي دهيار نمونه بخش بوشكان و روستاي تنگ زرد كه فعاليت هاي ايشان بر كسي پوشيده نيست.
1395/03/18 - 14:50
1
2
درود بر دهیار پرتلاش و عزیز تنگ زرد که واقعا در قلب مردم روستا جای دارد خداوند سایه شما را بر سر ما کم نکند که همیشه صاف و صادق برای ولات زحمت کشیدید
1395/03/18 - 09:59
2
4
درود بر مردم دوست داشتنی بخش بوشکان و بخش ارم/ص
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 14 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...