کد خبر: 61865 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 خرداد 1395 - 09:12
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛
طرح تولید برق در سد رئیسعلی دلواری دشتستان اجرایی می‌شود

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: تولید انرژی برق از سد رئیسعلی دلواری دشتستان از برنامه‌های مهم امسال است که در این راستا ۸ مگاوات برق آبی با مشارکت بخش خصوصی تولید می‌شود. به گزارش اتحادخبر؛ شاپور رجایی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم استان بوشهر بحران کم‌آبی است اظهار داشت: با توجه به برداشت...

رئیسعلی

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: تولید انرژی برق از سد رئیسعلی دلواری دشتستان از برنامه‌های مهم امسال است که در این راستا ۸ مگاوات برق آبی با مشارکت بخش خصوصی تولید می‌شود.

به گزارش اتحادخبر؛ شاپور رجایی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم استان بوشهر بحران کم‌آبی است اظهار داشت: با توجه به برداشت بی‌رویه آب از چاه‌های کشاورزی در بحران خشکسالی اکنون برداشت آب از دشت‌های این استان ممنوعه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستانی دشتستان تصریح کرد: از 16 هزار و 850  هکتار اراضی نخلستانی دشتستان  10 هزار هکتار آن از طریق سد رئیسعلی دلواری آبیاری می‌شود که می‌توان به سامانه تحت فشار تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای 170 هکتار آبیاری تحت فشار در نخلستان‌های آب پخش  دشتستان گفت: این طرح به صورت پایلوت در آب پخش در حال اجرا است و این در حالی است که 2 هزار و 400 هکتار اراضی نخلستانی سعدآباد  زیرپوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

رجایی با بیان اینکه شش هزار و 500 هکتار اراضی آب پخش و یک‌هزار و 200 هکتار اراضی کلل به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود افزود:  8 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شبانکاره نیز  برای تجهیز به آبیاری تحت فشار در دست مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه اکنون میزان ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری 290 میلیون متر مکعب است گفت: از این میزان آب 220 میلیون متر مکعب در اختیار آب تنظیمی برای توزیع قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح تولید برق در سد رئیسعلی دلواری خبرداد و تصریح کرد:  تولید انرژی برق از سد رئیسعلی دلواری از برنامه‌های مهم امسال است که در این راستا 8 مگاوات برق آبی با مشارکت بخش خصوصی دراین سد تولید می‌شود.

رجایی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تولید برق از سد رئیسعلی دلواری انجام شده گفت: در اجرای این طرح بیش از 30 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود که تولید برق از این نیروگاه به صورت تضمینی به فروش می‌رسد./ج

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/61865