امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1395 - 21:03
گفتگوی اختصاصی اتحاد خبر با حجت الاسلام دهنوی؛

اتحاد خبر:بی تعارف وسیله تخریب جدی خانوادهاست .که مشکلاتی از قبیل بی غیرتی مردان ،خیانت زنان ومردان ،بلوغ زودرس نوجوانان ،سردی روابط زوجین و.....را در بردارد.زن ومرد با وارد شدن در این فضاها هر یک طرف مقابلش را با آنچه در این فضاها دیده مقایسه می کند واین خود اثرات بسیار مخربی دارد وسبب نارضایتی از زندگی میشود .وایها همه طراحیهای...

اتحاد خبر- معصومه شجاعی: حسین دهنوی یکی از کارشناسان خبره وپرتجربه کشورمان است که سابقه 18 ساله در حوزه مسائل خانواده  دارد. وی  سالها در برنامه های رادیو معارف وبرنامه گلبرگ شبکه سه سیما ،میهمان خانه هایمان بوده است . در یکی از روزهای بهاری به بهانه حضور ایشان در شهر برازجان، گفتگویی صمیمی با ایشان انجام شد که از نظر خوانندگان ارجمند اتحاد خبر میگذرد.

حسین دهنوی متولد سال 1340،واهل شهر نیشابور که یکی از شهرهای استان خراسان رضوی است می باشد.وی پس از اخذ مدرک دیپلم از نیشابور به قم می رود ودر قم مشغول تحصیل دروس حوزوی میشود .در سال سوم حوزه و در سن 23 سالگی ازدواج میکند وبعد از اتمام دروس حوزه ،وارد دانشگاه شده وتا مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی پیش می رود.از همان زمان تقریبا دست به قلم شده وهم اکنون صاحب 20 عنوان کتاب ،که دو عنوان آن خانوادگی،یک عنوان نسیم مهر در 3 جلد که شامل مباحث تربیت کودک ونوجوان میباشد .و 4 جلد دیگر به نام گلبرگ است که شامل موضوعات خانوادگی می باشد.

اتحاد خبر :با توجه به اینکه خداوند در قرآن فرموده است :"لتسکنوا الیها وجعل بینکم موده ورحمه "وثمره ازدواج را آرامش ومودت ورحمت بین زوجین دانسته است .چرا در جامعه امروز این مساله کمتر به چشم میخورد ؟

 چون زوجین براساس دستورات دین عمل نمی کنند .بارها گفته ام اگر نهال عشق آبیاری نشود می خشکد وقطعا این مودت ورحمت از جانب خداوند به زوجین هدیه میشود وآنان باید از این هدیه الهی پاسداری کنند .در غیر اینصورت این مودت ورحمت تبدیل به کینه ونفرت میگردد.

اتحاد خبر:تاثیر ماهواره وشبکه های اجتماعی رابر بنیان خانواده چگونه ارزیابی می کنید ؟

 بسیار خطرناک است .بی تعارف وسیله تخریب جدی خانواده هاست .که مشکلاتی از قبیل بی غیرتی مردان ،خیانت زنان ومردان ،بلوغ زودرس نوجوانان ،سردی روابط زوجین و.....را در بردارد.زن ومرد با وارد شدن در این فضاها هر یک طرف مقابلش را با آنچه در این فضاها دیده مقایسه می کند واین خود اثرات بسیار مخربی دارد وسبب نارضایتی از زندگی میشود .واینها همه طراحیهای دشمن است .

اتحاد خبر:دلیل اصلی رواج طلاق عاطفی در خانوادها رادر  چه می دانید ؟

در عمل نکردن به ارزشهای دین ورعایت نکردن حقوق همدیگر .اسلام عزیز فرموده است :"وع امر اخیک علی احسنه "خانم محترم اگر از شوهرت رفتاری دیدی به دوصورت میتوانی برداشت کنی ،خوب یا بد ...اگر یقین پیدا کردی کار بدی کرده خودت را به تغافل بزن ."اشرف اخلاق الکریم تغافله عما یعلم ".در زندگی مدارا کنید .مدارا نیمی از زندگی است .اگر براساس این اصول زندگی نکنیم کارمان به طلاق وجدایی می کشد .

اتحاد خبر:آیا به نظر شما این مساله درست است که در شرایط کنونی که سن ازدواج بالا رفته است دیگر شرایط سنی مهم نیست وبلوغ فکری مهمترین مساله است ؟

نه این درست نیست .مثلا اگر سن خانمی بالاتر از سن آقایی باشد .شاید آن خانم موقعیت آنچنانی برای ازدواج نداشته باشد .ولی آن آقا که جوان است وشرایطش بهتر است .بنده در کتاب گلبرگ 7 نوع آسیب ا ز  این نوع ازدواجها را ذکر کرده ام .خانمهایی که سنشان از آقا بالاتر است مشکلاتی از قبیل اقتدار شکنی ،داشتن حس مدیریت ،یائسگی خانمهاوزایمان که باعث شکستگی شده واز طرفی عرف هم چندان این نوع ازدواجها را نمی پذیرد ومخصوصا خانواده پسر زیر بار این نوع ازدواجها نمی روند .

اتحادخبر:گفته شده است یکی از علتهای اصلی طلاق در سال 94 خیانت زوجین بوده است .نظر شمادر این رابطه چیست ؟بله کاملا درست است که غالبا این بی وفایی ها از طرف آقایان است ودر خانمها هم دیده میشود که البته کمتر است .وخانمها چون حس تملک نسبت به همسرشان دارند نمیتوانند تحمل کنند واقدام به طلاق می کنند.

اتحادخبر:مشاوره قبل وبعد از ازدواج تا چه اندازه در موفقیت زوجین موثر است ؟

 بسیار موثر است .خیلی زیاد.وباید روز به روز بیشتر در جامعه ما نهادینه شود .ما نمی گوییم همه با مشاوره خوشبخت می شوند .ولی درصد بسیاری از مردم راضی هستند چراکه تاثیرات عمل کردن به راهکارهای مشاوره ای رادر زندگی خویش مشاهده می کنند.

اتحادخبر:در طی جلسات وهمایشهایی که در شهر برازجان داشتید .مردم برازجان را چگونه دیدید ؟

 جلسات بسیار عالی بود واستقبال مردم بسیار فراوان وبی نظیر بود .واین خود حکایت از شور واشتیاق این مردم عزیز نسبت به مسائل خانوادگی دارد.

اتحادخبر:عملکرد دانشگاه آزاد دشتستان را در راستای برگزاری این همایش چگونه دیدید ؟

جلساتی که با دانشجویان و در محیط دانشگاه با مسئولان و اساتید داشتم بسیار دلچسب وبا تمایل و رغبت فراوان دانشجویان همراه بود .وشور وحال ونظم بسیار خاصی برجلسات حکم فرما بود که این خود نشان از دقت ونظم وافر وتلاشها و زحمات فراوان دست اندر کاران و برنامه ریزان این همایشها وجلسات می باشد .جا دارد اینجا از زحمات دکتر یحیایی وسایر همکارانشان در دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان کمال تشکر را داشته باشم.

اتحاد خبر :حرف آخر وتوصیه شما به زوجین چیست ؟

سه توصیه مهم به زوجین دارم .

1.براساس دستورات ومعیارهای دین زندگی کنند .مثلا همین آرامشی که اسلام راهها وابزار رسیدن به آنرا در روایات بیان فرموده است وکشورهای اروپایی هم اکنون از همین ابزارها در جهت رسیدن به آرامش استفاده می کنند ولی ما از آن غافلیم .

2.زوجین زوایای روحی یکدیگر رابهتر بشناسند وبراساس آن عمل کنند.

3.براساس تجربه 18 ساله ام میگویم که به مسائل جنسی وزناشویی توجه ویژه ای داشته باشند.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام حسین دهنوی به دعوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان روز سه شنبه طی سفر یک روزه جهت شرکت در "همایش ازدواج پایدار"  به برازجان سفر کرده بود . که فرصت این مصاحبه برای ما مهیا شد.






کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/03/06 - 15:51
0
6
همه مردم دنیا از ماهواره استفاده می کنند. ما باید بیکاری و مشکلات را رفع کنیم، سرچشمه تمام بدبختی ها از فقر است نه از ماهواره.
1395/02/31 - 20:57
2
7
اشتباهات خودمان را گردن ماهواره نیاندازیم./ج
1395/02/30 - 14:52
0
0
از زحمات رياست جديد دانشگاه ازاد بسيار متشكريم
همايش بسيار باشكوه و مورد استقبال ويژه مردم بود
1395/02/29 - 23:57
0
0
از زحمات رييس محترم دانشگاه ازاد متشكريم كه در اين مدت چندماهه در حوزه فرهنگي برنامه هاي متعددي در دانشگاه اجرا مي شود خدا قوت و انشالله تداوم يابد/ج
1395/02/29 - 12:31
1
12
اساس طلاق ها براثر فقر ونبودن کار برای زوجهای جوان است : چون خیلی از مردم حتی زندگی معمولی یعنی خانه و اساس منزل هم ندارند : انسان از نظر اخلاقی می تواند گذشت داشته باشد وباهم به تفاهم برسند اما مشکل مالی هیچ راهی ندارد وباعث جدا شدن زوجین می شود./ج
1395/02/29 - 11:45
0
8
اغلب فیلم های ماهواره خوب است : فلیم های ماهواره شامل قرآن خوانی ، ورزش ، آشپزی ، تعزیه خوانی ، سخنرانی ، جانوران ، مسابقات و....... که انتخاب انسان مهم است: بنابراین ماهواره بد نیست واگر منظور فیلم های مبتذل باشد نگاه کردن به سی دی هم امکان دارد : تنها سرگرمی که جوانها را در خانه مشغول میکند فیلم های خوب ماهواره است که از 52 شبکه در کشورمان پخش می شود در حالی که قبل از ماهواره فقط 3 کانل گرفته می شد وفیلم های تکراری باعث دلسردی جوانان از آمدن به خانه وسوار برموتور سیکلت شدن ودر خیابانها ویراژ رفتن مزاحمت به وجود آوردن بود ./ج
1395/02/29 - 08:21
0
2
سلام بر اقای دهنوی .و استاد گرامیم دکتر یحیایی .فضای مجازی بسیار خوب است .واما در کشور ما بایست سنی برای ان در نظر گرفته شود .که اصلا سنی برای ان در نظر گرفته نشده. استفاده از اینترنت بایست برای ان سنی در نظر گرفت .و به راحتی در کشورما کودک 12 به اینترنت دسترسی داره. اقای دهنوی شما می فرمایید اسلام .دین اسلام مگر دین رحمت و مهربانی نیست. دین اسلام دین عدالت و برابری نیست. دین اسلام مگر حقوق بالسویه نیست. اقای دهنوی در کشور ما یک نفر ماشین زیر بایش 1 میلیارد تومان است .دیگری در ارزوی یک ماشین براید است .این اسلام است .ماشین 1 میلیارد تومانی چگونه تهیه شده است .ماشین 1 میلیاردی از حقوق است .بول حقوق است .در کشور ما یک نفر 10 منزل دارد .دیگری در منزل کرایه است و با زحمت فراوان بول کرایه را فراهم می کند .در ایران ما گروهی سطح زندگی انها بسیار فراوان بر زرق و برق شده .بر زرق و برقی از کجا امده .بی عدالتی از کجا امده .نا برابری از کجا امده .کجای اسلام قید شده توهین به همدیگر .فحاشی به همدیگر .مگر اسلام .حضرت رسول .به چه میزان فریاد می زد از دست فقر .اقای دهنوی عزیز شما هم واقعیت را نفرمودیید .امار طلاق .افزایش طلاق از واتساب نیست .امار طلاق از فقر است .از بی عدالتی در جامعه است .خیلی ازدواجها دوام انها کمتر از یک سال است .مسبب امار طلاق فقر فقر فقر فقر فقر است .زوج مسکن ندارد .زوج اتومبیل می خواهد .زوج اشتغال می خواهد ..زوج حقوق ماهیانه می خواهد .اقای دهنوی موارد ذکر شده را برای زوجین فراهم کرده اییم .اقای دهنوی واقعیات جامعه را بیان نکردی .شما هم بیان نکردی واقعیات جامعه را ...........و ........و .........و /ج
1395/02/29 - 07:02
0
0
باسلام من اصلا موافق نیستم امروزه عصر ارتباطات است و خواسته و ناخواسته انسان نیاز به وسایل ارتباطی داره صدا وسیمای ایران که کلا تعطیله و با نشون دادن زندگی افراد پولدار و فیلمهای به شکل هندی و عشق و عاشقی خودش تبلیغ کننده بدتر از شبکه های ماهواره ای هست بازیگران سینمای ایران افتضاح هستند البته تعدادی هنرمند خوب هم داریم اما اینقدر این سینما فاسد شده و در فساد غوطه ور هست که هروز یه گندی ازش بیرون میزنه چطور فرزندان ما این بازیگران فاسد رو قبول کنند والله شبکه جم بهتر از شبکه های خودمون هست دیگه شیله و پیله ندارن اگه حجاب ندارن واقعی هست نه مثل بازیگران خودمون که تو فیلم چادر کشدار میپوشن و جانماز به قول معروف اب میکشن و بیرون ....... خدا به داد این جامعه و طبقات محروم ان برسد دیگه مردم خسته شدن بریدن کارد به استخونشون رسیده /ج
1395/02/29 - 01:25
0
1
عالی بود ...
با تشکر از استاد دهنوی که به مهم ترین آسیب در زمینه خانواده اشاره کردند ،
امید که به خانه و خانواده اهمیت بیشتری داده شود !/ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • از دست اندركاران معاینات ادواری كاركنان پتروشیمی پردیس تقدیر شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/04
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: لیلادانا حدود 2 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 8 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...