کد خبر: 60794 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 ارديبهشت 1395 - 11:30
مرگ مغزی کودک 5 ساله در بوشهر خبرساز شد/ واکنش رییس بیمارستان

اتحاد خبر: خبری در فضای مجازی استان با این مضمون منتشر شد که عدم رسیدگی مناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به کودک پنج ساله باعث شده تا مشکلات این کودک حادتر شود.

اتحاد خبر:  رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از بررسی روند رسیدگی تیم پزشکی به کودک ۵ ساله ای که در این بیمارستان دچار مرگ مغزی شده خبر داد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ از دو روز گذشته خبری در فضای مجازی استان با این مضمون منتشر شد که عدم رسیدگی مناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به کودک پنج ساله باعث شده تا مشکلات این کودک حادتر شود.

براساس این پیام، والدین کودک خواستار انتقال بیمارشان به شیراز بوده‌اند ولی این اجازه به آنها داده نشده و بعد از ۳۰ ساعت علائم حیاتی کودک از بین می‌رود و به تشخیص پزشک، مرگ مغزی اعلام می‌شود.

 

توضیحات رئیس بیمارستان

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در رابطه با این موضوع بیان کرد: پرونده این کودک توسط تیمی متشکل از متخصص اطفال، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، متخصص داخلی و عفونی از بدو ورود بیمار بررسی می‌شود.

دکتر فرهاد عباسی در گفتگو با سایت اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم و رسیدن به نظر کارشناسی با شفافیت کامل، نظر تیم کارشناسی را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد و اگر اشتباه پزشکی حتی در پایین ترین سطح رخ داده باشد با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ادامه داد: در برخورد با مسائل پزشکی باید جانب تخصص رعایت شود و در چنین مواردی پیش نباید پیش از بررسی دقیق و کامل، اظهار نظر کرد.

عباسی با بیان اینکه اگر اشتباه پزشکی نیز رخ داده باشد نمی‌توان تمام خدمات یک سیستم و فعالیت شبانه روزی کادر درمانی را زیر سوال برد، خاطرنشان کرد: از رسانه‌های محترم خبری درخواست داریم تا رسیدن به نظر کارشناسی و حصول اطمینان، از نشر مطالبی که آرامش روانی مردم را به خطر می‌اندازد خودداری کنند. /ح

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/60794