کد خبر: 59916 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 18 فروردين 1395 - 10:42
آنکارا و غذاهایش

اتحادخبر: وقتی از تور آنکارا برای بازدید این شهر زیبا استفاده می کنید بهتر است که سری هم به رستوران های این منطقه بزنید. طبخ غذاهای اصیل ترکی و طعم و مزه دلچسب این غذاها برای هر گردشگری لذت بخش خواهدبود.

اتحادخبر: وقتی از تور آنکارا برای بازدید این شهر زیبا استفاده می کنید بهتر است که سری هم به رستوران های این منطقه بزنید. طبخ غذاهای اصیل ترکی و طعم و مزه دلچسب این غذاها برای هر گردشگری لذت بخش خواهدبود. به خصوص برای ایرانی ها که معمولا طعم و مزه غذاهای ترکی با ذائقه شان سازگار است. البته علاوه بر غذاهای ترکی، خوراک های دریایی و بین المللی نیز در رستوران های آنکارا طبخ می شود.

غذاهای ترکیه به دلیل محبوبیت شان آن بر غذای مناطق همجوار خود تاثیر گذاشته اند. آشپزی مردمان سواحل اژه، مدیترانه و مرمره متاثر از آشپزی مدیترانه ای است و سرشار از سبزی و ماهی است. هر قسمت از ترکیه غذاهای مرسوم و مخصوص به خود را دارد که هر منطقه آن با دیگر مناطق متفاوت است، مردم مرکزی ترکیه و شهر آنکارا نیز با شیرینی کشکک، مانتی و گوزلمه در آشپزی معروفند.

برنج

آنکارا و غذاهایش


برنج، یکی از غذاهای محبوب آنکاراست. به طور کلی برنج تهیه شده از بلغور (گندم خرد شده) است که یکی از غذاهای اصلی در ترکیه است. برنج نباید چسبنده باشد و به دانه ها یجدا از هم باشد. پلو ممکن است شامل بادمجان، نخود، لوبیا یا نخودفرنگی باشد و در اکثر رستوران ها همراه با گوشت سرو می شود.

بورک

آنکارا و غذاهایش


بورک، از شیرینی های نازک و ترد ترکیه است که خیلی هم طرفدار دارد. این غذای خوشمزه را هم می شود پخت و هم می شود سرخش کرد. مواد تشکیل دهنده بورک گوشت چرخ شده، اسفناج و سیب زمینی است.

کوفته

آنکارا و غذاهایش


کوفته ترکی یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای آنکاراست که شامل گوشت چرخ شده مخلوط انواع ادویه ها، ترشی ها، پیاز و مواد دیگر است که با دست شکل داده می شود.

کباب ترکی

آنکارا و غذاهایش


خوشمزه ترین و معروف ترین غذای آنکارا کباب ترکی است که از گوشت بره درست می شود. گوشت بره را به صورت عمودی در فر به آرامی می پزند و با چاقوی مخصوص برش های نازک از روی گوشت برمی دارند.

گوزلم

آنکارا و غذاهایش


گوزلم از دیگر غذاهای معروف ترکیه است که از مواد غذایی که در روستاها تهیه می شود، آماده می شود. مواد تشکیل دهنده غذای گوزلم اسفناج، پنیر و جعفری، گوشت چرخ شده با سیب زمینی پخته شده است که در یک ماهی تابه بزرگ به صورت سنتی درست می شود.

دلمه

آنکارا و غذاهایش


از غذاهای محبوب آنکارا است که از کلمه دولمک به معنای پرشدن است یا چیزی که پر می شود. غذای دلمه جایگاه ویژه ای در غذاهای ترکی دارد که آن را به عنوان غذای اصلی سرو می کنند. دلمه را می توان همراه سبزی یا گوشت پخت. مواد تشکیل دهنده دلمه شامل روغن زیتون و ادویه، میوه های خشک مانند انجیر یا گیلاس و دارچین، برگ درخت مو، گوشت و برنج است.

ماهی

کشور ترکیه که توسط دریا احاطه شده دارای تنوع زیادی از ماهی هاست ماهی کبابی با لیمو و جعفری از معروف ترین غذاهای آنکاراست. ماهی کبابی را همراه با انواع سبزی ها می پزند. انواع ماهی هایی که  بیشتر استفاده می شود مثل ماهی دودی یا خشک شده است که بیشتر از دریای سیاه صید می شود

ظرف انواع سبزی ها

غذاهای گیاهی یک وعده غذایی در ترکیه است. حجم زیادی از انواع سبزی ها مانند اسفناج، تره فرنگی، گل کلم، سیب زمینی ترشی، کلم، کرفس، بادمجان، فلفل سبز و قرمز و لوبیا سبز در تهیه این غذاها استفاده می شود.

بهترین رستوران های آنکارا

رستوران واشینگتن

آنکارا و غذاهایش


قدمت این رستوران به سال 1950 بر می گردد. می توان این رستوران را نمادی از آنکارای کلاسیک دانست. این رستوران در قسمت قدیمی پایتخت قرار دارد و توسط افراد مشهوری همچون هیلاری کلینتون در سفرهایش به ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. آرامش فراگیر و مبلمان ظریف داخل این رستوران فضای جذابی را برای مشتریان فراهم می کند. فضای باز این رستوران در بالای برجک رستوران واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی را به مناظر دیدنی آنکارا می افزاید. رستوران واشینگتن بیش از یک دهه است که غذاهای معمولی و سنتی ترکیه را در کنار منوی غذاهای بین المللی خود، به مشتریانش عرضه می کند.

هالپ ایسی کباب که با کوفته های گوشتی کباب شده، فلفل، پیاز و ادویه های مختلف تهیه می شود، یکی از محبوب ترین غذاها در این رستوران است، پس اگر رستوران واشینگتن را برای سرو غذای خود انتخاب کردید، خوردن این غذا را فراموش نکنید.



رستوران بویاچیزاده کوناقی

آنکارا و غذاهایش


این رستوران در ابتدا یک خانه قدیمی با معماری عثمانی بوده که با گذر زمان به رستوران تغییر کاربری پیدا کرده است. شما می توانید از طریق حیاط با راهروهای سنگفرش هموار به فضای اصلی ساختمان آن دسترسی داشته باشید، در حالی که تعدادی میز و صندلی در بیرون از رستوران قرار گرفته تا مهمانان بتوانند در کنار خوردن غذای خود از هوای تازه، مناظر زیبای ترکیه و قلعه آنکارا نهایت لذت را ببرند. در کنار خوردن غذای خود از هوای تازه، مناظر زیبای ترکیه و قلعه آنکارا نهایت لذت را ببرند.

 همانند معماری کل، فضای داخلی آن به شکل سنتی طرحی شده، منوی آن طراحی سنتی به خود گرفته و ماهی نیز در کنار غذاهای سنتی ترکیه ای سرو می شود. این رستوران محیط بسیار جذابی دارد که حال و هوای گذشته ترکیه را به یاد می آورد. فرش هایی به سبک پارسی، وسایل تزیینی به سبک عثمانی، عکس های قدیمی و عطر ادویه ها به همراه موسیقی بی نظیر که به صورت زنده در آن اجرا می شود، به خوبی فضای رستوران را پرکرده و هر مشتری این مغازه را به قرن ها قبل و دوران عثمانی می برد.



رستوران تریلیه

آنکارا و غذاهایش


این رستوران با چراغ های آبی تزیین شده و حیاط مرکزی آن با سایه های درخت زردآلو و گیلاس پوشیده شده است. سالن غذخوری نیز در محیط داخلی آن، مشرف به فضای سبز بزرگی است که از طریق پنجره های رستوران قابل مشاهده است، خوردن یک وعده غذایی در رستوران تریلیه تجربه ای منحصر به فرد محسوب می شود، اگر منوی این رستوران را به خوبی بررسی کنید، می توانید گزینه های مختلفی همچون صدف، دِنتکس، اره ماهی و غذاهای دریایی متنوع به همراه موارد شگفت انگیز دیگری همچنین «خورشت هشت پا» و «بستنی- حلوای سمولیا» را انتخاب کنید.



رستوران بالیکچیکوی

آنکارا و غذاهایش


این رستوران یکی از رستوران های محبوب غذاهای دریایی در آنکارا است که چندین شعبه دارد و از نامی ترین رستوران های زنجیره ای است. طراحی داخلی این رستورن با استفاده از عناصر دریایی مانند کشتی قایقرانی، فانوس دریایی، طناب های ملوانی گره خورده، ماهی سرامیکی در تخته های چوبی سفید و مبلمان سبک (خلوت) در فضای داخل سالن های غذاخوری انجام شده که کاملا حس دریای را در شما ایجاد می کند و فضایی شبیه کنار دریا، محیطی جذاب و دلنشین را برای صرف نهار یا عصرانه فراهم می کند.

در میان تمامی مزه های خوشمزه و سرد که افراد می توانند به دلخواه یکی را انتخاب کنند، ترشی ماهی از محبوب ترین موارد انتخابی است. این غذا به صورت سرخ شده یا کبابی سرو می شود و می تواند حتی ذائقه های مختلف و مشکل پسند را نیز راضی کند.



رستوران آنکارا یلکان کولوبو

آنکارا و غذاهایش


رستوران آنکارا یلکان کولوبو یک رستوران دریایی بی نظیر است که بسیار قدیمی بوده و روی یک قایق بزرگ دایر است. سرزدن به این رستوران را در موقع سفر به آنکارا هرگز از دست ندهید. این رستوران در جنوب چانکایا منطقه مرکزی شهر که کاخ ریاست جمهوری آنکارا نیز در آن قرار گرفته، واقع شده است. رستوران یلکان در محیطی امروزی و مدرن قرار گرفته و غذاهای مختلفی همچون ماهی با دستورالعمل های پخت از کشور ایتالیا، یونان و فرانسه را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. در این رستوران توجه بسیار زیادی به تزیین غذا، سفره آرایی و چیدمان میزها شده، به طوری که تمامی غذاهای این رستوران دارای ظاهر زیبا و دل انگیزی هستند و به طور کامل استادانه تزیین شده اند.



رستوران زنگر پاشا گوناگی

آنکارا و غذاهایش


این رستوران روی تپه های اولوس و بین دیوارهای قلعه آنکارا واقع است. ساختمان این رستوران متعلق به قرن هجدهم میلادی است. فضای داخلی روستایی و انواع مصنوعات عثمانی روی دیوارهای طبقه همکف، احساسی شبیه بازدید از موزه را به مشتریان می دهد. نان های سنتی ترکیه به نام «پیده» و «بازلاما» که در فر سنتی عثمانی پخته شده و با مزه های مختلفی سرو می شود. مزه ای فراموش نشدنی را برای شما با ارمغان خواهدآورد. غذای سکا کاوورما نیز نوعی غذای گوشتی است که در ماهی تابه های بزرگ سنتی و آهنی، در کنار میزها طبخ می شود و سپس در اختیار مشتریان قرار می گیرد.



رستوران لمان کولتور

آنکارا و غذاهایش


این رستوران شعبه های مختلفی در سراسر ترکیه دارد و فضای اطراف این رستوران را جو خاص و معماری منحصر به فرد خیابان کونور سوکاک آنکارا دربر گرفته است. در معماری داخلی از نوارهای کتاب های «داستان مصور کمدی» استفاده شده و همین امر موجب شده تا فضای داخلی سبک و منحصر به فردی داشته باشد که شاید در کمتر جای جهان بتوان آن را یافت.

 رستوران لمان کولتر قادر است غذاهای متنوعی را برای طیف وسیعی از سلایق تامین کند. در این رستوران غذاهای مختلف و متنوعی همچون رول تخم مرغ چینی، تورتیلینی و مرغ سرو می شود. یکی از محبوب ترین غذاها، کوفته ساندویچ است که به همراه پنیر، بادمجان و سس سیر سرو می شود. این ساندویچ طعم بی نظیر و غیرمنتظره ای را کوفته های سنتی را می دهد.



رستوران فیگه

آنکارا و غذاهایش


فضای آرام و دلنشین این رستوران با دیوارهای شیشه ای بلند و رنگ قرمز گرم مشتریانش را به آرامش مهمان می کند. باغ رنگی و پر از شکوفه این رستوران هم برای افرادی که از خوردن غذا در فضای زیبای بیرونی لذت می برند، بسیار مناسب است. همچنین این رستوران نمای بسیار زیبایی به برج مخابراتی آتاکوله که یکی از نمادهای شهر آنکارا است دارد و دیدنش در شب خالی از لطف نیست. منوی رستوران فیگه در ترکیب بسیار متنوعی از غذاهای آسیایی، ترکیه ای و بین المللی است. همچنین در فیگه غذای معروف مانتی و بورگی به همراه مجموعه ای از سالادها، پاستاها و غذاهای گوشتی سرو می شود. در بیشتر شب ها این رستوران میزبان موسیقی به سبک جاز است که به صورت زنده اجرا می شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/59916