امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 15 فروردين 1395 - 18:11
خانواده حادثه دیدگان پارک بازی برازجان خواستار پیگیری جدی موضوع شدند

اتحادخبر: خانواده بانویی که براثر سقوط از چرخ فلک در شهر بازی برازجان کشته شد، خواستار پیگیری جدی موضوع و جوابگو بودن مقصر اصلی این حادثه شدند. به گزارش اتحادخبر؛ برادر بانوی فوت شده دراین حادثه گفت: مسئولان باید بطور جدی پیگیری کنند و تا مسبب اصلی این حادثه تلخ که خواهرم را به کام مرگ کشاند و فرزندش را مصدوم و در بیمارستان بستری کرد، جوابگو باشند...

 

اتحادخبر: خانواده بانویی که براثر سقوط از چرخ فلک در شهر بازی برازجان کشته شد، خواستار پیگیری جدی موضوع و جوابگو بودن مقصر اصلی این حادثه شدند.
 به گزارش اتحادخبر به نقل از ایرنا؛ برادر بانوی فوت شده دراین حادثه گفت: مسئولان باید بطور جدی پیگیری کنند و تا مسبب اصلی این حادثه تلخ که خواهرم را به کام مرگ کشاند و فرزندش را مصدوم و در بیمارستان بستری کرد، جوابگو باشند.

حمید محمدی افزود: از ابتدای رخداد این حادثه مجموعه شهرداری از جمله شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر برازجان با حضور در کنار ما با مصیبت دیدگان همدردی کرده اند اما ما همه خواستار پیگیری موضوع هستیم تا حداقل چنین حوادث تلخی برای دیگر همشهریان رخ ندهد.
وی اضافه کرد: گناه مادری که برای شادی فرزندش تصمیم گرفت ساعاتی را با او به تفریح برود غافل از اینکه به کام مرگ خواهد رفت و کودکی که هر لحظه بیقرار مادرش روی تخت بیمارستان است و ما که امروز در سوگ خواهر خود نشسته ایم، چیست؟
وی که در کنار تخت خواهرزاده خود غرق در ماتم بود ادامه داد: مسبب اصلی ماجرا چگونه با وجدان خود کنار خواهد آمد محلی که باید عامل شادی مردم باشد، اکنون باعث مرگ و مصدومیت آنها شده است.
محمدی ادامه داد: متاسفانه مسئولان پارک قصد دارند موضوع را جور دیگری جلوه دهند و مادر و فرزند را مقصر معرفی کنند در صورتی که همه شاهدان عینی و حتی کودک چهارساله که اکنون در بیمارستان بستری است اظهار می کند که کابین وارونه شد و ما افتادیم.
برادر دیگر این مرحومه اظهارداشت: شاهد ماجرا بودم و از پایین داشتم آنها را نگاه می کردم که یک لحظه چرخ فلک قفل کرد و چندین کابین نزدیک به هم قفل کرد و وارونه شد.
مجید محمدی گفت: در یک لحظه خواهر و خواهرزاده من که در یکی از این کابین ها بودند از بالا سقوط کردند.
محمدی افزود: چرا باید امروز جگر گوشه ما قربانی سهل انگاری برخی افراد و مسئولان شوند و ما امروز در سوگ خواهر بی گناهمان بنشینیم و یک فرزند تا پایان عمر در حسرت مادر بماند.
حبیب راستی همسر خانم محمدی نیز گفت: چرا باید نقص فنی یک وسیله به این حساسی نادیده گرفته و این چنین با جان مردم بازی شود و باعث شود همسر جوان و مادر فرزندم را بدون دلیل از دست بدهم.

 

توضیحات شهردار برازجان و مسئولان زیربط؛

شهردار برازجان گفت: علت اصلی این حادثه در دست پیگیری است و با توجه به اینکه وسایل بازی این پارک بیمه حوادث بوده به این دو حادثه دیده بیمه تعلق خواهد گرفت.
سعید شمالی نژاد در باره اینکه این گونه اتفاقات در این مکان سابقه داشته است یا خیر بیان کرد: تاکنون اتفاق مشابهی در این شهر بازی رخ نداده است.
 

 

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری برازجان نیز گفت:

سازمان پارک ها در سال 93 با اخذ مجوزهای قانونی از هیات مدیره سازمان و شورای شهر و طی مراحل قانونی نسبت به واگذاری شهربازی به بخش خصوصی اقدام کرد.
محمدعلی عباسی افزود: این سازمان با بخش خصوصی قرارداد سه ساله منعقد و در این قرارداد بخش خصوصی را ملزم به استانداردسازی و انجام بیمه شخص ثالث کرد که از تعهدات بخش خصوصی است.
وی یادآورشد: مسئول بخش خصوصی نیز با مراجعه به اداره استاندارد برای ثبت وسایل خود در سیستم آن اداره و پرداخت هزینه استانداردسازی اقدام کرد.
عباسی ادامه داد: کارشناسان اداره استاندارد در سال 93 در چندین نوبت بصورت مستمر از وسایل شهربازی بازدید کرده اند و راهنمایی های لازم را به بخش خصوصی و بهره بردار ارائه دادند.
وی اضافه کرد: ولی هیچ نوع ابلاغی کتبی در مورد توقف فعالیت این وسایل را به سازمان پارکها و فضای سبز و شهرداری برازجان ارسال نکردند که بطور یقین در صورت ارسال نامه کتبی در زمینه توقف فعالیت این مجموعه بازی این سازمان از فعالیت این وسایل جلوگیری می کرد و فقط به بهره بردار ابلاغ های لازم صورت می گرفته است.
 

 

مدیرکل اداره استاندارد استان بوشهر گفت:

شهربازی برازجان دشتستان که جمعه شب به علت سقوط کابین چرخ فلک آن یک نفر را به کام مرگ فرستاد مجوز قانونی فعالیت نداشت اما با فعالیت آن این حادثه دلخراش روی داد.
محمد رحیم بهره مند افزود: بیشتر وسایل این شهربازی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم موفق به گرفتن پروانه استاندارد از این اداره نشده بودند و در بهمن ماه پارسال نیز به منظور استانداردسازی این شهربازی بازگشایی شد.
وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی شهر بازی یاد شده در تعطیلات نوروزی یادآور شد: در پایان بهمن و اسفند سال گذشته نیز بازرسان اداره استاندارد به آن مراجعه کردند ولی شهر بازی یادشده باز از شرایط لازم برای گرفتن پروانه استاندارد بر خوردار نبود.
بهره مند با اشاره به اینکه مجوز فعالیت شهربازی ها از سوی شهرداری واگذار می شود گفت: اداره استاندارد تنها نهاد ارائه دهنده پروانه استاندارد به شهر بازی هاست و مالکان شهربازی پس از دریافت پروانه یاد شده قادر به گرفتن مجوز از شهرداری برای فعالیت هستند.
وی گفت: بازدید از وسائل شهربازی ها بستگی به نوع آنها دارد و برخی از آنها در ماه فقط یکبار و برخی نیز بطور سالانه مورد بازدید قرار می گیرند.
 

 

کارشناس اداره کل استاندارد استان بوشهر دراین خصوص گفت:

 مجموعه پارک آزادی شهر برازجان به علت نداشتن پروانه استاندارد روز گذشته (شنبه) پلمپ شد.
منصور بشاری با ابراز تاسف از حادثه جان باختن یک زن در این مجموعه تفریحی افزود: اخطارهای گوناگون در این خصوص داده شده بود که متاسفانه بهره بردار به دلیل نداشتن گواهینامه و مجوزهای لازم اقدام به استفاده از این وسایل می کرد.
وی یادآورشد: علت چگونگی وقوع حادثه در دست بررسی است .
بشاری گفت: به کلیه ارگانهای زیربط از جمله شهرداری های استان که متولی اصلی این مجموعه ها هستند اخطار می کنیم که اگر نسبت به این حوادث بی تفاوت باشند و موضوع استانداردسازی را جدی نگیرند علاوه بر تخلف شاهد وقوع چنین اتفاقاتی خواهیم بود.
وی ضمن تاکید بر همکاری نهادهای زیربط با اداره استاندارد اظهارداشت:مجموعه بازی شهر برازجان تا زمانی که رفع نواقص آن بصورت کامل انجام نشود و گواهینامه استاندارد دریافت نکند، اجازه فعالیت ندارد.

 

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی دشتستان گفت:
رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی دشتستان نیز حال عمومی کودک مصدوم این حادثه را رضایت بخش اعلام کرد.
محمدعلی دهقان افزود: اکنون این کودک پس از 24ساعت که تحت مراقبت ویژه است به بخش جراحی انتقال یافته و بستری است.

 

حادثه سقوط کابین چرخ فلک پارک بازی میدان شهید گنجی در شامگاه جمعه گذشته که در ساعت 19و45 دقیقه اتفاق افتاد منجر به مرگ مادر 35 ساله و مجروحیت شدید فرزند چهارساله وی شد./ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/01/17 - 07:09
0
4
از ما ست که بر ما ست. وقتی میرویم شواری شهر ناکارامد و...انتخواب می کنینم که به جای ابادانی، پیشرفت و نگهداری شهر ماه ها وقت خود را صرف بیرون راندن تندیس غضنفرالسلطنه می نمایند نتیجه ای بهتر از این ندارد.
دیروز طغیان رودخانه های فصلی به علت عدم لایروبی دره ها و آن مصیبت بود امروز هم نوبت چرخ فلک و سقوط عزیزانمان و خدا می داند چه حادثه ای برای فردامان در کمین نشسته .
نتیجه کورکورانه رای دادنمان و انتخواب اعضای شورایی که قرار است وضعیت فرهنگی، رفاهی، اجتماعی و آبادانی شهر را به بهترین نحو ممکن هدایت کنند، بهتر از این نخواهد بود.
زمانی شهری آباد خواهیم داشت که این طریقی و کورکورانه رای ندهیم ./ج
1395/01/16 - 22:35
0
3
سلام.
تابستان 94 به اجبار دختر 2ساله نیمه ام برای تفریح به این شهر بازی برازجان رفتم. او را به بازی مورد علاقه اش که توی یکی از شهرهای کوچیک اصفهان هم بود بردم خلاصه بلیط تهیه کردم و گذاشتم داخل آن قسمت بازی کند ای کاش از آن لحظه فیلم گرفته بودم، دخترم اصرار داشت که بیاد بیرون گفتم بابا تو که الان رفتی داخل، دوستان هموطنان و ای کسانی که خود را فی الجبار بر مردم تحمیل کرده اید ای رابطه های جایی قانون و ضوابط این دختر 2ساله ونیم من دانست که این جایی که من آوردمش کیفیت معمولی و ابتدایی اون شهر درجه 2اصفهان را هم ندارد. آن وقت آقایان چشم خود را برحقیقت خورشید بسته اند و انکار و توجیه .
مرگ بر سکوت پر ظلم شما. مرگ بر شما. انشالله این اتفاق برای نزدیکانشان در همه عرصه ها هفته ای یکبار رخ دهد تا فکری به حال استان محروم از وجدان کنند./ج
1395/01/16 - 19:13
0
3
حقیر نیز این اتفاق ناگوار را به خانواده ی محترم محمدی و راستی تسلیت گفته و خواستار پیگیری جدی از طرف مسئولین هستم.
واقعن این مدعی العموم کجا هست که در این مواقع لب نمی گشایند؟ مگر نه جان یک انسان آن هم بدون هیچ دلیل و فقط سهل انگاری عده ای جاهل و سوداگر از بین رفته است؟

واقعن اگر در یک کشور دیگر بود هم اینچنین برخورد میشد؟/ص
1395/01/16 - 14:19
1
1
اظهار نظر شهردار محترم کاملا غیر کارشناسی می باشد وایشان عنوان می کنند که قبلا اتفاق مشابه نیفتاده .در حالی که شما شهردار شهر هستید موظف بودید مجوز اداره کل استاندارد استان مربوط به فعالیت این شهربازی را مورد بررسی قرار می دادید و خدا راشکر کنید که در ایام تعطیلات نوروز که جمعیت عظیمی در صف ایستاده بودند واز چرخ فلک استفاده میکردند اگر این اتفاق می افتاد شا ید تعداد زیادی جان خودشان را از دست می دادند . ... از این که زیر بار مسئولیت این حادثه شانه خالی کردن باید تاسف خورد ./ص
1395/01/16 - 13:49
0
3
دوستان خیلی جرات دارند که از این وسایل استفاده میکنند . مرا مگر با جرثقیل ببرند آن بالا . با ابراز تاسف بسیار از درگذشت این همشهری گرامی و همدردی با خانواده محترم اش./ص
1395/01/16 - 13:39
0
2
مگردرموردپیچ تند وخطرناک ورودی برازجان ازسمت شیرازکم گفته شده، مگر بسیاری ازپلهای روی رودخانه های فصلی دربلوارهای سطح شهرفاقدنرده حفاظتی نیستند؟مثل برخی پل های بلوارجمهوری اسلامی ومقابل ساختمان پلیس راهوردربلوارمعلم که مسیرتردددانش آموزان ابتدایی ومتوسطه می باشدوجای شکرداردکه تاکنون دانش آموزی دردره سقوط نکرده ،پلهای روی کانالهای آب برخی تقاطع های کوچه به خیابان طول آنهابسیارکمترازعرض تقاطع بوده وپل وسط تقاطع قرارگر فته ،طرفین آن روبازوبدون پوشش است وخطرسقوط وسایط نقلیه درآنهاشب هنگام ویاهنگام بارندگی وپرآب وناپدیدشدن کانال محتمل است . مگرکانال سیمانی بالبه تیز،بدون پوشش وروبازدرپیاده رو وعرض فضای سبزخیابان رودکی ، پایین ترازثبت اسنادروبروی ساختمان راهورازمصادیق معابرخطرسازشهرنیستند؟ گذشته ازپیچ خطرناک ورودی شهرازسمت شیرازشهرداری تاکنون چه اقدامی نسبت به اصلاح مابقی مواردفوق الذکرکه مستقیمااز وظایف شهرداری است انجام شده است؟/ص
1395/01/16 - 13:23
0
1
نوشدارو پس از مرگ سهراب . بایست پیش از اینکه خانواده ای داغدار شود و مردم شهر در روز عید شاهد این حادثه بسیار ناگوار باشند تعطیل و پلمپ میشد ./ص
1395/01/16 - 06:45
0
6
به نظر بنده مسئول بوجود آمدن این اتفاقات مسئولین شهرداری شخص مدیر کل استاندارد استان و کارشناسان آنها هستند . در این حادثه آنها باید به سختی مجازات شوند . الان که این اتفاق افتاده همه آنها می گویند این مجموعه مجوز نداشته است . وظیفه شما که ماهیانه از بیت المال چندین میلیون حقوق می گیرید چیست ؟ این حادثه اگر در کشور دیگری افتاده بود تمام افرادی که در این رابطه مسئولیت داشته اند از کار برکنار می شدند./ص
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 11 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 15 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...