امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 11:56

اتحاد خبر - سعید قاسمی: اصلاح طلبان به تعبیر دکتر عارف با سربازان خود ژنرال های اصولگرا را شکست دادند....  از ماه های قبل انتخابات مجمع اصلاح طلبان دشتستان جهت برقرای اتحاد بین اصلاح طلبان با تشکیل جلسات منظم، فرایندی را برای رسیدن به نامزد نهایی ترسیم کردند. از این رو با نامزدهای احتمالی این جریان میثاق نامه ای را در میان گذاشته و....

نگاهی به انتخابات هفتم اسفند در دشتستان و کشور

سعید قاسمی:
انتخابات هفتم اسفند بار دیگر شکوه و عزت ملت بزرگ ایران را به رخ جهانیان کشید. مردمانی که حضورشان در بزنگاه های حساس نظام آن قدر هوشمندانه و مدبرانه است که این قلم را یارای توصیف آن نیست.
مردمی که ثابت کرده اند علی رغم تمام نارسایی ها و کاستی ها آنجا که نیاز به حضورشان باشد مردانه پای کار ایستاده اند. انتخابات اخیر حاوی نکات فراوانی بود که در دو مورد، یکی نگاه کلی به وقایع انتخابات کشور و دیگری دشتستان، به آن اشاره می کنم.
1- مردم ما همواره نشان داده اند که از افراط و تفریط گریزانند و این را در انتخاب هایشان نشان داده اند. حال این افراطی گری از سوی هر جناح و تفکر سیاسی در کشور که باشد تفاوتی ندارد.
به واقع مردم از جنجال ها، تندروی ها و تهمت های بی اساسی که برخی با بداخلاقی مطرح می کنند خسته شده اند، آنها در سال های گذشته نمایندگانی را شاهد بودند که کارشان تخریب و جار و جنجال های سیاسی بود، انگار به مجلس آمده بودند تا عقده های سیاسی خود را خالی کنند. آنها در دولت قبل بر تمام قانون گریزی ها چشم بستند و اکنون چپ و راست از تصویب برجام تا خرید هواپیما.... بر این دولت خرده می گیرند.
به واقع مردم توقع دارند نمایندگانشان به دور از جنجال ها در یک فضای آرام و عقلانی به وضعیت اقتصادیشان بپردازند، که آن هم میسر نمی شود به جز با حرکت در مسیر عقلانیت و تدبیر، و در همین راستا بود که هفتم اسفند با رای خود به مجموعه لیست امید در سراسر کشور، با تمام مشکلاتی که این لیست با آن درگیر بود، نشان دادند که راه خود را برگزیده اند.
در انتخاباتی که گذشت آنچه بیش از همه نمایان بود اتحاد و همدلی بین نیروهای جریان اصلاح طلب و اعتدالی در سراسر کشور بود. آنانکه طعم شیرین وحدت را در انتخابات ریاست جمهوری چشیده بودند اکنون در غیاب اکثر چهره های شناخته شده خود با تعداد زیادی افراد کم تر شناخته شده در تهران و سایر شهرستان ها توانستند حماسه ای تحسین برانگیز رقم بزنند.
شاید کمتر کسی در تهران پیش بینی چنین رای معنی دار و عجیبی را می کرد، اصلاح طلبان به تعبیر دکتر عارف با سربازان خود ژنرال های اصولگرا را شکست دادند، شکستی که  نیاز به واکاوی فراوان دارد.
ما در خرداد 92 طعم شیرین پیروزی عقلانیت و تدبیر بر تندروی و افراطی گری در بستر وحدت را چشیدیم. ما درک کرده ایم برای رسیدن به مدینه فاضله ای که برای انقلابمان متصور بوده ایم تنها صندوق های رای می توانند تاثیرگذار باشند. برای رسیدن به جامعه مدنی، برای بالا بردن سطح آگاهی شهروندان نسبت به حقوق اولیه خود ونهایتا برای فراهم کردن بستری مناسب جهت امنیت، آرامش و رونق اقتصادی باید صندوق ها را رای باران کرد.
پس اکنون باید مراقب تک تک آرا باشیم، باید باور داشته باشیم که تک تک این آرا حاصل اعتمادیست که مردم به مجموعه اصلاح و اعتدال داشته اند، جریان اصلاحات در گذشته تجربه های تلخی پشت سر گذارده  که برای همه بسیار گران تمام شده است ، پس به این اعتماد مردم باید پاسخی مناسب داد.
در سوی دیگر به نظر می رسد اصولگرایان به نوعی دچار بحران گفتمانی شده اند و باید به دنبال پایش در خود باشند. بزرگترین آسیب این سالهای آنان رخنه جریان افراطیون در میان اصولگرایان حقیقی است. آنانکه با رفتارهای خود هر روز دامنه اصولگرایی را تنگ تر از گذشته کرده و باعث کنار گذاشتن طیف وسیعی از اصولگرایان معتدل و سنتی شده اند و در نهایت با سهم بیشتری که در لیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران داشتند، بزرگترین شکست آنان در تاریخ انتخابات را رقم زدند.
پس این گفتمان  که ما اعتقاد داریم، حق حضور در صحنه سیاسی این کشور را دارد باید یک آسیب شناسی کلی در خود انجام دهد و علت از دست دادن کرسی های فراوان در مجلس دهم را بررسی نماید، کاری که اصلاح طلبان در سال های گذشته آن را با موفقیت انجام داده و نتیجه آن را در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس امسال به نظاره نشستند.


2- اما دشتستان امسال یکی از پیچیده ترین انتخابات خود را پشت سر گذاشت. انتخاباتی که پیش بینی آن سخت و تا روز آخر آبستن حوادث بود. این انتخابات در غیاب اکثر چهره های شناخته شده برگزار شد و به جز یک نفر بقیه تجربه حضور در چنین صحنه ای را نداشتند.
از ماه های قبل انتخابات مجمع اصلاح طلبان دشتستان جهت برقرای اتحاد بین اصلاح طلبان با تشکیل جلسات منظم، فرایندی را برای رسیدن به نامزد نهایی ترسیم کردند. از این رو با نامزدهای احتمالی این جریان میثاق نامه ای را در میان گذاشته و از آنان قول گرفتند که به تصمیمات مجمع پایبند بمانند.
آنچه در انتخابات این دوره بیش از پیش نمود داشت وحدت نیروهای اصلاح طلب بود. اتحادی که علی رغم برخی بداخلاقی ها، خبرسازی ها که رقیبان سعی در ایجاد آن داشتند، حفظ شد و به ثمره نشست.
بعد از اعلام تایید صلاحیت ها ازسوی شورای نگهبان از میان  نامزدهای مورد حمایت مجمع آقایان سعادت، اسکندری و بصیری توانستند  در صحنه حضور داشته باشند.
زمانی که مجمع  آقای سعادت را به عنوان نامزد نهایی اصلاح طلبان  انتخاب کرد، بلوغ سیاسی و وحدت بین نامزدهای اصلاح طلب  با تمکین آقایان اسکندری و بصیری براین رای خود را در حد اعلی نشان داد.
در سوی دیگراز جمله نامزدهای شاخص این دوره غلامرضا مختاری و دکتر دهقان فرد بودند. دکتر دهقان فرد از ابتدا خود را چهره ای مستقل نشان داد و بخاطر عدم سوابق سیاسی و اجرایی مشخص اکثرا افرادی که رایشان کمتر سیاسی بود و بخاطر خدمات ایشان در عرصه طبابتش به ایشان گرایش پیدا کرده بودند.
اما غلامرضا مختاری که نسبت به سایر نامزدها  سابقه بیشتری در این عرصه داشت امسال با توپ پر آمده بود تا در غیاب اکثر چهره های شناخته شده، بتواند نتیجه این انتخابات را به نفع خود رقم بزند. شخصی که اصولگرایان در غیاب سید مهدی موسوی نژاد نماینده فعلی دشتستان که تایید صلاحیت نشده بود آن را به عنوان گزینه شان در دشتستان معرفی کردند.
نامزد اصولگرایی که مورد تایید برخی از بزرگان اصولگرای دشتستان نبود و باعث انشقاق در این جبهه شد. در این بخش باید به نقش تاثیرگذار دو نفر از نامزدهای تایید نشده این دوره در دشتستان که به زعم بسیاری می توان تفاوت عملکرد، موفقیت و عدم موفقیت دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا را در دشتستان در رفتار سیاسی آنها دید اشاره کنم.
از جریان اصلاح طلبان دکتر احمدزاده و از جریان اصولگرایان حجت الاسلام موسوی نژاد علی رغم عدم حضور به صورت غیر مستقیم توانستند در این انتخابات تاثیرگذار باشند. دکتر احمدزاده که از نامزدهای امضا کننده میثاق نامه اصلاح طلبان بود، توانسته بود با یک سری کارهای تشکیلاتی طیف وسیعی از مردم و بخصوص جوانان را با خود همراه سازد، اما ایشان از فیلتر شورای نگهبان رد نشد، با این حال حامیان او تا روزهای آخر نیز به او وفادار مانده و امید به تاییدیه ایشان داشتند، تا  اینکه در نهایت پس از قطعی شدن عدم تاییدیه ،علی رغم برخی مسائل رخ داده، و تمام جوسازی هایی که برخی جهت فاصله گرفتن ایشان از آقای سعادت نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان داشتند، نهایتا ایشان نشان داد که فرزندان اصلاحات در هر شرایطی اخلاق را سرلوحه خویش می دانند، او با صدور بیانیه ای در حمایت از نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان به میثاق خود با مجمع اصلاح طلبان  وفادارماند، تا آراء حامیان او در روزهای آخر به سوی سعادت روانه شود و از خود خاطره خوبی در اذهان اصلاح طلبان به جا گذارد.
اما در طرف مقابل آقای موسوی نژاد نیز که تا روزهای پایانی به تایید صلاحیت خود امیدوار بود، در آخرین شب تبلیغات با جمع کردن حامیان خود به نوعی با آنها درد دل کرد و از کسانی که آنها را در عدم تایید صلاحیتش مقصر میشناخت نام برد. او نه تنها در این برنامه از مختاری که نامزد اصولگرایان دشتستان بود حمایت نکرد بلکه با برخی گوشه کنایه ها از انتخاب ایشان به عنوان نامزد اصولگرایان انتقاد داشت تا نهایتا در عدم وحدت اصولگرایان نقش موثری داشته باشد.
نقش عملکرد دکتر احمدزاده و سید مهدی موسوی نژاد بر رای آوری سعادت و عدم موفقیت مختاری شاید آنجا بیشتر خود را نشان داد که فاصله بین این دو نفر 5000 رای بود، آرایی که قطعا توسط این دو نفرامکان تغییر در آن وجود داشت.


در آخرچند جمله با نماینده منتخب مردم دشتستان؛
جناب سعادت اکنون انتخابات به پایان رسیده و رقابت ها باید جای خود را به رفاقت ها بدهد، شما اکنون نماینده تمام مردم دشتستان هستید و نه تنها طیف سیاسی که حامی شماست. قدر اعتماد  مردم را که بعد از سه دوره به جریان اصلاحات در دشتستان رای داده اند باید دانست، از سیاسی کاری بپرهیزید و تمرکزتان را بر رفع مشکلات مردم بگذارید، مطمئن باشید عملکرد شما به پای این جریان سیاسی نوشته خواهد شد پس وظیفه سنگینی بر دوشتان است.
یکی از شانس های شما وجود دولت تدبیر و امید در راس کار و ارتباط خوب شما با بدنه این دولت است. پس از تمام رانت خود جهت تحقق شعارهایتان و محرومیت زدایی از دشتستان بزرگ استفاده کنید. همواره به یاد داشته باشید مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند که همیشه از وی حمایت کنند، تا می توانید قدر این فرصت را برای خدمتگزاری به مردم بدانید. /ح



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/01/11 - 18:54
0
0
عجب جمله ای!!!
"پس از تمام رانت خود جهت تحقق شعارهایتان و محرومیت زدایی از دشتستان بزرگ استفاده کنید" !!!!!!!!!!!!
1394/12/24 - 21:04
2
0
خداكنه سعادت بتونه كاري كنه..../ص
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...