کد خبر: 58637 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1394 - 12:21
برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع محیط زیست در استان بوشهر

اتحادخبر:جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع محیط زیست در استان بوشهر برگزار شد.

اتحادخبر:جشنواره و نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع محیط زیست در استان بوشهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به منظور ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین اقشار مختلف و گروههای هدف ،نمایشگاه هنرهای تجسمی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و هنرجویان هنرستان و در قالب های نقاشی , عکاسی , گرافیک هنرهای بصری دیگر مانند کارهای دستی از دانش آموزان هنرستان دخترانه رازی در شهرستان بوشهر برگزار گردید.

حسین دلشب ضمن اعلام این خبر در خصوص نقش موثر هنرمندان در حفاظت از محیط زیست با اشاره به نقش شهروندان در حفاظت از محیط‌زیست گفت: اگر هرکدام از ما شهروندان از محیط‌زیست پاسداری کنیم‌ وضعیت بهتری را خواهیم داشت. چرا که هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آنطور که شایسته است این حفاظت را انجام بدهد. مردم به پیرامون خود بیشتر دقت کنند و همچنین از اقداماتی که باعث بهبود شرایط محیط زیست می‌شود با استفاده از هنرهای تجسمی با به تصویر کشیدن آنها از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و خلق آثار تجسمی، مردم را با این مشکلات بیشتر آشنا کنند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه افزود: نقش دانش آموزان هنرمند در اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با استفاده از ابزار های هنری نظیر هنرهای تجسمی مانند عکاسی, نقاشی, گرافیک و غیره چقدر میتوانند در به تصویر کشیدن معضلات و چالش های زیست محیطی که سه عنصر آب, خاک و هوا با آن درگیر هستند, موثر و کارآمد باشند مطالبی توسط آقای مقیمی ارایه گردید. تقویت انگیزش‌های مردمی را مهم‌ترین راه در فرهنگ‌ سازی پاسداری از محیط‌ زیست برشمرد.

وی به اهمیت فرهنگ‌سازی در مسئله‌ی حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: در سیاست‌های کلان دولت آمده است که باید در زمینه‌ی پاسداری از محیط زیست، فرهنگ‌سازی شود و آموزش و پرورش یکی از رکن‌های اصلی این نوع بازدید ها و نشست ها  خواهد بود؛ تا مردم  ما از طریق تصاویر ببینند که در رابطه با حفظ محیط‌زیست خود چه باید بکنند که این می‌تواند نقش بسیار مهمی در محیط زیست کل استان ‌مان داشته باشد.

در پایان علاقه مندان از آثار هنرمندان هنرستان دخترانه رازی بازدید به عمل آوردند./ص










لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/58637