کد خبر: 56849 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 26 دي 1394 - 12:04
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:
باید برای بازپرداخت اقساط معوقه مسکن 4 هزار مددجوی کمیته امداد چاره اندیشی کرد

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: مددجویان زیرپوشش این نهاد بابت وام های بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی که در سال 85 تا 90 در سفرهای استانی دولتهای نهم و دهم دریافت کرده اند، 190 میلیارد ریال بدهی برای این نهاد برجای گذاشته اند. ه گزارش اتحادخبر؛ احمد لطفی روز شنبه درملاقات عمومی با مددجویان وبررسی...

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: مددجویان زیرپوشش این نهاد بابت وام های بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی که در سال 85 تا 90 در سفرهای استانی دولتهای نهم و دهم دریافت کرده اند، 190 میلیارد ریال بدهی برای این نهاد برجای گذاشته اند.

به گزارش اتحادخبر؛ احمد لطفی روز شنبه درملاقات عمومی با مددجویان وبررسی روند رسیدگی به مسائل ومشکلات آنها در کمیته امداد امام خمینی(ره) سعدآباد افزود: درسال 85 تا 90 بیش از بر چهار هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر از وام های بهسازی روستایی برای ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی خود استفاده کردند.

وی اضافه کرد: پس از آن قرار شد دولت در بودجه سالانه کمیته امداد اعتباری را در نظر بگیرد تا مددجویانی که از این طرح استفاده کرده و با دریافت وام مسکن، خانه ساخته اند، اقساط این وامها از محل اعتباری که دولت در بودجه سالانه کمیته امداد پیش بینی می کند، پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: به هر دلیلی این بودجه پیش بینی نشد و مددجویان هم در توانشان نبود اقساطشان را پرداخت کنند و این وضعیت باعث شده تا امروز این اداره کل برای پرداخت اقساط وامها ومعوقات آنها به 190 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

لطفی بیان کرد: این موضوع به سالهای 85 تا سال 90 بازمی گردد و مربوط به سفرهای استانی دولت های نهم و دهم می شود که قرار بود بازپرداخت اقساط این وام ها در بودجه از سوی دولت دیده شود اما این کار انجام نشد و اکنون نیز برای حل این مشکل منتظر حمایت دولت تدبیر و امید هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: دولت و مجلس برای این موضوع باید فکر اساسی کنند زیرا مردم دچار مشکل هستند و در بعضی از شهرستان ها ورستاها بانک ها اسناد تضمینی افراد را به اجرا گذاشته اند.

لطفی افزود: در این ارتباط دربرخی روستاها افراد سالمند و معتمد، متشخص و با تقوا که ضمانت این وامها را کرده اند به دادگاه احضار می کنند که کار پسندیده ای نیست.

وی گفت: یک بحران اساسی امروزه در حوزه مسکن مددجویان کمیته امداد استان بوشهر رخ داده که خواهان حل این مشکل از سوی دولت ومجلس هستیم.

لطفی اظهارکرد: هم اکنون دربحث مسکن برنامه داریم در سال آینده به کسانی که ساکن روستا و فاقد مسکن مناسب هستند از طریق وام بهسازی روستایی و کمک های بلاعوص کمیته امداد کمک کنیم تا صاحب خانه شوند.

وی گفت: در این ارتباط 150 میلیون ریال از محل وام بهسازی روستایی و 100 میلیون ریال نیز کمک بلاعوض از محل اعتبارات کمیته امداد برای خانوار فاقد مسکن مناسب پرداخت می شود تا در یک برنامه سه ساله مشکل مسکن آنها برطرف شود.

لطفی گفت: کمیته امداد استان بوشهر به 32 هزار خانوار مددجو خدمات رسانی می کند./ب

 

ایرنا

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/56849