امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 دي 1394 - 12:57
همه فازهای پارس جنوبی در سال ۹۶ به‌بهره‌برداری می‌رسد

اتحادخبر: رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفت: همه فازهای پارس جنوبی در سال ۹۶ به‌بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش اتحادخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه اظهار داشت: امسال هم شاهد افتتاح 2 فاز 15 و 16 هستیم و همانطور که سال گذشته فاز ...

اتحادخبر: رئیس جمهور در مراسم افتتاح رسمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفت: همه فازهای پارس جنوبی در سال ۹۶ به‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اتحادخبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه اظهار داشت: امسال هم شاهد افتتاح 2 فاز 15 و 16 هستیم و همانطور که سال گذشته فاز دوازدهم را که تقریبا معادل 3 فاز است افتتاح شد امیدواریم در سال آینده هم ملت بزرگ ایران شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فاز 17 و 18 باشیم.

وی ادامه داد: افتتاح فاز 15 و 16 نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است. کار این 2 فاز مهم را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به عهده گرفت و آن را به اتمام رساند که کار ارزشمند این قرارگاه به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.


رئیس‌جمهور گفت: افتتاح فاز 15 و 16 به معنای آن است که توطئه دشمن اختلالی در روند توسعه کشور ایجاد نکرده است. وقتی ما در شرایط تحریم شدید علیه ایران مظلوم فاز 12 را در سال گذشته افتتاح کردیم و امسال هم در شرایط تحریم فاز 15 و 16 را افتتاح می‌کنیم به این معنا است که همت و اراده این ملت بزرگ در جهت توسعه، رونق اقتصادی و سازندگی کشور است.

روحانی با بیان اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند اظهار داشت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند نه نفت 147 دلاری، همچنین دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی. دولت علیرغم همه توطئه‌ها بر سر قول‌های خود پابرجاست و انشاءالله در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با ایستادگی و مقاومت و با هدایت رهبر معظم انقلاب و حمایت همه‌جانبه این ملت بزرگ توانست از مسیر بسیار صعب و سختی عبور کند. بعد از روز اجرای برجام و پایان تحریم‌ها عظمت این کار ملت بزرگ ایران برای همگان مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مردم توضیح خواهم داد تا مردم بدانند چه کار عظیم و بزرگی را انجام دادند. همسایگان و دنیا هم بداند این ملت یک ملت بزرگ و غیوری است که می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

روحانی افزود: در شرایطی که همه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت در مشکلات عجیب و غریبی گرفتار آمده‌اند امسال بودجه سال 95 را در شرایطی تقدیم مجلس خواهیم کرد که اتکا ما به نفت 25 درصد خواهد بود، در حالی که کشورهای دیگر منطقه که بزرگترین تولیدکننده و صادرکنندگان نفت خام هستند تقریباً صددرصد اتکار و بالای 90 درصد اتکا آنها به نفت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها که خواستند به ما ضرر بزنند اول خودشان ضرر کرده‌اند خاطرنشان کرد: این کشورها، کسری بودجه امسالشان طبق برآوردها و اعلام‌ها 100 میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه ملت در این شرایط کشور را اداره می‌کند و دولت افتخار دارد که در این شرایط بازهم توانسته است تورم را مهار و کنترل کند گفت: علیرغم همه سختی‌ها امسال بازهم رشد اقتصادی ما به لطف خدا مثبت خواهد بود و من از همین جا به ملت ایران قول می‌دهم که سال آینده با عبور تحریم و با همت جوانان کشور سال رونق اقتصادی خواهد بود.

روحانی با تاکید بر اینکه ما بسیار خوشحالیم که یکی از وعده‌های دولت در زمینه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی در حال تحقق است گفت: در سال 96 همه فاز‌های پارس جنوبی به حول قوه الهی به اتمام خواهد رسید و این کار عظیم و بزرگی است که دولت یازدهم به سرانجام خواهد رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از امروز به بعد انشاءالله شاهد خبرهای خوشحال‌کننده برای ملت ما خواهیم بود اظهار کرد: تا چند روز دیگر خبر پایان تحریم‌ ظالمانه علیه ملت ایران اعلام می‌شود. همچنین امیدواریم امسال با رحمت و برکت آسمانی که بر ما نازل خواهد شد از خشکسالی عبور کنیم.

وی با اشاره به برگزاری 2 انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز در انتهای سال جاری در کشور ابراز امیدواری کرد که این دو رویداد با فرجامی نیکو و با حضور مردم پای صندوق آراء با صف‌های طولانی همراه باشد.

روحانی متذکر شد: دولت به آنچه به مردم نسبت به فضای سیاسی باز، متعادل و غیرامنیتی وعده داده است عمل خواهد کرد و شورای نگهبان هم در همین مسیر خواهد بود و ما شاهد نشاط سیاسی در کشور عزیر ایران خواهیم بود.

وی با اینکه فاز به فاز در این سرزمین در این مکان در این استان در منطقه عسلویه نخل تقی کنگان، استان بوشهر، ایران عزیز قدم را به جلو می‌گذاریم یعنی کشور را به سمت استقلال کامل اقتصادی می‌بریم. آن روزهایی برای ما خوشحال‌کننده است که ثروت کشور در سایه فناوری، بهره‌وری تلاش و کوشش جوانانمان در بازار کار، احیای استعدادها و معادن خداداد ما به ثروت می‌رسیم. پارس جنوبی می‌گوید من در روز پایانی راهم سالی 100 میلیارد دلار دستاورد خواهم داشت.

وقتی اتکا ثروت به کار ، تلاش، فناوری داخلی، تعامل سازنده با جهان این یک جور است و یک وقتی وضع نفت ما یعنی پول نفت ما خوب می‌شود و قیمت آن خوب می‌شود ثروت دلار ما زیاد می‌شود در سایه پیشرفت و رشد چین و هند آنها پیشرفت می‌کنند رشد 2 رقمی پیدا می‌کنند نیازشان به نفت زیاد می‌شود و قیمت نفت گران می‌شود و ما نفت 130 و 140 دلار می‌فروشیم و بعد می‌گوییم چه روزهای خوشی که در سایه توسعه دیگران تعبیر قشنگی نیست که بگویم اگر یه کسی بخواهد ریزه‌خوار سفره دیگری باشد خیلی قشنگ نیست.

اینکه رشد اقتصادی دنیا بیاید پایین ، وضع رشد اقتصادی چین و هندی رشد کنند و قیمت نفت بره بالا این می‌شود اقتصاد مقاومتی برای همین رهبری بر آن تأکیم می‌کند ما اقتصادی داشته باشیم. روی پای خودمان بایستیم روی استعداد جوانان خود بایستیم حتی تعامل ما با جهان مبنای ابتکار خودمان باشد. آنچه ما می‌گوییم به عنوان فناوری، فناوری در نفت ، گاز معدن، صنعت و آی تی و اینها نیست در سیاست خارجی هم ما نیاز به فناوری داریم. در منطقه گفت‌وگو با جهان هم ما نیاز به هنر و فناوری داریم.

علم فقط علم در زمینه مسائل مربوط به صنعت نیست ما در زمینه سیاسی هم نیاز به علم و دانش و فناوری داریم پیچ و خم‌ها را باید با علم و دانش با خرد، منطقه، استعداد، همکاری، هماهنگی، انسجام و با اتحاد بدانید ما با دعوا و اختلاف به جایی نمی‌رسیم و با افراطی‌گری به جایی نمی‌رسیم خراب کردن و آتش زدن کاری نداره آباد کردن کار مهمی است. به هم زدن‌ها کاری ندارد تحریم درست کردن آسان است با یک بی‌عقلی تحریم درست می‌شود تحریم برداشتن سخت است. تعامل ساخت است. دعوا که سخت نیست. ما همه باید متحد بشویم همه باید دست به دست هم بدهیم انتخابات باید صحنه رقابت آزاد و اخلاقی و درست و عاقلانه و خردمندانه باشد. انتخابات جای تهمت نیست جای تخریب نیست.

چرا واقعیت‌ها را به مردم بزرگ ایران نگوییم. دولت منتخب مردم را تخریب کنیم برای چی اولاً دروغ‌ها که واضح و آشکار می‌شود کسی نمی‌تواند به مردم دروغ بگوید برای بلند مدت دروغ گفتن در یک زمان کوتاهه و واضح و آشکار می‌شود چرا خوشحال نیستیم که ملت ما شادمان نباشه چرا ملت ما نباید احساس کنه همه دارند کار و تلاش کنند بله به طور طبیعی یک اختلاف کوچیکی پیش بیاید و سلایق متفاوت باشد. اما اختلاف‌های کوچک را تبدیل به شکاف‌های بزرگ نکنیم ما یک ملتیم ما یک امتیم ما همه منفعت کشور از آن همه است.

اگر فاز‌های پارس جنوبی یکی از پس دیگری شکوفا بشوند تنها که به نفع استان بوشهر نیست تنها به نفع حتی تنها به نفع ایران نیست لوله گاز لوله صلح است لوله ارتباطه. لوله تعامل با جهان است. شما اگر تولید گازتون از هزار میلیون بشکه و بیشتر و عبور کند که ما نیاز داخلی نداریم ناچاریم صادر کنیم وقتی صادر می‌شود به کشور همسایه یا غیرهمسایه یعنی تعامل و ارتباط با جهان.

همانطور که شما در اجلاس سران در تهران اجلاس سوم سران تولیدکنندگان گاز در تهران دیدید گاز مایعه نزدیکی و وحدت و اتحاد کشورهاست. ما در زمینه انرژی، آب،راه،حمل و نقل،ارتباطات با جهان و ترانزیت، علم و فناوری، صنایع و معادن ما در شرایط سخت سخت شاهد پیشرفت بسیار خوب و رشد بسیار عالی همین امسال در شرایط سخت اقتصادی و کشاورزی بودیم.

کشاورزی کی انجام می‌دهد مردم سال قبل وضع بارندگی هم خیلی مناسب نبود و خشکسالی بود اما شما در بسیاری از محصولات دیدید که ما به سمت خوداتکایی حرکت کردیم کسری تراز ما در مواد غذایی سال به سال دارد می‌آید پایین این نشانه رشد و حرکت است. گاز تنها پول نیست، گاز تنها تعامل با همسایه‌ها نیست، گاز تنها تعامل سازنده با جهان نیست، گاز تنها خودکفایی نیست گاز هوای پاک، محیط زیست و نجات از آلودگی که امروز یک معضل بزرگ پیش پای جهان است.

2 هفته دیدید یه ذره هوا ساکن بود در شهرهای بزرگ ما برخی از دستگاه‌های تبلیغاتی داخلی ما هم به قول مردم بول گرفتند و شروع کرند هرچه خواستند گفتند نگفتند در همان ایام در شهرهای بزرگ شرق آسیا چه خبر بود همان موقع در اروپا  چه خبر بود و آوردن خودرو رو ممنوع کردند. البته ما باید به سمت هوای سالم بریم البته که باید الودگی ها را رفع کنیم اما همه به خوبی می‌دانیم این کار در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست ما بسیاری از آلودگی‌ها را در این دولت کم کردیم.

برخی از آلودگی‌ها امروز دیگر نیست برخی اما است ما کیفیت گازوئیل و بنزین را بالا بردیم سوخت خانه‌ها و ماشین‌ها همه در سایه تولید گاز است و گاز می‌تواند آلودگی‌ها را کم کند اینکه سال 96 سال پایان فازها در پارس جنوبی به حول قوه الهی خواهد بود البته یک فاز 14 نیمه کاره باقی می‌ماند من البته تأکید کردم هر فازی که می‌خواهد افتتاح شود یا هر افتتاحی در ایران صد درصد کامل نباشه نباید افتتاح کنیم خود من هم شاید وسواس بود من چند بار از زنگنه سوال کردم که ما داریم میریم برای افتتاح همه فازهاش تکمیل است یک بار باید افتتاح می‌شود یک بار کلنگ و افتتاح می‌کنند.

فاز 15 و 16 کامل بود و کار بزرگی بوده من از همه تشکر می‌کند از وزیر نفت که وزیری پر تلاش است البته بار بزرگی به دوش ایشان است. تحریم می‌دانید که وقتی رفع می‌شود یعنی مانع از پیش پای ما برداشته می‌شود البته باید ورزش کنیم و بدویم برداشتن تحریم یعنی دیوار برداشتن و آماده برای دویدن و خودمان را آماده کنیم یک بخش بزرگ که تحول ایجاد خواهد در نفت و گاز و پتروشیمی خواهد بود.

از قرارگاه سازندگی بسیار تشکر می‌کنم که پر تلاش است من از ابتدای دولت گفتم چند نگاه پروژه و ابر پروژه رو مد نظر قرار بدهند و همانها را دنبال کنند و به نام قرارگاه ثبت بشود بنابراین همانها در دوران جنگ برای استقلال و آبادانی کشور تلاش کنند. کار خوب باید انجام شود هر چه هست دین یک بخشی برای ما توضیح داده اینها کار خوب و بقیه به عقل و مشورت واگذار کرده است.

من از جناب آقای مهندس جوادی، جناب آقای مهندس شعبان‌پور، سردار عبداللهی، آقای مهندس شریف‌زاده و بالاخره برای توسعه کشور در هر کجا فعالیت می‌کنند از طرف خودم و ملت ایران تشکر و سپاس‌گذاری می‌کنم آرزوی توفیق بیشتر برای همه دارم البته به مردم خوب و عزیز استان بوشهر و کل این منطقه کنگان، عسلویه، نخل تقی همه این مناطق تبریک می‌گویم و همانطور که آن بار تأکید کردم این کار توسعه‌ای که در این استان انجام می‌گیرد باید مردم استان بوشهر هم خیرش را لمس و حس کنند.

الان هم آقای استاندار گفتند یک برنامه برای این کار فکر و تدوین کردیم که بنا شد بدهند ما دنبال کنیم انشاءالله خیر این امور برای ملت بزرگ ایران و مردم استان بوشهر و خداوند توفیق را برای شما روزافزون کند و این کار شما که عبادت بوده مورد قبول خودش قرار بدهد./ج

تسنیم



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/10/26 - 08:56
0
0
سلام
بردکتر روحانی ، بنابراین اصولگرایان باید ...شوند/ب1
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 14 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 18 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...