امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 آذر 1394 - 08:38

اتحادخبر: استاندار بوشهردر نشست با مسئولان و معتمدان خارگ بارقه امید را برای حل مشکلات و برطرف کردن کمبودهای این جزیره در دل ساکنان آن روشن کرد.

اتحادخبر: استاندار بوشهردر نشست با مسئولان و معتمدان خارگ بارقه امید را برای حل مشکلات و برطرف کردن کمبودهای این جزیره در دل ساکنان آن روشن کرد.

به گزارش اتحادخبر، تسهیل در حمل و نقل دریایی، اورژانس هوایی شبانه روزی، حل مشکل آب و برق، اصلاح موج شکن، احداث اسکله صیادی و فراهم شدن زمینه بازگشت امام جمعه مستعفی بخشی از درخواست های خارگی ها در این نشست بود.
رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: شناورهای بخش خصوصی به دلیل نبود میزان مسافر مورد نظرشان تمایلی به ارائه خدمات درمسیر جزیره خارگ ندارند و فعالیت مداوم آنها در این مسیر ملزم به حمایت و تامین بخشی از هزینه های آنهاست.
مهدی باقری با انتقاد از اجرا نشدن کامل طرح تحول نظام سلامت در خارگ گفت: در این جزیره از هشت بخش طرح تحول نظام سلامت تنها دو بخش آن شامل زایمان رایگان و کاهش فرانشیز اجرا شده است.
وی اظهارکرد: اشتغال، ارائه خدمات اورژانس هوایی با قابلیت پرواز شبانه روزی، تامین پزشک متخصص مورد نیاز خارگ، خدمات سی تی اسکن و صدور سند مالکیت اراضی خانه های مسکونی از دیگر مشکلات جزیره خارگ است.
باقری ادامه داد: احداث اسکله صیادی واصلاح موج شکن نیز از سوی دستگاه ذیربط مقرر شده بود هرکدام به ترتیب از فروردین و نیمه دوم امسال عملیات اجرای آنها آغاز شود ولی تاکنون خبری از شروع آنها نیست.
شهردار خارگ نیز با اشاره به اینکه روند تصویب طرح جامع شهری خارگ در یکسال گذشته سرعت خوبی در پیش گرفته است افزود: طرح جامع شهری خارگ که از سال 86 بازنگری آن آغاز شده است در صورت تصویب می تواند بخش عمده ای مشکلات خارگ را حل کند.
احمد بارگاهی اضافه کرد: اعتبارات بخش تملک دارایی جزیره خارگ امسال 100 میلیارد ریال بود که 20 میلیارد آن به کارهای زیربنایی مانند احداث کانال های دفع آب های سطحی اختصاص یافت.
بارگاهی یادآور شد: اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده جزیره خارگ ناچیز است و با ایجاد زمینه برای افزایش آن می توان زمینه ارائه خدمات بیشتری برای جزیره خارگ فراهم آورد.
وی اضافه کرد: امسال بیش از 10 پروژه شاخص زیربنایی و زیرساختی در جزیره خارگ در دست اجراست.
بارگاهی گفت: بوستان امید چهار هکتاری خارگ نیز یکی از پروژه های شاخص این جزیره است که به دلایلی صنعت نفت از اجرای آن جلوگیری کرده است.
شهردار خارگ افزود: برای اجرای پروژه های جدید در خارگ ازجمله زمین چمن مصنوعی فوتبال با کمبود شدید زمین روبرو هستیم و این در حالی است که بسیاری از ادارات و ارگان ها زمین های بلا استفاده زیادی در اختیار دارند.
وی ادامه داد: شهرداری جزیره خارگ آتش نشانی ندارد و نیاز است با تامین اعتبار لازم زمینه راه اندازی ایستگاه آتش نشانی شهرداری جزیره خارگ فراهم شود.
بارگاهی افزود: پروژه احداث شهربازی طبقاتی جزیره خارگ در چهار طبقه و به مساحت دوهزار مترمربع، تعریض معابر، احداث کانال دفع آب های سطحی از دیگر پروژه های شهر خارگ است که با تامین اعتبار لازم در موعد مقرر به سرانجام خواهد رسید.
یکی از معتمدان جزیره خارگ گفت: ارائه نشدن خدمات پزشکی قانونی در جزیره خارگ سبب شده تا جسدهای متوفیان این جزیره به صورت نامطلوبی با قایق روانه شهر بوشهر شوند.
عبدالرحیم ضیا گفت: با توجه به موقعیت خارگ فراهم شدن استقرار شعبه پزشکی قانونی و یا واگذاری اختیارات ارائه خدمات پزشکی قانونی به یکی از پزشکان ساکن خارگ ضروری است.
دیگر معتمد جزیره خارگ گفت: ساماندهی وضعیت شناورهای بدون هویت نیز از خواسته های مهم شهروندان خارگی است که بدون شک با تحقق آن وضعیت صید و صیادی در جزیره خارگ ساماندهی می شود.
علیرضا دشتی ادامه داد: با توجه به اینکه جزیره خارگ جز 10 شعبه پردرآمد سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور است، می توان با احداث درمانگاه تامین اجتماعی بخش عمده ای از خدمات درمانی مورد نیاز شهروندان خارگ را برطرف کرد.
بخشدار سابق جزیره خارگ گفت: نبود مدیریت متمرکز در جزیره خارگ باعث دامن زدن به مشکلات جزیره نشینان شده است.
حسین حیدری با اشاره به استعفای حجت الاسلام موسی کمالی از سمت امام جمعه خارگ بیان کرد: با تدابیر لازم باید زمینه بازگرداندن حجت اسلام کمالی به سمت امام جمعه خارگ فراهم شود.
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته 10 شرکت برای ارائه خدمات حمل مسافر در مسیر جزیره خارگ ورود کردند ولی به دلیل مقرون به صرفه نبودن این مسیر از ارائه خدمات منصرف شده اند.
وی گفت: باید با طراحی ساز و کاری مناسب و تامین بخشی از هزینه شرکت های ارائه دهنده خدمات حمل مسافر در مسیر خارگ زمینه ترغیب برای فعالیت آنها را فراهم آورند.
حیدری یادآور شد: در وضعیت کنونی چهار شناور لندی کرافت قیمت انتقال خودرو به خارگ را به شش میلیون رسانده اند و این امر نیازمند یک مدیریت کارشناسی دارد تا از افزایش بدون دلیل نرخ حمل خودروها جلوگیری شود.
یکی از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی جزیره خارگ گفت: زیبنده خارگ نیست که با کمبود آرد مورد نیاز شهروندان روبرو باشیم.
علی حماد بیان کرد: تنها انتظار ساکنان خارگ از مسئولان خود کارکرد دلسوزانه همراه با احساس مسئولیت است که در سایه تحقق این مهم زمینه جلب رضایت مردم فراهم شود.
دیگر شهروند خارگی گفت: از دی سال گذشته، سهمیه یک پرواز رایگان در طول سال برای ساکنان خارگ و تردد رایگان فرهنگیان از طریق شناور نیز حذف شده است.
شاپور خدادادی بیان کرد: امید واریم برای تسهیل تردد زمینه برطرف شدن هر دو مورد یاد شده فراهم شود.
استاندار بوشهر در این نشست گفت: جزیره خارگ نارسایی های فراوانی دارد ولی با تلاش هایی که تاکنون صورت گرفته زمینه برای حل عمده مشکلات آن فراهم شده است.
مصطفی سالاری افزود: همین که فضا ایجاد شده و مردم خارک به صراحت مشکلات خود را بیان می کنند، یک افتخار بزرگ برای دولت تدبیر و امید است.
وی بیان کرد: مشکلات کنونی جزیره خارگ در سال های گذشته نیز وجود داشته و اگر در آن سال ها بخشی از این مشکلات بجد حل می شد، امروز شاهد انباشت چنین مشکل هایی نبودیم.
سالاری گفت: با این وجود برای حل مشکلات این جزیره تاکنون پیگیری های خوبی صورت گرفته است که گرچه نتیجه آنها در برخی از بخش ها ملموس نیست ولی می توان در آینده نزدیک ثمره این پیگیری ها را مشاهده کرد.
استاندار بوشهر بیان کرد: آب، برق، فاضلاب، حمل و نقل دریایی، بهداشت و درمان، اورژانس هوایی، خدمات رفاهی و شهری از جمله مشکلاتی است که برای حل آنها اهتمام ویژه داریم.
سالاری یادآور شد: در بخش تامین آب و برق جزیره خارگ در پیگیرهایی که از طریق وزیر نیرو صورت گرفته مقرر شده است تا دوماه آینده زمینه عملیات احداث سه نیروگاه شش مگاواتی تولید برق با قابلیت تولید آب در این جزیره آغاز شود.
وی گفت: میزان مصرف برق جزیره خارگ 11.5 مگاوات است ولی با توجه به متصل نبود برق این جزیره به شبکه سراسری احداث یک نیروگاه شش مگاواتی مازاد بر نیاز آنها پیش بینی شده تا در موقع خرابی و یا تعمیر یکی از دو نیروگاه شش مگاواتی، شاهد قطع برق در این جزیره نباشیم.
استاندار بوشهر ادامه داد: شبکه انتقال آب در سطح خارگ نیز فرسوده است و با توجه به اینکه میزان هزینه تولید هرمترمکعب در آنجا 30 هزار ریال است برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا با تامین اعتبار مناسب زمینه ترمیم شبکه انتقال آب جزیره نوسازی و ترمیم شود.
سالاری عنوان کرد: برای حل مشکل اورژانس هوایی جزیره خارک نیز با محیا شدن بالگرد هلال احمر استان بوشهر امکان خدمات شبانه روزی آن در سطح استان و بویژه خارک فراهم خواهد شد.
وی افزود: از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز 50 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده تا از این طریق با حمایت از بخش خصوصی و تعهد گرفتن از آنها در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به ساکنان خارگ مشکل حمل و نقل دریایی این جزیره برطرف شود.
سالاری بیان کرد: همچنین در صدد هستیم که با کوچک تر کردن شناور مسافربری (شناور با قابلیت حمل مسافر کمتر) ویژه جزیره خارگ امکان افزایش نوبت خدمات دهی آن را فراهم کنیم.
استاندار بوشهر گفت: در موضوع افزایش خدمات شهری نیز پیش بینی شده تا با افزایش 10 تا 15 برابری حق آلایندگی برای این جزیره زمینه ارائه خدمات مطلوب تری برای ساکنان این جزیره فراهم شود.
وی یادآور شد: درآمد شهرداری خارگ با رعایت مکانیزم لازم و در چارچوب قانون تا میزانی افزایش می یابد که این شهرداری ظرف یکسال آینده برای انجام هر ماموریتی با مشکل مالی مواجه نشود.
استاندار بوشهر ادامه داد: افزایش اعتبارات جزیره خارگ به شیوه های صورت می گیرد که تا سال های متمادی تداوم داشته باشد و با تغییر مدیریت نیز کاهشی در میزان اعتبار آن ایجاد نشود.
وی اظهار کرد: موضوع های تصویب طرح جامع شهری خارگ، اصلاح موج شکن، ایجاد اسکله صیادی و اجراح طرح تحول نظام سلامت در این جزیره نیز با پیگیری هایی که صورت می گیرد ، تسریع خواهد شد.
سالاری گفت: در موضوع ایجاد اشتغال نیز مقرر شده به جز برای افراد رسمی و پیمانی و همچنین مدیر طرح ها از صدور کارت تردد در جزیره خارگ جلوگیری شود.
وی یادآور شد: در زمینه اشتغال کارت تردد در صورتی برای یک شهروند غیر خارگی صادر خواهد شد که در آن حوزه فرد دارای تخصص مورد نیاز در جزیره وجود نداشته باشد.
سالاری بیان کرد: در موضوع فعالیت پزشک قانونی نیز از طریق مذاکره با سازمان پزشکی قانونی تلاش خواهیم کرد زمینه ارائه خدمات آن در جزیره خارگ فراهم شود.
وی یادآور شد: در ارتباط با فعالیت شناورهای کوچک صیادی در جزیره خارگ نیز چنانچه فعالیت مالکان شناورها تنها در حوزه صیادی باشد در زمینه فعالیت آنها برای صید ممانعتی وجود ندارد.
استاندار بوشهر ادامه داد: در موضوع در خواست های مردمی برای بازگشت حجت الاسلام موسی کمالی امام جمعه مستعفی خارگ نیز اعتقاد داریم هیچ فردی دلسوزتر و متعصب تر از او برای خارگ نیست.
وی اصافه کرد: با این وجود بازگشت وی در حوزه اختیار استانداری نیست.
جزیره خارگ با 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه نفتی صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر واقع است./ص

ایرنا



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...