امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 آبان 1394 - 10:18
شهردار برازجان در اولین نشست مطبوعاتی خود:

اتحادخبر: شهردار برازجان در اولین نشست مطبوعاتی خود که سه ماه بعد از انتصاب، و در چهارشنبه 27 آبان ماه برگزار کرد، گفت: شهرداری در کنار شورا و بر اساس بضاعت و نیازهای شهر، عملیات عمران شهری را انجام می دهد. وی ادامه داد: همیشه باید به ملت صبور ایران و برازجانی ها خدمت کنیم و انجام این خدمات را چیزی جز وظیفه نمی دانیم.سعید شمالی نژاد اظهار داشت...

اتحادخبر- سیده هدیه علوی شریف: شهردار برازجان در اولین نشست مطبوعاتی خود که سه ماه بعد از انتصاب و در روز چهارشنبه 27 آبان ماه، برگزار کرده بود، گفت: شهرداری در کنار شورا و بر اساس بضاعت و نیازهای شهر، عملیات عمران شهری را انجام می دهد.


وی ادامه داد: همیشه باید به ملت صبور ایران و برازجانی ها خدمت کنیم و انجام این خدمات را چیزی جز وظیفه نمی دانیم.
سعید شمالی نژاد اظهار داشت: هر گاه فضای ذهنی خود را از مسیر مطلوب نظام جدا کنیم، خسارت خواهیم کرد.
*وجود هزار واحد مسکونی غیر مجاز در برازجان
شمالی نژاد با اشاره به وجود هزار واحد مسکونی غیر مجاز در برازجان، گفت: یکی از معایبی که در ساختار شهری برازجان وجود دارد، وجود سکونتگاه های غیر مجاز در این شهر می باشد و همین سکونتگاه ها موجب آسیب رسیدن به بافت شهری شده است.
شهردار برازجان خاطر نشان کرد: اولین تصمیمی که گرفتم، در خصوص جابه جایی این سکونتگاه ها بود اما به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، در حال حاضر امکان جابه جایی آنها وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری اداره راه و شهرسازی، استانداری بوشهر و فرمانداری دشتستان و در نهایت با حمایت نمایندگان استان و وزارت و راه و شهرسازی، اعتبارات لازم جهت انتقال این واحدها، تخصیص و راه عملیاتی حل این مشکل، ارائه گردد.


*مناسب سازی دره های فصلی در برازجان
شمالی نژاد با اشاره به اینکه در برازجان، شش رودخانه فصلی وجود دارد که متأسفانه گاهاً ساخت و سازهای غیرمجازی نیز در حاشیه این رودخانه ها صورت گرفته است، ابراز داشت: شهرداری، عملیات ساماندهی رودخانه های فصلی و دره های سطح شهر را شروع کرده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات ساماندهی دره کمال آباد و منازل مسکونی اطراف آن آغاز شده است که امید است تا پایان سال، ساماندهی بخشی از آن به اتمام برسد.
*مسیرهای ورودی شهر به محل دفن نخاله تبدیل شده
مدیریت شهری برازجان در خصوص وجود نخاله های ساختمانی در فضای شهری نیز گفت: متأسفانه مسیر وجود نخاله های ساختمانی در مسیر ورودی شهر موجب شده که این مسیرها به محل دفن زباله تبدیل شوند.
وی ادامه داد: بعضاً شاهد انتقال این نخاله ها به دره های فصلی هستیم که این امر موجب نامناسب شدن چهره شهر شده است.
وی افزود: جهت ساماندهی مسیل ها و رودخانه های فصلی، 40 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که امید است با تخصیص این اعتبار، وضعیت موجب بهبود یابد.


*توضیحات شهردار برازجان پیرامون پایانه مسافربری این شهر
شمالی نژاد با اشاره به موقعیت مکانی پایانه مسافربری برازجان گفت: این فضا چه از لحاظ معماری و چه از لحاظ مکانی در شاهراه برازجان و موقعیت مناسبی قرار دارد.
وی اظهار داشت: پایانه مسافربری برازجان خارج از محدوده شهری قرار دارد و همین امر موجب شده که تاکنون رونق نیابد.
شهردار برازجان با اشاره به اینکه توسعه این شهر به سمت شرق بود، افزود: با توجه به اینکه توسعه شهر به سمت شرق بود، تاکنون در فاصله پایانه مسافربری و محدوده شهر، ساخت و سازی صورت نگرفته و پایانه همچنان خارج از محدوده قرار دارد.
وی ادامه داد: در جلسه ی اخیری که با معاونت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و اتحادیه پایانه های مسافربری کشور داشتیم، مقرر شد تمهیداتی در خصوص تسهیل عبور و مرور مردم به این محل فراهم آید.
*در سنوات گذشته قراردادهایی امضا شد، که بعضاً به ضرر شهروندان بود
شمالی نژاد در خصوص تغییر کاربری برخی از زمین ها نیز گفت: در سنوات گذشته قراردادها و تفاهم نامه هایی امضا شد، که بعضاً به ضرر شهروندان بود.
وی افزود: به همین دلیل طرح تفصیلی موجود شهر به شهرسازی و اجرایی و املاک داده شد که وضعیت تغییر کاربری هر کدام از اراضی چه در اراضی عمومی و چه فضای سبز و چه معابری که در حال بازگشایی می باشد می بایست با کنترل و نظارت شهرداری و حتما با مصوبه ی کمیسیون ماده ی 5 قبل از تغییر کاربری صورت گیرد.
مدیریت شهری برازجان بیان داشت: در سالهای گذشته شاهد این چنین وضعیتی بوده ایم که همین امر موجب شد تا وضعیت برازجان به شرایط کنونی برسد.
وی ابراز داشت: من معتقد به توسعه فیزیکی شهر نیستم چرا که اعتقاد دارم، باید اول زیرساخت های شهری در محدوده کنونی برازجان ایجاد شود و تا زمانی که این امر محقق نشده است، تغییر کاربری، بحث عبثی است.


*برخورد با قلیان فروشان نباید قهری صورت گیرد
شمالی نژاد در خصوص برخورد با قلیان فروشان سطح شهر گفت: ساماندهی وضعیت موجود بر عهده شورای سلامت که متشکل از فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی شهرداری و ارگان های مربوطه است.
وی افزود: بدون شک هرگونه رفتار مطابق با حقوق شهروندی نیاز به فرهنگ سازی دارد و برخوردهای قهری نباید صورت گیرد.
*امیدواریم ساماندهی صنوف آلاینده، مسالمت آمیز حل شود
شهردار برازجان با اشاره به لزوم انتقال صنوف آلاینده به خارج از محدوده ی شهری گفت: در سنوات گذشته قطعه زمینی واقع در نزدیکی میدان شهید گنجی برازجان جهت استقرار صنوف آلاینده در نظر گرفته شد و بخشی از صنوف نیز به این مکان منتقل شدند.
وی ادامه داد: ساماندهی صنوف آلاینده باید با همکاری اصناف صورت گیرد که امیدواریم این ساماندهی مسالمت آمیز حل شود.


*کمتر از 10 درصد اهدافم تحقق یافته است
مدیریت شهری برازجان در پاسخ به سوال اتحادخبر در خصوص اینکه با گذشته سه ماه از انتصاب وی، چه اندازه از اهدافش تحقق یافته است، گفت: کمتر از 10 درصد از اهدافم تاکنون تحقق یافته است.
وی ادامه داد: بدون شک تغییر نگرش ها، زمان بر است و باید ساختارها تغییر کند تا شاهد پیشرفت امور باشیم.
*انتصاب معاونین من هیچ مشکل قانونی ندارد
شهردار برازجان در پاسخ سوال دیگر اتحاد خبر که پرسید:« شنیده شده حکم انتصاب یکی از معاونین شهرداری با مشکل قانونی روبرو شده است» گفت: انتصاب معاونین من هیچ مشکل قانونی ندارد، نیت من قانون شکنی نیست.
وی افزود: امیدواریم ما که خود منادیان قانون هستیم به قانون شکنان آشکار تبدیل نشویم.
*توضیحات شهردار پیرامون پاساژ سازی های این شهر
شمالی نژاد با اشاره بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران در توسعه شهری گفت: فضای برازجان نیاز به تغییر دارد که پاساژ سازی می تواند کمک زیادی به شهری شدن این بافت داشته باشد.
وی افزود: امید است پاساژ سازی در مرکز شهر به ایجاد مراکز خرید در نقاط مختلف شهر تبدیل شود تا بدین ترتیب، توسعه شهری در تمامی ابعاد صورت گیرد.


*مدیران قبلی اعتقاد داشتند، برازجان نیاز به فاضلاب ندارد!
مدیریت شهری برازجان با اشاره بر لزوم اجرای طرح فاضلاب شهری در این شهر گفت: متولی اجرای سیستم فاضلاب، اداره آب و فاضلاب شهری می باشد که متأسفانه تاکنون اقدامی در خصوص اجرای این امر نداشتند.
وی افزود: مدیران گذشته اعتقاد داشتند که برازجان نیاز به فاضلاب ندارد اما ما اکنون این نیاز را احساس می کنیم از این رو امیدواریم با همکاری اداره آب و فاضلاب، شاهد اجرای هر چه سریعتر این طرح باشیم.
*مکان آرامستان جدید برازجان مناسب نیست
شمالی نژاد در خصوص وضعیت آرامستان جدید برازجان نیز گفت: مکان یابی این آرامستان در سال 90 صورت گرفت و تاکنون نیز 2 و نیم میلیارد تومان در این محل هزینه شده است.
وی ادامه داد: شخصاً اعتقاد دارم که مکان این آرامستان مناسب نیست و عبور و مرور به این محل دشوار است.
شهردار برازجان با بیان اینکه باید کار کنیم که به نفع مردم است، گفت: برازجان می تواند چندین آرامستان داشته باشد.


با روندی در شهرداری مواجه شدم که برایم واقعاً سخت است
شمالی نژاد خاطر نشان کرد: با روندی در شهرداری مواجه شدم که واقعاً برایم سخت است، اما امیدوارم بتوانم این مشکلات را حل کنم.
وی در خصوص ساماندهی بازار ماهی و میگو نیز ابراز داشت: ساماندهی بازار ماهی و میگو و بازار روز برازجان از جمله اقدامات آینده شهرداری می باشد.
*نهضت سیاه کاری را اجرا می کنیم
مدیریت شهری برازجان با توضیح اینکه برخی از کوچه های آسفالت شده ی برازجان نیازمند مرمت و بازسازی می باشند، اظهار داشت: علاوه بر لزوم بازسازی 40 درصد از کوچه های آسفالت شده ی برازجان، تنها یک میلیون و 200 هزار متر مربع کوچه خاکی در این شهر وجود دارد.
وی ادامه داد: از امروز با خرید قیر از وزارت کشور، نهضت سیاه کاری یا همان آسفالت کوچه ها را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم اگر شرایط اقلیمی مناسب باشد، تا پایان سال جاری بیش از 250 هزار متر مربع از معابر آسفالت شوند.


*برازجان، شهر من و محل دفن من نیز خواهد بود
شمالی نژاد با بیان اینکه برازجان شهر من است و محل دفن من نیز خواهد بود، گفت: طرح های خوبی برای فعال سازی حوزه گردشگری و ایجاد دهکده گردشگری امید انجام داده ایم که امید داریم با اجرای این طرح ها، وضعیت گردشگری این شهر نیز مطلوبتر گردد.
وی در خصوص راه آهن نیز گفت: قول می دهم تمامی تلاشم را داشته باشم تا با همکاری فرماندار، استاندار و نمایندگان استان، مسیری برای راه آهن در نظر گرفته شود که برای دشتستانی ها مناسب باشد.
شهردار برازجان در خصوص جمع آوری تکدی گران نیز گفت: غالب این تکدی گران که از اتباع بیگانه می باشند، در قالب گروه های سازماندهی شده به برازجان می آیند.
وی افزود: مقرر شده است با همکاری مجموعه فرمانداری و انتظامی دشتستان، این تکدی گران جمع آوری و به مکان هایی منتقل شوند که امکان بازگشت آنها به برازجان وجود نداشته باشد.
*مدیریت پسماند برازجان اصلاً زیبنده نیست
شمالی نژاد با اشاره به وضعیت نامطلوب پسماند برازجان گفت: سیستم پسماند برازجان اصلاً زیبنده این شهر نیست از این رو تلاش داریم تا این وضعیت را هر چه سریعتر ساماندهی نمائیم.
وی در خصوص احداث پارکینگ نیز در مجتمع های تجاری و درمانی در سطح شهر برازجان گفت: ساماندهی وضعیت پارکینگی برازجان از جمله اقدامات آینده این شهرداری است.





کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/09/04 - 08:27
0
0
محسن جان اگرنمیدانی بپرس بیشترشهرهای کشورآرامستانهای عمومی وخصوصی متعددی دارند شهربرازجان 50سال پیش 4آرامستان داشت 1-قدمگاه امام رضا (ع)جنب خیابان دانش آموز2-جای هلال احمرکنونی3-قدمگاه خضر جای درمانگاه کنونی4-جای کتابخانه شهیدبهشتی کنونی 5-قبرستان اقلیت کلیمی واقع درجنوب تقاطع خ مصلابه خ خضر 6-قبرستان اقلیت بهائی/ج
1394/09/01 - 20:19
0
0
جناب برازجانی ما خواندیم. شما متن تبصره 1 ماده 34قانون استخدام شهرداریها رو کامل بنویس تا همگان قضاوت کنند
1394/08/30 - 12:59
0
0
از زحمات مهندس شمالی تشکر می کنییم .مهندس شمالی از شما خواهش می کنییم در فگر اسفالت کردن خیابانهای اطراف مسکن مهر در بلوار بسیج باشید .مهندس شمالی اقدامات شما درست و مورد قبول اکتریت مردم برازجان می باشد ما شهر برازجان را دوست داریم و وظیفه خود می دانییم شهردار شهر برازجان را حمایت کنییم .
1394/08/30 - 09:23
0
0
لطفا یکی به من بگه کار شهرداری برازجون دقیقا چیه
1394/08/30 - 08:53
0
0
سلام آقای موسوی خواهشا یک بار دیگه ماده 34و تبصره 1 قانون استخدام شهرداری ها را با دقت بخون .شاید شورا هم قانون نخونده . با هم برید بخونید. لطفا...
1394/08/30 - 08:44
0
1
تو كدوم شهر تا حالا ديده ايد چند ارامستان داشته باشد حتي كلان شهرها كه برازجون دوميش باشه. البته هدف اين حرف شما بسيار واضح است .ميخواهيد با اين شعارتون كه فقط هم شعار است دل دو گروه شورا رو بدست بياريد .اين موضوع وقتي جالبتر ميشه كه هر 9 عضو هريكي يه نظر داشته باشند انوقت 9 ارامستان تو برازجون بايد احداث بشه.خواهشا يه كم علمي به موضوع نگاه كنيد وبجاي اين سياه بازي به فكر مردم مظلوم باشيد./ص
1394/08/30 - 08:21
0
1
با اين جمله شما كه گفتيد برازجان چند ارامگاه ميخاد .بايد اينو بگم كه داريد خودتون رو مسخره ميكنيد يا مارو .كلانشهرهاي ايران همگي يه ارامگاه دارند برازجان بدليل اينكه شما ميخواهيد دل دو گروه شورا رو بدست بياريد بايد دو ارامگاه داشته باشد .حالا اگه 9عضو شورا هر يكي يه نظر داشته باشند انوقت حتما برازجان 9 ارامستان نياز داره./ص
1394/08/30 - 07:56
0
1
البته كه شما نهضت سياه كاري رو شروع كرده ايد. وداريد سياه كاري مينماييد با اين توضيحاتتون.
1394/08/30 - 07:51
0
1
آقای شهردار لطفا سرعت گیرهای غیر استاندارد را در خیابان شهر برازجان را خراب کنید و از نو طبق شهرهای دیگر مثل بوشهر درست کنید بویژه در خیابان مولوی وبسمت میدان رزمندگان/ص
1394/08/30 - 01:36
0
0
سایت محترم اتحادجنوب درادامه مطلب فوق لازم دیدم به عرض شهرداربرسانم که اگررونداداری وقراردادهارافی مابین شهرداری معامله ببینندبی قراردادترکمانچای نیست دراادامه خدمت شما عرض می وشوراوطرفنمایم هروقت جلوی ضرررابگیی باشدوباجانمایی مکانی ازهرنظرمناسب بامشورت باصاحب نظردراادامهگیریبامشورتگان شهررضاباصاحبواری عموم شروندان رابه مدیربومی وامیدواریمدیربکسبمایید، باتقدیم احترام متوسلی.
1394/08/30 - 01:09
0
1
حناب شهرداربهتربوددرکسوت یک مدیربومی باشهامت نسبت به تصمیم غلطی که محصول .... که ماحصل ان نارضایتی گسترده احادمردم برازجان نسبت به اجرایی نمودن محل جدیدارامستان توسط اعضای موثر و....شورای شهراذزعان می کردیدمضافا هماطورکه اشاره کرده ایدیدیهی است که در حالت عادی شهرستان بایستی دوارامستان داشته باشد اماباتوجه به کمبودشدیدمنابع مالی وعدم جای کافی جهت دفن اموات جه کسی جوابگوی التلاف وهرزمنابع مالی و... اقایان می باشد
1394/08/29 - 07:29
0
2
آقای شمالی نژاد!برازجان در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ استان هیچ مکان تفریحی برای خانواده ها ندارد.سالهاست تنها دلخوشی ما فلکه گنجی و بوستان آزادی است که آن هم با بی توجهی دارد به مخروبه تبدیل می شود.چمنها از بین رفته فواره خراب شده و کسی هم به فکر بازسازی آن نیست.تا کی باید حسرت شهرهای دیگر را بخوریم؟
1394/08/29 - 02:30
1
0
آقای شهردار بر اساس تبصره 1ماده 34قانون استخدام شهرداریها انتصاب معاون اداری و مالی خلاف میباشد.
1394/08/29 - 00:01
0
2
همه امیدواریم اما بقول یکی ازاعضای شورا جوجه را آخرپاییز می شمرند
1394/08/28 - 23:33
0
1
آقای مهندس شمالی نژاد عزیز خواهشا فکری بحال وضعیت آسفالت بلوار بسیج وپل بسیج کنید مردم از این وضعیت به ستوه آمده اند.
1394/08/28 - 23:10
0
1
اقای شمالی نژاد عزیز خواهشا فکری بحال وضعیت خاکی وتاسفبار بلوار بسیج کنید مردم از این وضعیت به ستوه آمده اند.
1394/08/28 - 13:00
1
0
آقای شهردار طبق تبصره 1ماده 34قانون استخدام شهرداریها انتصاب معاون اداری و مالی خلاف قانون است. اگر انتصاب ایشان قانونی است پس چرا شورا تنفیذ امضا ایشان را تصویب نکرد؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • از دست اندركاران معاینات ادواری كاركنان پتروشیمی پردیس تقدیر شد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/04
  • ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر
  • حضور فعالانه آریاساسول در بزرگ‌ترین رویداد پلاستیک آسیا
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: لیلادانا حدود 2 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 8 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...