امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 آبان 1394 - 09:10
قابل توجه داوطلبان کنکور و خانواده هایشان

اتحادخبر- امراله پرنیانی: داوطلبان کنکور و خانواده های محترم آنها استحضار دارند در حال حاضر مؤسساتی در مسایل آموزشی کشور یکه تاز میدان  هستند و مثل سایر مسائل خرد و کلان دیگر که هیچ حساب و کتابی در کار نیست و هرکسی هر کاری را که دلش خواست  انجام میدهد مگر اینکه طرف خودش یک ذره وجدان داشته باشد و مراعات حال مردم را بکند...

مؤسسات آموزشی یا درهای سوء استفاده برای بابک زنجانی ها

اتحادخبر- امراله پرنیانی: داوطلبان کنکور و خانواده های محترم آنها استحضار دارند در حال حاضر مؤسساتی در مسایل آموزشی کشور یکه تاز میدان  هستند و مثل سایر مسائل خرد و کلان دیگر که هیچ حساب و کتابی در کار نیست و هرکسی هر کاری را که دلش خواست  انجام میدهد مگر اینکه طرف خودش یک ذره وجدان داشته باشد و مراعات حال مردم رابکند.


درهای سوء استفاده های اقتصادی برای امثال بابک زنجانی ها و جزایری ها 
و در عرصه سوء استفاده از مسایل آموزشی  هم برای عده دیگری باز است و  مدت هاست که تاخت و تاز میکنند بدون آنکه نظارتی در کار باشد یا کسی به آنها تذکری بدهد.
و هیچ کس حاضر به تحقیق و تفحص و  روشنگری در باره کارهای این مؤسسات که بیشتر شبیه کلاه برداری است،  نیست چون طبق معمول خوانی است گسترده و  هرکسی به نوعی سهمش را دریافت میکند و به قول قدیمی ها کدخدا را ببین ده را بچاپ!  گوربابای مردم گوربابای بچه های مردم.  و کسی به فکر ضربه روحی که این مؤسسات به اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان کشور و خانواده ها میزند نیست . و اطلاع واثق دارید که بعضی از این اشخاص در سایه عدم نظارت و پاسخگویی تریلیاردر شده اند

تنها بر نامه به ظاهر!!! مفید این مؤسسات برگزاری آزمون های منظم آنها است که آنهم آلوده به سمی بسیار خطرناک است و آن طرح سؤالات صد در صد غیر استاندارد هم از نظر علمی و هم چینش سؤالات در کنار هم و هم از نظر زمان اختصاص داده شده است، که امکان ندارد دانش آموزی در مدت تعیین شده بتواند تعداد قابل توجهی از تست ها  را بزند
برای اثبات این ادعا شما میتوانید کارنامه های  ده نفر رتبه برتر شهر را از آنها بخواهید و با  یک بررسی دقیق که روش خاص خودش را دارد، متوجه  عمق مطلب میشوید  اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان با معدل بالای نوزده هم قادر به پاسخگویی حداقل چهل درصد این سؤالات به خصوص در دروس اختصاصی نیستند چه برسد به سایر دانش آموزان اینجاست که دانش آموز هجوم میبرند به سمت کلاس هایی که این مؤسسه ها با مبالغ بالا برگزار میکنند  و همچنین کتاب روی کتاب خریدن !!  و روی هم انباشتن بدون اینکه فرصت کنند حتی ده در صد این کتاب ها را مطالعه کنند.
این از تنها کار به ظاهر خوبشان که ضربات روحی جبران ناپذیری را به فرزندان ما میزنند بخصوص به کسانی که یک راهنمای آگاه در کنارشان نیست و هزینه های زیادی راهم بر خانواده ها تحمیل میکنند.
واما به خانه هر داوطلب کنکوری که وارد میشوید برای هرعنوان درسی چندین کتاب حجیم رنگین گران قیمت وجود دارد:   کتاب های سبز، کتابهای بنفش،  کتابهای خاکستری،  کتابهای آبی،  کتابهای زرد کتابهای جامع وووو
و خانواده ها هم که بی اطلاع از همه چیز !!  بدو و بخر بدون اینکه بدانند فرزنداشان اگر بخواهند اینها را نه فقط   روخوانی بلکه اگر به شیوه تند خوانی هم مسلط باشند به دو سه سال وقت نیاز دارند و در نهایت برای آنهایی که حالیشان هست فقط حسرت و افسردگی میماند و بس.  وضربه روحی و روانی و هدر رفت مبلغ قابل توجهی سرمایه و خالی شدن آن به جیب یک مشت آدمی که از وجدان و شرف  بویی نبرده اند.
آیا در این مملکت کسی هست که حداقل تلاشش این باشد که مسایل آموزشی در مسیر عاقلانه ای بیافتد و متولی  چنین کارهایی را  یا دو وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش و آموزش عالی انجام بدهند  و یا حد اقل نظارت جدی بر این امور اعمال شود؟ تا با روح و روان فرزندان این مملکت و اندک درآمد خانواده ها بازی نشود؟
چرا در یک برنامه تلویزیونی روشنگری نمیشه که پدر مادر حواستان به این نوع کلاه برداریها باشد؟
 یک نگاهی به سؤالات  آزمونهای این مؤسسات بیندازید سؤالات معما گونه ای  که   در عالم واقع وجود ندارد  این سؤالات شاید برای تست هوش و مسابقه ای بین نخبگان برتر و باهوشترین افراد باضریب هوشی خیلی بالا برای انتخاب برترین ها و باهوشترین ها آنهم با وقت کافی و استاندارد لازم مناسب باشد اما نه اینکه بیایند و چند سؤالش را در یک آزمون بدهند که امکان حل حتی یکی دوتا از آنها در وقت تعیین شده وجود ندارد و جز  تخریب روحیه دانش آموز و ابتلا به سر خوردگی و افسردگی و نا امبد شدن آنها نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
 خانواده ها باید  متوجه باشند که معقول و حساب شده کتاب تهیه کنند و آگاه باشند که اکثر برترین های کنکور های سالهای قبل تمرکز بر کتابهای درسی و دقیق و عمیق خواندن متن کتابهای درسی را توصیه میکنند  و همچنین بر  پاسخگویی و سپس بررسی دقیق  تست های کنکور های پنج سال گذشته و توجه به سؤالات مفهومی تأکید دارند.
البته شرکت در آزمونهایی که برگزار میشود بسیار مفید است و ای کاش مؤسسه ای مانند سازمان سنجش خودش طبق یک برنامه منظم نظیر کاری که بعضی از این مؤسسات میکنند البته بدون تحمیل هزینه های جنبی و خرید اجباری کتابهای حجیم که اکثرا بلا استفاده میمانند این آزمون هارا به صورت اصولی و حداقل  هر ماه یکبار انجام میداد تا جلوی سوء استفاده اینگونه مؤسسه های منفعت طلب و بی ملاحظه گرفته شود. 
 و به این مؤسسات توصیه میشوداگر آنطور که خودشان ادعا میکنند نظرشان خیر است با داوطلبان و خانواده هایشان منصفانه تر بر خورد کنند قطعا خودشان هم میدانند که ارائه این همه کتاب جور واجور اولا که هزینه بر است ومهم تر اینکه امکان ندارد دانش آموز توانایی مطالعه دقیق این حجم کتاب را دریک بازه زمانی محدود داشته باشند و اگر واقعا قصد خدمت دارند بیایند و دست از این اعمال خود بردارند و منافع جامعه و خانواده ها را در نظر بگیرند و این همه هزینه تحمیل نکنند و حجم و تعداد منابع مطالعه هم محدود و منطقی باشد که دانش آموز فرصت بهره برداری کامل را داشته باشد و در طرح سؤالات هم استانداردها را مد نظر داشته باشند.
با امید آینده ای بهتر برای فرزندان عزیز سرزمینم ایران.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/08/23 - 13:07
1
2
همسوباجناب پرنیانی بایدگفت که درجامعه امروزما، سودجویی،عدم نظارت قاطع وجدی،عدم احساس مسئولیت وضعف وجدان اجتماعی بیدادمی کند. "باتشکر ازاستادفرزانه جناب اقای پرنیانی".
1394/08/22 - 12:41
0
2
ایول بابا دمت گرم
خدا شاهده من جمعه قبل آزمون داشتم شاید باورتون نکنه تو درس ادبیات و دینی به اندازه ای از تسلط رسیدم که وقتی تست کنکورهای سراسری رو میزنم محاله کمتر از 90 درصد بزنم ولی وقتی میری تو این آزمون ها شزکت میکنی میبینی بیش از 40 درصد نزدی از بس این سوالات غیر استاندارد طرح میشه .... خواهش میکنم رسیدگی کنید. از آقای صابری خواهش میکنم این خبر رو به خبرگزاری های بزرگ کشور مخابره کنند.
1394/08/22 - 10:23
3
2
با سلام خدمت جناب پرنیانی:
نوشته های شما کاملن درسته ولی این خانوادهاست که دست برنمیدارند بدون اینکه ظرفیت و استعداد فرزند خود را بدانند انتظار رشته های پرطرفدار در دانشگاههای معتبر و طراز اول را دارند!!!!!
بنده خود به تعداد قابل توجهی از خانواده ها در این زمینه مشاوره داده ام ولی کو گوش شنوا؟؟؟
امروزه هر دانش آموزی که به رشته ی تجربی وارد میشود اولیاءش انتظار پزشک شدن از آن دارند!!!! ولی به توانائی فرزندشان توجه ندارند؟؟.حقیر با توجه به تجربیاتی که در پشت سرنهادن دو کنکوری دارم توصیه میکنم که:
1- توانائی فرد و تسلط کافی دانش آموز بر کتب درسی اولین فاکتور در موفقیت فرد می باشد.
2-برای هر درس حد اکثر 2 کتاب در زمینه ی درسنامه و تست استفاده شود.
3-با توجه به سبقه دانش آموز انتظاراتی در همان سطح داشته باشند.
4-شرکت در آزمونهای مرحله ای با جامعه ی آماری بالا.(با توجه به تنوع در انجام اینگونه خدمات بهتر است خانواده ها تحقیق کنند و سپس اقدام به ثبت نام نمایند)
.
.
.
.
در پایان و جهت پاسخ به پاراگراف آخر آقای پرنیانی ، شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش و آموزش کشور نیز سالهای متمادی هست که اقدام به اینکار میکند و امسال هم با اجرای این آزمونها که نرخ آن هم به نسبت بقیه بسیار کمتر است در حال انجام هست. حهت اطلاع بیشتر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی: (www.sanjeshserv.com ) مراجعه نمائید.

1394/08/21 - 22:38
0
2
جهت مزیداطلاع ازقرار معتوم گویادراین میان برای فروش بیشتر کتاب هادرصدی بابت حق فروش یاپورسانت نیز به مدارس داده میشود
1394/08/21 - 19:44
0
3
بااهدا ءسلام خدمت استادوفرهنگی فرهیخته جناب آقای پرنیانی نوشتارحضرتعالی مفیدونشان ازدغدغه خاطر و حس مسولیت تان نسبت به آینده سازان میهن اسلامیمان ایران میباشد-ایکاش آموزش وپرورش برروی این موارد دقت وکارشناسی بیشتری بنماید
1394/08/21 - 14:57
0
1
خانه از پای بست ویران است... نظام آموزشی ما هم در ایران بسیار فاسد است
1394/08/21 - 12:52
1
4
بسیار مطلب ارزشمندی است من هم به همین عقیده هستم که فقط برای خرج انداختن به خانواده ها می باشد و خریدن این کتابها تحمیل بر دانش آموزان و هیچ نتیجه مثبتی ندارد !!! بجز اینکه فکر دانش آموز را خسته می کند و دچار یاس ونا امیدی می شوند و سود کلانی به فروشندگان این کتابها می رسد !!!! مگر در سالهای قبل که دانش آموز فقط کتابهای درسی را می خواندند چه مشکلی به وجود می آمد که اکنون دانش آموز بامطالعه ی این کتابهای حجیم مشغول باشند وباعث خستگی روحی وجسمی آنان گردد؟
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...