امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 مهر 1394 - 12:30
پس از اعلام نارضایتی رهبر انقلاب از رفتار برخی مخالفان برجام انجام شد؛
اتحادخبر: برجام همچنان در صدر اخبار است، حتی پس از آنکه مجلس نهم شورای اسلامی با فراز و نشیب فراوان آن را تصویب و شورای نگهبان قانون اساسی تاییدش کرد این بار نوبت به حواشی رسیدگی به برنامه جامعه اقدام مشترک میان ایران و گروه معروف به 1+5 رسیده است. با انتشار شماره جدید هفته‌نامه خط حزب‌الله (نشریه مکتوب پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری)...

اتحادخبر: برجام همچنان در صدر اخبار است، حتی پس از آنکه مجلس نهم شورای اسلامی با فراز و نشیب فراوان آن را تصویب و شورای نگهبان قانون اساسی تاییدش کرد این بار نوبت به حواشی رسیدگی به برنامه جامعه اقدام مشترک میان ایران و گروه معروف به 1+5 رسیده است.

به گزارش اتحادخبر به نقل از تیک، با انتشار شماره جدید هفته‌نامه خط حزب‌الله (نشریه مکتوب پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری)، بحثی جدید میان موافقان و مخالفان برجام شکل گرفته است. این اوج‌گیری مجدد از آنجا آغاز شد که خط حزب‌الله نوشت: رهبر انقلاب از اقدام برخی از طلاب و دانشجویان در تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی ابراز نارضایتی کرده و خواستار جمع‌آوری آن شده بودند.


دو هفته پیش

اشاره خط حزب‌الله به ماجرای دو هفته پیش مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی بود؛ ماجرایی که علاوه بر سر و صدای موافقان و مخالفان، واکنش‌هایی میان مقامات و مسوولان میانی و بعضا ارشد کشور نیز داشت: از اعلام غیرقانونی بودن آن توسط وزارت کشور، مخالفت شورای تامین استان و حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای خاتمه دادن به تجمع تا حضور برخی نمایندگان عضو جبهه پایداری در پارلمان، سخنرانی حمایتی حسین شریعتمداری مدیرمسوول نشریه کیهان و صدور اطلاعیه‌های حمایتی برخی جریان‌های خاص. اینچنین بود که این تجمع اندک مخالفان توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 حواشی زیادی پیدا کرد.

تجمع چادری

هفته ابتدایی مهر بود که طلبه‌ای از قم به همراه همسر و سه فرزندش به تهران آمد و برای نشان دادن مخالفت خود با برجام، اقدام به تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی کرد؛ با گذشت زمان و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و حضور برخی نمایندگان اصولگرا بین تحصن‌کنندگان، تعداد آنها نزدیک به 30 تا 40نفر رسید، بیش از 10 چادر مسافرتی جلوی مجلس (به سبک تظاهرات‌های اعتراضی لبنان یا انقلاب‌های اخیر در برخی کشورهای منطقه) برپا کردند و علاوه بر سد معبر برای افراد پیاده، سبب ایجاد ترافیک نیز شدند. این افراد از لحاظ مالی تا حدودی تامین می‌شدند به طوری که هر روز یک وانت مایحتاج خوراکی اعم از صبحانه، ناهار، عصرانه و شام را برای آنها می‌آورد.
نادانی مردم!

اما عمار عمارلو همان طلبه قمی مسوول آن تجمع در گفت‌وگو با «جهان صنعت» در خصوص علت این تحصن گفته بود: ما برای جلوگیری از تصویب چنین قرارداد ننگینی جلوی مجلس جمع شده‌ایم، وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستیم و از سوی هیچ‌کس حمایت نمی‌شویم بلکه این تحصن و حضور این دوستان کاملا خودجوش است. وی در خصوص علت عدم استقبال مردم از تحصن با وجود گذشت بیش از یک هفته از آن اظهار داشته بود: متاسفانه مردم ما نمی‌دانند که در برجام چه کلاهی سر ملت و کشور ما رفته است و بصیرت آن را ندارند. اگر داشتند، آنها هم به این تجمع می‌پیوستند. وی در خصوص حمایت صریح رهبری از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نیز بیان داشته بود: مقام معظم رهبری نمی‌توانند تمام حرف‌ها را صریح بیان کنند و به همین خاطر، کدهایی می‌دهند که ما باید آنها را معنی کنیم.

تحصنی غیرقانونی

در این میان، عمارلو در خصوص تلفن صبح 12 مهر دفتر یکی از مقامات عالی به وی و درخواست پایان دادن به تحصن، حاضر به جوابگویی نشده بود. این در حالی بود که سردار حسن اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در شیرخوارگاه آمنه با اشاره به تجمع چندروزه افرادی که خود را مخالف تصویب برجام در مجلس می‌دانند، گفته بود: در این خصوص جلسه شورای تامین تشکیل شده و هر دستوری که شورای تامین ابلاغ کند، همکاران ما در تهران بزرگ موظف هستند آن را اجرا کرده و طبق مصوبات و وظایف قانونی که برعهده‌شان است، عمل کنند. در حالی که برخی مقامات حراست قوه مقننه و ماموران نیروی انتظامی در محل حضور پیدا کرده و سعی در متفرق کردن تجمع‌کنندگان داشتند، دو نفر از اعضای جبهه پایداری (زهره طیب‌زاده و مسعود میرکاظمی) با حضور در جمع مخالفان برجام، آنها را افرادی انقلابی توصیف و از عمل آنها حمایت کردند.

اقدامات غیرمتعارف
از این رو بود که چند روز پیش، هفته‌نامه حزب‌الله در شماره خیر خود نوشت: رهبر انقلاب از اقدام برخی طلاب و دانشجویان در تحصن مقابل مجلس شورای اسلامی ابراز نارضایتی کرده و خواستار جمع‌آوری آن شده بودند. یکی از این افراد نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: از چند مسیر موثق مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند؛ عمارلو در این خصوص گفت: پس از اطلاع یافتن از موضع دفتر معظم‌له مبنی بر اتمام تحصن، ما نیز همانند سربازی مطیع فورا اقدام به اتمام تحصن کردیم. در عین حال که رهبر انقلاب همواره بر لزوم نقد صحیح تاکید داشته‌اند اما بارها در سال‌های اخیر در چند سخنرانی، نارضایتی خود را نسبت به اقدامات غیرمتعارف، غیرقانونی و ناشایست اعلام کرده بودند.

مخالفت رهبری
سرانجام با ابلاغ رسمی از سوی فرماندهی انتظامی تهران، مخالفان برجام که مقابل مجلس تجمع کرده بودند، جمع‌آوری شدند. همچنین سردار سرتیپ پاسدار حسین ساجدی‌نیا، رییس پلیس تهران بزرگ در حالی که لباس شخصی بر تن داشت، در جمع افرادی که بدون داشتن مجوز در مخالفت با برجام مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اجتماع کرده بودند، حضور یافت و با تبیین نظر رهبر انقلاب مبنی بر مخالفت با ادامه کار این افراد، از آنان خواست به اقدام غیرقانونی خود پایان داده و محل را ترک کنند. در این باره عمارلو همان هنگام بیان داشته بود: از چند مسیر موثق مطلع شدیم که رهبر انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند. وی به حضور رییس پلیس تهران بزرگ در جمع اجتماع‌کنندگان اشاره کرد و افزود: من از طریق تلفن سردار ساجدی‌نیا با سردار وحید از مسوولان ارشد دفتر رهبر معظم انقلاب گفت‌وگو کردم و ایشان تاکید کرد که نظر دفتر رهبری، پایان دادن به این اجتماع است.

واسطه حضوری
نماینده اجتماع‌کنندگان با بیان اینکه ما برای اطمینان بیشتر نیز واسطه‌ای حضوری برای کسب تکلیف به بیت رهبری فرستادیم گفت: حاج حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان نیز با حضور در اجتماع اعلام کرده نظر شخص رهبری پایان دادن به این تجمع است. عمارلو با تاکید بر اینکه برای من مسجل شده که ادامه این تجمع مخالف نظر رهبری است، اعلام کرده بود: از این لحظه از نظر ما، تجمع پایان یافته است و ما پس از برچیدن چادرها و موکت‌ها، به تجمع خود پایان می‌دهیم. در این لحظه عده‌ای از اجتماع‌کنندگان ضمن اعتراض به سخنان عمارلو اعلام کردند نظر منتقل شده، نظر بیت رهبری است و نظر معظم‌له تنها از طریق خود ایشان اعلام می‌شود.

برند سایت

اما در این حال اندکی بعد از انتشار مطالب نشریه مکتوب پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، کانال تلگرامی میدان 72 (نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی) نوشت: یک روز پس از تاکید رهبری بر تکریم جناح مومن، نشریه خط حزب‌الله پروژه تفرقه و سرکوب جوانان حزب‌اللهی را کلید زد. علی رغم اینکه هیچ‌گونه پیامی مبنی بر مخالفت آقا با تحصن مقابل مجلس به هیچ‌یک از متحصنین نرسید اما نشریه خط حزب‌الله که زیر نظر سایت «خامنه‌ای دات‌آی‌آر» می‌باشد، در شماره جدید خود با تقطیع و تحریف سخنان یکی از متحصنین، سعی دارد اینچنین القا کند که رهبری با تحصن مخالف بود. متاسفانه سابقا هم تکرار شده است، اصحاب سررسید که این نشریه را اداره می‌کنند، تلاش کرده‌اند حرف خود را نظر رهبری جلوه دهند؛ با وجود اینکه رهبری بارها قاطع با این‌گونه رفتارها و اعلام موضع‌ها برخورد کرده‌اند.

شعارهای کلی

چند ماه پیش نیز بعد از انتشار یکی دیگر از شماره‌های خط حزب‌الله، برخی نقدها و حملاتی به سایت Khamenei.ir شد. به نوشته پارس، برخی از مجموعه‌های حزب‌اللهی که نتوانستند «تحلیل» این نشریه درباره مذاکرات هسته‌ای را برتابند، شعار «حزب‌الله خطش را از خامنه‌ای می‌گیرد نه خامنه‌ای دات‌آی‌آر»، سر دادند. این شعار البته شعار جدیدی نیست و همواره در طول تاریخ با زبان‌های مختلف تکرار شده است؛ زمانی هم عده‌ای شعار «لاحکم الا لله» سر می‌دادند. گویی داریم به دوران «اخباریون» و اخباری‌گری برمی‌گردیم! انگار خیلی از دوستان حزب‌اللهی توقع دارند آن چیزی را از «آقا» و «سایت آقا» بشنوند که خودشان دوست دارند و اگر خدای نکرده، غیر از این باشد، سریع با شعارهای کلی و به‌ظاهر قشنگ واکنش نشان می‌دهند./ب



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/07/29 - 16:03
0
0
برایم جالب است که شما تجمع و تحصن برای مطالبه های مردمی را ناشایست و غیر قانونی میدانید جای تاسف است معلوم است که شما اگر پایش باشد خیلی طرفدار استبدادید و خفقان. فارغ از بد یا خوب بودن خواسته متحصنین اینکه تجمع را اینگونه بر نمی تابید با شعارهای پر طمطراق ازادی شما همخوانی ندارد.
1394/07/25 - 13:57
1
2
این آقایان تجمع کننده از اول خیال می کرده اند که اقدام درستی کرده اند وطرفدلران زیادی جمع می شوند : بعد متوجه می شوند که رهبر معظم انقلاب از بی نظمی وخلاف قانون اقدام کردن موافق نیستند وطرفدارانی هم اجتماع نمی کنند وپلیس هم مخالف تجمع آنان است بنابراین به اقدام خود پایان می دهند
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 11 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...