امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 مهر 1394 - 11:15
اتحاد خبر: میهمان روز 31 مرداد 94 خندوانه امیر حسین مدرس بود که پس از خواندن شعری درباره کلید توسط امیرحسین مدرس، جناب خان به او گفت: آقای مدرس باور بفرمایید شما با همین شعر کلید می توانید رییس جمهور شوید. همین کافی بود تا این جمله به سرعت در فضای مجازی اعم از خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی، منتشر شود و کلمات کلید، روحانی و جناب خان ترند شد.

اتحاد خبر: سری دوم برنامه تلویزیونی خندوانه که با رویکرد طنز از 29 فروردین 94 شروع شد خیلی زود به یکی از پر بیننده ترین برنامه های صدا و سیما تبدیل شد تا سه‌شنبه شب که بالاخره سری دوم این برنامه پرمخاطب و پر طرفدار به پایان رسید. در این مدت همه جا صحبت از خندوانه و جناب خان و رامبد جوان بود و کاربران شبکه های مختلف اجتماعی نقش ویژه تری در این گفتگوها داشتند چرا که  قبل و بعد از پایان هرقسمت از خندوانه،به بحث و گفتگو و جهت گیری درباره اتفاقات آن قسمت می پرداختند و برخی نیز همزمان با پخش برنامه، گزارش لحظه به لحظه آن را منتشر می کردند. این مطالب و جهت گیری های کاربران گاهی راجع به خندوانه بود گاهی راجع به مجری آن، یا راجع به میهمان ها و گاهی راجع به کمدین ها و حتی تماشاگران حاضر در استودیو. البته رامبد جوان و کمدین ها و میهمان ها هم  گاهی در این گفتگوها و جهت گیری های مجازی وارد می شدند و نظرات خود را منتشر می کردند.
«سامانه هوشمند پایشگر» که به جمع آوری و تحلیل داده ها در فضای مجازی می پردازد در یک فاز تحقیقاتی به بررسی آماری و محتوایی این مطالب و جهت گیری های کاربران در شبکه های مختلف مجازی پرداخته است.

در این فاز تحقیقاتی ابتدا تمامی مطالب مرتبط با خندوانه که در  شبکه های اجتماعی منتشر شده است را با توجه به کلمات کلیدی مثل خندوانه، رامبد جوان، جناب خان، خنداننده برتر، استند آپ کمدی و غیره شناسایی و جمع آوری شده و سپس مورد تحلیل آماری و محتوایی قرار گرفته است.
طبق آمار «سامانه هوشمند پایشگر» در بستر شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس و در بازه زمانی 29 فروردین تا 21 مهرماه 94 بیش از حدود 50 هزار مطلب راجع به خندوانه با توجه به کلمات کلیدی مورد نظر یافت شده است که قسمت اعظم این مطالب در طول برگزاری مسابقه استند آپ کمدی بین 16 کمدین حاضر در این رقابت منتشر شده است.
 

موج‌های خندوانه در فضای مجازی


در این بخش از گزارش، نمودار فراوانی مطالب مرتبط با خندوانه با توجه به کلمات کلیدی مورد نظر را مشاهده می فرمایید که مطالب منتشر شده مرتبط با خندوانه 75 درصد مطالب یا به عبارتی سه چهارم کل را شامل می شود.

موج‌های خندوانه در فضای مجازی 

در این بخش، تمامی مطالب مرتبط با خندوانه، توسط سیستم مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و برترین کلمات مرتبط با خندوانه که توسط کاربران استفاده شده است شناسایی شده و بر حسب فراوانی استفاده،گراف ابر کلمات مرتبط با خندوانه را به شکل زیر  نمایش داده است که کلمات خندوانه، برنامه، رامبد جوان، جناب خان، ژوله، حیایی، کلید بیشترین استفاده را داشته اند.
 

موج‌های خندوانه در فضای مجازی


در ادامه گزارش به بررسی مهمترین موج های خبری ایجاد شده در شبکه های اجتماعی مرتبط با خندوانه با ذکر مهمترین موارد در هر شبکه پرداخته می شود.در طول پخش سری دوم خندوانه، برخی قسمت ها بخاطر میهمان هایش و برخی قسمت ها بخاطر کمدین هایش در فضای مجازی ترند شدند.
برخی قسمت های خندوانه میهمان ها بصورت دسته جمعی و از قشر خاصی دعوت می شدند مثل دعوت از هیات تجاری ایتالیا و ژاپن، مهاجران افغان، آزادگان، جانبازان اعصاب و روان، هموطنان بلوچ و سیستانی، خانواده شهدای مسلمان و اقلیت های مذهبی و غیره  که در کل موارد با نظرات و جهت گیری های مثبت کاربران شبکه های اجتماعی روبرو شد.

  موج‌های خندوانه در فضای مجازی
موج‌های خندوانه در فضای مجازی


میهمان روز 31 مرداد 94 خندوانه امیر حسین مدرس بود که پس از خواندن شعری درباره کلید توسط امیرحسین مدرس، جناب خان به او گفت: آقای مدرس باور بفرمایید شما با همین شعر کلید می توانید رییس جمهور شوید. همین کافی بود تا این جمله به سرعت در فضای مجازی اعم از خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی، منتشر شود و کلمات کلید، روحانی و جناب خان ترند شد.
 

موج‌های خندوانه در فضای مجازی


در تاریخ سوم شهریور ماه 94 قرعه کشی جهت مسابقه خنداننده برتر  انجام شد که واکنش های کاربران شبکه های مختلف مجازی را بدنبال داشت. گفتگو درباره کمدین های هم گروه و اینکه طرفدار که هستند و برنده کیست و بازنده کیست و غیره.
اما در تاریخ 23 شهریورماه، جناب دکتر حداد عادل به عنوان برجسته ترین میهمان سیاسی خندوانه در برنامه حضور یافتند که این قسمت از خندوانه هم در شبکه های اجتماعی ترند شد. هدیه دادن ماسک از طرف جناب خان به حداد عادل در اعتراض به هوای غبار آلود جنوب کشور و استفاده از واژه حرام لقمه توسط دکتر حداد عادل که موجب جهت گیری و پاسخگویی یکی از بازیگران سینما شد، مهمترین اتفاقات این قسمت بودند.
 

موج‌های خندوانه در فضای مجازیموج‌های خندوانه در فضای مجازی

 

موج‌های خندوانه در فضای مجازی



در تاریخ 19 مهرماه، بالاخره عادل فردوسی پور میهمان خندوانه شد و علاوه بر اینکه فردوسی پور و خندوانه بین کاربران شبکه های اجتماعی ترند شدند خندوانه هم توانست در جذب مخاطب، برنامه نود که پر مخاطب ترین برنامه تلویزیونی است را پشت سر بگذارد و در صدر جدول پرمخاطب ترین برنامه تلویزیونی بایستد.
 

موج‌های خندوانه در فضای مجازی


اما بی شک، جنجالی ترین ماجرای خندوانه رقابت استند آپ کمدی بین امین حیایی و امیر مهدی ژوله بود که از سوی مردم و در صدر آنها کاربران فضای مجازی، به سمت و سوی سیاسی کشیده شد. ماجرا از آنجا شروع شد که چند ساعت مانده به پخش مسابقه یکی از دوستان ژوله در اینستاگرام خود و بدنبال او چند نفر دیگر، مطلبی منتشر کردند که ضمن پیش کشیدن فعالیت های سیاسی دو کمدین و انتقاد از حیایی بخاطر بازی در فیلم قلاده های طلا، از دوستانشان خواستند بخاطر گذشته حیایی هم که شده به ژوله رای بدهند. برخی از این پستها گرچه ساعتی بعد توسط خود آنها حذف شد اما تأثیر خود را گذاشتند و کاربران فضای مجازی را به سمت دادن رأی سیاسی بدون درنظر گرفتن تواناییهای 2 کمدین حاضر در خندوانه سوق دادند.
اندکی بعد برخی چهره‌های سیاسی همچون محمدعلی ابطحی و ابراهیم اصغرزاده و هم‌طیف‌های آنان و بلافاصله پس از او چند نفر از دیگر دوستان و حامیان او هم به هواداری ژوله به میدان آمدند و در اقدامی شگفت‌انگیز از طرفداران خود خواستند از بغض حیایی هم که شده، به ژوله رأی بدهند! طبیعی بود با آغاز یارکشی در فضای مجازی، دوستداران حیایی هم بیکار ننشینند و به هواخواهی او وارد گود شوند. از سوی دیگر، اظهار نظرهای طنز ژوله در مورد 2 خواننده زیرزمینی، پای آنها و طرفدارانشان را به ماجرا باز کرد. بدین ترتیب یک مسابقه کمدی که صرفا جهت شادی و خنده مردم بود تبدیل شد به یک رقابت سیاسی که در یک سو فعالان اصلاح طلب فضای مجازی و در سوی دیگر فعالان اصولگرای فضای مجازی و طرفداران " تتلو" قرار داشتند.
البته بسیار هم بودند کاربرانی که این جو را محکوم کرده و از تبدیل یک برنامه طنز که صرفا برای خنده است به یک کشمکش سیاسی بزرگ، انتقاد می کردند و می گفتند که عادت ما مردم ایران این است که همه چیز را سیاسی کنیم. قابل ذکر است که طبق آمارهای "سیستم  هوشمند پایشگر"، در طول یک هفته بیش از 30 هزار مطلب مرتبط با حیایی و ژوله در شبکه های مختلف اجتماعی منتشر شد که بطور متوسط از هر 3 مطلب دو تا در مورد ژوله و یکی در مورد حیایی بود.

  موج‌های خندوانه در فضای مجازی

موج‌های خندوانه در فضای مجازی

موج‌های خندوانه در فضای مجازی موج‌های خندوانه در فضای مجازی

 
در پایان لازم به ذکر است با وجود اینکه برنامه خندوانه همیشه اعلام می کند که هیچ صفحه رسمی در هیچ یک از شبکه های اجتماعی ندارد، اما در تمامی این شبکه ها، صفحه یا صفحاتی با نام پیج رسمی خندوانه وجود دارد که برخی از این صفحات بیش از نیم میلیون دنبال کننده دارند. همپنین صفحاتی بسیاری بنام جناب خان وجود دارد که برخی از این صفحات ادعا می کنند زیر نظر محمد بحرانی اداره می شوند همچنان که صفحاتی نیز بنام رامبد جوان بصورت رسمی و غیر رسمی فعالیت می کنند و حساب رسمی او در اینستاگرام نزدیک به یک و نیم میلیون دنبال کننده دارد.
 

موج‌های خندوانه در فضای مجازی

موج‌های خندوانه در فضای مجازی

موج‌های خندوانه در فضای مجازی


در نهایت سه‌شنبه شب سری دوم خندوانه پایان یافت و  رامبد جوان در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی برنامه خندوانه را ادامه میدهید با خنده گفت:«تا جان در بدن داریم.»/ب1

تابناک



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 9 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 13 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...