کد خبر: 51200 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 06 مهر 1394 - 11:33
شکست ناباورانه بسکتبال ایران برابر امریکایی‌های فیلیپین

اتحاد خبر: تیم ملی بسکتبال ایران ناباورانه اسیر بازی خوب بسکتبالیست های آمریکایی فیلیپین شد.

اتحاد خبر: تیم ملی بسکتبال ایران ناباورانه اسیر بازی خوب بسکتبالیست های آمریکایی فیلیپین شد.

 

 بسکتبال ایران شکست در بازی های جام ملتهای اسیا را تجربه کرد. ایران که نیمه اول بازی با فیلیپین را عالی آغاز کرده بود ، در نهایت با یک نیمه بد ، مسابقه را بخت.تیم ملی بسکتبال کشورمان در ادامه رقابت های جام ملتهای آسیا به مصاف فیلیپین رفت. ایران که با بائرمن متحول شده است ، در همان ابتدای بازی در کوارتر اول با پرتاب 3 امتیازی مهدی کامرانی از فیلیپین پیش افتاد. ایران که با ترکیب کامرانی ، اوشین ، داورپناه ، حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به میدان رفته بود ، به مصاف نایب قهرمان دور قبل یعنی فیلیپین رفته بود. فیلیپینی ها که از آندره بلچ آمریکایی هم در ترکیب شان استفاده می کردند ، آماده بازی سختی شده بودند که باید در مصاف سخت با تیمی که 5 دو رگه آمریکایی ، اروپایی داشت ، می رفتند. فیلیپینی ها به مرور نشان دادند تیم ایران بازی سختی در پیش دارد. رقابتی که به سرعت امتیازش 10 بر 8 به سود فیلیپینی ها شد. هرچند کامرانی خیلی سریع 2 امتیاز عقب افتاده را جبران کرد. به بازی آمدن یخچالی و جمشیدی در ادامه بازی ، تاکتیک سرمربی بود. خطای صمد نیکخواه روی بلیچ دو پرتاب را به این بازیکن داد و او هم توپی را انگار قرار نبود از دست بدهد. این بار بلچ روی حامد خطا کرد . حامد اما فقط یکی از پرتاب هایش در سبد افتاد. بازی در این ست 12 بر 11 به سود فیلیپینی ها شد. آنها در چند لحظه دو پرتاب را هم چاشنی کارشان کردند تا 17 بر 11 از ایران پیش باشند. بائرمن خیلی سریع وقت استراحت خواست و با بازیکنانش حرف زد. یک پرتاب دو امتیازی از حامد و یک 3 امتیازی عالی از صمد ، ایران را خیلی زود به امتیاز 16 رساند. در ادامه فیلیپینی ها تا امتیاز 21 پیش رفتند اما درخشش بازیکنانی چون محمد جمشیدی و یخچالی ، یاران 23 بر 21 پیش بیفتد. فیلیپینیی ها یک امتیاز پیش آمدند اما جمشیدی توانست 2 امتیاز دیگر بگیرد و کوارتر اول را 25 بر 22 به سود ایران تمام شود. ایران 60 درصد امتیازاتش را از 2 امتیازی ها گرفته بود و برتری محسوسی نسبت به حریف داشت.
به گزارش خبرآنلاین؛در شروع کوارتر دوم ایران توانست برتری اش را حفظ کند. سرعت سجاد مشایخی ، پرتاب های خوب حامد و کامرانی ایران را به امتیاز 33 رساند اما کم کم رومئو توانست با پرتاب های خوب 3 امتیازی اش ، فیلیپینی ها را به امتیاز 32 برساند. این کوارتر دوباره نزدیک و نفس گیر پیگیری می شد. چند اشتباه بچه های ایران در ریباند ها ، در این دقایق سبب شده بود روند امتیازگیری ایران کند شود.
ایران در ادامه این کوارتر توانست تا امتیاز 43 پیش برود و فیلیپینی ها 37 شدند. با شروع نیمه دوم ، شرایط تغییر کرد. فیلیپینی ها بازی را در اختیار گرفتند و به سرعت پیش آمدند. آنها در کوارتر سوم خیلی سریع از ایران پیش افتادند. بازیکنان آمریکایی فیلیپین توانستند خیلی خوب روند بازی را در دست بگیرند. ایران که خیلی ساده امتیاز از دست می داد ، در میانه کوارتر چهارم 10 امتیاز ایران پیش افتاده بود. بائرمن با وقت های استراحتی هم که می گرفت نتوانست بازی را برگرداند. بچه ها عصبی شده بودند و نتیجه این عصبانیت ، نتایج بازی بود. حامد و صمد در وسط زمین فریاد می زدند و بائرمن هم هر دوی این بازیکنان را از زمین بیرون کشید. تیمی که همیشه نیمه های دوم بهتری داشت ، این بار عصبی شده بود و رسیدن امتیاز 78 برای فیلیپین و 67 برای ایران در مسابقه ای که 10 امتیاز پیش بودیم ، نشان از عصبیتی بود که در تیم مان ایجاد شده بود. در 4 دقیقه پایانی این بازی بائرمن تصمیم گرفت به ذخیره های جوانش میدان بدهد. فیلیپینی ها به امتیاز 80 هم رسیدند و داوری هم با یک 3 امتیازی ، ایران را به امتیاز 70 رساند. فیلیپینی ها با رساندن اختلاف به 14 تقریبا نشان دادند بازی را بردند. تیم عصبی ما خوب روزی باخت  تا در ادامه مسابقات حواسش باشد.
فیلیپینی ها در دقیقه پایانی کنار زمین جشن شادی گرفته بودند. ایران با این شکست که با نتیجه 86 بر 72  رقم خورد ، به مصاف فلسطین می رود و در دور بعدی احتمالا باید به چین بخورند و این مسیر رسیدن شان به فینال را دشوار می کند./ب1
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/51200