امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 29 شهريور 1394 - 09:26
اتحادخبر: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تعجب می‌کنم که هنوز برخی از اینکه مردم ایران از دغدغه خارج شده‌اند عزا گرفته‌اند.

اتحادخبر: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تعجب می‌کنم که هنوز برخی از اینکه مردم ایران از دغدغه خارج شده‌اند عزا گرفته‌اند.

مجید انصاری در مراسم ختم مرحوم سید هدایت الله جهان آرا ( پدر شهیدان جهان آرا) اظهار کرد: به فضل خدا از دیروز برجام عملیاتی شد و من متعجبم که بعضی افراد و برخی رسانه‌ها گویی عزا گرفته‌اند که مردم ایران از دغدغه خارج شده اند و هنوز دریغ دارند از اینکه به دیپلمات‌های ارزشمند و فرزندان انقلابی مردم خسته نباشید بگویند اما به لطف خدا اکثر مردم به خوبی می‌دانند که در چه موقعیتی قرار داریم.

وی ادامه داد: امروز رئیس جمهور و اعضای دولت با حمایت مردم، بسیجیان و مقام معظم رهبری مصمم هستند که راه شهید جهان آرا در پیش بگیرند. آقای روحانی در سال 92 و در جریان مذاکرات مخلصانه با خدا معامله کرد و تمام اعتبار خود و همه توان حقوقی و دیپلماتیک کشور را به میدان آورد. سروران من در مجلس به خوبی می‌دانند که این مذاکرات چه فشاری را به دولت وارد کرد و تیم مذاکره کننده ما چه شب‌ها و روزهای دشواری را تحت فشار روحی تحمل کردند و ایستادند و توانستند گامی بلند در جهت استیفای حقوق مردم بردارند.

انصاری با بیان اینکه گام های بعدی باید در جهت رفع تحریم ها و جذب سرمایه باشد، افزود: در کشور اهل بیت (ع) و شهید جهان آرا نمی توان برای همیشه بیکاری بالای 15 درصد را تحمل کرد. فقر،‌ فساد ، بیکاری و ناامیدی زیبنده این کشور نیست. حرکت دولت هم برای زنده کردن امید، اشتغال پایدار، جذب منابع داخلی و خارجی یک حرکت جهادی و در تداوم دفاع مقدس است تا جوانان آینده خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد:‌ امروز دولت در مبارزه با فساد با تمام توان به میدان آمده و مصمم است در این حوزه یک قدم به عقب نرود. همراهی مردم و همکاری قوه قضاییه، مجلس و سایر دستگاه‌ها می‌تواند دولت را در ریشه کن کردن فساد که متاسفانه در بعضی جاها نهادینه شده کمک کند. فساد اداری و رشوه با کشور اهل بیت (ع) همخوانی ندارد و باید از ادارات و بازار این کشور جز صداقت و آشتی و پاکدستی چیز دیگری دیده نشود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: امروز دولت مصمم است با استفاده از ذخیره عظیم 36 سال تجربه و دفاع مقدس در عرصه جهانی از حقوق مردم ایران دفاع کند. آقای روحانی آماده می‌شود سومین سفر خود را به سازمان ملل انجام دهد و به نمایندگی از مردم ایران و رزمندگان دفاع مقدس از چهره اسلام دفاع کند. خوشبختیم که رییس جمهور در سال‌های گذشته «جهان عاری از خشونت» را مطرح کردند و مورد استقبال جهانیان قرار گرفت و امروز جهانیان آماده شنیدن پیام صلح آمیز مبتنی بر حقوق متقابل هستند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با الهام از خون و پیام شهیدان و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری دولت بتواند در مرحله پساتحریم گام هایی را در آبادانی و توسعه کشور بردارد. خوزستان عزیز و خرمشهر قهرمان هنوز آثار جنگ را برچهره دارند و جوانان و مردم خرمشهر و همه ایران باید از امید و نشاط بیشتری برخوردار باشند که این جز با وحدت و همدلی مردم میسر نمی شود.

انصاری با اشاره به حضور مردم در انتخابات 92 یادآور شد: با حضور آگاهانه مردم در صحنه و حماسه سیاسی در سال 92 امروزی دولتی از جنس رزمندگان و جهان آرا با همان روحیه، اهداف و اندیشه بلند در صحنه است. البته ما با عرصه های متفاوتی از جمله عرصه دیپلماتیک، ساماندهی اقتصاد،‌ کارآفرینی و تلاش برای عمران و آبادانی کشور مواجهیم که روح حاکم بر آن‌ها باید ویژگی خانه‌های رفیع عرشی را داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: باید فضای کسب و کار، اداری، دیپلماسی و رسانه ای کشور مانند فضای دفاع مقدس باشد. یعنی فضایی که منیت در آن رنگ باخته بود و رزمندگان فقط برای خدا کار می‌کنند و از شهرت گریزان بودند. در بازار پر سود این دنیا عده ای دچار خسران می شوند اما مردان هوشمند الهی در این تجارت دنیا جان، فرزند، آبرو و جوانی خود را می‌دهند تا رضای خدا را به دست آورند.

وی همچنین بیان کرد:‌ تقارن جالبی است که برنامه ریزی و مقاومت برای فتح خرمشهر بیست ماه طول کشید و امروز هم دیپلمات های جهادی ما با همان روحیه ایثارگری در عرصه دیپلماسی بیست ماه مقاومت کردند و با حضور مردم و حمایت مقام معظم رهبری توانستند عرصه غصب شده اقتصاد کشور را از اشغال تحریم گران بیرون بیاورند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی نام جهان آرا برده می‌شود همه عظمت، شکوه و صلابت دفاع مقدس توام با مظلومیت و رشادت تداعی می‌شود. خداوند در قرآن خانه هایی را وصف می‌کند که همواره یاد و ذکر خدا به طور مستمر در آن ها در جریان است و در آن خانه ها مردانی هستند که هیچ جاذبه و عامل مادی آن‌ها را از یاد خدا باز نمی دارد. بی تردید اگر بخواهیم مصداقی بارز از این خانه های عرشی را در دوران خود معرفی کنیم بیت شریف و رفیع جهان آرا یکی از این مصادیق است و در نگاهی وسیع تر ایران اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس و خرمشهر سربلند و مظلوم مصداق وسیعتری از آن هستند.

وی خاطر نشان کرد: در خرمشهر از لحظات آغازین جنگ تحمیلی و در دوران پر محنت بیست ماه اشتغال ظالمانه به وسیله عیادی استکبار تا آزاد سازی یک شهر مقاوم در همه عرصه‌های دفاع مقدس جبهه جنوب غرب مانند یک بیت رفیع بودند و بر فضای جبهه ها و خرمشهر خدا حاکم بود و بس.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه ما جنگ طلب نبوده‌ایم گفت: انقلاب ما پیام صلح و آزادگی را برای جهانیان آورده بود و ما حتی در مبارزه علیه شاه بر اساس رهنمودهای امام (ره) دست به اسلحه نبردیم.

بارها گروه های مسلح نزد امام (ره) آمدند و از ایشان اجازه ترور خواستند اما امام (ره) فرمود که این کار درست نیست. انقلاب ما از مجرای آگاهی بخشی به مردم برای حضور در صحنه است.

وی افزود: استکبار جهانی به دست یابی حزب بعث و صدام جنگ را به مردم ایران تحمیل کرد و وقتی جنگ شد مسأله دفاع از کشور، انقلاب و اسلام به عنوان یک امر الهی و واجب شرعی پیش آمد. بی شک دوران دفاع مقدس صحنه‌ای از زندگی بهشتیانی بود که جز اخلاص، ایمان، شجاعت ، توکل به خدا و نترسیدن از دشمن چیز دیگری از آن‌ها به چشم نمی‌خورد . دشمن با جنگ با تحمیلی درصدد بود که انقلاب را در نطفه خفه کند. اما مکرشان با مکر خدا خنثی شد و دفاع مقدس به صحنه ای برای ظهور و بروز جوهره ناب انسانی تبدیل شد.

وی در ادامه عنوان کرد: دوران دفاع مقدس با همه بزرگی ها و عظمت اش تمام شد و در این میدان گوهرهایی از آسمان در قالب انسان های مجاهد و مبارز درخشیدند. امروز ما به عنوان میراث داران راه و خط امام (ره) و ادامه دهندگان راه و خط امام ، و ادامه دهندگان راه فاتحان خرمشهر و شهدای مظلومی چون جهان آرا باید داستان رشادت و معصومیت شان را در همه عرصه ها تکرار کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: امروز به حمدالله نظام جمهوری اسلامی در پرتو آن رشادت ها و بزرگ مردی ها به درختی پر ثمر و تناور به عنوان یک قدرت اثر گذار منطقه ای و جهانی تبدیل شده است. امروز نام مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری به عنوان نماد مقاومت، مردانگی و ایستادگی انسان های با فرهنگ و صلح طلب در عرصه جهانی مطرح است و می درخشد. ما در دفاع از منطق صلح طلبی دفاع کردیم و امروز همه مان در سایر عرصه ها وظایف سنگینی داریم.

انصاری ادامه داد: امروز دشمنان در صدد هستند که چهره‌ای مخدوش و وحشی از اسلام معرفی کنند و اسلام روزهای سختی را می گذراند. کشورهای اسلامی در موجی از خون، ترور و وحشی گری فرو رفته اند و توطئه استکبار توانسته مشی خوارج را در برخی گروه ها به وجود بیاورد. در میان این ناامنی ها و در منطقه ناامن کشور جمهوری اسلامی ایران از پرتو خون شهیدان به مرکز امن منطقه و الهام بخش اسلام راستین تبدیل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان گفت: مرحوم جهان آرا به شدت از اینکه بزرگان انقلاب در کج اندیشی ها مورد اهانت قرار بگیرند متاثر بود و با رفتار خود به همگان درس اخلاق ، همزیستی و اخوت اسلامی می داد. باید رحلت او را به همه تسلیت عرض کنم و از همه مردم ایران و همه کسانی که به نحوی بعد از شنیدن این خبر ابراز محبت کردند و پیام دادند به ویژه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور با کرامت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی، بیت رفیع امام به خصوص حاج سید حسن آقا خمینی و جناب آقای خاتمی و دیگر بزرگان صمیمانه تشکر کنم./ب
خبرگزاری ایسنا


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 13 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...