امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 آبان 1391 - 11:40
پرسش و پاسخ نیشگون با اعضای دور سوم شورای شهر برازجان

چند ماه دیگر به پایان کار شورای اسلامی شهر در دور سوم باقی نمانده است و این شورا نفس های آخر خود را می کشد؛ چه زیبا می شد اگر قبل از اتمام کار خود روز برازجان را به سرانجام برساند و ...

به ظاهر، به تازگی بحث «فرهنگ» در شهر برازجان بسیار مطرح شده است و شهرداری برازجان به طور جدی قصد آن را دارد که به فرهنگ شهروندان برازجانی سرو سامانی دهد! اما باید توجه داشت صرف بحث و تکرار کلمه ی «فرهنگ» نمی تواند به تنهایی تحولی در این زمینه انجام دهد! رشد و توسعه ی فرهنگی در برازجان، نیازمند مدیریت مدبرانه و مقتدرانه ای است که با اعمال مدیریت فرهنگی سالم و دلسوز، شهر و شهروندان را از مرحله ی محدود و نامناسب ـ که راه نفس کشیدن را حتا بر کلمه ی فرهنگ هم تنگ کرده ـ عبور دهد و شهروندان را به بالندگی و توسعه برساند.

در بهبود«فرهنگ شهروندی» نه تنها شهرداری بلکه تمامی مدیران و مسؤلین و خصوصن اعضای شورای سوم شهر برازجان نقش دارند؛ پس اگر کوتاهی در خصوص فرهنگ می بینیم در وهله ی اول باید مسؤلین و اعضای شورای شهر را مقصر دانست بعد شهروندان را! به طور مثال «شورای اسلامی شهر برازجان در دور سوم» برای ارتقای سطح فرهنگی شهروندان چه کاری تا کنون انجام داده اند؟ این اعضا در مسیر خود به دنبال چه هدفی هستند؟ برای بالا بردن نام برازجان چه کار مفیدی انجام داده اند و یا چه برنامه ای دارند؟ شورای سوم شهر براجان حتا در انتخاب یک روز به نام «روز برازجان» درمانده اند و دلیل می آورند که این کار نیازمند برنامه ریزی های کارشناسانه است!

اکبر صابری، مدیر هفته نامه ی اتحاد جنوب مطلبی با عنوان روز برازجان در 23 مرداد ماه و در شماره ی 702 هفته نامه نوشت و بعد از آن هم درخاستی به شورای شهر برازجان ارسال کرد. پس از این در26شهریورماه صابری با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر به توجیه ضرورت نام گذاری روزی به نام برازجان پرداخت که همه ی اعضای شورا به اتفاق با کلیات پیشنهاد صابری موافقت کردند. این شورا تصمیم گرفت که کمیته ای متشکل از 21 نفر که شامل 7 نفر اعضای شورای شهر، 7 نفر از مورخان ـ پژوهشگران ـ دانشگاهيان، 7 نفر از مسؤلين ـ فرماندار دشتستان، شهردار برازجان، روسای آموزش و پرورش دشتستان، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان، رییس اداره میراث فرهنگی و یکی از روسای دانشگاه ـ و امام جمعه شهر برازجان و نماينده مردم در مجلس شورای اسلامي تشکیل دهد. اکبر صابری در گفت و گو با نیشگون در این خصوص گفت:» نزدیک به دو ماه گذشته 12 نام از مورخان و برازجان پژوهان به اعضای شورای شهر ارایه داده ام و قرار شد آن ها نیز اسامی دیگری به لیست اضاف کنند و از آن تعداد 7 نفر را به عنوان کمیته نام گذاری انتخاب کنند. ولی متاسفانه تا کنون اعضای شورا در این خصوص اقدامی انجام نداده اند!» شورای سوم شهر برازجان تا کنون در انتخاب 7 عضو دیگر خود در کمیته نامگذاری روز برازجان در مانده اند چه رسد به ارایه فراخوان و مشخص شدن نام و تاریخ روز برازجان!!! برخی اعضای شورای شهر برازجان در انجام کارهای فرهنگی بسیار ناتوان هستند. چرا که در ابتدایی ترین نوع رابطه درون سازمانی خود به دلیل لجاجت ها و عدم پذیرش دیگری در کنار خود عاجزند! فرهنگ به افراد «هویت» می دهد و باعث کنش متقابل میان افراد می شود. فرهنگ، به عنوان مجموعه ای از باورها، نگرش ها و اعتقادات قلبی یک گروه و جامعه، تشکیل دهنده ی شیوه ی زندگی آن هاست. انسجام، همبستگی و پیاده کردن فرهنگ و باور نیازمند یک باور درونی است. تا زمانی که اعضای شورا در درک این باور در بین مجموعه ی کوچک خود در مانده اند نباید انتظار آن را داشت که برای ارتقای فرهنگ و نام برازجان قدمی مفید بردارند!

شورای اسلامی شهر برازجان به عنوان متولی اصلی در کارهای فرهنگی می باشد و می بایست این مهم را به طور صحیح انجام دهد. شهر برازجان با آن قدمت و عظمت از لحاظ وسعت لایق آن است که روزی در تقویم را از آن خود کند. «جم» کوچک ترین مرکز شهرستان در استان بوشهر در 25 اسفند به برگزاری مراسمی به نام «روز جم» می پردازد. کازرون 7 اردیبهشت را دارد و بوشهر هم 18 اسفند.

جالب این که اردشیر محمدی باغملایی، رییس سابق شورای اسلامی شهر بوشهر هفته گذشته در پانصد و بیست و یکمین جلسه ی علنی شورای شهر بوشهر، روز بوشهر را موفق ترین کارنامه شورای سوم دانست و گفت: «بزرگداشت 18 اسفند روز بوشهر برنامه ارزنده ای است که با کار کار شناسی تدوین شده است و اگر چند میلیارد تومان نیز برای آن اختصاص بدهیم باز هم کم است.»

و این در حالی است که برازجان با این وسعت و جمعیت به دلیل ضعف شورای شهر همچنان اندر خم یک کوچه مانده است!

برازجان دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی است. در روز برازجان این پیشینه ی تاریخی به همگان معرفی می گردد و از مشاهیر و مفاخر تجلیل می گردد. نخبگان برازجانی از اقصا نقاط کشور و جهان در برازجان جمع می گردند و این روز را در کنار بقیه ی همشهریان خود جشن می گیرند. مشکلات شهر مورد بحث قرار می گیرد و با تبادل اطلاعات چاره اندیشی می شود. در این روز محصولات کشاورزی و دستی برازجان به همگان معرفی می گردد و روحیه ی خودباوری و احساس امنیت در شهروندان برازجانی تقویت می گردد. در این روز کارهای فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان افزایش می یابد و شهروندان برازجانی یک روز را مختص به خود می دانند.

چند ماه دیگر به پایان کار شورای اسلامی شهر در دور سوم باقی نمانده است و این شورا نفس های آخر خود را می کشد؛ چه زیبا می شد اگر قبل از اتمام کار خود روز برازجان را به سرانجام برساند و مانند تندیس میرزا محمد خان برازجانی بر روی زمین نماند و لبخند را بر لبان شهروندان برازجانی بنشاند. شورای اسلامی برازجان در خصوص انجام کارهای فرهنگی و فعالیت های اجتماعی در طول فعالیت خود بسیار کند به جلو رفته و در چند ماهه ی آخر فعالیت خود ضروری است که یک جهش رو به جلو داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعیین تکلیف روز برازجان دو پرسش برای اعضای شورای شهر برازجان مطرح شده است که پاسخ های هر یک از اعضا را در ادامه می آوریم. این نکته قابل توجه است که برای پاسخ گویی به این دو پرسش با اعضای شورای شهر تماس گرفته شد و تنها آقای توکلی ـ بنا به گفته ی خودشان ـ به دلیل مشکلات شخصی، قادر به پاسخ گویی نیستند. پس از تماس مجدد با ایشان در چند مرحله متاسفانه وی همچنان پاسخگو نبودند!!! همچنین پاسخ های ارایه شده به ترتیب پاسخ گویی اعضا به پرسش ها می باشد.

 

 

پرسش اول ـ سرانجام تصویب «روز برازجان» به کجا رسید؟

پرسش دوم ـ دو ماه از تصویب کلیات طرح «روز برازجان» می گذرد؛ مانع تشکیل کمیته نام گذاری چه کسی می باشد؟

 

سید باقر موسوی:

ابتدا از توجه شما به پاس پيگيري موضوع تشكر مي نمايم و در پاسخ سوال شما مبني بر سرانجام تصويب روز برازجان بايد عرض كنم سابقه فرهنگي، قدمت تاريخي ـ وسعت و موقعيت جغرافيايي ـ جمعيت و اقتصاد شهر برازجان نامگذاري يك روز به نام شهر برازجان ضروري به نظر مي رسد. لذا موضوع در دو مرحله در صحن شورا مطرح و به لحاظ اهميت كار و تحقيق اين مهم نياز به كارشناسي و دقت نظر در چارچوب قانون بود. بنابراين تشكيل يك كارگروه يا كميته ی متشكل از شوراي شهر ـ فرهنگيان و مسولين شهري به منظور بهره مندي از نظرات آن ها در قالب مشورت و آرا اكثريت اعضا در تصميم گيري ها ضروري و حساس است. شوراي اسلامي شهر برازجان مورخ 26 شهریورماه91 در جلسه شماره 409 خود پس از بحث و بررسي پيرامون بزرگداشت و ضرورت برگزاري مراسمي فرهنگي در آن روز نيكو همراه با ايجاد جشنواره و نمايشگاه و فراخوان مقاله مصوبه اي دال بر تصويب كليات طرح نامگذاري روز خاص و مناسبي در تقويم فرهنگي كشور به نام روز برازجان به عنوان يك ضرورت و يك حق صادر كرد. برابر آن مصوبه تشكيل كميته ـ كارگروه يا شورايي جهت نامگذاري با تركيب 7 نفر اعضاي شوراي اسلامي شهر برازجان ـ 7 نفر از مورخان ـ پژوهشگران ـ دانشگاهيان ـ 5 نفر از مسولين اجرایی و امام جمعه محترم شهر برازجان و نماينده محترم مردم در مجلس اسلامي جمعا 21 نفر مي بايست نسبت به انتخاب يك روز خاص و مناسب و انتخاب يك نفر به عنوان دبير كميته يا كار گروه تصميم گيري نمايند. اما متاسفانه تا كنون از طرف ریيس شورا و ریيس كميسيون فرهنگي شورا و هيات ریيسه شورا جهت تشكيل كارگروه يا كميته هيچ گونه اقدام موثري صورت نپذيرفته است. اميدوارم هيات ریيسه شورا و در راس آن ها ریيس شورا برابر بند 1 ماده ی 6 مكاتبات اداري بر عهده ی ریيس شورا نهاده شده است؛ بيشتر احساس مسوليت نمايد و به وظايف خود عمل كند.

ـ در خصوص سوال دوم مبني بر اينكه مانع تشكيل كميته يا كارگروه نامگذاري روز برازجان چه كسي يا كساني هستند بايد عرض كنم كه تا كنون شخص خاص يا اشخاصي به صورت عمدي تلاشي در جهت كارشكني و ايجاد موانع، انجام نداده است اما مي توان گفت افراد فوق الاشاره به نوعي با تعلل، سهل انگاري و كوتاهي در انجام وظايف خود به منظور تشكيل كميسيون فرهنگي و طرح موضوع انتخاب 7 نفر مورخان، پژوهشگران، دانشگاهيان محترم و 5 نفر مسولين محترم شهر روند شكل گیري كارگروه و كميته نامگذاري را كند نموده اند و اگر سريع تر مكاتبات در خصوص مصوبه بند 1 مورخ 26 شهریورماه91 صورت پذيرد اعضا كارگروه در محلي گردهم خاهند آمد و هم در خصوص اهميت آن روز و موارد كمي و كيفي آن بيشتر تبادل نظر مي شود و هم آن روز خاص نامگذاري مي گردد و دبير اجرايي آن كميته انتخاب و معرفي مي شود و هماهنگي هاي لازم و مرتبط صورت مي پذيرد و انشااله شاهد تحقق احقاق حق مسلم مردم فهيم شهر برازجان خاهيم بود.

عباس دهقان:

با عرض سلام به هفته نامه وزین اتحاد جنوب. باید عرض کنم که پیشنهاد نامگذاری روزی به نام «روز برازجان» از سوی دوستداران شهر فرهنگی و تاریخی برازجان به شورای شهر رسیده و کلیات این پیشنهاد که شامل ترکیب اعضای کارگروه تصمیم گیری می باشد با اتفاق نظر اعضای محترم شورای شهر به تصویب رسیده است. موضوع هم اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قرار گرفته و با تشکیل این کمیسیون و دعوت از صاحب نظران جوانب این پیشنهاد ارزنده بررسی و امیدواریم با هم اندیشی، تاریخی مناسب به عنوان»روز برازجان» انتخاب شود که البته تشکیل دبیرخانه جهت پیگیری امور نیز از تصمیمات این نشست خاهد بود.

ـ تاکنون مانع خاصی در رابطه با نامگذاری وجود نداشته و با توجه به اهمیت موضوع دقت نظر در تصمیم گیری و بررسی جامع این پیشنهاد نیازمند بررسی های عالمانه و کارشناسانه می باشد. امیدواریم تا پایان آبان ماه به نتایج خوبی در این رابطه برسیم.

محمد تقی گرمسیری:

با عرض سلام، ادب و احترام به همشهریان عزیزم به استحضار می رسانم ضرورت نامگذاری روزی از روزهای سال در تقویم فرهنگی کشور در شورای اسلامی شهر برازجان مسبوق به سابقه است. در سال های اول فعالیت همین شورا موضوع در جلسه شورا مطرح شد ولی به دلایلی به تصویب نرسید. ولی در جلسه مورخ 26 شهریورماه 91 شورا مجددن این خاسته ی به حق مردم را در دستور کار قرار داد و به اتفاق آرا مصوب گردید که روز خاص و مناسبی در تقویم فرهنگی کشور به نام «روز برازجان» نامگذاری گردد و این مهم به عنوان حق مسلم مردم توسط شورای اسلامی شهر تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار گیرد. در این مصوبه تعداد اعضای شورای نامگذاری 21 نفر و تعداد 7 نفر اعضای شورای اسلامی شهر تعداد 7 نفر از مورخان، پژوهشگران و دانشگاهیان و تعداد 5 نفر از مسولین و امام جمعه محترم شهر برازجان و نماینده ی محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی می باشد که باید پس از مشورت و رایزنی با رای اکثریت اعضا روز خاصی مشخص شود و جهت پیگیری به شورای اسلامی شهر اعلام گردد. شورای شهر یک نفر را به عنوان دبیر شورای نامگذاری انتخاب می کند تا موضوع را پیگیری نماید. اعضای شورا منتظرند تا کمیسیون فرهنگی به ریاست آقای دهقان تشکیل گردد و مراحل بعدی یعنی انتخاب اعضا ابتدا در کمیسیون فرهنگی و سپس در جلسه شورا به تصویب برسد.

ـ تا کنون به مانع خاصی برخورد نکرده ایم. متاسفانه هنوز اول راه هستیم و با توجه به تجربه ی تلخ ساخت و نصب تندیس میرزا محمد خان برازجانی که حدود صد میلیون تومان از سرمایه مردم برای عزت مردم و پاسداشت حق مدافعان مرزهای جنوب کشور عزیزمان که در مقابل استعمارگران و متجاوزان انگلیسی جان نثاری و ایستادگی کردند هزینه کردیم ولی همچنان بلاتکلیف است. من نگران هستم زیرا تنگ نظری ها و محافظه کاری ها همیشه به عنوان یک تهدید بر چنین مواردی تاثیرگذار بوده است.

سید اصغر طالبی:

سلام و درود می فرستم به روان پاک و مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب و 8 سال دفاع مقدس و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با برکت برای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای و عرض سلام و اداب دارم خدمت همه ی همشهریان عزیز و فهیم برازجانی. در خصوص سوال مطرح شده درباره سرانجام نامگذاری روزی به نام روز برازجان در تقویم سالانه باید به عرض برسانم این موضوع به محض پیشنهاد به اعضای شورا در جلسه شورا مطرح و پس از بحث و تبادل نظر اعضای محترم، کلیات طرح با اکثریت قاطع آرا در مورخ 26 شهریورماه 91 به تصویب رسید و در تاریخ 2 مهرماه 91 طی صورتجلسه ای به فرمانداری ارسال گردیده است. مقرر گردید جهت ورود به جزییات طرح و بررسی و تعیین تاریخ مناسب جهت نامگذاری، کار گروهی متشکل از 7 نفر از مورخان و دانشگاهیان، 7 نفر مسولین به اتفاق کلیه اعضای شورا و اعلام فراخان عمومی جهت دریافت پیشنهادات عموم شهروندان در این خصوص طرح جامعی را تنظیم و تدوین نموده تا ان شاا... در سال آینده بتوان آن را اجرایی و عمل نمود و مردم و شهروندان عزیز در سال آینده شاهد برگزاری مراسمی در تاریخ تعیین شده به مناسبت روز برازجان باشند.

ـ لازم به توضیح است که همه ی اعضای محترم در این خصوص متف القول به انجام این امر نظر مثبت دارند و به جرات می توان گفت هیچ گونه اختلاف نظری در این خصوص وجود ندارد.

مسیب غریب زاده:

در خصوص ستاد نامگذاری روز برازجان به عرض می رساند پیشنهاد جناب صابری در جلسه ی شورای اسلامی مطرح و کلیات آن به تصویب رسید و قرار بر این شد که جزییات آن در کمیسیون فرهنگی شورا مطرح و تصویب گردد که بعد از آن جلسه تا کنون کمیسیون فرهنگی تشکیل نگردیده است.

ـ کسی، شخصی یا گروهی مانع نبوده و نیست. فقط با توجه به این که کار تخصصی و ملی است نیاز به زمان دارد تا مورد کارشناسی قرار گیرد. همه از اجرای طرح استقبال کرده اند. امید به اینکه به زودی شاهد روز برازجان در تقویم جمهوری اسلامی باشیم.

سهیلا محمدخانی:

با سلام. جناب آقای صابری چندی قبل طرحی به نام روز برازجان را به شورا ارایه دادند و در تاریخ 26 شهریورماه 91 ایشان به دعوت شورا در جلسه حضور یافتند و طرح پیشنهادی خود را مبنی بر نامگذاری یک روز به نام برازجان مکتوب ارایه دادند. کلیات طرح که مورد توافق شورا قرار گرفته بود مبنی بر این نکته که کارگروهی متشکل از 21 نفر عضو با ترکیب اعضای شورا و شهرداری، تعدادی از مسولین شهر، تعدادی مورخان پژوهشگر و دانشگاهیان تشکیل گردد تا اعضای هیات رییسه و دبیر کارگروه انتخاب و با فراخوان عمومی و بهره مندی از نظرات عموم مردم یک روز مناسب انتخاب گردد با توجه به تخصصی بودن این موضوع، تصمیم نهایی پس از تصویب کلیات در همان جلسه 26 شهریورماه 91 مبنی بر طرح موضوع در کمیسیون فرهنگی شورا با حضور اعضا مطرح شده و حصول نتیجه ی اولیه صورت گرفت.

ـ اما این که چرا تا کنون این تصمیم عملی نشده است، از مسؤلین و صاحب نظران دعوت به عمل نیامده، کارگروه فرهنگی با موضوعیت موردنظر تشکیل نشده و این پیشنهاد به تعویق افتاده است شاید تعلل یا بهتر بگویم پیش نیامدن فرصت مناسب برای برنامه ریزی این کمیسیون توسط مسؤل کمیسیون فرهنگی جناب آقای دهقان و ریاست محترم شورا تنها دلیل باشد که البته اگر راهکاری بهتر از این مدت ارایه نگردد من فکر می کنم موضوع عقیم بماند. کمیسیون فرهنگی شورا می بایست موضوع دعوت از افراد موردنظر را با هماهنگی قبلی به عهده ی دبیرخانه ی شورا می گذاشت تا با درایت این کار انجام گردد. اکنون نیز دیر نشده است چون موضوع در طرح و دستور کار می باشد فقط کمی زمان به جلو رفته و طرح موضوع به تعویق افتاده است که من فکر می کنم با جناب آقای دهقان صحبت کردن در خصوص دلیل این تاخیر، کار را آسان تر نماید.

این موضوع در یک دو جلسه ی آینده مطرح شده و به نتیجه خاهد رسید اما نکته ی مهم این است که مسولین شهرستان تا چه اندازه این موضوع را مهم بشمارند و برایشان اهمیت داشته باشد و نتیجه ی کار چه خواهد شد، موضوع مهم تری ست که من فکر می کنم پرداختن به آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به سابقه ی شورا در ارایه طرح های ملی و شناسایی دشتستان، برازجان و سابقه درخشان و کهن این مرز و بوم و عدم توجه مسولین ذیربط به خاست مردم و هزینه کردهای بیت المال در خصوص مجسمه میرزا محمدخان که چند سالی است گوشه ی یک کارگاه بلوک زنی زیر خاک مدفون شده است.

شاید این موضوعات برای من بسیار جای تامل دارد!!!!! که چرا برازجان با سابقه ی درخشان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی باید این قدر مظلوم واقع گردد. در پایان از جناب آقای صابری، مدیرمسول هفته نامه اتحاد جنوب و حس برازجان دوستی ایشان قدردانی نموده و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.

******

در پایان این نکته قابل ذکر است که در خصوص تعلل در تشکیل جلسه کمیسیون فرهنگی شورا و انتخاب کمیته نام گذاری روز برازجان علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه از تصویب کلیات آن در شورای شهر، از آقای دهقان مسؤل کمیسیون فرهنگی شورا سؤال گردید که در پاسخ گفتند «از نظر ما تعللی صورت نگرفته است»!!!

این که گذشت دو ماه برای تشکیل فقط یک جلسه و انتخاب چند نفر برای تکمیل کمیته نامگذاری، از نظر آقای دهقان تعلل نیست هم در جای خود جالب توجه است. اما نکته مهمتر این که آیا بالاخره اراده ای در شورای شهر برای پرداختن سریع به این خواست مردمی وجود دارد یا خیر؟ و آیا شورای سوم می تواند طی چندماه باقیمانده از فعالیت خود با تعیین روزی به نام برازجان این اقدام ارزنده را به نام خود ثبت کند؟ باید به انتظار روزها و ماه های آینده نشست!

 

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 14 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...