امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 09 شهريور 1394 - 17:15
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه خبر داد:

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کنگره یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود. به گزارش اتحادخبر؛ فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: معرفی فرهنگ و تاریخ استان بوشهر موضوعی است که با جدیت به آن توجه داریم و در این زمینه برنامه‌های ارزشمندی تدوین شده است...

اتحادخبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کنگره یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش اتحادخبر؛ فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: معرفی فرهنگ و تاریخ استان بوشهر موضوعی است که با جدیت به آن توجه داریم و در این زمینه برنامه‌های ارزشمندی تدوین شده است.


وی افزود: مردم این خطه در طول تاریخ در مبارزه با استبداد پیشگام بوده‌اند و در دوران‌های مختلف در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده‌اند.
حقیقی با اشاره به برگزاری صدمین سالگرد بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری خاطرنشان کرد: کنگره بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری یازدهم شهریورماه با حضور وزیر کشور در شهر دلوار برگزار می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر بیان داشت: در قیام رئیسعلی دلواری نقش علما و روحانیون برجسته بوده و در این آئین می‌خواهیم از مقام یک شهید که یاری‌رسان اسلام بوده تجلیل کنیم.
حقیقی عنوان کرد: پیش‌قدمی دلاوران این خطه برای حفظ استقلال کشور و استقامت مبارزان قیام شهید رئیسعلی دلواری با با وجود تحمل فشارهای اقتصادی از ویژگی‌های برجسته‌ای این قیام است.

وی با تاکید بر اینکه عظمت قیام رئیسعلی دلواری در تنهایی دردناک ایشان استٰٰٰ، گفت: رئیسعلی دلواری و یارانش در شرایطی این قیام را برپا داشتند که دولت مرکزی وقت هیچ حمایتی از ایشان نکرد و ایشان به تنهایی و با امکانات محدود مقابل یکی از ابرقدرت‌های جهانی ایستادند.
این مسئول اذعان داشت: عشق و اعتقاد به استقلال کشور، اسلامیت، عمل به تکلیف و مظلومیت مبارزه از ویژگی‌های بارزی است که در این مبارزه مشهود است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر عنوان کرد: حماسه شکوهمند شهید رئیسعلی دلواری و یاران ایشان ده‌ها سال در سکوت باقی ماند و هیچ مبارزه‌ای در طول تاریخ به این حد در انزوا نبوده است.
حقیقی ابراز داشت: برجسته‌سازی ویژگی‌های این قیام و معرفی شهید رئیسعلی دلواری و یاران ایشان از اهداف مهمی است که در یکصدمین سالگرد بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری به آن توجه داریم.
وی با اشاره به ابعاد کنگره شهید رئیسعلی دلواری گفت: یازدهم شهریور ماه بعد تجلیل از مقام شهید رئیسعلی دلواری با حضور دکتر رحمانی فضلی در دلوار و اواخر آذرماه کنگره علمی شهید رئیسعلی دلواری با حضور چهره‌های برجسته مرکز در بوشهر برگزار می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر بیان داشت: در بعد علمی فراخوان‌ها در ۱۵ محور صادر شده و تا پایان مردادماه خلاصه مقالات جمع‌آوری و بررسی شده است و تا ۱۵ مهرماه فرصت ارسال مقالات پذیرفته شده به کمیته علمی دبیرخانه رئیس ستاد بزرگداشت رئیسعلی دلواری است.
حقیقی خاطرنشان کرد:‌ طراحی سایت سردار جنوب از اقدامات ارزشمندی است که دبیرخانه ستاد بزرگداشت شهید رئیسعلی دلواری انجام شده و مطالب مربوط به جشنواره و چکیده مقالات در این سایت منتشر می‌شود.

 

انتقاد از کمرنگ بودن انعکاس اخبار هفته دولت در رسانه های استان

وی در ابتدای این نشست انعکاس اخبار هفته دولت را در رسانه های استان بوشهر مطلوب ندانست و با انتقاد از آن، یادآور شد: با توجه به فرمایش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئولان کارهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم شاد شوند، ضمن تشکر از تلاش های اصحاب رسانه اما، انعکاس اخبار هفته دولت، آنطور که باید، نبود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: اگر مدیران دولت، کار و اقدامی می کنند یا پروژه ای افتتاح می کنند، همه این کارها و پروژه ها نشان از توفیقات نظام است که سزاوار است این توفیقات در رسانه ها پوشش بهتری داده شود.
حقیقی خطاب به خبرنگاران گفت: در اتاق های فکر ما حضور یابید و نظرات خود را مطرح کنید چرا که اگر ما و شما هر کدام در یک طرف خط قرار بگیریم مشکلی حل نخواهد شد.
وی با ارزشمند خواندن خبرنگاران از هر طیف و تفکری تصریح کرد: برای من جای سوال است که چرا برخی مطالب ارزشمند و وزین در رسانه ها منعکس نمی شود.

نقدها را می پذیریم اما انتقاد به انتقام تبدیل نشود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار داشت: ما از انتقادات رسانه ها استقبال می کنیم زیرا با نقدها می توان، کمبودها و نواقص را برطرف کرد.
حقیقی ادامه داد: ادعا نداریم که همه کارهای ما درست و بی نقص است و برای اصلاح آنان، پذیرای انتقادات هستیم .
وی اضافه کرد: تکریم شعاری را قبول نداریم بلکه در عمل با رسانه ها مراوده خواهیم داشت و نقدهایشان را خواهیم پذیرفت اما انتقادات نباید جای خود را به انتقام بدهد.
تشریح برنامه‌های بزرگداشت رئیسعلی دلواری

 
فرماندار تنگستان نیز در این نشست به ظرفیت بالای رسانه ها برای آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های رسانه ای برای ایجاد یک فضای بانشاط در جامعه استفاده شود.
غلاملرضا ترک زاده با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری ویژه برنامه های یزرگداشت سردار شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: روز یازدهم شهریور با حضور وزیر کشور این مراسم برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فضای لازم برای برگزاری این کنگره مهیا است، خاطرنشان کرد: در روزهای نهم تا یازدهم شهریورماه برنامه های مختلفی در شهرستان تنگستان و شهر دلوار برگزار می شود.
فرماندار تنگستان افزود: مراسم روز یازدهم شهریور از ساعت ۱۷ آغاز می شود و تا زمان نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد یافت و وزیر کشور، امام جمعه بوشهر و استاندار بوشهر سخنران این مراسم هستند.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری این برنامه را از ماه ها پیش آغاز کرده ایم و با تلاش همه مسئولان، شرایط مناسبی برای اجرای برنامه ها مهیا است.
برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی

 
بخشدار دلوار نیز در این نشست به تشریح برنامه های این کنگره اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه های این مراسم بر اساس مخاطب شناسی صورت گرفته است و تلاش داشته ایم که برنامه هایی با سلایق مختلف مردم اجرا شود.
رستمی افزود: مراسمات در سال های قبل تنها در یکی دو ساعت برگزار می شد ولی امسال برنامه های ما در چند روز برگزار شده است.
وی با بیان اینکه شناگران فاصله بین نیروگاه اتمی بوشهر تا تپه رشادت را شنا خواهند کرد، ادامه داد: جشنواره فرهنگی و ورزشی نیز با همکاری هیئت های ورزشی طراحی شده است و ظرف روزهای اخیر در حال برگزاری است.
بخشدار دلوار تصریح کرد: ای مسابقات در رشته های فوتبال ساحلی، کشتی ساحلی، تیراندازی، شنای آزاد برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره طبخ غذاهای محلی خبر داد و اضافه کرد: مسابقه پرواز بادبادک ها و بادکنک ها نیز برگزار می شود. /س

   
 

 

 
 
 


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/06/19 - 16:38
0
0
رییسعلی دلواری رادست اندر کاران بوشهری اسطوره کردند درست بعکس مقامات شهر ما که پس از کش و قوس .فراوان و دمار از روزگار مردم در آوردن تندیس شهید بزرگ برازجان را نه با اشتیاق و نه در آنجا که خواسته مردم بود نصب کردند ،وبعد هم به بهانه ای توجیه ناپذیر نام میدان را ، از شهید تاریخ جنوب دریغ نمودند، من بر این باورم که نصب پیکره شهید فقط جهت رهایی از فشار مردمی بود همین و بس ،وگرنه چرا مراسمی در خور شان ایشان برگزار نکردند ،مقبره این بزرگمرد شجاع تعمیر نشد وعملیات عمران و آبادانی میدان که قول دادند پیشرفت در خور انتظاری نداشته ،خدای بزرگ همه را براه خیر هدایت فرماید ./ص
1394/06/13 - 02:31
0
2
تنها یک غضنفرالسلطنه دیگر میتواند حق شهید مظلوم و دیگر شهدا دشتستان را به انها برگرداند . تعجیل در ظهور یک سردار دیگر در دشتستان صلوات
1394/06/12 - 11:35
0
3
ما دشتستانی ها باید بیش از پیش تلاش کنیم تا مبارزان و قهرمانان بومی خود را به ایران معرفی کنیم
چند سوال دارم آیا در برازجان در روز 12 شهریور که روز شهادت ریسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس هست مراسم بزرگداشتی برگذار کردیم که از دلاورانمان قدردانی کرده باشیم ؟ یا در روز شهادت شهید میرزا محمد خان برازجانی یعنی دوم اسفند ماه برای دلاور مردان و شیرزنان دشتستانی مراسمی برگذار کردیم ؟ آیا غیر از این است که شهید میرزا محمد خان در شب قدر شهید شدند آیا در مسجد جنت برازجان که توسط همین شهید ساخته شده که هیچ اثری از ایشان در آن نیست فقط یک ثانیه به ایشان ارزش گذاشتیم ؟ یا برایش یک فاتحه خواندیم ؟ پس وقتی خود با بزرگانمان اینچنین میکنیم چه توقعی از دیگران داریم
بنده اعتقاد دارم و فرمایش رهبری هم همین است زنده نگاه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست
1394/06/12 - 10:00
0
2
متاسفانه سنگ بنای این تبعیض و نادیده گرفتن حق دیگر مجاهدان از دوره رژیم گذشته بر پا شد و تا کنون نیز ادامه دارد آیا بزرگی که مال واموالش بدست دشمن به آتش کشیده میشود و خانواده اش آواره کوه و دشت و خود نیز با زبان روزه به دست ایادی خصم بداندیش شهید میگردد در خور چنین تجلیلی نیست؟چرا خان سلحشور برازجان به صرف پسوند السلطنه که انهم بخاطر شجاعت و کیاست ایشان بوده نا دیده گرفته میشود ؟مگر الدوله و السلطنه های بسیاری در این مملکت نبوده اند که نمونه یک میهن پرست واقعی و باعث افتخار ایرانند؟ مگر ما ستار خان،باقرخان،میرزا تقی خان امیر کبیر،میرزا کوچک خان و دیگر خان های عاشق دین و وطن کم داریم؟حساب خان هایی این چنین با اربابها و فیودالها کاملا جداست ،دست اندرکاران لطف کنند و با عملکردهایی اینگونه مردم را نرجانند
1394/06/11 - 11:40
0
2
با تایید مطالب فریاد باید عرض کنم که در زمان شیخ صفی الدین اردبیلی و شیخ جنید و شیخ حیدر اجداد شاه اسماعیل صفوی افرادی بودند بنام صوفیان که از مریدان آنان بودند ودر موقع جنگ کردن آنان را یاری می کردند تا اینکه در زمان شاه اسماعیل صفوی، همین صوفیان ایشان را درجنگ بادولت عثمانی و ازبکان یاری کردند و شجاعانه بادولت عثمانی و ازبکان جنگیدند تا اینکه شاه اسماعیل در جنگ با ازبکان ودولت عثمانی پیروز شد ومذهب شیعه را مذهب رسمی ایران کرد ، و شاه اسماعیل به پاس مبارزات و ایثار صوفیان به آنان القاب رئیس ، خان ، بیگ ، قائد داده شد : با توجه به القاب داده شد از طرف شاه اسماعیل صفوی چه فرقی بین رئیس ، خان ، بیگ ، قائد می باشد که متاسفانه افرادی هستند که بر اثر نداشتن اطلاعات تاریخی تبعیض قائل میشوند !!! و مبارزات وخدمات افراد مبارز را بعلت القاب داده شده نادیده می گیرند و همه ی دلاوری و سلحشوری در جنگ کردن باقشون انگلیس در جنگ جهانی اول را منحصر به یک فرد می دانند و هیچ نامی از دیگر مبارزان استان آورده نمی شود !!! آیا جنگ کردن باقشون انگلیس وبه شهادت رسیدن افراد باهم فرق دارد؟!!! همانگونه که در سریال دلیران تنگستان حق دیگر مبارزان استان ضایع شد !!! آیا این یک تبعیض آشکار نیست که بر سایر مبارزان استان در جنگ جهانی اول تحمیل می شود؟!
1394/06/10 - 12:55
0
2
......... یکی از معجزه های قرن گذشته را چه خوب بیاد داشتند / یکنفر دربرابر قوای قدرتمند آن روزگار / اینو میگن دولت تدبیر واعتدال که در کلان نگری ومطالعات گسترده یکی از کارگذاارانش در استان آشکار شد / خانمان ها بر باد رفت ، منطقه در آتش چنگ سوخت وهیچ کس نبود جز یکنفر ، پس چرا بعد از وی جنگ ادامه یافت وچه کسانی آنرا رهیری کردند وجان برکف مبارزه کردند تا به شهادت رسیدند / براستی گویا شما باکلمه خان مشکل دارید / امیدوارم چنین نباشد زیرا خان هم مثل دیگرانی که جان باختند وشما حتا نام آنها را نمی دانید وصدها پا پتی بی نام ونشان قوای اصلی میدان های نبرد بودندکه دولت انگلیس از رشادتشان درمانده شده بود /کافیست هجوم ارتش دشمن به لرده را بخوانید تا از اشتباه بیشتر پرهیز گردد ./ج
1394/06/10 - 10:51
0
4
من هم که تاریخ مبارزان استان بوشهر را مطالعه کرده ام : جنگ جهانی اول از مبارزات شهید رئیس علی خلاصه نمی شود مبارزان دیگر استان هم نقش مهمی داشته اند تاریخ را مطالعه نمایید تا مبارزات افراد ذکر شده که هم استانی شرح داده اند مشخص شود : در است که این کنگره بمناسبت شهادت رئیس علی بر گزار خواهد شد اماحق مبارزان دیگر هم که جان خودرا در راه وطن ازدست داده اند وبا قشون انگلیس در نبرد بوده اند نباید نادیده گرفته شود واز نظرخدائی هم که باشد از آنان تجلیل شود
1394/06/09 - 21:15
0
4
این یک واقعیت تاریخی است که شهید رئیس علی یک مبارز ویک شهید در راه وطن می باشد : اما دلیل براین نیست که مبارزان دیگر استان مبارزاتشان نادیده گرفته شود : تمام مبارزات رئیس علی در مدت 4 ماه بود اما مبارزان دیگر استان مانند شهید زائر خضر خان اهرمی شهید میرزا محمد محمدخان برازجانی وشهید شیخ حسین خان چاه کوتاهی به استناد کتاب تاریخ قریب 4 سال به قشون انگلیس در مبارزه بوده اند تا اینکه به شهادت رسیده اند ، چرا از مبارزان دیگر استان نامی برده نمیشود ؟!!! در شهر شیراز که صولت الدوله قشقائی مبارزاتی با پلیس جنوب داشته است تصویر ناصر الدیوان کازرونی هم که مبارزاتی با پلیس جنوب داشته است نصب شده است چرا درشهر بوشهر تصویر مجاهدان دیگر استان دیده نمی شود ؟ !!! آیا مبارزه کردن با قشون انگلیس وبه شهادت رسیدن دیگر مجاهدان استان قابل قبول نیست ؟ چرا نام آنان گفته نمیشود ؟!!!!/ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • چهار درصد باقیمانده از کالاهای متروکه سنواتی بنادر بوشهر در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت /اهتمام ویژه دستگاه قضا برای خروج کامل کالاهای متروکه از بنادر استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 8 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 9 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...