امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 آبان 1391 - 09:15
اگر قرار بر اين بود كه من درباره شوراي شهر برازجان تصميم بگيرم، تصميم مي گرفتم شورا را منحل كنم تا مردم از اين وضعيت نجات پيدا كنند. با نظر اعضاء شوراي تامين، به اتفاق مطلقا با نصب مجسمه ي غضنفرالسلطنه مخالفت شد؛ اين مصوبه براي فرماندار هم الزام آور است و من هم نمي توانم الان اين مصوبه را نقض كنم.
اتحاد جنوب ـ نرگس محمدزاده فرد: فرماندار دشتستان سه شنبه دوم خرداد در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان در جمع مديران اجرايي شهرستان به نقد عملكردش در هفته نامه ي اتحاد جنوب واکنش نشان داد. غلامحسین خسروی گفت: توضيحاتي ارايه مي دهم براي نشريه اي كه روساي شوراهاي اسلامي و مسئولين ما را به ضعيف بودن و ترسو بودن متهم مي كرد و اين كه به خاطر ترس از دست دادن پست و مقام و رياست حاضر نيستند به فرماندارشان انتقادي داشته باشند.
غلامحسين خسروي ادامه داد: قصه از اين قرار بود كه نشريه ي وزين اتحاد جنوب فراخواني زده بود براي انتقاد گسترده از فرمانداري براي سالگرد حضورشان در دشتستان؛ اصل كار اقدام خوبي بود و من در صحبت حضوري هم به جناب آقاي صابري كه از جانبازان نبرد مقدس هستند هم گفتم كه نفس كار خيلي خوب است و من استقبال مي كنم. وي اضافه كرد: اتفاقا اين كه مدير ارشد اجرايي شهرستان اشراف مطلوبي به نقاط ضعفشان داشته باشند و اشتباهات خود را تصحيح كنند اقدام مطلوبي است؛ من تشكر مي كنم از تك تك دوستاني كه اظهار نظر كرده بودند و در بين نظرات مطالب قابل استفاده اي هم براي من بود.
خسروي اظهار داشت: اصل قضيه كار خوبي است و هر كدام از نشريات اظهار نظر نخبگان و انديشمندان شهرستان را نسبت به مسئولان اجرايي بپرسند و انعكاس دهند، بسيار عالي است و من استقبال مي كنم و دست همه را هم مي بوسم.
فرماندار دشتستان افزود: اما شيوه اي كه در اين مورد انتخاب شده بود، شيوه ي خوبي نبود؛ متهم كردن مديران اجرايي و مسئولين شوراهاي ما به منفعت طلب، ضعيف بودن، ترسو بودن، نداشتن شناخت مطلوب از شرايط و ... اقدام خوبي نبود.
وي ادامه داد: بعضي از دوستان وقتي خواستند انتقاد كنند گفتند ما اصل دولت و مجموعه را اصلا قبول نداريم و به تبع وقتي فرماندار را هم قبول ندارند خيلي جاي انتقادي نمي ماند و ما خيلي به آن ها كاري نداريم؛ چون در سابقه ي فكري و فرهنگي آن ها، نقاط خيلي روشني براي دفاع وجود ندارد.
فرماندار دشتستان اظهار داشت: بعضي افراد سلايق شخصي و درخواست هاي شخص خودشان را مطرح كرده اند؛ طرف يكسري مسايل و مشكلات شخصي داشته با بعضي از دستگاه ها و دقيقا آن را مطرح كرده و بحر طويلي نوشته و در كل آن جزء يك نقطه كه احساس مي كند كارش پيش نرفته كه آن هم به خاطر كم كاري خودش يا عدم جديت در پيگيري اش در ارتباط با حوزه هاي اجرايي موفق نبوده و همه ي گناه و تقصير را به گردن مدير ارشد شهرستان انداخته است.
غلامحسين خسروي با بيان اين كه بعضي از دوستان ضمن تشكر از فرماندار گفته اند كه در انتصاب مسئولين اجرايي با ما هماهنگ نشده، افزود: ما قرار نيست براي انتصاب مديران اجرايي و بخشداران با هيچكدام از عزيزان هماهنگ كنيم؛ رويه دولت اين است، من در بعضي از حوزه ها به لحاظ اكرام ائمه ي محترم جمعه گزارشي را قبل از ورود مسئول مربوطه به حوزه شان ارايه مي دهم و به بعضي از دوستان شورا و مسئولين اثرگذاري حوزه، یکی دو روز قبل مي گويم كه فلان مسئول قرار است بيايد.
وي اضافه كرد: حتي به نماينده ي شريف مرم گرانقدر دشتستان، جناب آقاي پاپري، انتصاب 2 تن از بخشداران و تعدادي از مسئولين را يك روز قبل اطلاع مي دادم كه جناب آقاي پاپري عزيز، قرار است معارفه انجام شود و شما هم اگر فرصت داريد و شائق هستيد در مراسم حضور پيدا كنيد.
خسروي تاكيد كرد: قرار نيست من براي انتصاب بخشدارم و يا مسئولين دستگاه هاي اجرايي از هيچ كسي اجازه بگيرم؛ چون من مسئول اجرايي مجموعه ي شهرستان هستم و بايد پاسخگو باشم و اين حق را هم دارم كه مديرم را انتخاب كنم.
فرماندار دشتستان که در شورای اداری شهرستان دشتستان سخن می گفت در ادامه ي جوابيه ي خود به نقد عملكردش در هفته نامه اتحاد جنوب گفت: بعضي از آقايان گفته اند كه تيم كاري فرماندار تيم قوي اي نيست؛ اين از آن حرف هاست؛ معاون سياسي بنده، جناب آقاي دهقايدي عزيز، بيش از يك سال سرپرست فرمانداري بوده و دشتستان بزرگ را اداره مي كرده و با تجربه ي فرمانداري الان معاون هستند و جناب آقاي دهقان، معاون عمراني بنده، شهردار يكي از شهرهاي ما بوده و تجربه ي بسيار خوب فني دارد و دانش آموخته ي عمران است.
وي ادامه داد: من با احترام ويژه اي كه براي تك تك فرمانداران قائل هستم ادعا مي كنم كه معاونين بنده از تعدادي از فرمانداران استان و از بسياري فرمانداران كشور، يك سر و گردن بالاتر هستند؛ اين ادعاي 32 سال تجربه ي اجرايي بنده است.
خسروي اضافه كرد: براي نگه داشتن يا خداحافظي از معاونين هم من از هيچ احدالناسي اجازه نمي گيرم؛ هماهنگي اگر نياز بود با متوليان امر در حوزه ي سياستي ـ امنيتي و با رايزني هاي مختلفي كه خواهم داشت انجام مي شود؛ اما اين دو عزيز را تا هستم و هستشان دارمشان دوست.
فرماندار دشتستان تاكيد كرد: چه كسي مي تواند جاي آقاي دهقايدي را كه تجربه ي طولاني در حوزه ي سياسي و اجرايي و آموزش و پرورش و پيشينه ي جهادي و سابقه ي جانبازي و مديريتي در حوزه هاي مختلف سپاه، بسيج و دفاع مقدس هم داشته اند، بگيرند؛ بنابراين كسي خيلي انتظاري از من نداشته باشد كه در اين حوزه به نظر عزيزان عمل كنم.
مسئول ارشد اجرايي شهرستان دشتستان ضمن اشاره به انتقاد برخي نظرات از جمله يكي از اعضاء شوراي شهر برازجان پيرامون عدم مديريت شوراي شهر برازجان گفت: آنچه را كه نياز به شيخوخيت و كدخدامنشي داشت، من طي چند جلسه با اعضاء محترم شورا نشست داشتم، همه ي اعضاء شوراي شهر برازجان هم حضور داشتند كما اينكه همان جلسات که بعضاً در حضور حاج آقا مصلح هم بوده؛ در آن جلسات مي نشستند، تفاهم مي كردند و مي رفتند و 2 ساعت بعد نظرشان را عوض مي كردند و آخرين راه چاره اي كه براي من به عنوان فرماندار وجود داشت، ارجاع اختلافات شوراي شهر برازجان به شوراي حل اختلاف بود.
خسروي ادامه داد: خود من هم در شوراي حل اختلاف حضور يافتم وآن جا هم جناب استاندار نظر من را خواستند و من هم گفتم كه بايد تدبير شود كه اين اتفاقات جمع شود اما اگر قرار بر اين بود كه من تصميم بگيرم، با توجه به سوء سابقه ي من در انحلال شورا، تصميم مي گرفتم شورا را منحل كنم تا مردم از اين وضعيت نجات پيدا كنند.
وي با بيان اين كه يكي از اعضاء شوراي شهر برازجان گفته كه فرماندار نگذاشت مجسمه ي غضنفرالسلطنه در برازجان نصب شود اظهار داشت: اولا فرماندار نه و شوراي تامين؛ ثانيا قبل از اين كه در جلسه ي شوراي تاميني كه بنده رياستش را به عهده داشتم تصميم گيري بشود، در جلسه ي شوراي تاميني كه قبل از حضور بنده بود تصميم گيري شده بود و مصوبه اش هم موجود است.
خسروي افزود: ابتداي سال 90 و قبل از حضور من مصوبه اي بود در شوراي تامين كه از نصب مجسمه ي غضنفرالسلطنه در شهر برازجان به دلايل تبعات امنيتي جلوگيري شود و بعد از حضور من هم مجددا در يكي از جلسات مساله مطرح شد و شورا و شهردار محترم برازجان با 3 پيش شرط درخواست نصب مجسمه را اعلام كردند.
وي شروط مطروحه را استقرار پاسگاه در كنار محل نصب مجسمه، ايجاد دوربين هاي ديد در شب در اطراف مجسمه و ميدان و ايجاد گشت مستمر در اطراف مجسمه ي غضنفرالسلطنه عنوان كرد و ابراز داشت: اگر بنا بود ما فقط شرط اولش را عمل مي كرديم، حداقل بايد يك سال طول مي كشيد تا اين درخواست در سلسله مراتب نيروي انتظامي مي رفت به شوراي تامين و برمي گشت به وزارت كشور و از آن جا به استان و بعد به ما ابلاغ مي شد؛ اين در حالي است كه براي بنار آزادگان نزديك دو سال است كه مجوز پاسگاه گرفته شده ولي هنوز مستقر نشده چون براي هر نفر ـ روز ـ غذا بايد اعتبار مشخص شود و اگر قرار باشد فقط دو نفر در يك كيوسك حضور داشته باشند، 8 نفر نيرو، يك پاس بخش و يك خودرو نياز است و آقايان درخواست پاسگاه داده بودند!
فرماندار دشتستان اضافه كرد: با نظر اعضاء شوراي تامين، به اتفاق مطلقا با نصب مجسمه ي غضنفرالسلطنه مخالفت شد؛ اين مصوبه براي فرماندار هم الزام آور است و من هم نمي توانم الان اين مصوبه را نقض كنم چون برابر ماده ي 39 با من برخورد مي شود.
خسروي ادامه داد: من بعدها كه اصرار نماينده ي محترم دشتستان، جناب آقاي پاپري بود گفتم كه تحت شرايطي مي شود اين كار را انجام داد ولي نياز به يكسري اقدامات مقدماتي است؛ در قبل از جنگ لرده و بعد از آن تنها سردار اين نبرد آقاي غضنفرالسلطنه نبوده اند، صاحب فتواي مقاومت در برابر استعمار حجت الاسلام مجاهد برازجاني بود كه به همراه سيد بلادي، فتواي جهاد عليه انگليسي ها را صادر كردند.
وي افزود: نسبت كسي كه فتواي جهادي را صادر كرده با يك سردار جنگ، بلاتشبيه مانند نسبت فرمانده ي كل قوا و صادر كننده ي فرمان مقاومت و يكي از سرداران جنگ در زمان دفاع مقدس مي باشد؛ شان جايگاه مبارزاتي اين افراد اگر با اين فاصله نباشد، حداقل در تراز همديگر است.
فرماندار دشتستان اضافه كرد: من پيگيري مي كنم، اعتباري را شهردار محترم يا از درآمدهايش و يا از محل هاي ديگر ساخت مجسمه ي مجاهد برازجاني را آماده كند و همزمان در محلي ساخته شود؛ ضمن اين كه بنده اعتقاد دارم و شما هم اعتقاد داريد در سالگرد جهاد بزرگ رزمندگان عليه استكبار در عمليات بيت المقدس جا دارد تمثال تك تك شهداي حماسه آفرين نبرد مقدس، شهيد اسدي ها، شهيد گنجي ها و شهداي ديگر را با طلا مجسمه كنيم و ميادين هايمان، محل ها و اماكنمان را زينت ببخشيم.
غلامحسين خسروي ابراز داشت: اگر بنا باشد، همايش مشاهيرمان را برگزار كنيم همه ي افرادي كه در سربلندي دشتستان نقش داشته اند، هم در نبردهاي مبارزه با استعمار و هم در نبرد مقدس بايد تجليل شوند، اعتقا بنده اين است و به همين سمت هم حركت مي كنم و به همين سمت هم خواهيم رفت.
وي در پايان جوابيه ي خود اظهار داشت: البته من دعوي نداشتم كه اين مهاجه يا قلم فرسايي به صحنه ي مطبوعات كشيده شود، چون من خيلي به اين مسایل وارد نمي شوم، قلم من هم قلم بدي نيست و روشن تر از گفتارم است مي توانم مهاجه كنم اما اصلا دعوي ندارم در اين حوزه وارد شوم؛ انشاءا... دوستان و عزيزان رسانه حواسشان باشد دشتستان هم شرايط مطلوبي دارد و هم نيروهاي توانمندي، بايد از اين فرصت كه فرصتي طلايي است استفاده كنيم و هم دل نگراني هاي زيادي براي توسعه ي شهرستان داريم و دنبال اين نبايد برويم و اصلا دغدغه هاي بسيار بيشتري داريم كه بايد به آن سمت برويم كه شامل توسعه ي استان، ريشه كني معضلات فقر و اشتغال و ... كه بايد از اين ثانيه هاي وقتمان براي تلاش بيشتر و پيگيري كارها و خدمت رساني بيشتر استفاده كنيم، چون اين فرصت ها به آساني به دست نمي آيد و رسانه ها هم بايد كمك كنند تا اين فرصت خدمت رساني از ما گرفته نشود.


کانال تلگرام اتحادخبر

برچسب ها:
news

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...