امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 31 مرداد 1394 - 11:00
نامه انتقادی جوان دشتستانی به وزیر بهداشت:

اتحادخبر: حدود ساعت 14:30 دوشنبه 14 اردیبهشت ماه اتفاق افتاد! اتفاق تلخی که تمام وجودمان را لرزاند. دم و بازدم پدرم مختل شده بود! تنفس اش دیگر عادی نبود.... جناب وزیر، آیا وجود تنها 8 تخت ICU در شهرستانی که حدود یک سوم خاک استان بوشهر را به خود اختصاص داده و جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر را در خود جای داده است، کفایت میکند؟! شهرستانی که....

جناب وزیر؛ پدرم قربانی کم سوادی و بی مبالاتی کادر درمانی شد!

جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم؛

احتراما بدین وسیله مراتب اعتراض و شکایت خود را نسبت به عدم رعایت نظامات فنی و مهارت و بی مبالاتی از مصادیق تقصیر جزایی برخی از پزشکان و پرستاران بیمارستان های شهر برازجان منجر به مرگ پدرم، که زیر مجموعه وزارتخانه متبوع تان هستند را به اطلاع حضرتعالی رسانیده و استدعای پیگیری و اتخاذ اوامر مقتضی جهت تعقیب و محاکمه مقصرین امر را دارم.

آن حادثه تلخ...
حدود ساعت 14:30 دوشنبه 14 اردیبهشت ماه اتفاق افتاد! اتفاق تلخی که تمام وجودمان را لرزاند. دم و بازدم پدرم مختل شده بود! تنفس اش دیگر عادی نبود. در اوج استرس و اضطرابی که بر ما غالب شده بود؛ سریعا با فوریت های پزشکی 115 برازجان جهت امداد رسانی به پدرم تماس گرفتیم. پس از تماس های مکرر، بالاخره آمبولانس با تاخیر از راه رسید و وی را به بیمارستان 17 شهریور برازجان انتقال دادیم.


انتقال پدرم پس از 7 ساعت تاخیر به بخش ICU به دلیل نبود تخت خالی!
 پس از انجام اقدامات اولیه بر روی پدرم و احیای وی در اتاق CPR،  مقرر شد که او را بدون وقفه به بخش ICU داخلی بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل کنند. این در حالی بود که سوپروایزر بیمارستان 17 شهریور برازجان طی تماس تلفنی با بخش ICU داخلی بیمارستان شهید گنجی این شهر، متوجه می شود که حتی یک تخت خالی نیز در این بخش وجود ندارد! علی رغم وعده وی جهت انتقال هر چه سریع تر بیمار ما به بخش مراقبت های ویژه، ولی انتظار ما جهت انجام این کار حدود 7 ساعت به طول انجامید!
جناب وزیر، آیا وجود تنها 8 تخت ICU در شهرستانی که حدود یک سوم خاک استان بوشهر را به خود اختصاص داده و جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر را در خود جای داده است، کفایت میکند؟! شهرستانی که به جهت تعدد بالای راکبین موتورسوار در آن و احتمال بالای وقوع تصادفات منجر به صدمات مغزی، می توان نیاز وجود بیش از این تعداد تخت بیمارستانی (ICU) را پیش بینی کرد.


آیا "تشنج" نشانه به هوش آمدن بیمار است؟!!!
در اثنای این 7 ساعت اتفاقات عجیب و ناگواری رخ داد که اکنون که به ذهنم خطور می کند، به شدت قلبم را به درد می آورد. پدرم حدودا 4 ساعت جلوی چشمانمان دچار تشنج شد. از بدو شروع تشنج که هر 15 ثانیه یکبار اتفاق می افتاد، به تدریج شدت آن بیشتر و بیشتر می شد. تا آنجایی که حتی دهان او پر از خون شد! جالب آن که وقتی جهت اعلام این وضعیت به سوپروایزر، پزشک و پرستاران بخش مراجعه می کردیم، با کمال خونسردی آن را علامتی طبیعی تشخیص می دادند و اظهار می کردند که نشانه به هوش آمدن است! با این استدلال هیچ اقدامی جهت کنترل تشنج پدرم از جانب آنها انجام نگرفت تا همچنان این وضعیت پایدار بماند!
جناب آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت، هر فردی که تحصیلات آکادمیک پزشکی نیز نداشته باشد می تواند تشخیص دهد که چند ساعت تشنج و لرزش شدید چقدر می تواند برای یک بیمار مغزی مضر و کشنده باشد. آخر کم سوادی تا این حد...؟! یعنی اینها مدرکی جهت مراقبت و پرستاری از بیماران بیمارستانی نیز دارند...؟! اگر دارند؛ پس چرا تشخیص عارضه ای به این مهمی برای شان غیر ممکن است؟


7 ساعت تنفس با دستگاه معیوب!
پدرم 7 ساعت از طریق دستگاه تنفسی که ایراد جدی داشت نفس کشید! دستگاهی که مانیتور آن به نشانه ضعف باتری دائما پیام battery low را نمایش می داد و هر چند دقیقه یکبار صدای زنگ هشدار آن برای ما آرام و قرار نگذاشته بود؛ و حتی پرستاران بخش اتفاقات 3 بار آن را جهت کارکرد بهتر ری استارت کردند. به زعم بنده از ظواهر قضیه می توان این احتمال را داد که یکی از دلایل اصلی تشنج پدرم، اختلال در دستگاه تنفس و نرسیدن اکسیژن کافی به مغز اش بوده است.
شایان ذکر است؛ که سطح هوشیاری پدرم تا پیش از شروع تشنج به اندازه ای بود که می توانست انگشتان دستش را به آرامی حرکت دهد و حتی هنگامی که یکی از پرستاران سعی در جهت وارد کردن لوله تغذیه به بینی وی داشت؛ پدرم از خود واکنش نشان داده و به علامت درد، به شدت اخم کرد. که در ادامه با وقوع اتفاقات تلخ فوق الاشاره ضریب هوشی وی شدیدا افت کرد.
پس از آنکه پدرم به بخشICU  داخلی بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال داده شد؛ و تمامی قضایا را برای پزشک متخصص مغز و اعصاب آن بخش تشریح کردیم؛ وی گفت که اگر تشنج پدرم کنترل می شد؛ وضعیت مغزی او خیلی بهتر از وضعیت حاضر بود و حوادثی که در بیمارستان 17 شهریور برازجان برای پدرم رخ داده است بیشترین ضربه و صدمه را به مغز وی وارد کرده است.


13 روز آخر عمر پدرم بخش ICU داخلی فاقد پزشک متخصص مغز و اعصاب بود!!!
جناب آقای قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت، فقدان پزشک متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان بزرگترین شهرستان استان بوشهر، حتی برای یک روز نیز توجیه پذیر نیست. چرا که به دنبال آن باید منتظر تبعات تلخ و ناگواری باشیم که ممکن است در نهایت به مرگ بیماری که عزیز یک خانواده است منجر شود.
تقریبا 13 روز مانده به فوت پدرم، باخبر شدیم که پزشک متخصص مغز و اعصاب وی به مرخصی 15 روزه رفته و هیچ پزشکی با تخصص مذکور در بیمارستان شهید گنجی جهت رسیدگی به وضعیت بیماران بخش ICU وجود ندارد!
از بدو بستری شدن پدرم در بیمارستان برازجان، در صدد انتقال وی به یکی از بیمارستان های خصوصی شهر شیراز به جهت معالجه و رسیدگی بهتر بودیم؛ که طبق گفته پزشکان بیمارستان برازجان به دلیل مساعد نبودن وضعیت او جهت انتقال به شیراز از این کار منصرف شدیم؛ تا روند درمان در بیمارستان برازجان طی شود. یکی از توجیهات آنها جهت مخالفت با انتقال پدرم به شیراز این بود که در فاصله زمانی جدا شدن دستگاه  ICU بیمارستان از وی، تا اتصال دستگاه ICU  آمبولانس به او ممکن است دوام نیاورد. ولی با این حال هنگامی که پزشک متخصص مغز و اعصاب بیمارستان برازجان –که در حال گذراندن طرح اش بود- به مرخصی رفت؛ به جهت فقدان این پزشک ، و علی رغم  وضعیت نا مساعد پدرم برای انتقال به بیمارستانی دیگر، حاضر به انجام این کار شدند؛ که در غایت مخالفت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، به عنوان بیمارستان مقصد را در پی داشت.
این سوال همچنان برای بنده مطرح است؛ که با وجود چند پزشک متخصص مغز و اعصاب در شهر برازجان، چرا باید بیمارستان این شهر حداقل برای 15 روز فاقد پزشک با تخصص فوق باشد؟ مگر گناه بیماران بخش ICU  داخلی بیمارستان شهید گنجی چیست؛ که باید چنین سرنوشتی برای شان رقم  بخورد؟ چرا وقتی پدرم و مابقی بیماران بخش فوق که نیاز مبرم و حیاتی به متخصص مغز و اعصاب داشتند باید از وجود او محروم می شدند؟!
ما که از این وضعیت شاکی بودیم؛ تصمیم گرفتیم که این مسئله را با رئیس بیمارستان شهید گنجی برازجان درمیان بگذاریم. پس از دو مرتبه مراجعه به اتاق ایشان در روزهای جداگانه و عدم حضور وی در بیمارستان، بالاخره مرتبه سوم موفق به ملاقات با او شدیم تا انتقاد خود را نسبت به وضعیت موجود مطرح کنیم. پس از آنکه موضوع را برای وی شرح دادیم، ایشان در پاسخ، تنها به این جمله بسنده کرد: اگر انتقادی دارید، آن را در صندوق انتقادات و پیشنهادات بیاندازید!


سریال "در حاشیه" تنها بخش کوچکی از واقعیات تلخ پزشکی را به تصویر کشید!
کجایند آن 7هزار پزشکی که نسبت به پخش سریال طنز "در حاشیه" که تنها از بخش کوچکی از واقعیات تلخ و تاسف بار پزشکی پرده بر میداشت اعتراض می کردند؟ کجایند کسانی که تهدید به تجمع و تحصن کردند...؟ کجایند که ببینند همکاران شان چه دسته گل هایی به آب داده اند؟! مگر از اشتباهات برخی به اصطلاح پزشک که سالانه گریبانگیر عده ای از هموطنان مان می شود بی خبرند؟ اشتباهاتی که در پاره ای از موارد به فوت بیماران نیز منجر می شود! بدیهی است تا زمانی که مشکلات و معضلاتی که خصوصا در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد مطرح نشود؛ نمی توان آن طور که باید و شاید انتظار رفع آنها را داشت. پس درود می فرستم به مهران مدیری و تمامی دست اندرکاران سریال "در حاشیه" که توانستند بخشی از مشکلات و درد مردم را در قالب طنز به تصویر بکشند. و متاسفم برای عده ای که بیان معضلات جامعه در قالب طنز را نیز برنتابیدند و فضا را علیه عوامل سریال مزبور ملتهب کردند.


با وجود وضعیت حاکم، جان تمامی ساکنان برازجان در خطر است!
جناب وزیر! تا کی مردم باید چوب کم سوادی و سهل انگاری برخی  پزشکان و پرستاران را بخورند؟! تا کی باید جان مردم بازیچه دست یک عده به اصطلاح پزشک و پرستار باشد؟! حادثه ای که در بیمارستان برازجان برای پدرم رخ داد می تواند زنگ خطری باشد برای تمامی اهالی دشتستان، خصوصا شهروندان برازجان، که بدانند در این مراکز درمانی چه می گذرد؟ بدانند که وقتی بیمارشان را به این بیمارستان ها سپردند باید احتمال وقوع حوادث تلخی از این دست را نیز بدهند. و بدانند که جان شان برای بعضی ها ارزش چندانی ندارد.
خانواده هایی نیز همانند خانواده ما هستند که عدم وجود امکانات کافی و همچنین قصور برخی پزشکان و پرستاران بیمارستان های برازجان و دیگر مراکز درمانی دشتستان گریبانگیر آنها شده است؛ که در ادامه تنها به 3 مورد از آنها اشاره می کنم:


عدم وجود پادزهر در درمانگاه تنگ ارم و فوت دختربچه 4 ساله!
نسترن 4 ساله که دچار عقرب گزیدگی شده بود توسط والدین خود به درمانگاه تنگ ارم که 20 کیلومتر با محل زندگی شان فاصله دارد منتقل می شود. سپس به دلیل عدم وجود پادزهر در این مرکز درمانی، این خانواده جهت مداوای فرزندشان ناچار به پیمودن 70 کیلومتر جاده کوهستانی با خودروی شخصی خود تا بیمارستان شهید گنجی برازجان می شوند. متاسفانه نسترن در طول مسیر دچار نفس تنگی شدید می شود؛ که با وجود نیاز به انتقال این کودک با آمبولانس، اما پزشک حاضر در مرکز درمانی تنگ ارم اینطور تشخیص نداده بود! سرانجام پس از رسیدن به بیمارستان شهید گنجی، تلاش پزشکان جهت معالجه این دختربچه راه به جایی نبرده و شوربختانه پس از چند ساعت جان خود را از دست می دهد.
وجود پادزهر در هر مرکز درمانی امری لازم و ضروری است؛ آن هم درمانگاه بخش 20 هزار نفری ارم دشتستان که حدود 70 کیلومتر با نزدیک ترین بیمارستان فاصله دارد. آیا باز هم باید شاهد پرپر شدن نسترن ها باشیم...؟!


عدم تشخیص سکته مغزی و فوت بیمار پس از چند ساعت!
یکی از خانواده های ساکن برازجان پس از آنکه متوجه می شوند مادرشان دچار ضعف در تکلم شده است، وی را بلافاصله به بیمارستان 17 شهریور برازجان منتقل می کنند. پس از انجام معاینه توسط پزشک بیمارستان، وی صرفا به تجویز یک آمپول اکتفا کرده و بیمار را مرخص می کند. 6 بامداد فردای آن شب، اعضای این خانواده در عین ناباوری با پیکر بی جان مادر خود مواجه می شوند! فرزندان آن مرحومه پس از پیگیری هایی که در این خصوص داشتند، در می یابند که اختلال و و ضعف در تکلم، یکی از علائم سکته مغزی است که متاسفانه پزشک مذکور در تشخیص این عارضه ناتوان بوده است. اگر پزشک حاذقی در آن شب مادر این خانواده را معاینه می کرد؛ و بیماری این بانوی 40 ساله را تشخیص می داد، شاید چنین سرنوشتی برای وی رقم نمی خورد.


بی مبالاتی کادر درمانی و فقدان آمبولانس!
حدودا 3 ماه پیش از این، روزی که چرخ گوشت دست احمد 4 ساله را بلعید، سریعا او را جهت پیوند دست به بیمارستان شهید گنجی برازجان انتقال دادند. پزشکان به خانواده احمد گفتند که برای پیوند دست باید او را حداکثر تا 4 ساعت دیگر به شیراز منتقل کنند. جالب اینکه در آن ساعت هیچ آمبولانسی در بیمارستان جهت انتقال احمد به شیراز وجود نداشت! پس از یک ساعت و نیم انتظار بالاخره یک دستگاه آمبولانس از شهرستان تنگستان جهت انجام این کار از راه می رسد تا خانواده احمد کمی امیدوار شوند. در این بین یکی از اعضاء کادر درمانی که به گفته پزشک بخش اتفاقات قرار بود دست قطع شده را در پلاستیک و سپس بر روی یخ های جعبه نگه داری قرار دهد، متاسفانه بر خلاف توصیه های پزشک عمل کرده و بعد از بانداژ دست، آن را در زیر یخ ها گذاشته بود. نکته قابل تامل و تاسف باری که در این باره وجود دارد، پایین بودن سطح دانش برخی از اعضاء کادر درمانی در نگه داری از عضو قطع شده این کودک و همچنین عدم وجود آمبولانس در زمان مقتضی در بیمارستان است.


جناب وزیر به داد مردم برسید...!
جناب آقای هاشمی، وزیر محترم بهداشت، تا کی باید شاهد ضررهای جانی ناشی از اشتباهات و بی مبالاتی برخی از پزشکان و پرستاران باشیم؟ اکثر قریب به اتفاق مردم برازجان عنوان کشتارگاه را برای بیمارستان های این شهر برگزیده اند! عنوانی که به عقیده شان بسیار برازنده این مراکز درمانی است. بدیهی است که این موضوع مبین نارضایتی برازجانی ها از شرایط و وضعیت درمانی این شهر است و  برای این منظور پیشنهاد می کنم عملکرد کادر درمانی و کیفیت خدمات دهی بیمارستان های برازجان را در میان مردم این شهر به رای بگذارید تا صحت گفته بنده برای تان محرز گردد.
جناب وزیر، اینها نه تنها درد دل یک جوان داغدار فوت پدر بر اثر سهل انگاری و کم سوادی کادر درمانی است؛ بلکه حرف دل بسیاری از ساکنان شریف این نواحی است؛ که از وضعیت اسفبار بیمارستان های یاد شده به سطوح آمده اند. آیا شایسته است که عدم وجود امکانات کافی و کمبود پزشکان و پرستاران مجرب و زبده زندگی را به کام شان تلخ کند؟
در پایان با توجه به نامگذاری امسال به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری، و همچنین همت و جدیت حضرتعالی در ارتقاء و بهبود وضعیت درمانی و بهداشتی کشور، انتظار می رود که محتویات این نامه را مورد عنایت قرار داده و با کسانی که ردپای بی مبالاتی و کم سوادی شان در جریان فوت پدرم نمایان است برخورد جدی صورت بپذیرد. همچنین امیدوارم که از سوی جنابعالی تدابیری اتخاذ گردد تا در آینده ای نزدیک نظاره گر برداشته شدن گام هایی استوار در راستای حل مشکلات و کمبودهای درمانی و بهداشتی شهرستان دشتستان، به ویژه شهر برازجان از حیث ارتقای تجهیزات پزشکی و تکمیل و افزایش کادر درمانی اعم از پزشک، فوق تخصص و پرستاران با سواد و کار آزموده باشیم.

و من الله توفیق

با احترام، مسعود برزیده خبرنگار و دانشجوی رشته حقوق
مردادماه 1394

توضیح اتحاد خبر:

1. درج و انتشار این مطلب به معنای رد یا تایید مفاد آن نمی باشد.

2. حق پاسخگویی و توضیحات لازم برای شبکه بهداشت و درمان و مجموعه افراد مورد اشاره در این نامه محفوظ است.

3. درج این مطلب نافی زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی زحمتکش و مجموعه مدیریت شبکه بهداشت و درمان دشتستان نمی باشد.

4. واقعیت این است که جان مردم از هر چیزی مهمتر است و از آنجا که کمبودها و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد رسیدگی به این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/06/12 - 11:05
0
0
هر زجری میکشیم از دست آقای مهندس ...... و کسانی است که مکان نامناسبی برا بیمارستان گنجی انتخاب نمودند خدا ............ کند که بدترین مکان و پیمانکار رو انتخاب کردند خداشاهده در اتفاقات بیمارستان با چشمان خودم دیده ام که پشه رو زخم باز تصادفی نشسته. اگه قرار بود زمین برا بیمارستان خرید بشه هیچ جا بهتر از تیپ مهندسی سابق نبود خصوصیات ان محل این بود که به همه جا نزدیک بود و با توجه به جابجایی محل دفن زباله یا تل محمدخانی مشکل بهداشتی و دود زباله ها رو هم نداشت .یا به راحتی میشد محلی مناسب تر در نظر گرفت .حضرات قبل از مکان نمایی محل بیمارستان رفتن بی کیفیت ترین زمین رو خریدن با قیمت ارزان و بعد ان یا اطراف آن محل را برا بیمارستان ارائه و انتخاب کردن و نتیجه شد احداث بیمارستان در بی کیفیت ترین مکان مرکز دشتستان بزرگ. الان همه نه تجهیزات کافی داره ونه پرسنل کافی .
اره دست اندرکاران سابق بشینید و به ریش مردم ،بدبختیشان و فوت عزیزانشان بخندید.
1394/06/10 - 11:28
0
2
مشکل اساسی مردم این است که هروقت مریضی از مسئولین شهر به بیمارستان برود تمام دکتران در اطرافش جمع می شوند بعد اگر از مسئو لی سوال شود وضع رسیدگی به بیماران چگونه است می گویند عالی است : اما اگر مریضی غیراز مسئولین به بیمارستان برود باید 10 اتاق به دنبال پزشک گشت تا آنرا پیدا کرد وبامنت تمام بیمارا معاینه کند واگر شکایت به مسئول شهر ببری می گوید این طور نیست !!! چرا چون تبعیض درکار است !!!!/ج
1394/06/10 - 10:20
0
4
آقاي برزيده جانا سخن از زبان ما ميگويي /ج
1394/06/06 - 09:33
0
2
با وجود اینکه بیمارستان از مهم ترین قسمتهای شهر می باشد برای آسفالت یک کوچه یا چمز کردن یک فلکه همه مسولان از فرماندار و شهر دار و امام جمعه حاضر می شوند اما کسی سراغی هم از بیمارستان نمیگیرد

آقای صابری شما که چند بار خودتان بیمارستان بستری شده اید و از کمبود ها مطلع هستید چرا چیزی نمی نویسید؟

ما که محکوم به سکوت و خاموشی هستیم تا مقام کسی به خطر نیافتد، شما چه ؟/ب1
1394/06/06 - 09:25
0
2
فوت و مرگ عزیز یک خانواده داغی بر دل همه اجتماع هست ، من رو هم در غم خودتون شریک بدونید ، در بیمارستان گنجی گاها حوادثی تلخ رخ می دهد که تاثر همه را بر می انگیزد.
اما تا کنون ریشه یابی و علت یابی صورت نپذیرفته است . و هر باره تا فوت بیمار بعدی که خانواده اش اعتراض کنند به فراموشی سپرده می شود و اگر اعتراضی هم نکنند که هیچ!
در رابطه با جراح مغز و اعصاب باید بگویم که بیمارستان با این همه بیمار تروما فقط یک جراح مغز و اعصاب دارد یا همان "نروسرجر" دارد که دکتر ....است. اما متخصص مغز و اعصاب یا "نرولوژ" که چند تا هستند دکتر ......
بیمارستان گنجی یک بیمارستان ورشکسته با حدود .... میلیلارد تومان بدهی هست که توان تامین بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را ندارد،کمبود کادر درمانی هم مزید بر علت هست ، پرسنلی که ماههاست مطالبات مالی خودشان را دریافت نکرده و بدلیل کمبود پرسنل مجبور به گذراندن شیفت های پیاپی هستند که قطعا بروی کیفیت درمان بیماران تاثیر خواهد گذاشت.
مدیران بیمارستان هم عمدتا غیر بومی انتخاب می شوند و تا بخواهند به کار مسلت شوند عوض می شوند یک مدیر غیر بومی هیچ وقت انطور ها دلسوزی نمی کند که یک مدیر بومی

می گویند عمدتا مشکلات داخلی بیمارستان و شبکه درمان شهرستان هم بخاطر هم حزبی بودن مدیر شبکه با دولت سانسور شده و اجازه پیگیری نمی یابد. وگرنه یک بیمارستان که عاجز از خرید دارو و سرم و وسایل مورد نیاز برای بیماران خود می باشد چطور میشود از ان انتظار داشت که توقعات مردم در درمان جگر گوشه هاشان برآورده کند.

اینطور نیست که پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیسواد باشند، بر عکس در بیمارستان چهره های حاذق پزشکی و پرستاری با تجربه بالا هم وجود دارد اما خودتان قضاوت کنید علامه دهر هم که باشی خسته از شیفت دادن های پشت سر هم که باشی ریسک و احتمال خطا کردن بالا می رود.مگر از یک انسان چقدر می توان توقع داشت./ب1



پرسنل مشکلات متعددی دارند که به آنها توجهی نمی شود شما همین موقعیت بیمارستان را در نظر بگیرید ، نه تنها برای مردم که ناچار به انتقال بیمارانشان هستند بلکه برای پرسنل هم مشکلات متعدد وجود دارد ، تصور کنید که با چه مشقتی باید در گرمای 50 درجه خود را به بیمارستان برسانند

لودر که نیست آدم هست چرا برای ارتقا کیفیت کار این قشر تامین حد اقل امکانات رفاهی برای ایشان در نظر گرفته نمی شود

حالا نکته جالبش هم اینجاست که کسی نمی پرسد آهای خانمها و آقایان خرتان به چند! امکانات رفاهی و اینجور چیزها هیچ، اما برای درمان بیمارهایتان چه کم دارید؟

تا سر و کله یک مدیری مسولی چیزی هم در بیمارستان پیدا می شود و پرسنل بخواهند اعتراض کنند، اجازه اعتراض به ایششان داده نمی شود ، اگر هم کسی اعتراض کند به شدت برخورد میشود جا بجایش می کنند و با او سخت می گیرند.

چقدر بسیار هستند عزیزانی که بخاطر هیچ و پوچ و کمبود امکانات جان خود را میدهند و صدایش به بیرون درز نمی کند
1394/06/05 - 16:22
0
0
سلام
اقا محمد شما که میگید اووژانس ماساچوست نیست درست میگید بله اینجا ایران، اورژانس 115 کل استان بوشهر مسافت استاندارد بین پایگاه تا پایگاه بعدی رو تو کل کشور شکسته و ساعت رسیدن به صحنه امبولانس در کشور در جاده 15 و شهر 8 دقیفه اما استان بوشهر جاده زیر 12 و شهر رو به 6 دقیقه رسونده مشکلی نیست اقایان محترم اورژانس 115 برازجان اولین اورژانس در استان که از سال 1370 دستگاه ظبط مکالمه داشته و تاکنون هم تمامی تماسها رو ظبط میکنه ما که روی مدرک صحبت میکنیم ./ب1
با سلام
لازم است به استحضار برسانم بدنبال انتقادات بنده وهمکارنم ازوضعیت اسفناک بیمارستان شهید گنجی ازسوی سرپرست بیمارستان با همراهی معاونت درمان دانشگاه وریئیس دانشگاه لغو قراردادشدیم/ب1
1394/06/03 - 19:47
2
4
با درود به پرسنل اورژانس 115 برازجان و عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت آقا امام رضا (ع)

هنگامی که ما با اورژانس 115 تماس گرفتیم؛ همسایه ها در کنار ما بودند و آنها نیز از تاخیر آمبولانس شاکی بودند... ساعت دقیق را به خاطر ندارم؛ اما این را به خوبی می دانم که گذر دقایق را که از طریق ساعتم دنبال می کردم؛ تاخیر حدودا 10 دقیقه ای آمبولانس را نشان میداد. که در این حد فاصل به جهت تاخیر آمبولانس ما مجددا با شما تماس گرفتیم. این را می توانید از کسانی که (همسایه ها) در صحنه حاضر بودند بپرسید...
در ضمن، ساعتی که به عنوان زمان تماس ما با 115 ذکر کرده اید احتمالا زمان تماس دوم است./ب1
1394/06/03 - 16:20
0
3
سلامی از دردهای درونم به مردم دردمند استان بوشهر.
بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که سهل است شما از زیر صفر ترین امکانات که حتی آب شرب هست محرومید.
این ها را مدیون کسانی که خود را به زور بزرگ این مردم جا زدن بدانید.وبروید ببینید در اصفهان وشیراز و تهران و شهرکرد چه اوضاعی بهم زدن و اون وقت مردم سرگرم چه میکنند.
اگر قرار بود درست شودتالان این وضع مان نبود.
سکوت کنید تا گرگ درنده تر شوند./ب1
1394/06/03 - 12:24
4
2
تو ماساچوست هم اورژانس اینقدر سرعت نداره-راضی باش.شما احتمالا تحت تاثیر دلقک دربار قرار گرفتین./ب1
1394/06/03 - 09:48
4
6
با سلام
خطاب به جواب اقای برزیده
ضمن عرض تسلیت به خانواده اقای برزیده
مردم شریف دشتستان لطفا خودتان قضاوت کنید
کل تماسهای که با اورژانس 115 گرفته میشه در دستگاه ظبط مکالمه ذخیره میشود و تمامی تماسها با تاریخ و ساعت و صدا فرد تماس گیرنده در دستگاه ظبط مکالمه موجود است
طی تماس تلفنی اقای برزیده در ساعت 14:43/50 با اورژانس جهت بیمار اورژانسی در منزل
ساعت حرکت امبولانس 14:43/55 از پایگاه، ساعت رسیدن امبولانس به محل حادثه 14:46/32 ، حرکت امبولانس از منزل بیمار به بیمارستان 17 شهریور 14:50/03 ، رسیدن امبولانس به بیمارستان 17 شهریور برازجان در ساعت 14:53/40
حال خودتان قضاوت کنید از زمان که تماس با اورژانس گرفته شده تا رسیدن امبولانس به اتفاقات 17 شهریور 10 دقیقه به طول انجامیده . اقای برزیده ما به شما حق میدیم شما و خانواده محترمتان استرس زیادی داشتید برای همین است که ساعت برای شما زود حرکت میکند برای همین است که میگویید امبولانس دیر رسیده به محل حادثه
کافی بود شما قبل از اینکه این نامه رو بلد بالا را بنویسید قبلش با مراجعه به اورژانس 115 از ساعت حرکت و رسیدن امبولانس به محل حادثه اطلاعاتی کسب میکردید تا خدای نکرده شکی بوجود نیاید /ج
1394/06/03 - 02:34
0
7
جعفر خان سلام
پیشنهاد میدهم ادب را در گفتارتان رعایت کنید...
جالب است! مرا بخاطر نوشتن نامه ای انتقادی کلاش می دانید؟!!! اصلا می دانید معنی کلاش چیست...؟
در ضمن، در نامه به کسی توهین نشده و مطمئن باشید تمامی ادعاهای مطرح شده مستند هستند.
باشد که رستگار شویم...!/ج
1394/06/02 - 23:15
0
8
آقای صادق! بنده خوب می دانم چگونه مطالباتم را پیگیری کنم و محض اطلاع جنابعالی باید عرض کنم که بنده تنها به نوشتن نامه اکتفا نکردم و تمام مواردی که ذکر کردید از طریق معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال پیگیری هست...
اینکه می فرمایید کمبود تخت ICU در همه جا رایج هستش... به هیچ وجه توجیه خوبی برای کمبود امکانات در برازجان نیست و فکر میکنم منظور تان از اغلب کشورهای جهان نیز کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، یمن و اینها هست!
آیا این منطقی است که اگر در دیگر نقاط کشور و یا حتی جهان مشکلات و کمبودهای درمانی و بهداشتی وجود داشته باشد ما در مقابل مشکلات درمانی شهرمان سکوت اختیار کنیم...؟
شنیده اید می گویند از ماست که بر ماست...؟ تا زمانی که اعتراضی از جانب مردم پیرامون مشکلات و کمبودها -در هر حوزه ای- صورت نگیرد نمی توان آن طور که انتظار می رود شاهد رفع آنها بود./ج
گفتید که بخشی از نامه بنده احساسی است! می خواهم بدانم کجای متن نامه احساسی است؟! آیا گلایه کردن در خصوص مشکلات و کمبودهای درمانی و بهداشتی که همواره از مردم قربانی می گیرد را احساسی می دانید...؟!

جناب صادق! سلام بنده را به مدیران بالادستی خود برسانید...
1394/06/02 - 17:38
7
5
با سلام
واقعا جای تاسف دارد برای کسی که خود را دانشجوی رشته حقوق می داند اما نمی داند چگونه باید مطالبات خود را پیگیری کند
هر بخشی از حرفهای این آقا از مجاری قانونی قابل پیگیری بوده و روش غیر قانونی را انتخاب کرده است
مثلا تاخیر اورژانس به راحتی قابل بررسی است چون تمام تماسها تا آنجا که من اطلاع دارم ضبط شده و رسیدن آمبولانس به محل و فاصله زمانی قابل پیگیری است چندین مرجع رسیدگی دارد
یا در بحث پزشکی هم همینطور حتی بعضی از این مراجع غیر دولتی و وابسته به نهاد دولتی خاصی نیستند مثل نظام پزشکی و غیره
اما در خصوصicu بله این یک مشکل عمده در اغلب کشورهای جهان است و تازه برازجان به نسبت سایر نقاط کشور بهتر است و خود شما گفته اید بعد از چند ساعت این در حالی است که گاها در جاهایی حتی پایتخت باید چند روز منتظر تخت بمانید
در سایر موارد هم صحبت ها بیشتر احساسی و غیره علمی و گاها خلاف واقع هستند
امیدوارم درانتقاد هایمان جنبه انصاف را از دست ندهیم./ص
1394/06/02 - 08:25
0
5
با سلام .خواهشمند است به مردم شریف برازجان اطلاع رسانی کنیید . که بیمارستان مرکز قلب برازجان .بیمارستان 17 شهریور می باشد .خدایی مردم اطلاع کامل دارند .بیمارهای اورژانسی اول به جای اینکه به بیمارستان 17 شهریور مراجعه کنند راهی بیمارستان شهید گنجی می شوند . مردم علم و اطلاع کامل ندارند . .به مردم اهمیت دهیید.فقط می توانیید جلوی مسولین بگویید استان بوشهر قطب انرژی کشور است و به مدح و تمجید انرزی بوشهر ببردازیید چرا به مردم استان بوشهر اهمیتی نمی دهیید .چند تا از بیماران اورژانسی در مسیر بیمارستان شهید گنجی جان خود را از دست داده اند . در صورتی که این بیماران اول بایست به مرکز قلب در بیمارستان 17 شهریور انتقال داده شوند ذره ای به جان مردم ارزش دهیید .چرا مسولین را مرتب به عسلویه انتقال می دهیید ولی به بیمارستانهای استان بوشهر و مراکز درمانی استان بوشهر انتقال نمی دهیید .همه اش عسلویه .عسلویه .همه اش گاز و نفت عسلویه .چرا به مردم استان بوشهر اهمیت نمی دهیید .مسولین استان بوشهر .بیمارستانها و مراکز درمانی استان بوشهر اهمیت دهیید .خود شما هم اورزانسی می شویید و گذر شما به بیمارستانها و مراکز درمانی استان بوشهر هم می افتد .شکی نداشته باشید .
1394/06/02 - 06:41
0
2
با سلام خدمت مدیر محترم
از شما خواهشمندیم نظرسنجی درباره رضایت مردم از وضعیت بهداشت و درمان بیمارستان در روی سایت قرار دهید.ممنون/ج
1394/06/01 - 22:39
4
5
قبل از انکه اتهامی در مرجعی رسمی صورت مکتو ب ومستند با مراجعه به رفرانس و نه باتکیه به حرف شفاهی اثبات شود نباید به شخص حقیقی یا حقوقی در ملا عام توهین نمود و ابروریزی و کلاشی نمود. این فقط یک نظر حقوقیست. نیاز به اثبات دارد بیایید نگاه پوپولیستی را رها کنیم ولی این موضوع نافی بهم ریختگی بهداشت و درمان شهرمان نیست./ص
1394/06/01 - 18:24
1
6
ضمن درود و سپاس از بابت لطف و عنایت همشهریان بزرگوار؛ بر خود لازم می دانم پاسخ سه تن از همشهریان را از این طریق بیان کنم:

پاسخ هادی

هادی جان، نه من و نه هیچکس دیگری منکر زحمات و تلاش های شبانه روزی جامعه پزشکی، علی الخصوص شما نیستیم.
تا آنجا که ذهنم یاری می دهد با اینکه -به قول جنابعالی- ایستگاه آمبولانس با منزل ما فاصله زیادی ندارد؛ اما فاصله زمانی تماس ما با فوریت های پزشکی تا رسیدن (لاک پشتی) همکاران شما حداقل 10 دقیقه طول کشید!
گلایه ای که از جانب بنده عنوان شده دال بر بی کفایتی جامعه پزشکی به طور مطلق نیست و تنها متوجه تعداد معدودی است که متاسفانه نان کم سوادی شان را می خورند و این می تواند سرنوشت ناگواری را برای بیمارانی همچون پدر من رقم بزند... پس بیایید واقع بین و انتقاد پذیر باشیم.
---------------------------------------------------------------------------------------------
پاسخ رضا (احتمالا کارمند شبکه بهداشت و درمان)

نمی دونم معیار سنجش جرات رو چه می دونید! اما حداقل اینو می دونم کسی که اسم کامل خودش رو ثبت نمیکنه آدم پر جراتی نیست! پس برای من دم از جرات نزنید...
بنده در دوران اوج فعالیت روزنامه نگاری ام گزارشات و اخباری که تهیه می کردم بیشتر انتقادی بود و همیشه سعی در انعکاس مشکلات و معضلات مردم داشتم که دوستان و همکاران پر تلاش ام در اتحاد جنوب و دیگر رسانه ها شاهد و گواه این مدعا هستند...
گفتید مرا چه به علم پزشکی! خوب اگر نامه را به دقت خوانده بودید می فهمیدید که یکی از پزشکان متخصص بیمارستان شهید گنجی تشنج پدرم را عامل اصلی آسیب به مغز اش اعلام کرد. و البته این موضوع را با دیگر پزشکان نیز در میان گذاشتم که به اتفاق با پزشک بیمارستان شهید گنجی هم نظر بودند.
---------------------------------------------------------------------------------
و اما پاسخ حسن

حسن جان وضعیت شما از این دو حالت خارج نیست:
1 یا نامه رو کامل نخوندی...!
2 یا با دقت نخوندی!
پس پیشنهاد میکنم نامه رو به دقت و به طور کامل بخونی برادر من.../ب1
1394/06/01 - 14:08
3
4
آهای کسایی که از بیمارستان دفاع میکنند متأسفم براتون. من خودم شاهد بودم که مریضicu رو حتی چندروز گذاشتن تو اتفاقات که این همه شلوغه با سروصدایی زیاد /ب1
1394/06/01 - 13:45
3
5
در بيمارستان هاى استان بوشهر سالانه تعداد زيادى بيمار به دليل كم سوادى و نبود امكانات كافى به قطل مى رسند!! و تا به امروز هيچ گونه رسيدگى به عمل نيامده. كه ان هم دليل روشن دارد... مسئولين استان است./ب1
1394/06/01 - 12:26
3
8
سلامي به بزرگيه اسمان / اسماني كه جاي بزرگان است
اول از همه تسليت ميگم به اقاي برزيده بخاطر ازدست دادن پدر بزرگوارشان،واقعا از دست دادن اسطوره ي زندگي سخت هستش و اين غم بزرگ نصيب كسي نشود!!
بعضي از نظرات رو ديدم و واقعا بايد تاسف خورد
اين نامه فك نكنم هيچ ربطي به جناح خاصي داشته باشه در صورتي كه بعضي از دوستان به يك سري چيزاي پوچ ربطش دادن!
اين وضعيت شهر ماست
بايد گريه كرد به حال اين شهر، به حال شهري كه همونطور كه اقاي برزيده گفتند بخش عظيمي از استان رو تشكيل ميده!
و بجاي اينكه فكري ب حال اين وضعيت كرد اقايان ب فكر دارايي يك سري افراد هستند!
بيمارستان برازجان (دهقايد) جان ميگيرد،جان نميدهد!/ب1
به اميد روزي كه اين اتفاقات تلخ براي هيچ خانواده اي اتفاق نيوفتد!!
1394/06/01 - 12:12
2
5
سلام و خسته نباشي به آقاي برزيده
واقعا احسنت به شجاعت بي حد و نصاب شما. من و ديگر همشهريانم هم از اين بيمارستان و بيمارستان بوشهر بسيار شاكي هستيم. شما لطفا آقاي حسن لابد جزء پرنسل بيمارستان هستيد كه دفاع ميكنيد از اين بي بند و باري ها. واقعا براي شما و امثال شما متاسفم. سالهاست شاهد مرگ و مير و اشتباهات پزشكان بوده ايم. از كدامشان برايتان بگويم. اقاي برزيده شما فرد بسيار بزرگوار و با احترام هستيد. از اينكه همشهري مثل شما هست دلم من و قرص است. با تشكر/ب1
1394/06/01 - 12:00
2
6
با سلام و احترام خدمت آقای برزیده که حرف دل مردم این شهرستان رو زدند چرا که هر کدوم از این 250 هزار نفر حداقل یک بار از بیمارستان مذکور استفاده کردن ولی هیچ رضایتمندی از هیچ شهروندی دیده نمیشود اولین شرط کادر درمان دلسوز مردم بودن است که در بیمارستان شهر ما به ندرت دیده میشود. امیدوارم برای یک بار هم که شده درس مسوولیت پذیری از طرف مردم به مسوولان این فاجعه تدریس شود. به امید روزی که در حق هیچ شهروندی ستمی روا نرود. در غمتان شریکیم./ص
1394/06/01 - 11:51
4
5
آقای هادی پرسنل اورژانس 115
هیچکس نمیگه دوغم ترشه.دختری که مادرش تعریفشو بده بدرد داییش میخوره./ص
1394/06/01 - 11:19
3
12
آقای حسن فکر کنم شما نامه رو کامل نخوندید،لطف کنید نامه رو کامل بخونید بعد بیاید نظر بذارین،بعد از دوروز رفتن پدرم توی بخش آی سی یو هیچ کس جواب سیتی اسکن پدرمون رو بهمون نداد تا اینکه ما با پیگیری های زیاد به مطب دکتر متخصص بیمارستان رفتیم و عکس رو با دادن پول ویزیت به ایشان نشون دادیم که ایشان تشخیصشان غلط بود و گفتند لخته خون درعکس مشاهده میشه، پزشکی که ما با پیگیری های خودمون به بیمارستان برازجان بردیم به دلیل نداشتن پزشک خیلی صریح گفتند پدرتان را منتقل کنید دوز داروی بیهوشی که به پدرتان داده اند بیش از حد مجاز است، لحظه ای که ما پدرمان را به بیمارستان رساندیم پزشک معالج گفتند پدرتون بعد از دوساعت مرخص میشود شما نداشتن دستگاه اکسیژن سالم و تشخیص ندادن تشنج توسط پزشک و کادر درمانی رو تقصیر کادر بیمارستان نمیدونین؟؟؟؟؟ پدرم بخاطر چند ساعت تشنجی که پزشکان میگفتند دلیل به هوش امدنه سلول های مغزش تخریب شد و در نتیجه باعث مرگش شد، برادرم تنها جزء کمی از اتفاقات رو نوشت،حتما و قطعا شما باید جزء پرسنل بیمارستان باشین،امیدوارم به جایی نرسین که عزیزتون جلوی چشمهاتون به دلیل نرسیدن اکسیژن توسط دستگاه بیمارستان دچار شوک شدید بشه و شما با زجه برید از پزشک خواهش کنین کنین و بگین که داره تشنج میکنه و اونا یا محل نذارن یا با کمال خونسردی بگن دلیل به هوش آمدنه، لطفا بادقت نامه رو بخونید و بعد کامنت بذارید.../ب1
1394/06/01 - 10:05
3
4
اون دوستان عزیزی که طرفداری دکتر و پرستار و بیمارستان رو کردین..مثل اینکه تاحالا گذرتون به این قتله گاه نخورده..چرا طرفداری؟؟؟یه لحظه خودتو بذار جای برزیده.خجالت بکشین.چی گیرتون میاد که طرفداری این بهداشت و درمان رو میکنین.وقتی کد میزنن که باید سریع همه برن اتاق عمل جای اینکه همه بدون سمت اتاق،تازه دکتر و پرستار بعد یک ساعت دستاش تو جیبشه آروم آروم انگار داره تو خیابون شانزلیزه پاریس قدم.میزنه میره به سمت اتاق عمل..دیدم که میگم...یکم انصاف داشته باشین دوستان/ب1
1394/06/01 - 09:07
1
3
عجیبه طرفداران دولت تقصیر را متوجه نماینده مجلس نکرده اند!!!
1394/06/01 - 07:02
9
3
اخه نبود برانکارد و تخت چه ربطی به سواد یا بی مسوولیتی کادر درمان دارد لطفا یک ذره فقط یک ذره فکر کن
1394/06/01 - 06:50
0
4
با نصف بدهی بابک زنجانی میتوان یونان را از ورشکستگی نجات داد .چرا سانسور کردید .
1394/06/01 - 06:47
8
4
برای داشتن اطلاع از تشنج به اندازه پرستار و پزشک عمومی باید 4 و 7 سال درس خواند و دوره دید نه انکه کتاب اطلاعات عمومی خواند شما بهتر است همان درس وکالت را بخوانی
1394/06/01 - 06:44
8
5
شما اگر جرات دارید از فساد اقتصادی بنویس که مردم را بدبخت کرده
1394/05/31 - 23:05
2
6
ضمن عرض تسلیت به خانواده همشهریهای عزیز وفات یافته امیدوارم مسولان برازجان واستان بوشهر دست از این اقدامات نمایشی بردارند وخدمت واقعی به مردم انجام دهند .شهر برازجان از لحاظ زیرساختهای بهداشتی وعمران شهری و ورزشی دچار معضلات عدیده ای است .
1394/05/31 - 22:22
4
6
تاسف بار است.

به امید رسیدگی..
1394/05/31 - 20:59
5
3
باسلام خدمت جناب برزیده باید خدمتتان عرض کنم اورژانس دشتسان ازمعدود اورژانس های کشور است که هراتفاقی در حوزه استحفاظی اش بیفتد کمتراز زمان استاندارد مشخص شده بربالین بیمارمیرسد.شاهد حرف های حقیرفرم های ماموریت هایی است که ازلحظه ای که کسی با اورژانس تماس میگیرد تازمان شروع ماموریت وزمان رسیدن بربابلین یمارهمه توسط اپراتورثبت میشود.باتوجه به اینکه منزل شماتا پایگاه اورژانس فاصله کمی دارد مطمعنا امبولانس زیر پنج دقیقه بربللین بیمارشمابوده است.پس شایشته هست حداقل مشوق پرسنل خدوم فوریت های پزشکی نیستید حداقل بدون اطلاع کافی موجب تخریب چهره این قشرپرزحمت که درهرلحظه ازشبانه روزودرهرمکان خدمت رسانی میکنند نشوید.
باتشکر هادی جمعی پرسنل فوریت های پزشکی دشتستان
1394/05/31 - 19:10
1
8
تبارک ا... فی احسن الخالقین (فکر می کنم این تبریکی که خداوند برای خلقت انسان به خودش گفته برای چشم و گوش و لب و صورت ما نبوده است که همانا برای چنین افرادی بوده است با چنین قلمی.)

اصلا باورم نمیشه یک برازجانی ، نه یک دشتستانی و نه حتی یک استان بوشهری اینقدر جرات داشته باشه که چنین نویسد. احسنت بر شجاعتت و تاسف برای ترس اتحادخبر که اینقد توضیح!! داده است ... واقعا نیازی به پرس و جو نیست هرکس که یک بار و فقط یک بار پایش به بیمارستان های این شهر مرده!! باز شده باشد این اتفاقات تلخ را تجربه می کند...
1394/05/31 - 17:23
1
3
ماشالله شما که از زمین و زمان شاکی هستی اگر امکانات نیست برای مردمی که روی نفت و گاز زندگی میکنند یک پزشک که نمیتواند انرا حل کند عزیز او هم شهروندی مثل تو است.گناهش گردن انهاست که با نصف اختلاصشان میتوان یونان را از ورشکستگی نجات داد.خیلی خنده دار است نه.بیمار سکته مغزی درمان حمایتی میشود.کمی هم در احوالات گذر مردم به دادگاهها بنویس.
1394/05/31 - 17:06
0
6
باسلام ودرود بر جناب برزیده شاید گفتن حرف دل مردم از زبان شما یک خدمت بزرگی به این مردم هست که حرف دلشان را زدی امیدوارم حرفهای واقعی شما به جنباب وزیرترتیب اثرداده شود وشاهد تغییر این رویه در بیمارستان بزرگ دشتستان که یک سوم استان هست باشیم
1394/05/31 - 15:42
0
7
سلام اقای برزیده..
ضمن عرض تسلیت و اندوه درگذشت آن مرد بزرگ شریف..
امیدوارم از نامه ارسالی جنابعالی به وزیر محترم بهداشت حداقل سلام و خداحافظی تان به دستش برسد..
با نفوذ هایی که بعضی افراد دارند ممکن است از رسیدن قسمت اعظمی از دادنامه شما به آن وزیر محترم جلوگیری شود..
باشد که از دست دادن جان عزیزانی همچون نسترن ها و پدر جنابعالی بتواند جان سایر هم شهریهای عزیزمان را در امان نگه دارد..
1394/05/31 - 15:06
1
6
متاسفم برای شهرم....همیشه بیمارستاتش به دلیل نبود مدیریت صحیح این مشکلات رو داشت....توصیه من اینه برای بیماری های قلبی و بیماری هایی مشابه این فوری مریضتون رو انتقال بدین شیراز.....

به امید تحقق این رویا......
1394/05/31 - 13:56
0
7
باسلام وتشکرازجناب اقای برزیده ک حداقل برای شرح وضعیت اسفناک بهداشتی درمانی برازجان تلاش کردند.
مادرمن یکی ازقربانیان این بی سوادی و بی مسعولیتیه که میتونست الان خیلی راحت زندگی کنه درصورتی که بعدازیک سال و نیم سختی کشیدن وهزینه زیاد،یک دست و نصف صورتش بی حس شده.وقتی ک مادرم رو بخاطرحمله مغزی به بیمارستان رسوندم،حتی یک برانکاردنبودک بجای تخت استفاده بشه،روی،ویلچرتوی اتفاقات شهیدگنجی و التماس به دکتر برای معاینه،نه دستگاه فشارخون،نه قندخون و نه حتی دستگاه نوارقلب سالم بود،بالاخره بعدازگذشت هشت ساعت مادرم رو برای اسکن باامبولانس ب درمانگاه نویدمنتقل کردند ومتوجه سکته مغزی شدند،درصورتیکه بایک داروی روان کننده خون میتونستن جلوی صدمات ثانویه رو بگیرند،ماجراب همینجاختم نشد،بیمارمغزی رو سه روزدر بخش اتفاقات نگه داشتندبه علت نبودتخت خالی،
من از مسعولین این سوال رو دارم،،،آیا واقعا حق یک ایرانی اینطور زندگی کردنه؟این وضعیت بهداشت و درمان شایسته مردم ماست؟
1394/05/31 - 13:47
0
4
اگر شما تونستید با بیمارستان تماس گرفته و براتون بخشهای بستری یا هر واحد دیگری را وصل کنند اونوقت درسته.
1394/05/31 - 13:41
0
2
آقای صابری شما که اعضای دولت امید وتدبیر در برازجان واستان هستید هر مقام کشوری وارد استان می شود چرا این مشکلات عدیده را پیگیری نمی کنید چرا؟ اگر فردی از برازجان مریض شود ساعت 14 الی 17 و 1 بامداد به کجا مراجعه کند درمانگاه نوید درساعت فوق حداقل روزهایی که مراجعه شده پزشک نبوده .بیمارستان گنجی هم که در دسترس بیمار نمی باشد.لطفا" پیگیری کنید .....
1394/05/31 - 13:11
1
10
دورود ی به بلندای تاریخ دشتستان به آقای برزیده که حرف مردم شریف برازجان و دشتستان بزرگ را زدند
1394/05/31 - 12:30
1
4
در غم شما شریکم.شما خیلی چیزها را ننوشته اید.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...