کد خبر: 48757 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1394 - 08:58
روحانی:رسیدگی به مطالبات مردم وظیفه همه است

اتحادخبر: رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به درخواست ها، نظرات و نامه های مردم، گفت: توجه و رسیدگی به مطالبات و درخواست های مردم وظیفه همه است، ملت بزرگ ایران ولی نعمتان ما هستندو خادمان آنها در دولت، نهایت مساعی و تلاش خود را برای تسریع در حل مشکلات آنها بکار خواهند بست.

اتحادخبر: رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به درخواست ها، نظرات و نامه های مردم، گفت: توجه و رسیدگی به مطالبات و درخواست های مردم وظیفه همه است، ملت بزرگ ایران ولی نعمتان ما هستندو خادمان آنها در دولت، نهایت مساعی و تلاش خود را برای تسریع در حل مشکلات آنها بکار خواهند بست.

به گزارش اتحادخبر، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت و پس از استماع گزارش استاندار زنجان گفت: مدیران اجرایی کشور باید رسیدگی به درخواست های مردم را در صدر برنامه های خود قرار دهند و حتی اگر درخواست و مطالبه ای خارج از مقدورات دولت است با ذکر دلیل و منطق بیان شود که چرا دولت قادر به انجام خواسته آنان نیست.
دکتر روحانی با اشاره به موقعیت ممتاز و ظرفیت های بالقوه استان زنجان در عرصه های مختلف بویژه در عرصه نیروی مستعد انسانی، از حضور شخصیت های برجسته، نشاط حوزه های علمیه و دانشگاه های این استان تمجید کرد و گفت: مردم استان زنجان به ولایتمداری و عشق به اباعبدالله(ع) شهره هستند و اهتمام به درخواست ها و مطالبات به حق آنها برای ما ارزشمند است.
رییس جمهوری با بیان اینکه استان زنجان با انجام طرح های اقتصادی پیش بینی شده و در حال اجرا درآینده نزدیک به استانی توسعه یافته مبدل خواهد شد، اظهار امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات، فاینانس و حضور فعال تر بخش خصوصی، طرح های مهم پتروشیمی، راه آهن، گردشگری و اکتشاف و بهره برداری از معادن جدید هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.
در ابتدای این جلسه 'جمشید انصاری' استاندار زنجان گزارش خود را در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی، امور تولیدی و نیز اولویت ها، برنامه ها واقدامات انجام شده در این استان از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون به هیأت وزیران ارایه داد.
تشکیل نهادهای صنفی مؤثر در حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله خانه مطبوعات و خانه هنرمندان و انتشار مطبوعات جدید با ۸۰ درصد افزایش عنوان، برقراری تعامل مؤثر و کارآمد بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و تعاونی در حل مشکلات اقتصادی استان و پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی و تلاش در جهت کنترل تورم استان و برابر کردن آن با نرخ متوسط تورم کشور، تلاش برای کنترل و کاهش نرخ بیکاری، به ویژه نقاط شهری و جوانان استان و پایین تر آمدن هر چه سریع تر آن از متوسط کشوری، پیگیری، تعیین تکلیف و فعال نمودن پروژه های مهم استان از قبیل احداث سه نیروگاه حرارتی با ظرفیت دو هزار مگاوات، پروژه اوره آمونیاک زنجان، طرح های عمرانی بزرگ، منطقه ویژه اقتصادی، دو خطه کردن راه آهن و پروژه سبزه میدان زنجان، از جمله اقدامات ذکر شده در این گزارش است.
اختصاص منابع لازم برای آبیاری تحت فشار ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان تا پایان سال ۹۴، تبدیل استان به یک قطب صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات در کشور، شروع عملیات اجرایی گاز رسانی ۶۲ روستا که با اتمام آنها تا پایان آبان ماه (۳۰ روستا در هفته دولت) نسبت جمعیت تحت پوشش گازرسانی روستاهای استان به ۶۴ درصد خواهد رسید، از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان زنجان عنوان شده است.
همچنین در ادامه این جلسه هیات وزیران تصویب کرد که مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان جایگزین ۹۶ تختخوابی لامرد در استان فارس به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان اختصاص یابد./ص

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/48757