امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 19 مرداد 1394 - 12:27
اختصاصی اتحادخبر:

اتحادخبر: در زمان برگزاری این جلسه، نامه ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان و شورای شهر برازجان به دفتر نشریات ارسال گردید مبنی بر اینکه برگزاری جلسه فاقد مجوز قانونی و بدون هماهنگی صورت گرفته است، لذا از انتشار مطالب مطروحه در آن جلسه توسط رسانه ها خودداری گردد. مسئولان اجرایی باید بدانند هرکس و به هر شکلی اجازه ندارند مانع نشر ....

اتحادخبر- سیده هدیه علوی شریف: عضو شورای شهر برازجان در نشست با اصحاب رسانه که روز دوشنبه 19 مرداد ماه در محل سالن اجتماعات این شورا برگزار کرد، از ساماندهی جاده ورودی برازجان از سمت شیراز خبر داد و گفت: این پروژه، یکی از اولویت های مهم استانداری بوشهر در سال جاری می باشد که با اعتبار 3 میلیارد تومان انجام خواهد شد.
مرتضی قدوسی همچنین از حمایت پارس جنوبی از پارک علم و فن آوری خبر داد و خاطر نشان کرد: با پیگیری های شورای شهر برازجان با پارس جنوبی، مقرر شد تا پارس جنوبی از پارک علم فن آوی برازجان حمایت نماید.
وی ضمن انتقاد از روند تقسیم اعتبارات ارزش افزوده شهرداری های استان بوشهر گفت: متأسفانه اعتبارات ارزش افزوده در شهرداری های استان بوشهر به شکلی است که شاهد کاهش 10 درصد این اعتبارات نسبت به سال گذشته بودیم و همین امر عاملی در جهت عقب افتادن پروژه های عمرانی شد.

برگزاری جلسه، فاقد مجوز قانونی بود!
در زمان برگزاری این جلسه، نامه ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان و شورای شهر برازجان به دفتر نشریات ارسال گردید مبنی بر اینکه برگزاری جلسه فاقد مجوز قانونی و بدون هماهنگی صورت گرفته است، لذا از انتشار مطالب مطروحه در آن جلسه توسط رسانه ها خودداری گردد. انتقال این خبر به خبرنگاران حاضر در جلسه، موجب نارضایتی اصحاب رسانه گردید.
قدوسی نیز در پاسخ به این نارضایتی ها عنوان داشت: پیش از این مقرر شده بود تا این جلسه را به عنوان سخنگوی شورا برگزار کرده تا عملکرد شش ماهه شورا را به اصحاب رسانه ها ارائه دهم که با مخالفت هیئت رئیسه شورای شهر برازجان روبرو شدم.
وی خاطر نشان کرد: پیش از این، بنده قصد داشتم در این جلسه عملکرد شورا بیان گردد اما هیئت رئیسه عنوان داشت که شما می خواهید مطالبی در خصوص شهردار منتخب بیان کنید چرا که امکان دارد خبرنگاران سوالی بپرسند و شما پاسخ دهید.
این عضو شورای شهر برازجان ادامه داد: اختلافات در شورا به این دلیل این است که عده قانونی را محترم شمرده و برخی دیگر آن را تخلف می دانند و بلعکس و تا زمانی که از قوانین اینگونه تعابیر شود، نتیجه ای جز این نخواهد داشت.
قدوسی تاکید داشت: اگر نامه ای به نشریات زده شده، به دلیل ترس برخی از اعضای شورای شهر در خصوص برملا شدن برخی مسائل است.
وی افزود: اگر قرار باشد یک عضو شورا را به اختلاف انگیزی متهم بدارند، قطعاً آن عضو، برای حقانیت خود مسائلی را بیان خواهد کرد.
 

نکته مهم:

ارسال نامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان و شورای شهر برازجان به دفتر نشریات مبنی بر عدم انتشار خبر جلسه مذکور و انتقال این خبر به خبرنگاران حاضر در جلسه، موجب نارضایتی اصحاب رسانه گردید.

اولاً این همه ناهماهنگی و بی اعتمادی شورای شهر به اعضای خودشان و به خصوص کسی که به عنوان سخنگوی شورا منتخب خودشان بوده مایه تعجب است و از طرفی نامه اداره ارشاد به رسانه ها برای عدم پوشش خبری این جلسه موجب تعجب و تاسف بیشتر گردید.

مسئولان اجرایی باید بدانند هرکس و به هر شکلی اجازه ندارند مانع نشر اخبار توسط مطبوعات و رسانه ها شوند. به این مفاد قانون توجه بفرمایید: 

 

«ماده 4. هيچ مقام دولتي و غيردولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله اي درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآيد و يا به سانسور و كنترل نشريات مبادرت كند.
ماده 5. كسب و انتشار اخبار داخلي و خارجي كه به منظور افزايش آگاهي عمومي و حفظ مصالح جامعه باشد با رعايت اين قانون حق قانوني مطبوعات است.
تبصره 1 ـ متخلف از مواد(4) و (5) به شرط داشتن شاكي به حكم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دوسال ودر صورت تكرار به انفصال دايم از خدمات دولتي محكوم خواهد شد.» 









کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1400/08/06 - 15:28
0
0
با گذشت زمان متوجه میشید این آدم و بقیه اعضای شورا چه خیانتی به شهر میکنن. افسوس و افسوس و صدافسوس
1394/05/25 - 13:56
0
1
حاکم شهری که نقطه چین بود!!!! بر سر آن شهر رسوایی بود/ب1
1394/05/24 - 08:23
1
1
البته طبیعی است هر چقدر در عالم خدمت توان بیشتری داشته باشی رقبایی که آن توان را نداشته باشند بیشتر می کوبند تا کمبود و نقص خود را پوشش دهند / دوست دارم حاج مرتضی
1394/05/21 - 19:49
1
3
اقای قدوسی شما شهر بزرگی مثل برازجان را به چالش کشیدی و جای تاسف دارد که شما زیادی ادعا دارید و مردم باید بدانند که شما ... در شورا و ........ شما باید در رفتار خود با خرد مردم شهر توجه کنید ...
1394/05/21 - 19:46
0
2
الهی! .... که شهر تو هم پیچندنه .... مو که خیلی احصابم خرده! شما چطور؟؟؟/ب
1394/05/21 - 19:44
1
1
ای بابا چقد بی انصافید.... همه ی اعضای شورا برای خودشون مصاحبه می کنند، کسی هیچیش نشد الان که آقای قدوسی خواسته حرفی بزنه اومدید و سد شدید....!!!!؟! هههههههههههه/ب
1394/05/21 - 14:15
0
2
من موندم چرا این شورا با این وضع داره ادامه میده؟
واقعا جای تاسفه که داریم میگیم
به امید......

یعنی واقعا هیچ قانون و نهادی نیست که مسول رسیدگی به چنین اوضاعی باشه
این شورا رو منحل کنه..
یا مثلا به دلیل عدم صلاحیت عضو علی البدل یا کسی رو جایگزین اینها کنه؟/ب
1394/05/21 - 10:19
1
4
واقعا برای مردم برازجان برای انتخاب این افراد ....و .... متاسفم .ای کاش دفعه دیگر با چشمان باز رای دهیم./ب1
آقای قدوسی شما در شورای شهر به خواست مردم اقدام نکرده اید وهمواره جهت مخالف انتظارات مردم بوده اید ، اکنون هم شورای شهر گفته های شمارا قبول ندارد چون نظر شما با خواست مردم شهر برازجان مخالف است !!! بنا براین انسان وقتی آزمایش شد تاهمیشه برای مردم شناخته شده است ، با تغییر کلمات جدید گذشته محو نمیشود ./ب1
1394/05/20 - 21:08
0
1
به ... هم هسش خو ؟!!/ج
1394/05/20 - 15:05
0
4
امیدوارم این روز های مصیبت بار برازجان که این شورا برای آن درست کرده اند هر چه زودتر تمام شود اما چه فایده که عده ای از خدا .... جلوی پیشرفت و ترقی شهر محروممان را برای ۴ سال گرفته اند/ج
1394/05/20 - 08:31
0
1
اینجا ایران است/ج
1394/05/20 - 04:22
0
4
امیدوارم هر چه زودتر عمر این شورا ناکار امد به سر آید وشهر محروم برازجان نفس راحتی بکشد./ج
1394/05/20 - 03:57
1
4
سلام به دوستان عزیز
جناب اقای قدوسی بنده بعنوان یک شهروند برازجانی خواهش میکنم اگر مسئله ای وجود دارد بیان فرمایید تا مردم بدانند و روشنگری شود و اگر مطلبی نیست پس اینقدر حاشیه سازی نکنید زیرا این رفتار شما فقط و فقط به ضرر مردم و شهرمان است...
لذا خواهشمندم هرچه سریعتر این مسئله را روشن کنید...
باتشکر/ج
آقای دهدشتی ، باسلام وتبریک منصب جدید خواهشمند هستیم در مورد پروژه های شهر برازجان اقدام تا در هفته دولت افتتاح شوند
1394/05/19 - 20:01
1
2
بهتر است هر عضو شورای اسلامی شهر در انجام مصاحبه با دیگر اعضا هماهنگ باشد.اگر روزی مصلحت مردم و شورا و شهرداری در انجام نشدن مصاحبه باشد چه اصراری بر مصاحبه است، مردم برازجان خواهان پایان اختلافات شخصی اعضای شورای شهر هستند./ج
1394/05/19 - 19:30
6
0
متاسفانه این شورا خیلی در حق آقای قدوسی اجحاف کرده است.
اگه حرف حق هم بگه، باز هم باهاش مخالفت می کنند.
به امید اتمام دوره ی 4 ساله ی این شورا!!!/ج
1394/05/19 - 16:42
4
0
درود به قدوسی بخدا جات بودم هرروز یه مصاحبه میزدم .واقعا برای این شورا و نگاهش به رسانه ها و ملت متاسف هستم .اینم خو فرهنگ و ارشاد ماست/ج
واقعا جالب است، عوام فریبی تا چه اندازه؟این هم نوع دیگر از عوام فریبی.....
1- پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است مساحت این میدان ۹۷۰۰ کیلومتر مربع است که ۳۷۰۰ کیلومتر مربع آن در آبهای سرزمینی ایران و ۶۰۰۰ کیلومتر مربع آن در آبهای سرزمینی قطر قرار دارد. تاسیسات این میدان اعم از 29 فاز پالایشگاهی و 15 پتروشیمی در زمینی با مساحت 46000 هکتار (چهل و شش هزار هکتار) مسقر می باشد که از شهرستان های عسلویه و جم تا کنگان تا و دیر را در بر میگیرد.
حال سوال این است که کدام یک از دهها شرکت مستقر در این منطقه "پارک علم فن آوی برازجان" را مورد حمایت قرار خواهد دهد.
2- در چارت وزارت علوم برای همه استانهای کشور یک پارک علم و فناوری دیده شده است که ذیل این پارک جهت شهرستان ها نیز مراکز رشد و علم و فناوری احداث و راه اندازی میشود. بنابراین اطلاعی که بنده دارم برای برازجان مجوز مرکز رشد و فناوری از پارک علم و فناوری خلیج فارس(بوشهر) گرفته شده است. ضمنا تمام زحمات گرفتن مجوز این مرکز رشد را نه شورای شهر برازجان بلکه آقایان علی احمدزاده(رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) و آرش خسروی(هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس) با حمایت خاص آقای ارسلان زارع فرماندار دشتستان را کشیدند.
3- پارک علم و فناوری و مرکز رشد و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم هستند که مثل تمام دستگاههای دولتی، خود بودجه ای خاص دارند.
4- حمایت یک سازمان دولتی از دیگر سازمان دولتی اگر از نوع کمک مالی باشد طبق قانون خلاف میباشد.
5- واقعا عضو شورای شهری که این شهر ادعای میزبانی از صنایع نفتی را بر خود یدک میکشد هنوز تفاوت "پارک علم و فناوری و مرکز رشد" را نمیداند نیز نداند که "پارس جنوبی یک میدان گازی میباشد نه یک سازمان" را باید به کی گفت. الله اکبر به این بیسوادی ..........
6- ای کاش هرکس به اندازه دانش خود سخن میگفت...../ج
1394/05/19 - 14:51
0
4
همين رفتارهاى خودسرانه و قلدرمؤابانه اين ..... براى نظر وتصميم شورا و مصوبات اكثريت هيچ ارزشى قايل نيست
وكار خودش را با فشار و لابى عملى ميكند شورا را به اين فلاكت كشانده؛
وقتى مجوز بهت ندادن چرا جلسه گذاشتى كه خرابكارى ها....... كنى.....
جمع كن اين بساطتو/ج
1394/05/19 - 13:55
2
0
موفق باشید/ج
1394/05/19 - 13:54
0
4
بعضی از افراد شورای شهر برازجان از بدو شروع کار موجب رضایت مردم نبوده است !!! آقای ...... از افرادی بوده است که در همه ی امور خودرا از مردم جدا می دانسته وهمواره مخالف نظر مردم این شهر اقدام کرده است واکنون گفتار ایشان از صداقت وخیر خواهی مردم نمی باشد /ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...