امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 17 مرداد 1394 - 21:24
اختصاصی اتحادخبر/ استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه:

اتحاد خبر: استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران این استان که امروز یکشنبه 17 مرداد ماه به مناسبت روزخبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه خبری این استان، مهمترین بعد فعالیت خبرنگاران را امربه معرف و نهی از منکر بیان کرد.وی با اشاره به ورود 10 شهید دوران دفاع مقدس به بوشهر اظهار داشت: استقبال از شهدا نشان از اتحاد و وحدت در بین قشرهای ...

اتحادخبر- سیده هدیه علوی شریف: استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران این استان که امروز یکشنبه 17 مرداد ماه به مناسبت روزخبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه خبری این استان، مهمترین بعد فعالیت خبرنگاران را امربه معرف و نهی از منکر بیان کرد.
وی با اشاره به ورود 10 شهید دوران دفاع مقدس به بوشهر اظهار داشت: استقبال از شهدا نشان از اتحاد و وحدت در بین قشرهای مختلف مردم استان می‌دهد که فرهنگ‌سازی برای اتحادی که شهدا نماد و تبلور آن هستند، وظیفه خبرنگاران است.


وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران ظرفیتی برای استان می باشند که باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره جست.
مصطفی سالاری در پاسخ به سوال سردبیر اتحادجنوب در خصوص فعالیت خانه مطبوعات بوشهر گفت: هماهنگی لازم با معاونت سیاسی برای نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات صورت خواهد گرفت و در روزهای آتی با اعضای هیئت مدیره نشستی برگزار خواهیم کرد.
سالاری ادامه داد: برای حل مشکلات آگهی‌های نشریات نیز خانه مطبوعات با بررسی راهکارهای قانونی، روشی پیشنهاد بدهد تا با پیگیری های لازم از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مشکل نیز مرتفع گردد.


وی در خصوص اقدامات دولت در خصوص پروژه های زیرساختی عنوان داشت: هم در حال حاضر چندین پروژه بزرگراهی در شمال و جنوب استان بوشهر در دست اجراست که بزرگراه اهرم- برازجان- گناوه - دیلم از جمله این طرح ها می باشد و 70 میلیارد تومان در سال جاری به اجرای آن اختصاص می یابد.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان بوشهر اذعان داشت: قطعات 13 و 14 بزرگراه دیر- بوشهر نیز اجرایی شده و فازهای یک و دو این پروژه نیزامسال فعال خواهد شد.


وی در خصوص بزرگراه دالکی به کنارتخته نیز گفت: این بزرگراه از مصوبات دولت یازدهم  در سفر به استان بوشهر است که با 700 میلیارد ریال اعتبار به مدت سه سال اجرایی می گردد.
کاهش 95 درصدی هزینه های بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت
استاندار بوشهر از کاهش 95 درصدی هزینه های بیمارستانی با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: اجرای این طرح 95 درصد هزینه های مراجعه کنندگان به مراکز بیمارستانی را کاهش داده است.
وی با اشاره به خشکسالی های سالهای اخیر در استان بوشهر گفت: یکی از اقدامات دولت در رفع این نیاز، احداث چندین آب شیرین کن در سطح استان بوشهر بود که از آن جمله می توان به هفت ایستگاه با ظرفیت 70 هزار مترمکعب برای شهر بوشهر، دو ایستگاه در عسلویه و  یک ایستگاه نیز در شهرستان جم اشاره داشت.
سالاری ادامه داد: همچنین جهت جلوگیری از هدر رفت آب نیز در شهرهای بوشهر و برازجان 105میلیارد تومان برای ترمیم شبکه فرسوده آب هزینه و مناقصه آن نیز امسال برگزار می شود.

اقدامات دولت تدبیر و امید در گازرسانی به شهرها و روستاهای استان
وی در خصوص گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر نیز گفت: تا پایان سال 93، 84 درصد خانواده در 32 شهراستان بوشهر از نعمت گاز برخوردار بودند که تا پایان امسال این میزان به 97 درصد می رسد.
استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر 158 روستا در استان بوشهر گاز رسانی شده که 49 درصد از جمعیت روستایی را پوشش می دهد وسال جاری نیز این شمار به 200 روستا افزایش و جمعیت برخوردار به 70 درصد می رسد همچنین برای مهار آبهای سطحی در استان بوشهر نیز عملیات اجرایی سد دالکی با حضور وزیر نیرو آغاز شد که امسال400میلیارد ریال تسهیلات بانکی به این موضوع اختصاص یافته است.

افزایش یک و نیم برابری سرانه ورزشی در استان
وی در خصوص زیرساختهای ورزشی در استان بوشهر نیز گفت: سال قبل67زمین ورزشی در مناطق روستایی احداث شد سال جاری نیز، 75 روستای 500 نفر جمعیت دارای زمین ورزشی می شوند همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت در شهرها یک زمین چمن مینی فوتبال اجرا می شود که بیش از 100 زمین پیش بینی شده است.
سالاری ادامه داد: با این اقدامات سرانه فضاهای ورزشی در استان بوشهر از 75 سانتی متر به 114 سانتی متر می رسد، به طوری که سرانه فوق دراستان یک و نیم برابر افزایش می یابد.
توضیحات سالاری در خصوص منطقه آزاد بوشهر و راه آهن
وی در خصوص منطقه آزاد بوشهر نیز گفت: از روز نخست که درخواست ایجاد منطقه آزاد بوشهر ارائه داده شد، نسبت به ارائه نقشه منطقه آزاد اقدام و محدوده آن مشخص گردید.
سالاری خاطر نشان کرد: در کمیته تخصصی مناطق آزاد که با حضور معاونان وزراء برگزار می‌شود، طرح منطقه آزاد را تشریح کرده و محدوده اعلام شد،  همچنین در نشست شورای عالی مناطق آزاد که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد از طرح مذکور دفاع گردید.
وی اذعان داشت: محدوده مشخص شده برای منطقه آزاد شوره زار بوده و جای زمین‌خواری در آن نیست و حرفه‌ای‌ترین زمین‌خواران هم نمی‌توانند ادعایی داشته باشند.
استاندار بوشهر در خصوص جابجایی روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفت: مذاکرات متعددی در این مورد با رئیس جمهور داشتیم و ایشان نظرشان بر جابجایی این دو روستاست.
وی ادامه داد: در این زمینه ابتدا باید زمین مورد نظر برای جابجایی در نظرگرفته شود که ساکنان هلیله و بندرگاه حاضر به سکونت در آن محل باشند، زمین مورد نظر مشخص شده و در حال انجام کارهای اولیه هستیم و معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز درخواست برآورد اعتبار هم کرده و 3 ماه است که در حال بررسی برآورد اعتبار مورد نیاز هستیم.
سالاری درخصوص راه آهن بوشهر- شیراز نیز گفت: راه آهن بوشهر مصوبه شورای اقتصاد را دارد و براساس آن ترک تشریفات برای انتخاب پیمانکار و فاینانس خارجی که کشور چین بود مجوز های لازم صادر شده است اما با تحولات سیاسی و توافق مذاکرات هسته ای ، انتخاب تامین کننده مالی و شرکت های طرف قرارداد برای اجرای این مهم محدود به کشور چین نخواهد شد و کشورهای خارجی و شرکتهای سرمایه گذار دیگری نیز امکان حضور در این پروژه ملی را خواهند داشت.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی اورژانس هسته ای در استان بوشهر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است گفت: این مهم با دو هزار مترمربع به نتیجه رسیده است و در کنارآن یک توافق بسیار خوب نیزبین مدیریت ارشد استان ،با معاون رییس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی و وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی انجام شده است که خبر آن از سوی آقایان دکتر صالحی یا دکتر هاشمی اعلام می شود.
اشتغال 18 هزار نفری جوانان در استان بوشهر
استاندار افزود: با مشارکت وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی جمعا 600 میلیارد ریال برای آموزش 18 هزار نفراز جویندگان کار در استان بوشهر هزینه می شود که سهم امسال ازاین شمار، پنج هزارنفر است.
وی به مباحث مطرح شده در خصوص پتروشیمی دشتستان نیز گفت: مصوبه راه اندازی پتروشیمی یاد شده مربوط به دولت گذشته است که مجوزتامین خوراک آن برای سرمایه گذاری و احداث آن به شرکتی واگذار شده بود اما شرکت یاد شده به جای سرمایه گذاری، قصد فروش این امتیاز را به شرکت دیگری داشت.
وی خاطر نشان کرد: این درحالی است که این مجوز نیاز به خرید و فروش ندارد و شرکت سرمایه گذار جدید اخیر با حضور در شهرستان دشتستان از محل تعیین شده سابق و گزینه های جدید اجرای این پروژه بازدید و براساس نتیجه کارشناسی یکی از نقاط انتخاب و مبادرت به سرمایه گذاری می کند.
دراین نشست شماری از خبرنگاران دیدگاههای خود را پیرامون موضوعات مختلف توسعه ای استان بوشهر مطرح و در پایان از زحمات ماشالله کارزونی، علی پیرمرادی و سیده صدیقه بیگم طباطبایی به عنوان پیشکسوتان عرصه خبر و از بازماندگان خانواده های عزیرافتخاری و ضیا جمالی نیز تجلیل شد./ب1





















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
شهر ریز غرق در شور استقبال از دو شهید گمنام/ج
1394/05/20 - 12:04
0
0
ان شا ا... درست میشه /ج
1394/05/18 - 06:47
0
0
والله چیزی که ما داریم میبینیم در برازجان جز رکود چیزی نیست طرحهای عمرانی ورزشی عمران شهری وغیره این شهر بکلی تعطیل یا نیمه تعطیل شده حالا این آمار از کجا میاد خدا میدونه شاید جاهای دیگه استان وضع فرق کنه!
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • چهار درصد باقیمانده از کالاهای متروکه سنواتی بنادر بوشهر در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت /اهتمام ویژه دستگاه قضا برای خروج کامل کالاهای متروکه از بنادر استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 7 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 8 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 20 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 20 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...