امروز: چهارشنبه 30 مرداد 1398
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 13 مرداد 1394 - 09:17

اتحادخبر: علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با حضور در دفتر «خلیج فارس» به تشریح بخشی از عملکرد این اداره تازه تاسیس در استان پرداخت و به برخی سوالات پاسخ داد.

اتحادخبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: سامانه 195 به شکایت مردم از خدمات اینترنتی رسیدگی می کند، از این رو انتظار می رود هم استانی ها برای حفظ حقوق خود نسبت به اعلام شکایت های احتمالی شان اقدام نمایند تا با جدیت پیگیری شود.

علی سملیان با حضور در دفتر «خلیج فارس» به تشریح بخشی از عملکرد این اداره تازه تاسیس در استان پرداخت و به برخی سوالات پاسخ داد.

نماینده وزارت ارتباطات در استان

وی با اشاره به اینکه اداره کل ارتباطات نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها می باشد، یادآور شد: پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات، وزارت ارتباطات در استان ها نماینده ای برای هماهنگی میان مجموعه های تابعه نداشت که در این راستا اداره کل ارتباطات بوشهر در خردادماه 91 فعالیتش را آغاز کرد.

وی در خصوص ماموریت این اداره کل اظهار داشت: هماهنگی میان مجموعه های مرتبط با وزارت ارتباطات نظیر پست، پست بانک، زیرساخت و مخابرات که خصوصی شده به همراه پیگیری بهبود وضعیت آی سی تی استان و نظارت بر عملکرد اپراتورها از ماموریت های اصلی این اداره می باشد.

رتبه های بالای بوشهر در اینترنت

سملیان با بیان اینکه بوشهر یکی از استان های مستعد از نظر بستر ارتباط اینترنتی در کشور می باشد، گفت: براساس شاخص های سازمان جهانی ITU ، بوشهر رتبه 7 کشور از نظر دسترسی به اینترنت دارد که براساس برخی شاخص ها نظیر ضریب نفوذ تلفن همراه، دسترسی به رایانه و اینترنت محاسبه می شود.

وی افزود: بوشهر از نظر استفاده اینترنتی در بستر تلفن همراه و همچنین خرید اینترنتی در روستاها نیز جزو سه استان برتر کشور می باشد که این شرایط ماموریت وزارت ارتباطات و مجموعه های مرتبط را برای بهبود شاخص های آی سی تی دو چندان می کند.

افزایش سه برابری پهنای باند اینترنت بوشهر

این مقام مسئول با بیان اینکه پهنای باند اینترنت استان نسبت به سال 92 رشد سه برابری داشته، گفت: یکی از مشکلات و گلایه مندی های جدی شرکت های خدماتی اینترنت استان در آن سال این بود که با وجود تقاضای پهنای باند بیشتر، ولی امکان تامین آن را نداشتیم.

وی افزود: با توجه به سایت وزیر ارتباطات در خصوص پاسخگویی به پهنای باند موردنیاز شرکت ها و تاکیدات استاندار، با پیگیری های صورت گرفته پهنای باند اینترنت استان از 1.2 در سال 92 امروز به 4 گیگابایت افزایش یافته است.

وی در خصوص اینکه با وجود اقدامات صورت گرفته، اما مشترکان بارها از کیفیت و سرعت اینترنت در بوشهر گلایه مند هستند، تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و تامین پهنای باند موردنظر در استان، انتظار می رود شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی باید برای رضایتمندی مردم اقدام کنند.

سامانه 195 برای رسیدگی به شکایت از اینترنت

سملیان افزود: در این راستا وزارت ارتباطات سامانه تلفنی 195 و اینترنتی WWW.195.IR برای دریافت شکایت از خدمات اینترتی راه اندازی کرده که با ارائه کد رهگیری، شکایت های دریافتی با جدیت پیگیری می شود.

سملیان با اشاره به اینکه شکایت های رسیده به این سامانه از سوی نماینده وزارت ارتباطات با اپراتورهای مربوطه پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: اپراتورها موظف به جلب رضایت مشترک با اعلام ساختارهای معیوب جهت اصلاح آنها هستند.

مدیرکل ارتباطات استان در پاسخ به این سوال که آیا مصادیقی در خصوص رسیدگی به شکایت مشترکان اینترنت بوشهر از طریق سامانه 195 وجود دارد؟ گفت: آخرین مورد آن چند هفته پیش رخ داد که یک مشترک اپراتور اینترنت مبین نت در خصوص آنتن دهی ضعیف آن شکایت کرده بود که شرکت مذکور موظف به پیگیری و حل مشکل شد.

وی ادامه داد: براساس گزارش دریافتی از این شهروند، نماینده مبین نت با مراجعه به منزل وی، ضمن ادغان به این اشکال، چندی بعد به افزایش و تقویت آنتن دهی خود در سایت بی تی اس مجاور منزل این شهروند اقدام کرد.

سملیان با بیان اینکه در خصوص معرفی این سامانه به مردم استان باید قوی تر عمل کنیم، اظهار داشت: از هم استانی ها می خواهیم تا شکایت های خود را از شرکت های خدمات اینترنتی با سامانه 195 پیگیری نمایند تا به صورت قطعی پیگیری و حقوق آنها تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: البته کمیته پایش عملکرد اپراتورها با حضور دستگاههای مرتبط از جمله تعزیرات فعال است که در این خصوص احکامی هم صادر شده که هنوز قطعی نیست و قابلیت اعلام ندارد، ولی شکایت های شهروندان برای مستندسازی عملکرد اپراتورها مهم می باشد.

دیگر اینترنت استان به طور کامل قطع نمی شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر همچنین با اشاره به پیگیری های انجام شده برای پایدار کردن بستر اینترنت در استان گفت: به دلیل اینکه تنها مسیر اینترنت استان از سمت هرمزگان بود، به محض بروز اشکال در آن استان، اینترنت بوشهر هم با مشکل جدی مواجه می شد، طوری که بارها رسانه های استان تیتر زدند اینترنت بوشهر تعطیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار برای پهنای باند و پایداری اینترنت بوشهر و پیگیری های انجام شده، اکنون اینترنت استان مسیرهای جایگزین دیگری از فارس و خوزستان دارد که باعث شده اگر در یکی از مسیرهای ارتباطی مشکلی به وجود بیاید، اینترنت بوشهر تعطیل نشود، هرچند سرعت کند می شود.

نوبت طولانی انتظار برای تلفن ثابت در بوشهر

سملیان در پاسخ به سوالی درباره گلایه مندی بوشهری ها نسبت به مدت زمان طولانی برای دریافت خط تلفن ثابت یا نبود اینترنت پرسرعت در برخی خطوط واگذار شده، اظهار داشت: این اشکال به عملکرد شرکت مخابرات وارد است.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات پس از خصوصی سازی که وزیر هم صراحتا ایرادات وارده بر آن را بازگو کرده اند، با توجیه درآمد و هزینه با مقوله توسعه برخورد می کند.

وی با بیان اینکه بنده اطلاع دارم برای مخابرات استان اعتبار مالی و تعهدی برای توسعه امکاناتش ایجاد نشده، ادامه داد: ولی مدیریت کنونی مخابرات بوشهر به صورت مقطعی برخی اقدامات برای توسعه شبکه تلفن ثابت در محلات جنوبی با نقاطی از مرکز شهر بوشهر و شهرستان های استان دنبال می کنند که البته با این روند، اقدامات کند و زمان بر است.

مدیرکل ارتباطات استان تصریح کرد: البته از آنجا که انحصار تلفن ثابت در اختیار شرکت مخابرات می باشد، آنها باید برای توسعه هم اعتبار و برنامه داشته باشند، ولی این موضوع کشوری و مربوط به چندین سال است.

ایجاد اینترنت وای فای در 452 روستای استان

وی از پروژه اتصال روستاهای بالای 30 خانوار استان به اینترنت پرسرعت از طریق وای فای خبر داد.

سملیان خاطرنشان کرد: سال گذشته 135 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شده و امسال نیز این مهم در 277 روستای دیگر انجام می شود که پیمانکار مربوطه نیز مشخص شده است.

وی افزود: البته 40 روستا نیز قبلا به این امکان دسترسی داشتند که در پایان سال به 452 روستا می رسد.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

پربازدیدترین خبرها

پربحث ترین