امروز: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1394 - 17:20
استاندار بوشهر تاکید کرد:

تاکید بر جذب سرمایه گذاران و مشارکت آنان فعالیت های زیربنایی استان/اجرای مجموعه طرح‌های امید و ساماندهی اعتبارات از قِبل آن/موافقت وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری با تخصیص اعتبار به طرح‌های امید استان/تاکید بر تشکیل کارگروه برای برگزای مناقصات در استان/جلوگیری از اجرای همایش‌های غیرضروری/مکان پتروشیمی دشتستان گم نشده که کسی بخواهد آنرا پیدا کند...

شیوه فنی و تخصصی تنها ملاک جانمایی محل احداث پتروشیمی دشتستان و گناوه است/کسی به دنبال جا برای پتروشیمی دشتستان نگردد

اتحادخبر: استاندار بوشهر تاکید کرد: شیوه فنی و تخصصی، تنها ملاک جانمایی محل احداث پتروشیمی دشتستان و گناوه است و هیچ انگیزه دیگری در این زمینه قابل قبول نیست.
به گزارش اتحادخبر، دکتر مصطفی سالاری، در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر در سال 94 گفت: در این شورا، بیشتر تمرکزها بر برنامه ریزی باشد چرا که تحقق برخی کارها تنها به بودجه متکی نیست بلکه به برنامه ریزی صحیح و استفاده از سرمایه گذاران و ظرفیت مشارکت ها نیز بستگی دارد.
 
*تاکید بر جذب سرمایه گذاران و مشارکت آنان فعالیت های زیربنایی استان

وی ادامه داد: وضعیت کلی کشور به سمتی است که در جذب سرمایه گذاران و مشارکت آنان در فعالیت های درآمدزای زیربنایی، جهش چند برابری داشته باشد و استان بوشهر نیز باید در این راستا حرکت کند.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه تصمیمات شورای برنامه ریزی استان برای انجام پروژه ها باید دقیقا اجرا شود، ابراز داشت: اعتبارات برخی از پروژه ها به ویژه پروژه های مصوب شده ی استان در سفر هیات دولت به بوشهر، ابلاغ شده اما بخشی از پروژه ها که اعتبارشان تاکنون ابلاغ نشده باید دستگاه های اجرایی مرتبط پیگیر دریافت ابلاغ آن در بودجه سال 94 باشند تا اجرای آنان به شکل مطلوبی دنبال شود.

سالاری با اشاره به ثمربخش بودن استفاده مدیران استان از کتب راهنمای بودجه متمرکزِ مستخرج از قانون بودجه و ضمائم آن که سال گذشته توسط معاونت برنامه ریزی استانداری تدوین شده بود، خاطرنشان کرد: این کتب راهنما، امسال نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت عمرانی استانداری تدوین خواهد شد تا مدیران دستگاه های اجرایی بتوانند با استفاده از آن، حداکثر وجوه متمرکز را اخذ کنند.
 
*اجرای مجموعه طرح‌های امید و ساماندهی اعتبارات از قِبل آن
وی، یکی از اهداف اجرای مجموعه طرح های امید را ساماندهی اعتبارات و برابری در توزیع امکانات و خدمات در سراسر استان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح ها، به یک سطح بندی متوازن و عادلانه بر اساس نُرم جمعیت و سایر شاخص ها در سطح استان خواهیم رسید و بر اساس همین سطح بندی ها، اعتبارات توزیع می شوند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: در مجموعه طرح های امید پیش بینی شده است که امسال در بخش مینی فوتبال چمن مصنوعی روستاها، به سطح خوبی برسیم و سال دیگر نیاز به برنامه ریزی در این زمینه نداشته باشیم ضمن اینکه در نظر داریم به شاخص خوبی در زمینه بوستان امید و نصب تجهیزات پارک و بازی برای کودکان و نوجوانان دست یابیم.
دکتر مصطفی سالاری با بیان اینکه در سال جاری و با استفاده از محل اعتبارات استانی، تملک، درآمد 2درصدی نفت و درآمدهای آلایندگی، سرانه فضای پارک و فضای سبز استان به هفت متر خواهد رسید افزود: هدف ما ایجاد توازن در شهرها و روستاهای استان است تا بر اساس آن، در سال آینده نیز نُرم ها را به طور عادلانه افزایش دهیم.
 
*موافقت وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری با تخصیص اعتبار به طرح‌های امید استان

وی این اقدام را در بالا بردن قدرت پیگیری جذب وجوه متمرکز در مرکز، تاثیر گذار دانست و گفت: معاون عمرانی وزیر کشور برای اجرای طرح روستای پاک در استان با تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار عمرانی بعلاوه 51 دستگاه خودرو حمل زباله موافقت کرد که بخش قابل توجهی از هزینه این طرح را پوشش می دهد.

استاندار بوشهر همچنین از موافقت وزیر بهداشت با سه درخواست استان شامل تخصیص 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای مواد مصرفی یکسال دندانپزشکی استان، مجوز به کارگیری 35 تا 40 پزشک متخصص برای فعالیت در استان و واگذاری 35 دستگاه یونیت دندانپزشکی به استان خبر داد.
سالاری اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور با تخصیص اعتبار 9 میلیارد تومان کمک به احداث زمین های ورزشی در شهرها و روستاهای استان بوشهر موافقت کرد ضمن اینکه تخصیص اعتبار برای توسعه فضاهای سبز روستایی نیز در دست بررسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری است.

 

*تاکید بر تشکیل کارگروه برای برگزای مناقصات در استان

وی بر تشکیل کارگروه برای برگزای مناقصات در استان تاکید کرد و گفت: همه مناقصات استان باید عمومی برگزار شوند مگر اینکه بنا به شرایط خاصی، نیاز به تعجیل در اجرا وجود داشته باشد ضمن اینکه ترک تشریفات در مناقصات را به جز در موارد استثناء و ناچاری نخواهم پذیرفت.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اینکه نظارت بر مناقصات عمومی، بسیار مهم است و صرفه جویی در هزینه کرد منابع باید در دستور قرار بگیرد، ادامه داد: اگر مهندسین مشاور و ناظرین پروژه ها به درستی انتخاب شوند، در مدیریت کیفیت، زمان و هزینه اجرای پروژه ها نقش بسزایی خواهند داشت.
سالاری اظهار داشت: تمرکز استان بر اجرای پروژه های نیمه  تمام است و لذا باید این پروژه ها بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی و تاثیرگذاری آنان برای مردم، در اولویت اتمام قرار بگیرند.
وی از دستگاه های اجرایی خواست طرح های خود را برای جبران عدم توازن فعلی در بخش های مختلف استان ارائه دهند تا برای جبران آنها در سال آینده پیش بینی لازم صورت گیرد.

*جلوگیری از اجرای همایش‌های غیرضروری
استاندار بوشهر بر نظارت بر اجرای همایش‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: کارگروهی متشکل از دو معاون استاندار و سه مدیر دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شده و با در نظر گرفتن ضرورت، اهمیت و میزان هزینه برگزاری همایش ها، اجرای همایش‌ها را ساماندهی کنند.

دکتر مصطفی سالاری تصریح کرد: ادارات کل امور مالیاتی و تامین اجتماعی استان، از لحاظ قانونی اجازه برداشت از حساب دستگاه های اجرایی استان را ندارند زیرا بودجه ای که برای کار عمرانی یا کار دیگری به حساب دستگاه اجرایی واریز می شود، تنها در همان زمینه اجازه هزینه کرد دارد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی نیز باید پاسخگوی بیمه و مالیات خود باشند ولی این موضوع از طریق قانونی حل و فصل و پیگیری شود.

 

*امسال، ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه خلیج فارس 2 برابر پارسال است

استاندار بوشهر با بیان اینکه 14درصد از کل دانشجویان کشور از نوع اول دولتی و روزانه هستند، گفت: ظرفیت دانشجویی استان بوشهر در این زمینه تنها هفت درصد است که بر اساس آن، سهم ما در پذیرش دانشجوی دولتی نصف سهم ملی محسوب می شود و این آمار، اصلا خوب نیست.
سالاری خاطرنشان کرد: هرچند پذیرش دانشجوی امسال دانشگاه خلیج فارس 2 برابر سال گذشته شده است اما نیاز به تامین خوابگاه، کلاس و امکانات آموزشی وجود دارد که همه دستگاه های اجرایی باید به دانشگاه خلیج فارس و علوم پزشکی استان در تامین این زیرساخت ها کمک کنند تا شاهد رشد ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه های دولتی استان، در حد مطلوب باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه وزارت علوم، ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه خلیج فارس تا چهار سال آینده به 9هزار دانشجو خواهد رسید، تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی موظفند در تامین فضای فیزیکی مورد نیاز به این دانشگاه کمک کنند زیرا از لحاظ تامین هیئت علمی و سایر زمینه‌ها مشکلی وجود ندارد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی که دارای طرح و برنامه بهتری باشد در اولویت تخصیص اعتبارات قرار خواهد گرفت.
 
*برنامه‌های استان برای ایجاد و افزایش اشتغال

مصطفی سالاری، آمار اشتغال در کل کشور و استان بوشهر را قابل قبول ندانست و گفت: باید با سرمایه گذاری در حوزه های دارای ظرفیت، در استان شغل ایجاد شود و آموزش نیروی کار ماهر در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در این راستا، طی سفر اخیر به تهران، تفاهم نامه همکاری با وزارت نفت برای آموزش مهارت های مرتبط با صنایع نفتی برای 10 هزار نفر از طریق مراکز فنی و حرفه ای، امضا شد و 36 میلیارد تومان برای انجام این کار پیش بینی شده است.
رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود: تفاهم نامه با سازمان انرژی اتمی برای آموزش هشت هزار نفر نیروی کار ماهر از طریق مراکز فنی و حرفه ای نیز به زودی امضا می شود و طی سه هفته آینده شاهد اجرای این تفاهم نامه ها خواهیم بود.

 

*اطمینان به مردم برای انتخاب بهترین مکان احداث پتروشیمی دشتستان
سالاری با اشاره به اینکه 2 طرح پتروشیمی در دشتستان و گناوه اجرا خواهد شد، ابراز داشت: هر کسی می گوید در این زمینه پیگیری‌هایی را صورت داده است اما روش پیگیری ما در این رابطه فنی، تخصصی و منطقی است و با توجه به اینکه تعداد صنایع در قسمت میانی استان، محدود است، معتقدیم این پروژه‌ها نیاز مردم بوده و باید اجرایی شوند.

وی ادامه داد: پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده و سرمایه گذار پروژه را از «سپهر انرژی» به «پتروشیمی خارک» تغییر دادیم زیرا توانایی مالی و تجربه کاری موفقی را در کارنامه دارد که می تواند اجرای موفق پتروشیمی های دشتستان و گناوه را نیز به دنبال داشته باشد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: طبق جانمایی اولیه و کلی، قرار بود پتروشیمی دشتستان در بخش آبپخش و هم مرز با شبانکاره اجرا شود اما مشخص نیست که حتما از اراضی ملی در این طرح استفاده شود بلکه بر اساس پارامترها و معیارهای فنی، اقتصادی و محیط زیستی که سازمانهای مرتبط مانند صنعت و معدن و محیط زیست، تعیین می کنند، مکان احداث، طوری مشخص خواهد شد که هم سرمایه گذار توانایی انجام آن را داشته باشد و هم هزینه مالی و زیست محیطی کمتری برای مردم در پی داشته باشد.

* مکان پتروشیمی دشتستان گم نشده که کسی بخواهد آنرا پیدا کند
مصطفی سالاری تصریح کرد: اینکه عده ای به روستاها رفته و مدعی شوند، به دنبال جا برای احداث پتروشیمی دشتستان هستیم و می‌گویند می‌خواهیم جا برای احداث پتروشیمی پیدا کنیم، اشتباه است چرا که جای آن، گم نشده که کسی بخواهد آن را پیدا کند.

وی تاکید کرد: ملاک عمل ما در این زمینه، تنها شیوه فنی و تخصصی است و هیچ انگیزه دیگری برای ما قابل قبول نیست لذا به مردم اطمینان می دهیم که هرجا به نفع آنان باشد، مکان احداث پتروشیمی را جانمائی خواهیم کرد تا بعدا هم بتوان زنجیره‌های دیگری را به آن افزود.

استاندار بوشهر اذعان داشت: گاهی انتخاب نابجا و نادرست یک طرح می تواند توجیه فنی و اقتصادی آنرا زیر سوال ببرد لذا دلسوزان اجازه دهند، متخصصان، کار را انجام دهند زیرا مطمئنا آنها کار خود را بلد هستند.

سالاری در پایان بر شروع به موقع پروژه ها، صرفه جویی و شفاف سازی در آنان تاکید کرد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/05/08 - 16:10
0
0
سلام جناب آقای دکتر سالاری
همه جای دشتستان بزرگ سرای من است .
مهم این است که این پروژه در دشتستان بزرگ احداث شود .
شما فقط عنایت فرماید با سرعتی شتابناک افتتاح پروژه و شروع به کار را فراهم نمایید .الحمدولله بخت هم که با دولت یار است و تحریم مها برداشته شده بهترین قطعات و بهترین نیروهای خوب اول بومی و ملی ومتعد و بااخلاص رو برا اجرای پروژه جذب کنید تا بعد از پایان دولت ریشت مثل احمدی نژاد دست به دست بچه ها تو کوچه و بازار نگردد.
دشتستان بزرگ با توجه به موقعیت استراتیژیکی که دارد می توان در نقطه به نقطه آن هر کارخانه ،تولیدی راه انداخت .
اینجانب به شخصه برازجانی الصل هستم ولی دوست دارم ابادانی شامل کل دشتستان بزرگ شود به کوری دوستاران تجزیه دشتستان برگ .
از این رو سخنم با مردم دشتستان بزرگ است همانطور که استاندار گفته: شیوه فنی و تخصصی تنها ملاک جانمایی محل احداث پتروشیمی دشتستان و گناوه است/کسی به دنبال جا برای پتروشیمی دشتستان نگردد مواظب باشیم این پروژ قلبهای مهربا وگرم مان را فاصله نیندازد.
الحمدولله پروژهای بعدی هم به نوبت در روستاهای دور اجرا شود تا شاهد شکوفایی کل دشتستان باشیم .
باتشکر
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 3 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 8 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 9 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...